Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

Kiet, Leuk dat jullie thuis bezig zijn geweest. Wat is het dan meteen een verschil he?

Natas, Creatief ben je hoor, zo kan je wel heerlijk douchen, slimme oplossing.

Leuk hè, dat ze zo gaan staan. Lucas vind het geweldig om op de bank tegen de leuningen aan te gaan staan en dan doe ik kiekeboe van achter de bank, dolle pret. Hij is razendsnel van de ene naar de andere kant.

Hij werd gisterenavond weer huilend wakker, die rot tandjes ook. Hij heeft er zoveel last van.

Ariva, Ik kreeg een mailtje van Wij info over fietsstoeltjes en toen kwam ik ook iets over bakfietsen tegen, misschien heb je er iets aan, ik zal de link voor je plaatsen. http://www.babyinfo.nl/advies/vervoer/art_fietskar_en_bakfiets.asp

Ik zal de link voor de fietsstoeltjes ook even plaatsen, http://www.babyinfo.nl/advies/vervoer/art_fietsen.asp

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij hebben net een fietszitje gekocht met alles erbij weer even 130 euro lichter maar we kunnen Wel fietsen we wilden eigenlijk even een rondje gaan proberen maar de kleine meid was in slaap gevallen dus gaan we straks eventjes niet telang want het is super koud!!

Geplaatst

Leuk! En nu fietsen maar. Het kost allemaal wat hè, maar nu kunnen jullie wel lekker fietsen. Ik ben benieuwd hoe ze het vind, ze kijkt vast helemaal in het rond. Koud is het zeker, ik ben net een stuk wezen wandelen, er staat ook een harde koude wind, brrr..

Geplaatst

Leuke foto Romè, een beetje spacy, haha.

Wij zijn gisteren uit eten geweest met vrienden en de kleine manheeft bij zijn opa en oma geslapen. Tot 10.00 uur uitgeslapen en nu zijn we nog duf, haha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Lekker fietsen, hoor net dat de temperatuur vlg week weer omhoog gaat. Kan mijn fiets ook ophalen, dus daar wacht ik nog maar even een halve week mee.

Lekker Nienke, heb al een eeuwigheid niet meer uitgeslapen. Ik slaap wel iedere nacht zo een 7 à 8 uur, dus ik mag niet klagen, maar een keertje 10 uur wakker worden......

Geplaatst

Het was inderdaad heerlijk een keer tot 10.00 uur slapen. Ook wist ik niet hoe snel ik hem weer moest ophalen toen ik wakker was, haha, dat dan weer wel :-P

Julian heeft bij opa en oma prima geslapen, wel heel vroeg wakker, maar hij heeft hier ook al een aantal dagen onrustige slaap.

Vannacht was het ook weer een paar keer huilen en wakker, ook s-avonds heeft hij dat nu. Het lijkt alsof hij zich niet op en top voelt, maar hij heeft geen koorts ofzo en ik niet ziek voor zover wij weten.

Julian zegt nu vaak `eten` of iets dat daar heel sterk op lijkt en altijd tijdens of voor het eten. Zij eerste woord is dus niet mama of papa (al heeft hij ook al eens zoiets als papa gezegd) maar `eten` haha. Gaat de liefde voor papa en mama dan ook door de maag? ;-)

Hoe weet je eigenlijk vanaf wanneer je kindje in het voorzitje op de fiets mag? Ik heb bij mijn fiets toen gelijk een zitje gekocht, maar die staat er nog niet op. Je kindje moet eerst zelfstandig kunnen gaan zitten? Het klinkt allemaal zo gezellig bij jullie, ik wil ook fietsen! haha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Volgens mij moeten ze zelfstandig kunnen zitten Nienke.

Hier ook een onrustige avond. Denk dat het dromen zijn, of als ze wakker wordt ons mist oid. Flink huilen. Even troosten en proberen in haar bedje te laten. Wij zijn dat helemaal niet gewend. Gisteravond gingen we een keer op tijd in bed, werd madam om 23 uur wakker en om 0.30 weer helemaal in tranen. Daarna niet meer gehoord tot vanochtend 7.30 torn lag ze lekker tegen haar popje te keuvelen tot 8 uur.

Geplaatst

Ze zijn nog niet echt doorgekomen maar ik zie ze zitten.

Ach ze komen vanzelf toch de tandjes.

Drinken jullie kindjes veel vocht tussendoor hier gaat ze nu wel iets meer drinken maar nog niet heel veel ze dronk vandaag voor het eerst helemaal zelf uit de tuitbeker ze had em zelf vast.

Geplaatst

Het scheelt weleens. Ik bied het aan en dan pakt ze zelf de beker aan of ze drinkt of ze speelt ermee. Meestal drinkt ze gedurende de dag tussen de 100 en 250 ml. Volgens cb arts nemen ze wat ze nodig vinden, meer dan aanbieden kan je niet doen.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Pff. moest weer ff het één en ander bijlezen.

Arriva, ik ben, toen ik zwanger was, op pad geweest voor een bakfiets omdat ik ook dacht dat het handig was maar ik heb het niet gedaan. Ik dacht dat de maxi-cosi hierin zou kunnen en dan nog iets erbij (boodschappentas, onderstel kinderwagen, een groter kind etc etc) Dat was echter niet het geval. Als je een maxi-cosi wilde plaatsen moeten de banken omhooggeklapt worden waardoor er dus bijna niets meer bij kon.

Daarnaast vond ik het persoonlijk niet lekker fietsen. Je moet hele ruime bochtend maken.

ESK, wat goed dat Thomas zelf uit de tuitbeker drinkt. Wessel doet dit heel af en toe. Meestal speelt hij ermee en bijt op de tuit. Wel drinkt hij nu aardig goed uit een gewone beker (met mijn hulp uiteraard).

Wessel drinkt heel weinig overdag. Ik moet moeite doen om er 100 ml in te krijgen vandaar dat hij ook nog steeds een fles krijgt bij zijn boterham.

Tessa, hoe was het in het ziekenhuis?

groetjes Dorine

Geplaatst

Hei!

Hier wordt 1 tuitbeker opgedronken op een dag. Maar ze houdt hem niet zelf vast. Van die tuitbeker heb ik wel het anti-leksysteem verwijderd. Ze krijgt afgekoelde lindebloesemthee want daar drinkt ze veel meer van dan water.

Kiet, daar zijn ze dan, de tandjes.

Dorine, natasja, vervelend he, dat ze zo weinig drinken, tenminste ik vind dat merel ook weinig drinkt overdag, ook al zeggen ze dat dit ok is voelt het niet prettig. Maja, voldoende poep en plasluiers dus geen zorgen.

Net weer vier avonddiensten gedraaid. Pfff ik merk dat ik af en toe echt moeite moet doen om niet in slaap te vallen, zwanger werken is af en toe iets zwaarder. Er zijn ook twee patienten erbij gekomen die hun laatste dagen (maar ze hebben beiden het weekend overleefd) thuis zijn, veel verzorging nodig onder de oplettende ogen van de familie. Gelukkig ben ik daar met een collega want naast de patient heft de familie veel aandacht en een luisterend oor nodig. Zit nog even met mijn hoofd in mijn werk merk ik, zo maar met merel naar buiten en uitwaaien, het is maar min vier en stralende ZON ZON ZON.

Geplaatst

Zal ook ook niet meevallen Ursula, zwanger en zwaar werk.

Dési zei vanochtend tijdens het zwemmen mamapapa!! Super trots hihi

Geplaatst

Bedankt Rome voor de linken .

En andere meiden ook voor idee . Ja mama-bak-fiets moet nog verder uitzoeken inderdaad, en voorloppig doe ik rustigaan , probeer goed balans te vinden tussen zorg voor Dani, werk , relatie, contacten , geniten van zwangerschap. Dit keer ben ik wat bewuster en moet zeggen dat ik ben niet zo misselijk of echt veel klachten heb . Hoop zo blijft.

Dani drinkt afwisselend : tuitbeker, flesje, soms meer soms weinig. Ik laat het aan hem over en let op nate luijers . Hij heeft al bijna vole bekje tanden haha, en nu komen 2 nog andere bovenste tanden. Dus hij wordt binnekort geen drakulatje meer))).

baba, maama , papa, dada, tatta wordt steeds gebrabbeld. lief hoor. Alleen we kregen meer exceem door dat koude weer dus hier wordt : smeren, smeren en smeren..

Geplaatst

Kees krijgt ook tandjes. tenminste, er verschijnen heuveltjes op zijn onderkaak... en hij eet zijn knuistjes steeds op..

Dank Dorine voor belangstelling! vrijdag was weer een algemeen intake gesprekje met een dokter die het heel druk had. normaalgesproken zijn ze met zijn drieen en nu zat ze alleen. de eerste stap is dat ik weer een maand lang mijn cyclus moet tempen en man moet natuurlijk weer wat inleveren. en ik moet weer bloed afgeven, uitstrijkje etcetera.

en nu zul je zien dat we net een weekend weg zijn als ik dan weer op dag 3 ben, waarop weer een echo zou moeten plaatsvinden.. maar goed. dan schuift het nog maar even een maandje op. het lange weekend staat al zo lang gepland en daar zijn we ook echt aan toe.

ofwel, voorlopig eerst de testfase weer en dan pas weer verder (mits natuurlijk de resultaten uit de test ok zijn).

verder nog een vraag. als kees eet eet hij een hapje en stopt hij vervolgens zijn duimpje in zijn mond. dus het is hapje, duimpje, hapje, duimpje. herkent iemand dit? het is namelijk wel wat lastig, maar als ik probeer zijn duimpje uit zijn mondje te houden dat zet hij het op een brullen dus ben ik tot heden dan maar ook gewoon heel geduldig en wacht rustig tot hij zijn duimpje weer uit zijn mondje haalt en zijn mondje openspert voor het volgende hapje..

groet,

tessa

Geplaatst

Tessa, dat zal je net zien dat het dan weer niet handig uitkomt. Maar goed, dat ene maandje kan je waarschijnlijk ook nog wel geduld opbrengen en dan weet je in elk geval of je aansluitend wel/niet verder kan gaan.

In elk geval heel veel succes weer, we gaan weer duimen.

Wat je zegt over het duimpje van Kees herken ik niet. Wessel duimt niet dus geen ervaring mee.

Geplaatst

Herken ik. Dési laat dan weten dat ze erg honger heeft en ik op moet schieten. Ik haal haar duimpje dan wel uit haar mondje en stop de lepel er in hihi.

Geplaatst

Hei!

Tessa, oei, ik was erg onattent, ik moet er over heen hebben gelezen want in mijn hoofd zat dat jullie pas na een jaar mochten beginnen. Hebben jullie het daar nog over gehad? En die onderzoeken is toch een start. Als wij weer de mmm waren ingegaan moesten we ook eerst nieuwe onderzoeken. Ik vind het eigenlijk erg goed dat ze dat doen. Wel jammer dat je een maandje moet wachten. Ik herken het duimpje van kees niet maar misschien helpt het hem om te slikken? In het begin had merel moeite met het leren slikken van haar vaster eten. Toen kreeg ik als tip om na een hapje de speen in haar mondje te doen omdat ze dan automatisch de juiste slikbeweging zou maken. Dat klopte.

Arriva, jammer haast dat dracula verdwijnt, vond het zo'n grappig gegeven.

Oh, de melk is warm, ik ga naar boven.

Geplaatst

Hoi Tessa, ene kant wel jammer dat je nu weer een maand moet wachten maarja een lekker weekend weg is ook heerlijk!! Wij moeten vrijdag naar het ziekenhuis ben benieuwd.

Ik herken ook het duimpje niet

Geplaatst

Hier ook geen duimpje, hoewel af en toe z'n hand wel verdwijnt richting mond onder het eten. Heel fijn is dat, want meteen daarna smeert hij het aan de wipstoel of aan zijn kleren :-) . Misschien heeft hij het duimpje inderdaad nodig zoals Ursula zei? Het zal vanzelf wel minder worden denk ik. Hier gaat het eten ineens veel soepeler (Het ging al soepel, maar nu zie je dat hij doorheeft dat hij ook kan kauwen). Boterhammen worden ineens helemaal verorberd. Ik weet trouwens niet of ik het fijn zou vinden als ze alle onderzoeken over gaan doen. Ik kan me het ergens wel voorstellen, maar als er een reden is voor je eerdere ICSI/IVF, dan zal dat nu toch niet ineens weg zijn?

Okee, ik moet Thomas even gaan redden van een dreigende rol vanaf het kleed :-) en het sokkenmonster heeft z'n werk ook weer gedaan, die mag ik ook even gaan aandoen...

Geplaatst

dank voor alle reacties over duimpje van Kees tijdens het eten. het helpen met goed slikken klinkt helemaal niet gek. het uittrekken van duimpje levert luid gehuil op, dus ik wacht rustig tot hij aangeeft een nieuw hapje te willen. En ik denk/hoop ook dat het vanzelf wel over gaat. Hij eet goed, en dat is het belangrijkste, toch?

aangaande de medische molen. ik moet die testen ondergaan omdat ze willen weten of het nog zinnig is of niet om een nieuw ICSI rondje in te gaan. het zou immers zo maar kunnen dat mijn eierstokken te oud zijn geworden en ik geen eitjes meer heb. Het is niet anders, gewoon even doorheen gaan maar en hopen dat mijn oude lijfje nog wat kan...:-)

Hi Kiet, ja, dat van die sokken herken ik goed. ik ben echt de hele dag bezig om zijn sokjes weer aan te trekken. bij Judith, de gastouder heeft hij vaak zijn sokjes uit. Maar zij heeft ook vloerverwarming, dus dan kan het gemakkelijk..

Geplaatst

hahah, dat sokken trekken herken ik ook. Tip.... Doe de sokken over de broek heen dan krijgen ze ze minder makkelijk uitgetrokken. Wessel kroop ook met blote voetjes maar wij hebben een siergrindvloer en geen vloerverwarming dus hij had onwijs koude voetjes. Nu doe ik de sokken over de broek en dan gaan ze moeilijker uit waardoor ze in elk geval langer aan zijn.

Tessa, goeie instelling, denk ik. Gewoonweg over je heen laten komen en hopen dat je lijf het nog een keer kan ;-)

Geplaatst

Tessa, je kan voor de zekerheid wat speciale preparaten beginen te slikken (natuurlijke basis) om vruchtbaarheid te bevorderen. Dat had ik ook gedaan voor de zekerheid voor de nehandeling, want vroeger dacht Artsen dat ik begoon in de fase van overgang te komen (gek was dat!). Wie weet, helpt dat extra.

In ieder gevaal Kiet ,Tess, veel succes met jullie ondernemingen.

Die sokken liegen overal in het huis haha .

Eten jullie kids de hele brood of hoe doe jullie dat ? Ik moet creatief te zijn wil ik ik hele brood (binnen kant) hem helpen na binnnen te krijgen.)Soms helft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden