Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Milou kust ook met open mond ... zo lief! Ze geeft alles en iedereen kusjes ... behalve mama!! Nou ja, we knuffelen zat, ze is echt een mamakindje.

Mevrouw heeft er stiekum 2 tanden bij! Ze was zaterdag bij m'n ouders en mijn moeder zei bij het ophalen: zo, 6 tanden nu he? En wij .. huh? 2 boventandjes erbij ... vandaar die hele nacht huilen afgelopen week ... Ik had het die nacht echt niet door dat het wel eens tandjes konden zijn ... lekker slim. Ze had ook wat verhoging, maar aan d'r billetjes heb ik nog nooit wat gemerkt.

Haren wassen vindt Milou niet erg. Ze is niet echt een fan van sproeier op het hoofd, maar ze laat het wel toe.

Natasja: fijne vakantie nog! Klinkt heerlijk zeg.

En Nienke ... wat knap van Julian, dat doorslapen. Dat zal jullie goeddoen.

We zijn trouwens afgelopen vrijdag begonnen met muziek op schoot. Leuk!! En ik zat natuurlijk weer bijna te janken .. het is zoooo schattig! Milou bleef wel heel braaf op schoot de hele tijd (dat hoeft helemaal niet), ze was nogal onder de indruk.

Hebben jullie ook dat als je eerder wakker wordt dan je kind, dat je altijd bang bent of hij/zij nog wel leeft? Ik heb dat heel erg. Kan dan ook echt niet meer slapen en ga altijd eerst kijken. Pfff ... met je kindje worden ook een hoop zorgen geboren hoor.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Natasja, geniet van je vakantie, maar dat lukt zo te lezen goed. Lekker zeg zwemmen. En fijn dat desi zo goed slaapt daar.

Annelies, 6 tandjes, jammer he, dat je het altijd pas achteraf weet, oh waren het tandjes.

Ik heb het niet als ik eerder wakker wordt maar soms als merel echt heel lang slaapt (dus tot na 7 uur). Dit komt bijna nooit voor.

Gisteren is merel heel hard gevallen, tand door de lip, jeetje, daar komt veel bloed vanaf. Vanochtend had ze nog een beetje last maar smiddags heeft ze goed gegeten.

Geplaatst

Natasja, geniet van jullie vakantie. heerlijk!

Ursela, wat vervelend dat Merel zo hard gevallen is. Gelukkig dat ze weer goed eet en er verder dus niet al te veel last van lijkt te hebben.

Nienke, wat heerlijk dat jullie zo goed slapen de laatste tijd.

SJSL, die tandjes komen vanzelf wel en wat een boefje dat ze iedereen kusje geeft behalve mama.

Hier ook een bijna compleet gebit. De afgelopen dagen had hij weer wat rode billen en ik zag gisteravond nog een nieuwe hoektand die nu doorgebroken is. Volgens mij moet hij er nu nog maar 2 (hoektanden).

Wij zijn net terug van een lang weekend. Wat hebben we het heerlijk gehad. Terwijl heel NL verdween in de mist hebben wij 3 dagen lang volop zon gehad en nergens iets van gemerkt (Zuid-Limburg).

Voor de mensen die nog grote vakantieboerderijen zoeken kan ik de 'Leisterbos' in Roggel aanbevelen. De camping niet, die zag er vervallen uit maar de grote vakantieboerderijen zijn prachtig. Wij hadden er 1 voor 11 personen, helemaal nieuw. Het zwembad (binnen) is ook super leuk voor de kleintjes.

Geplaatst

Dag allemaal,

heel druk gehad met verjaardagen e.d. dus helemaal niet bijgelezen, maar gewoon even een berichtje om te laten weten dat ik er nog ben. Dus even geen reacties, maar alleen even een update van mijn zijde..

Kees heeft vaak tandenproblemen, alleen komen die krengen maar niet door. Hij heeft er nog steeds maar 4 (2 boven voor, 2 onder voor). vind het altijd zo zielig als hij zo'n pijn heeft. Gelukkig helpt de kinderparacetamol altijd goed. Maar die geven we het liefst natuurlijk niet al te vaak. Verder heeft hij ook alweer de eerste winterverkoudheid achter de rug, met koorts, hoesten en snotneus. Gelukkig ook dat weer over.

Gisteravond bij thuiskomst ook weer iets nieuws gehad. Kees raakte vlak voor het eten ineens zo overstuur dat hij rood aanliep, aan het slaan was, zijn kinderstoel aan gort trapte en zeker een half uur echt hysterisch was. Dat hadden we echt nog nooit meegemaakt! Was wel even schrikken. Stonden zelfs op het punt om hem onder de koude douche te zetten. Maar ineens was het over. Wel nog nasnikken, maar met kijken naar een teletubby heeft ie gelukkig ook nog gegeten. Een koude douche is natuurlijk erg extreem. Belde mijn schoonmoeder en die adviseerde eerst maar eens een koude washand in de nek. dan schrikken ze ook en komen ze er ook vaak weer uit... Goed, voor de volgende keer dan maar. Nou is Kees echt wel eens kwaad en overstuur, maar het was nog nooit zo erg. Nu weet ik inmiddels dat meerdere jongens hier last van kunnen hebben. De broer van mijn man had het vroeger en ik hoor het ook van andere moeders. Zelfs dat kindjes helemaal blauw kunnen aanlopen op zo'n moment omdat ze stoppen met ademhalen. Gelukkig was dat niet het geval.

verder hoopten we deze maand nog op een terugplaatsing. Maar de VU had teveel aanmeldingen, dus vielen we af. Erg balen. De volgende TP zou rond kerst zijn, maar ik weet zelf nog niet of ik dat wil. En ik weet ook nog niet of de VU dan wel plek heeft... anders wordt het januari. Het is niet anders.

En ik hoop dat alles goed gaat met iedereen en ga ik weer meer meelezen en reageren!

groetjes,

tessa

Geplaatst

hi dames.

Hoe is het daar? Wij vieren vandaag onze verjaardag dus druk met de voorbereidingen. En ging het net iets beter met Wessel, nu heeft hij buikgriep oid. Zodra hij iets eet of drinkt geeft hij kort daarna over. Vandaag al twee keer z'n bed ondergespuugd en ook al een paar keer in de woonkamer. Houdt mijn hard vast met de visite straks....

Fijn weekend nog, reageer morgen uitgebreider

Geplaatst

Hei!

Zo..daar liggen ze beiden op bed te slapen. Manlief is naar een julebord. Dat zijn eet-drink feestjes in de aanloop voor kerst. Zijn de noren zot op, voor mij iets te veel van het goede, te veel eten en te veel drinken, te decadent.

Vannacht en vandaag was er aardig wat sneeuw gevallen, is merel er opeens bang van! Tsja...een paar weken geleden vond ze het nog leuk, maar toen lag er minder. Ze vond het daarentegen leuk om overal op te klimmen om uit de ramen te kunnen kijken en dan de wereld buiten toe te roepen/te becommentarieren.

Merel is erg gericht op structuren. Aan de ene kant leuk aan de andere kant vind ik het soms 'extreem'. Voorbeelden; Als iets 1x ergens heeft gelegen moet het altijd daar liggen. Na het eten moeten de borden op het aanrecht gezet worden doen we dat niet is het krijsen. Zonder pyama aan wil ze niet slapen gaan, etc

Dorine, jeetje, wat een slecht tijdstip om ziek te worden. Arme wessel, hopelijk is het spugen snel voorbij.

Vandaag storm voor het eerst een theelepeltje pap gegeven, dat vind hij superrrrrr lekkerrrrr. Morgen ietsje meer.

Tessa, wat jammer dat ook bij jullie in het ziekenhuis geen ruimte is voor een tp. Mijn zwager heeft een jongetje met net zulke driftbuien als jij beschrijft. Ook al is hij nu 3,5 zijn die buien nog steeds niet weg. Het is best pittig om hier mee om te gaan. Het zijn dus echt niet de gewone peuterdriftbuien maar behoorlijk heftige waar hij niet meer zelf uitkomt. Als je wilt kan ik je vragen of zij contact met je opnemen of jij met hun mocht je daar ooit behoefte aan hebben om ervaringsverhalen uit te wisselen?

Nu moet ik dadelijk de chaos wegwerken, huis ligt bezaaid met speelgoed en de borden staan nog op tafel.

Geplaatst

tessa, wat vervelend dat Kees zulke driftbuien kan hebben.

Ursela, heerlijk die sneeuw. Ik hoop dat Merel het snel weer leuk gaat vinden en dat jullie er buiten van kunnen genieten.

Hier ging het gisteren wel goed. Wessel gelukkig maar 1 keer overgegeven tijdens het feestje dus dat viel mee. Rond 21.30 uur waren de mensen weer weg en daar was ik wel blij om, ik was gesloopt.

Nu ligt manlief ziek op bed en Wessel hobbelt een beetje rond. Het gaat dus lekker hier in huis.

Kiet, bijna verlof?

Natasje, goeie vakantie gehad?

Geplaatst

Hoi meiden!

Arme Wessel! Zo zielig hè als de kids ziek zijn.

Ja ik moet nog 3,5 week en dan verlof ik moet zeggen ik ben er echt aan toe zal blij zijn als ik niet meer hoef te werken.

En jij dorine hoe voel jij je? Welke datum ben jij nou ook alweer uitgerekend?

Natasja hoe was de vakantie is het goed gegaan me desi?

Geplaatst

Hei!

Fijn dat je verlof er aan zit te komen kiet. Hoeveel weken voor de uitgerekende datum neem je verlof?

Dorine, gaat het al wat beterder in huize ziekjes?

Esk, hoe gaat het met jou en de twee kleintjes?

Geplaatst

Dank Ursula, mocht het zich vaker voor doen (tot heden maar 1 x), dan wellicht goed om ervaringen uit te wisselen. In mijn directe omgeving heb ik gelukkig ook voldoende mensen die dit kennen. Zo ook mijn schoonmoeder. De broer van mijn man had het vroeger ook.

Verder alles goed hier. Echt ongelofelijk hoe hard het gaat met die kleine kids. In een korte tijd zien we echt het begrip van Kees met sprongen vooruit gaan! Als je vraagt 'waar is je auto' dan zoekt hij de hele kamer af tot dat hij de auto heeft gevonden en die komt ie dan trots laten zien. Verder blijven ballen echt favoriet. Ook ballonnen. Bal is dan ook een van de woorden die hij kan uitspreken en die wij verstaan. Verder is het de hele dag 'kijk!' Waar hij dan naar kijkt en wat hij dan wil hebben is soms duidelijk, maar soms ook niet...:-)

goed, ga weer even aan het werk. Ben wel wat suf vandaag. kees had vannacht geen zin om te slapen. Niet omdat hij ziek was of zo. Hij wilde met de bal spelen...

groetjes,

tessa

Geplaatst

Hier ook een vroege wakkere merel, niet ziek maar om 5 uur wakker. En storm wilde om half vijf eten dus ik heb een lange dag. Het sneeuwt en sneeuwt en sneeuwt, ligt al zo'n 40 cm in de tuin.

Gaat inderdaad erg hard, ik had wat roet van de kachel op mijn hand vanochtend. Merel wijst ernaar ik zeg, dat is van de kachel, vies, komt ze even later terug met een poetsdoekje voor me, lief he!

Geplaatst

Haha Tessa wat grappig dat hij met de bal wilde spelen hoewel jij het vast wat minder grappig vond op dat moment!

Wat leuk sneeuw! En zoveel al!

Ik neem 6 weken van te voren verlof en heb nog vakantie er achteraan geplakt dus ben in totaal 19 weken vrij ja voor jou klinkt dat vast kort ursela haha ben wel jaloers op jou lange verlof hoor!

Geplaatst

Kiet, ik heb ook nog vakantie, vandaag zou ik officieel weer moeten beginnen, maar ben nu vrij tot 2 januari. En dat is echt geen overbodige luxe. Ik vraag me wel eens af hoe ik het straks allemaal moet regelen. Met heel veel dingen is een tweede makkelijker, maar toch vind ik het soms ook zwaarder. Voornamelijk omdat je dus echt de hele dag met 1 van de 2 bezig bent. Ze vragen echt niet veel aandacht individueel gezien, maar het gaat wel continu door. Ik merk dat ik daar soms echt even genoeg van heb. Als ik dan even 2 milliseconden iets voor mezelf aan het doen ben en ik hoor er weer eentje huilen, dan vind ik dat soms echt supervermoeiend.

Let wel, ik geniet er ook heel veel van hoor en ik zou ze voor geen goud willen missen, maar ik merk nu wel dat ze allebei nog heel jong zijn. En fysiek vind ik het nog steeds erg pittig omdat ik ook Thomas nog de hele tijd moet tillen. Hij neemt er echt de tijd voor om te leren lopen. Hij kan nu net staan, maar nog niet los en lopen al helemaal niet. Het zou echt enorm schelen als Thomas zelf kon lopen. Aan de ene kant wordt het dan drukker, maar aan de andere kant is hij dan toch echt wel een stuk zelfstandiger en is het makkelijker met bijvoorbeeld in en uit de auto halen van de kinderen. Weggaan is nu echt een hele exercitie waarbij ik echt heel goed moet nadenken over hoe ik dat ga aanpakken. Mijn duowagen is dan ook dit jaar met stip de beste aankoop van 2011 geweest. Ik zou niet weten wat ik zonder zou moeten, dan zou ik echt nergens heen kunnen met twee kinderen.

Verder gaat het hier wel heel goed hoor. Thomas is net als Kees de hele dag in de weer met z'n bal en gaat hem ook zoeken als je daarom vraagt. En hij weet echt heel goed waar die dan gebleven is, ook al heeft hij 'm een dag ervoor bijvoorbeeld onder de bank gerold, als je het vraagt, dan weet hij het meteen en schuifelt hij als een speer naar die plek toe om er dan net zo lang voor te gaan liggen tot wij door hebben dat die bal toch echt onder de bank ligt. Verder doet hij zelf kiekeboe spelletjes met ons. Waar wij eerst ons uit het zicht lieten gaan om kiekeboe te spelen, gaat hij nu zelf achter de bank zitten om ondeugend om het hoekje te gluren. Of op de commode onder de handdoek na het badderen en dan de handdoek weghalen voor z'n gezicht. Dat is toch zo humor om te zien. En dat lachen wat er dan bij komt kijken, super!

Joris groeit ook gestaag door. Hij is al heel alert aan het rondkijken en net zo'n lachebekje als z'n broer. Altijd opgewekt. Zelden ook een huilmoment, buiten honger en vieze luier. Ook een heel rustig kindje. Ik zie veel overeenkomsten met Thomas, maar toch ook wel wat verschillen. Veel dingen die bij Thomas wel werken, werken bij Joris niet. Maar op zijn manier is Joris wel een makkelijkere baby als Thomas (en dat was al geen moeilijke). Hij slaapt bijvoorbeeld werkelijk overal, dat deed Thomas echt niet. En Joris is makkelijk te troosten, dat was Thomas veel moeilijker, als die wilde huilen, dan bleef hij huilen tot hij een flesje kreeg. Dat is bij Joris veel makkelijker, die is met wiegen al te troosten. Maar net als bij Thomas, vind Joris rondkijken en rustig de omgeving observeren ook erg leuk en hij is er ook erg graag bij. Dat was Thomas ook op die leeftijd. Ik vind het erg bijzonder om te zien dat het toch echt wel broers zijn, met overeenkomsten in zowel uiterlijk als gedrag, maar tegelijkertijd zijn het ook individuele mensjes met hun eigen karaktertrekjes.

Hoe ervaar jij dat, Ursula?

Overigens, ik ga dus minder werken in januari, ik ga terug naar 20 uur, verdeeld over 1 hele en drie halve dagen. Dan ben ik dus 1 dag helemaal thuis met de kinderen (doordeweeks bedoel ik dan) en hoef ik dus ook niet naar het kinderdagverblijf te sjouwen. Ik heb ook een andere functie gekregen, waardoor ik ook wat minder in de directe lijn zit en daardoor dus wat minder tijdsdruk ga hebben. Het kwam toevallig zo uit en ik ben er erg blij mee. Ik heb straks ook wat meer vrijheid om met tijden te spelen of om een dagdeel te wisselen. Heerlijk!

Geplaatst

hi dames,

Nou, hier nog steeds een ziekenboeg hoor. Wessel die vannacht 2 x z'n hele bedje onderspuugt, en man die echt ziek is (flinke buikgriep) en ik die mij staande probeer te houden.

VAnochtend maar ff met WEssel naar de doctor geweest. Hij drinkt namelijk ook vrij weinig en door al dat overgeven blijven z'n luiers nagenoeg droog. Nu moet ik er voor zorgen dat hij de komende 24 uur steeds een minimale hoeveelheid vocht binnenkrijgt (en houdt).

Ach ja, we zien het wel. vAndaag in elk geval thuis om voor m'n mannen te zorgen.

ESK, ik kan me voorstellen dat het voor jou heel druk is en dat je het soms vermoeiend vind als je net ff een momentje voor jezelf hebt. Maar dat betekend idd niet dat je niet van ze geniet.. want dat kan toch niet met 2 van die mooie kids.

Ursela, wat heerlijk dat er zoveel sneeuw bij jullie valt. Ben best jaloers, ik hou van de kou en de sneeuw.

Tessa, kan me voorstellen dat je er niet zo blij mee was dat Kees vannacht met de bal wilde spelen. Verder wel grappig dat dit ook een favoriet van hem is, Wessel is ook veel in de weer met ballen.

Kiet, wat heerlijk om nog maar 3,5 week te moeten werken. Ik ben in principe van plan om te werken tot 36 weken (dus dan tot 10 februari) maar ik weet niet of ik dat ga redden. Vind nu alles toch wel heel zwaar en vermoeiend worden (ben nu ruim 25 weken) dus ik moet nog wel een tijdje.

Geplaatst

Hoi meiden, terug van vakantie. We hebben het echt heerlijk gehad met zijn drietjes. Vliegen ging ook goed. Kregen zelfs complimentjes over onze zoete dochter!

Grappig dat Merel ineens niet meer van sneeuw houdt.

Lijkt me super zwaar Esk, twee kleintjes die niet kunnen lopen. Go Thomas! Hihi

Ach Dorine, zal ook zwaar zijn een hele ziekenboeg verzorgen als je zwanger bent.

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest, vanavond Pregnyl zetten en zondagochtend bellen of we die dag een tp hebben.

Geplaatst

He natasja, toch nog een tp in het oude jaar? Succes met het prikken. En ik ga duimen dat het ontdooien goed gaat!

Hoe gaat het nu met je moeder?

Tessa, gelukkig dat de driftbuien zich niet hebben herhaald.

Dorine, heftig om daar met je zwangere ik voor twee zieken te zorgen. Ik heb het nog steeds, ben zo veel emotioneler na twee zwangerschappen dat ik een boel films niet meer verteer en dus niet meer ga kijken. Jullie mogen hier van de sneeuw komen genieten hoor (en helpen met paadjes maken en sneeuw ruimen). We hebben een groot gastenverblijf, alleen helaas nog geen eigen douche/wc voor de gasten. We wonen vlakbij (half uur rijden) een wintersportplaats met skiliften en zo. Langlaufen kan hier in het dorp. Maar met je zwangere buik niet echt aan te raden, domme troela die ik ben...

Kijken jullie al eens tv met wessel? Wij kijken af en toe naar (dezelfde) bumba de clown, als er even geen land mee te bezeilen is en wij op zijn.

Nienke, hoe reageerd julian op de sint?

Esk, ik koester ook de dagen dat merel op de barnehagen is en dan speciaal de uurtjes dat storm even slaapt.

Ik schrijf later mee, storm gaat huilen

Geplaatst

We hebben een heerlijk midweekje in Drenthe gehad. Het huis was erg mooi, lekker zwembadje, leuke overdekte zandbak en hij vond de ballenbak helemaal geweldig. We zijn ook naar de dierentuin geweest, daar hadden ze kleine olifanten, chiraffen en aapjes, zo schattig. Wat een mooie dierentuin is het in Emmen. Je loopt gewoon tussen de piquins door en de dieren komen erg dichtbij.

Lucas vind ballen ook helemaal super, ik heb een klein tentje gekocht en de ballen komen eraan. Kussen doet hij met zijn mondje dicht. Hij gaat steeds meer babbelen en twee woordjes achter elkaar zeggen. En zingen en dansen vind hij ook leuk.

Fijn dat Merel de sneeuw eng vind :-) Hopenlijk went ze er weer snel aan. Super die sneeuw.

Natasja, Super dat je weer mag beginnen aan het eind van het jaar. Ik duim voor je.

Esk, Heerlijk dat je wat minder gaat werken. Ik kan me voorstellen dat je het pittig vind. Leuk dat je vergelijkenis ziet in je zoons.

Kiet, Wat lekker zeg zo lang vrij. Nog steeds een lage bloeddruk?

Dorine, Beterschap! Hoe gaat het nu?

Geplaatst

met Wessel gaat het nog niet zo goed. Tegen de 40 graden koorts en hij blijft overgeven. Morgen maar ff terug naar de doctor. Manlief is gelukkig beter en ik ben vooral moe, moe en moe.

Geplaatst

Oh, Wat vervelend zeg. Sterkte Dorine met je mannetje. Dat hij snel mag opknappen.

Kiet, Ik weet nog goed dat ik dat zo'n appart gevoel vond die harde buiken.

Geplaatst

zo, de kleine man slaapt eindelijk dus ff tijd voor iets anders.

Rome, wat heerlijk zo'n midweekje. Lekker genieten met je gezinnetje.

Natasja, fijn dat de vakantie goed gegaan is en zondag dus een spannende dag voor jullie. Ik ga duimen.

Ursela, jij weet wel wanneer je me uitnodigd he? Ik kom er volgende winter nog wel een keer op terug en dan willen wij best wel paadjes vrijmaken hoor...

Kiet, niet fijn dat je vaak van die harde buiken hebt maar wel goed dat je er verder van geniet.

Ik betrap me er steeds weer op dat het

Vooral aan me voorbijgaat. Moet er echt bij stilstaan.

As donderdag krijgt mijn pa de uitslag vd nieuwe scan. We horen dan of ze hem wel of niet nog gaan opereren en of het dus wel of niet te genezen is. Mijn pa is momenteel erg down en ziet alles somber in. Vind het moeilijk om hier mee om te gaan nu ikzelf ook niet helemaal lekker ben en zo'n zieke Wessel. Kortom, een beetje veel allemaal nu dus ik hoop op goed nieuws donderdag. Maar dat moet wel want dan ben ik ook nog eens jarig!

Geplaatst

Ik had gisteren heel wat geschreven maar nu er weer sneeuw ligt op de electriciteitslijnen schommelt de spanning en dan slaat de computer zomaar uit. GRMBL.

Maar het belangrijkste was om Dorine een heel fijne verjaardag te wensen met hopelijk goed nieuws voor je vader!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden