Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hi dames. Ik ben ook van het ene op het andere moment overgestapt op opvolgmelk.

Ursela, goed dat Merel ook al kan zitten.

Hier nog steeds alles oke maar wel koud zeg, het is nu -16 hier op de berg.

Wessel gaat sinds zondag zelf zitten. Hij kruipt de kamer door naar waar hij wil en af en toe gaat hij dan ergens zelf zittten om rond te kijken. Daarna gaat hij ook zelf weer verder kruipen.

Kortom, hij gaat zo snel... Hahaha

Groetjes

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Arriva, wat leuk om eindelijk daniel te zien. Mooie grote ogen heeft hij of komt dat alleen doordat hij zo verrast kikt op de foto? Jeetje, een burnout gehad, dat is heftig. Goed dat je dan minder bent gaan werken maar het zal een moeilijke periode zijn geweest. Leuk dat je op zwemles zit met dani, ben daar een beetje jaloers op...

Dorine, -16 is inderdaad koud, zo tot -15 valt het wel mee maar als dan de -16 of kouder is bereikt dan is het plots echt koud terwijl het maar een graad scheelt. Vooral om te wintersporten. En je kan dan niet lang naar buiten met wessel, oooh gaat hij al zelf zitten?! Wat goed! Merel zit alleen als ik haar zittend weg zet.

En jacelyn ook al zelfstandig aan de zit. Bijzonder!

Tessa, fijn dat het goed gaat met kees zijn fruit en groentes. Dat is toch niet zo vanzelfsprekend bij jullie. Ik snap dat je moet lachen als hij zo proest, tja, educatief is het niet maar hou het maar eens in haha.

Annemarieke, wat jammer dat je weer begonnen bent met roken. Stop je vandaag nog, het is een mooie dag ervoor!

Nienke, wat een leuke foto's. Ik vind wel dat hij eruitziet als een ventje met een eigen willetje. Is dat zo? (niet negatief hoor, merel heeft ook een behoorlijk hele grote wil).

Gisteren hebben we tegen broer/zus en ouders verteld dat merel een broertje/zusje gaat krijgen. Erg leuk om te doen. Ik begin er steeds meer zin in te krijgen!

Geplaatst

Ik word helemaal blij van jullie gezellig verhalen :)

Leuke foto's allemaal! Wat een guitig koppie heeft Daniel! En ik vind Julian echt een stoere bink.

Ik ben vandaag thuis, probeer wat te werken. Milou was vannacht weer ziek, maandagnacht ook al en toen is dinsdag m'n man thuisgebleven. Overdag is ze telkens eigenlijk wel weer heel blij en lijkt er niks aan de hand, maar 's avonds / 's nachts is het een ramp. Hele tijd huilen, ze heeft dan ook koorts. Wel gek. Hopelijk snel weer voorbij.

Ze heeft vandaag voor 't eerst mango op. Hij was niet superrijp, dus niet superzoet, maar ze vond het wel ok.

Wat leuk dat er al veel kindjes zitten en kruipen. Knap hoor.

Nou, ik ga gauw weer wat nuttigs doen, nu de kleine slaapt. Vanochtend was ze al snel weer wakker, lag maar te murmelen .. kom ik boven, zie ik dat het grote licht had aangelaten ... haha.

Geplaatst

Tes, wanneer willen jullie beginen met weer proberen? Leuk dat weer met de voeding beter gaat. Lust hij ok bloemkool? die van mij niiiiiet(

Annalies, is dat geen last van tandjes snachts wat je verteld ? Want smidag gaat toch goed zeg je..

Ursela, wat vonden jouw familie toen ze horde, dat je weer zwanger was ? Bij zwemmen Dani moet nog efff wennen , want hij vond akustiek daar en strenge tante daar nog nieks...dus met eff zien hoe snel hij weer echt leuk vond.We vinden nog leuker dan hij zelf ha-ha...

Ariva

Geplaatst

Er zijn nogal wat berichtjes verdwenen van het forum. Oa die waar ik hard lach om milou die niet kan slapen in haar 'zonnekamer'.

Kiet, spannend, de 25e een intake. Wat houdt het precies in? Worden jullie dan op een wachtlijst gezet of wordt ingepland wanneer jullie gaan beginnen?

Arriva, mijn familie vond het heel leuk. Mijn schoonmoeder had het een beetje verwacht (maar niet zo snel). Dani went vast snel aan het zwermmen. Wat doet dani als je hem bloemkool serveert?

Geplaatst

Ja, ik had ook op een aantal mensen gereageerd, helaas weg.

Arriva ... volgens mij zijn het nog geen tandjes. Ik denk nu dat ze gewoon heel erg verkouden is, waarbij ook wat koorts komt kijken. Gaat nu weer veel beter. Blijft steken op lichte verhoging en ze is lekker vrolijk.

Ik heb een leuk vegetarisch babykookboek binnen gekregen. Staan leuke en lekkere receptjes in. Ik wil het nu nog even bij 1 groente per keer houden, zodat ze aan pure smaken kan wennen, maar daarna ga ik los denk ik! Vanavond krijgt ze avocado ... ben benieuwd.

Fijn weekend iedereen!

Geplaatst

De 25e gaan we bespreken hoe we gaan beginnen geen wachtlijst geloof ik, ik vind het wel weer spannend hoor.Ik had ook op iedereen gereageerd maar alles weg...

Geplaatst

Wow Kiet, wat snel! Spannend meis.

@Annelies, weer zon exotische! Ik ben erg benieuwd wat Milou ervan vindt.

Ik kreeg vandaag van mijn zorgverzekering ook een kookboekje binnen voor de kleine. Nog niet echt in gekeken, maar ga ik zeker nog doen.

Ik had ook op meerderen gereageerd, maar ja, het gaat wel eens mis natuurlijk.

Maandag gaan wij weer naar het CB. Ik ben heel erg benieuwd hoe groot en zwaar Julian nu is. Volgens mijn Wii Balance Board 8,5 kilo. Dat zal wel kloppen. Wij zijn voor het laatst 14 november naar het CB geweest. Nu is hij al 6,5 maand! Wat gaat de tijd snel. Ik ben donderdag toch met hem naar de dokter gegaan en hij heeft een licht hormoonzalfje gekregen voor al zijn exceem. Ik wilde zo lang mogelijk wachten (vet houden), maar hij ging er ontzettend aan krabben door de jeuk en nu is het na een paar dagen weer een tijdje rustig.

Weet iemand wanneer je precies over moet naar een grotere autostoel? Heeft dat alleen met gewicht te maken of ook met hoe goed je kindje kan zitten? Julian begint behoorlijk uit zijn maxicosi te groeien namelijk.

Julian heeft vandaag voor het eerst spinazie gegeten en ook voor het eerst een aardappel. Ik gaf het zo veel mogelijk apart van elkaar zodat hij het goed kan proeven, hij zat te smullen. Helemaal top.

Lfs,

Nienke

Geplaatst
Hey, waar zijn al mijn berichtjes?

Helaas weg! http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14337-Berichten-weg&p=398084#post398084

Ursela, ik zal zodra ik tijd heb de leuke pagina's inscannen. Het zijn ook veel hele simpele receptjes voor de eerste maanden, maar daarna echt wel leuk.

Milou vond de avocado redelijk. Ze heeft zo'n 5 hapjes op. Ik had zelf nog nooit pure avocado op (alleen in guacamole), maar vond het niet zo lekker! We waren op visite, dus ze was nogal afgeleid, geen idee of ze thuis meer of juist minder ervan zou hebben gegeten. Er ligt er nog 1, dus die krijgt ze over een paar dagen.

Ik vraag me ook af hoe het werkt met autostoeltjes! Milou ligt nu nog in haar reiswieg (we hebben er 1 die in de auto mag), maar dat gaat niet zo lang meer passen.

Fijn dat de zalf helpt voor Julian, kan me voorstellen dat je het liever niet wou, hormonen, maar als het helpt. Ben benieuwd hoe groot hij is. Hoe maak je de spinazie? Verse? (die eten we zelf nooit ... haha).

Ik begon vandaag nog 's met m'n man over een tweede, maar hij wil het er nog niet echt over hebben :(

Geplaatst

Hoi Annelies,

Ik had eigenlijk gewoon gehakte spinazie van Iglo uit het vriesvak genomen. Zelf eet ik altijd a la creme, haha. Maar Julian eet het dus gezonder en uit het vriesvak is het toch wel redelijk vers.

Hier hetzelfde hoor, over een tweede. In eerste instantie hoeft het voor ons beiden niet zo, maar zeg nooit nooit! Dus misschien is het over een aantal maanden wel anders. Jij zit qua leeftijd toch nog niet `op de wip`? Soms vraag ik me wel eens af: zou het nu makkelijker zijn een tweede er kort achteraan te hebben en in 1 keer in de luiers te zitten en geen nacht doorslapen. Of juist een tweede te kunnen krijgen als de eerste naar school gaat.

Dat doorslapen gaat trouwens steeds beter. Sinds hij minder jeuk heeft en vaste voeding krijgt, drinkt Julian zijn laatste fles rond 23.00 uur en de volgende om 06.00 uur! Vaak moet ik hem dan wel `s-nachts een paar keer stilhouden met zijn speentje, maar toch!! Vooruitgang! Alleen is hij daarna wel klaarwakker dus onze nachten zijn ... korter. Een soort van.

lfs,

Nienke

Geplaatst

Oh, ik wist niet dat dat mocht, diepvriesspinazie. Qua zout enzo. Dat vind ik ook leuk om eens te gaan proberen.

Ik word in april 33 en mijn 39. Dus ik heb nog even wat dat betreft. Maar ik wil gewoon zo graag! haha. Wij zijn natuurlijk ook verwend met een heel makkelijk meisje, dus of we er nu 1 bij hebben of over een aantal jaar, maakt denk ik niet zo veel uit. Mijn collega heeft er 13 maanden tussenzitten (foutje), maar dat is nu (2 en 3 jaar) erg leuk. Wel een paar zware jaren gehad natuurlijk. De kinderen hebben dan op jonge leeftijd wel al veel aan elkaar.

Maar goed, zo lang mijn man het er amper nog maar over wil hebben, is het nog niet aan de orde. Steekt wel een beetje hoor, maar goed, het is iets waar je samen weer voor moet gaan.

Man, van 23.00u tot 6.00u en dan een paar eruit voor een speen, klinkt nog erg vermoeiend hoor! Wen je daaraan? Maar fijn dat er in ieder geval vooruitgang in zit!

Ik heb trouwens besloten dat ik nu eerst weer moet afvallen. Ik was een paar jaar terug, iets voor de IVF, 19 kilo afgevallen (en nog steeds licht overgewicht hoor .. van 95 naar 76 kilo). Vlak voor de zwangerschap zat daar alweer 7 kilo bij, en nu na zwangerschap, bevalling en een veel te fijn verlof zit bijna alles er weer aan! Echt zonde, maar mijn eigen schuld. Dus ik wil weer terug naar het gewicht van vlak voor de zwangerschap. Is nu nog 9,5 kilo bleek vanochtend. Ik had een tijdje niet gewogen, dacht dat ik wel weer 95 woog, maar bleek 92,5 te zijn; dat was een fijne meevaller. Sinds een week heb ik het weer helemaal goed te pakken (ik noem het ook op m'n eten letten en niet dieten, want ik doe het helemaal niet te rigoreus).

Nog meer meiden bezig met hun gewicht?

Geplaatst

Nee, m'n gewicht is prima zo. Ik ben door de amandeloperatie in een week 7 kg verloren en dat was 3 kilo minder dan ik kwijt wilde, maar wel ineens een boel. Nu laat ik het eventjes zitten.

Arriva, wat een leuke foto's van Dani, leuk om hem eens te zien.

Rome, wat gaat dat goed met Lucas' tandjes, hier nog helemaal niets te zien!

Thomas heeft wat nieuws ontdekt: in plaats van rug naar buik te draaien kan hij van rug naar buik én van buik naar rug. En dat zo'n beetje tegelijkertijd geleerd, dus voor ons heel handig, want nu hoeven we hem niet steeds terug te draaien. Hij kan het ook van de ene op de andere dag lijkt het wel. Je ziet hem hier door de kamer heen rollen, erg grappig.

Verder gaat alles hier goed. Korte berichtjes, want wij zijn hier erg druk met vanalles en nog wat.

Geplaatst

Ik woog voor mijn bevalling 81 kilo, ik ben 1 meter 80. Was 89 bij 35,5 weken en nu weeg ik 75! Ben nu druk aan het sporten om er nog 3 oid af te krijgen. Heerlijk hoor, een kindje en nog kilo's kwijt ook.

Ik geef onze meid ook spinazie uit de diepvries, deelblokjes. Erg makkelijk met aardappel en visstick. Heb ook het opperdepop boek van ah gekocht. Hele leuke receptjes.

Hier nog steeds geen gerol, onze dame vindt het schijnbaar prima op haar rug.....

Gister hebben we een rugdrager gekocht. Aangezien we nu weer met 2 honden zitten, kunnen we nu toch naar het strand en bos e.d. Hoeft de wagen niet mee en kunnen beide honden toch achterin de auto. Ze vindt het prima, lekker hoog en ze ziet van alles.

Geplaatst

Goedemogen,

Tsja, ook mijn bericht van het weekend is weg en ik weet niet meer zo goed wat ik allemaal geschreven had.

In elk geval dat het allemaal leuke foto's zijn die jullie geplaatst hebben, wat worden ze allemaal al groot he?

Wat betreft een tweede, bij ons begint het ook te kriebelen. Wij hebben nog 6 cryo's (2x3 in een rietje) en we denken erover om in april een terugplaatsing te laten doen. Hopelijk mogen we dan volgend jaar nog zo'n klein spruitje krijgen...

Ik heb ook het opperdepop boek van AH en maak hier veel gerechtjes uit, vind het erg leuk om zelf te koken voor Wessel.

Wessel heeft ons afgelopen week verrast met allerlei dingen. Eerst ging hij vorige week zondag opeens zelf zitten, daarna ontdekte ik op donderdag een tandje boven in zijn mond en vrijdag wist ik helemaal niet wat ik meemaakt.

Ik zat met hem in een restaurant op de berg op zo'n houten bank. Meneer zat met zijn gezicht naar de rugleuning en kon precies aan de bovenkant komen. OP een gegeven moment pakt hij zich boven aan de leuning vast en trekt zich zo omhoog totdat hij stond. Eerst dacht ik dat dit een 'foutje' was dus heb ik hem weer op z'n billen gezet. Dit vond hij echter niet leuk en meteen ging hij weer opnieuw staan. Hij vond het prachtig, allemaal schaterlachen en wiebelig op z'n beentjes staan.

Nu wil hij zich overal omhoog trekken. Zijn bed en box stond op een middenstand maar die hebben we nu dus maar op z'n laagst gezet.

Natasja, waarom hebben die mensen Aswan alsnog teruggebracht en gaan jullie nu op zoek naar een nieuw baasje?

Dames, fijne zondag nog. Ik ga maar eens wassen en wasvouwen, altijd leuk na de vakantie.

Geplaatst

@Dorine, wow wat gaat Wessel snel! Wat zul je trots zijn :-)

@Annelies, ik heb die spinazie nog even opgezocht maar `verse`spinazie uit het vriesvak mag wel. Vanwege het nitraat maar max 2 keer in de week. Als je het maar niet meer dan 1 x opwarmt.

Julian heeft ons vannacht ook verrast. Ik heb hem wel een paar keer gehoord, maar besloot te blijven liggen. Ik hoefde er pas om 7.00 uur uit!! Dat is nog eens door- en uitslapen op de zondag. Jihaaa, geweldig.

En wat gewicht betreft. Ik ben 1,81 m en ik woog voor mijn zwangerschap 89 kilo. Dat was al aan de hoge kant. Ik ben in mijn zwangerschap 23!! kilo aangekomen zonder dat ik zat te snaaien en blijf nu enigzins hangen op 93. Dat is natuurlijk veel te veel, dus daar ben ik nu toch wel volop aan bezig. Gelukkig zie je het niet echt aan me vanwege mijn lengte en altijd vrij slanke buik. Alleen was hij veel en veel slanker!! Haha. Ik kijk al helemaal uit naar het moment dat ik officieel weer onder de 90 zit :-D. Daarna wil ik nog een paar kilo kwijt en richting de 80, een veel gezonder gewicht voor mijn lengte.

@Natasja, jaloers dus!! haha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hei!

Wow wat gaat die wessel snel. Leuk zeg!

Arriva, hoe doet dani het nu met die speciale koemelkmelk? Merk je nog veel van zijn allergie of is het met aangepast eten goed te doen?

Nienke, go julian go. Ook hier een 'uitgeslapen' mama, ze werd pas om 0630 wakker.

Dadelijk komen er drie kindjes (en twee ouders) op bezoek. We zouden gaan sleeen en de twee kleinste (haar jongste dochter is nu 5 maanden) mee in de rugdragers. We gaan het wel doen maar de sleeroute is niet optimaal, het is namelijk al drie dagen plus 1-2 en regen. De sneeuw is niet zo maar weg maar de wegen zijn een smurrie. Gelukkig gaat het volgende week weer vers sneeuwen. Ik heb fruitsalade gemaakt en gestofzuigd, badkamer, merel, een productieve ochtend. En dan als we terug zijn met rode wangetjes ga ik hollandse pannekoeken bakken.

Oooh kiet, spannend!

Annelies, ik snap dat je 'aangestoken' bent door alle uitbreidingsplannen maar ik vind het op zich goed om rustig aan het idee te denken over gezinsuitbreiding. Het is een behoorlijk verschil, 1 of 2.

Ik ben 178 en woog voor merel 84, te zwaar dus. En ik kwam heel veel aan in mijn zwangerschap, tegen de 20 kilo geloof ik. Ik viel 'vanzelf' af tot 95 en nadat ik helemaal gestopt was met de bv ben ik begonnen met lijnen. Dat ging heel goed. Op de dag dat ik ontdekte dat ik weer zwanger was woog ik 88. Mijn streven was zoveel mogelijk eraf maar ik stopte meteen met lijnen. En ik heb echt ontzettende honger de laatste maand en vanwege de zwangerschap zet ik daar geen rem op. Ik durf dan ook niet op een weegschaal te gaan staan.....

Op zich zit ik niet zo met mijn gewicht, ik vind mijn conditie veel belangrijker. Die was helaas ook nog niet op mijn voor-zwangerschap niveau en ik ben nu vaak te moe voor een gezonde wandeling.

Geplaatst

@dorine wat goed van wessel zeg!

@Natasja het maakt toch niet uit dat desi nog niet rolt zoé doet het ook maar zelden hoor wat ze wel graag doet is staan als ik haar tegen de bank aanzet blijft ze gewoon los staan ik helemaal trots natuurlijk en ze kan nu ook los zitten en ze 'praat' wat af de hele dag doen jullie kindjes dat ook?

Ze geeft nu ook aan als ze iets niet leuk vind ze maakt dan een soort grom geluid word knalrood haha en als ik dan zeg dat mag niet dan stopt ze ermee! Kleine deugniet!

Geplaatst

Wauw, die Wessel.

Wij hebben heerlijk tot 8.20 in bed kunnen liggen, mevrouwtje had er zin in.

Nienke, ik heb wel een hele berg mooie kleding weg kunnen gooien en laatst weer de kast geruimd. Leuke bijkomstigheid, maar Het kost weer alles. Nog interesse hihi? Spijkerbroeken, rokken etc. En dat was nog de winterkleding......

Lang verhaal van Aswan. In het kort samengevat: de hond lieten ze de baas zijn (grootste fout die je kan maken), hebben er niets aan gedaan om hem te trainen alleen te zijn, de buurvrouw klaagde en dreigde naar de politie te gaan. Ze hebben gelogen dat ze zeiden dat het goed ging, 2 maanden lang. We zijn er 2 weken geleden nog geweest, geen woord.....

Geplaatst

Go , ESk wat goed van jou maneke dat hij als zo kan goed rollen.

Kiet, Dani doet hetdezelfde, hij praat veel en wordt rood als hij boos wordt en dat zeg ik weer : nee , niet doen, maar of dat werkt ???)) Succes met inteek in ZH.

ursela, Dani heeft inderdaad grote ogen en dat zegt iedereen als eerste tegen hem. Bloemkool heef ik zoals andere dingen, maar hij proeft gelijk die spull)))) moet ik weer met worteltjes mengen en weer proberen. De rest zo als melk heef ik hem pepti spec. zonder melkeiwiten. Kan best goed doen , alleen ik weer hem zuivel geven, maar nog even wachten mee. WAt ben jij een koken princesse )))en waar haal je die energie vandan? IK blij dat ik nog mijn haar kan kammen en maskara opdoen en mijn dag is weer goed.))))en koken met Dani??? Not possible)))

Maar goed voor mijn lijn natuurlijk.... ik doe mijn best en ik heb nog 5 kg nog nodig af doen om weer "mijzelf te zijn''.

Geplaatst

@Natasja wat raar dat ze dar al die tijd niet over gezegd hebben... En houden jullie hem zelf of gaan jullie een ander baasje zoeken?

@Ariva wat grappig dat dani het zelfde doet! Als ik NEE zeg dan kijkt ze me gelijk aan en stopt ze ermee. Hoe is het nu met je? Is je burn out over of gaat het beetje bij beetje?

@dorine hoe gaat het met je?

Wat mijn gewicht betreft ik heb gewoon mijn oude figuur/gewicht weer Gelukkig

Geplaatst

We houden hem nu maar weer zelf. We willen het hem niet aandoen om hem weer van zijn broer te scheiden en weer in een ander huis terecht te komen. Mijn vertrouwen in de hondenliefhebber is een beetje geschaad.

Dési is ook aan het kletsen, nou ja, harde geluiden aan het voortbrengen dan. We hoeven nog geen nee te zeggen, want ze gaat toch nog nergens heen :-)

Geplaatst

natasja, wat vervelend dat het zo gegaan is met jullie hond. Hopelijk kunnen jullie het allemaal regelen dat hij nu toch weer bij jullie kan blijven maar daar zorgen jullie zeker wel voor.

Kiet, het gaat wel goed met mij. De vakantie is lekker geweest en sinds vandaag ben ik weer aan het werk. Het voelt goed om m'n 'normale' leven weer op te pakken. Ik heb ook weer zin om dingen te doen en daar merk ik aan dat het beter met me gaat.

Wat betreft al die kilo's. Ik ben 1.75 en woog voor mijn zwangerschap zo'n 78 kg. Tijdens de zwangerschap ben ik maar minimaal aangekomen, volgens mij zo'n 7 a 8 kg.

Meteen na mijn bevalling was ik al lichter dan voorheen. Nu weeg ik zo'n 72 kg en dat vind ik helemaal prima.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden