Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahahah Ursela, wat een verhaal. Ik heb er wel erg om moeten lachen maar kan me voorstellen dat jij dat in eerste instantie niet kon.

Vreseijk he, die dunne bv-poep. Ik kan me dit van Wessel nog goed herinneren. Heb zelfs een aantal keren zijn kamer moeten afsoppen omdat hij ook nog zo'n spuitpoep had dat zijn meubeltjes onder zaten (sorry voor het onsmakelijke verhaal).

Wat dat betreft hoop ik dat zij dat straks iets minder zal hebben maar dat zal wel niet.

Leuke foto trouwens weer.

Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's van jullie kamertjes maar mag natuurlijk niets zeggen want ik heb ook nog steeds geen foto geplaatst. Het komt er gewoon niet van om die foto's te maken terwijl het zo'n kleine moeite is.

Vanavond ga ik het nog maar eens proberen maar ik beloof maar niets.

Sinds Wessel's geboorte houd ik een boek voor hem bij waarin ik allerlei leuke dingen schrijf. Nu komen daar echt uitspraken van hem in of dingen die hij doet.

Afgelopen week ben ik alle woorden die hij gebruikt gaan opschrijven en tot mijn verbazing zijn dit er al meer dan 90! Het zijn niet altijd de juiste woorden voor iets maar wel zijn woorden om iets duidelijk te maken.

Zo zegt hij bijvoorbeeld altijd 'fuut' tegen een rietje en 'lololaisch' tegen chocolade. Die woorden zitten er dus ook bij.

Kortom, hij is een echte kletskous. Hij kan mij ook hele verhalen vertellen en nu begin ik het langzaamaan ook te begrijpen, gelukkig, want soms is hij super gefrustreerd als ik hem niet kan volgen. Dit wordt gelukkig steeds minder.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Om jullie voor te zijn (storm is tenslotte al 5 maanden) hier fotootjes van zijn kamertje wat sinds een weekje echt af is. Inclusief storm zelf.

Ik ben zelf erg blij met de gordijnen, de stof heeft namelijk als afbeelding bokkenes brusene, een oud noors sprookje om trollen en bokken. Ik heb hier een wagenkleedje van. De gordijnen heb ik zelf gemaakt. GRUWELIJk, ik haat het om te doen, maja ik had de stof in een opwelling gekocht en moest er dan ook iets mee doen. De stickers heb ik gebruikt om een grote garderobekast mee op te vrolijken, die wilde ik laten staan. Zit nu vol met toekomstige kleertjes en speelgoed. Heb nog een halve lege kast en de commode is ook nog half leeg maar ik ga ervan uit dat dit zich vanzelf opvult..

[ATTACH=CONFIG]3253[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3254[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3255[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3256[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3257[/ATTACH]

Wow dorine...90 woordjes! Wat zegt hij al veel. ongelooflijk

Geplaatst

Ursela, Wat een giller, heb me rot gelachen. Ookal vond jij het op dat moment vast niet zo grappig :-)

Wat een super kamertje. En wat knap dat je zelf de gordijnen hebt gemaakt, ze zijn super leuk zeg. En wat een ventje word het.

Dorine, Wat babbelt hij al veel zeg! 90 Woordjes, wouw! Wat ontzettend leuk dat je een boekje bijhoudt, ik heb zelf een mooi schrift voor mijn ventje gekocht een tijd terug, maar het is er nooit van gekomen. Toch jammer, want ik denk dat ik er spijt van ga krijgen. Ik vergeet alles weer zo snel en weet later niet meer wat en wanneer hij allemaal heeft gedaan, tenminste de details dan, ha, ha. Toch maar eens opzoeken, je hebt me er weer aan herinnerd.

Ik ben benieuwd naar de andere kamertjes en beebs natuurlijk, leuk om te zien.

Vandaag de eerste spuit gezet voor een lang protocol, spannend!

Nou, Ga even een bakkie doen. Fijn weekend allemaal

Geplaatst

rome, jij ook weer begonnen. Spannend hoor. heel veel succes met alles.

Natasja, waar bevind jij je nu weer in het hele proces?

Ursela, super leuke kamer.

Manlief is vannacht op wintersport vertrokken. Wessel en ik zijn dus tot woensdag alleen, zal een pittig aantal dagen worden.

Morgen is het alweer een jaar geleden dat mijn moeder gecremeerd is. Wat gaat die tijd toch snel he?

Geplaatst

Moeilijke dagen dan, Dorine.

Ursula, mooi kamertje! Gezellig!

Rome, succes!

Thomas heeft voor het eerst "mama" gezegd. Tenminste, bewust dus, want hij zegt de klanken al heel lang, maar hij had het nog nooit in combinatie met mij gezegd en nu wel. Zoooooo schattig. En hij loopt aan de bank, kan zelf opstaan en van stand weer gaan zitten. Dat is ook enorme vooruitgang. Volgens de fysio loopt hij nu binnen 3 maanden. Hij kan nu ook ineens kruipen (deed aan billenschuiven ipv kruipen). Eigenlijk gaat het dus heel goed. Dinsdag weer naar het cb voor de 1,5 jaar afspraak. Tegelijk met zijn broertje die komt voor z'n 4 maanden afspraak (en prikjes). Een hele delegatie dus.

Geplaatst

Lekker verhaal Ursela, heerlijk. Moest er 'smakelijk' om lachen hihi. Leuke foto in de sneeuw en van het kamertje.

Wat een boel woorden Dorine, zal zelf nu eens nagaan wat Dési zegt. Kom vast niet op 90 ;-)

Zullen zeker zware dagen zijn. Knuf van ons.

Heb maandag punctie. Een hele doos vol follikels. 11 maar liefst wn een paar kleintjes allemaal rechts. Zal mij benieuwen!

Ga morgen de laptop maar eens opstarten. Kan ik ook wat foto's plaatsen van onze prinses.

Geplaatst

Dorine, veel sterkte morgen. Ga je op bezoek bij je vader?

Inderdaad pittig om alleen te zijn zwanger en met wessel maar stiekem ook fijn, nog even lekker met zijn tweetjes.

Rome ook weer begonnen. Heel veel succes! Hoe is jullie traject geweest totdat je zwanger werd van lucas?

Esk, super dat het opeens eindelijk zo goed gaat met thomas en staan lopen en kruipen. In mijn barselgruppe (4 moeders met kindjes uit dezelfde maand als merel) is ook 1 meisje wat nog niet veel loopt. Ze kan het wel maar wil niet. Ze wil gedragen worden. Staat en loopt sporadisch. Haar moeder verwacht in maart haar tweede dus ook voor haar is het erg pittig aan het worden.

Natasja, maandag alweer punctie, dat is snel gegaan. Ik ben aan het wachten tot mijn knekkebrød klaar is, dan kan ik erop uit.

Geplaatst

Ursela, mijn pa komt einde van de middag hier naartoe en blijft tot morgenmiddag.

Natasja, spannend maandag, ga voor je duimen dat het meevalt.

Geplaatst

Zou de laptop opstarten, maar helaas is mijn mama van de trap gevallen. Ze heeft een hele grote dikke schaafwond op haar kale voorhoofd en achterhoofd en een mega ei, een schaafwond op haar schouder, een blauwe arm, blauw oog, blauwe lip. Huisartsenpost gebeld en die zijn langsgeweest. Om het uur wakker maken. Ook is ze aan het overgeven. Zo zielig, kan wel janken. Mijn zusje houdt nu de wacht. Ik ga vanavond en vannacht.

Ze is ook zo emotieloos, niets voor haar. Net of het haar allemaal niet kan schelen.

Sorry voor mn ego bericht, moest het even kwijt

Geplaatst

Gut, wat een vervelend nieuws, Natasja. Hoop dat het snel beter gaat en sterkte vannacht. Er komt zo heel wat op jullie af.

Geplaatst

Tsja, zo verzwakt. Ha post weer gebeld, wij vinden dat ze opgenomen moet worden. Kan zelfs niet alleen naar de wc valt ze weer.

Geplaatst

Jeetje zeg, dat kon er ook nog wel bij.

Niet dus. Eindelijk aan het einde gekomen van de chemo en nu dit weer.

Ik ben benieuwd wat de huisartsenpost zegt. Ik hoop dat ze meedenken.

Sterkte natasja!

Geplaatst

Johan en mijn zusje brengen haar naar het ziekenhuis. Ze wordt opgenomen. Koorts 39.5, lage bloeddruk 35-80 oid. Pak van ons hart. Ff aansterken en hopelijk in goede handen.

Geplaatst

Ppf Natasja, wat een gedoe zeg. Ben blij voor jullie dat ze nu opgenomen wordt, ze is er vast in goede handen.

Hebben ze enig idee waar dit vandaan komt. Is het een bij/nawerking van de chemo?

Geplaatst

Ai natasja, dat is een hele lage bloedruk. Goed dat ze is opgenomen.

Jij heel veel succes morgen met de punctie! Hoe laat 'mag' je? Ik zal voor je duimen.

Dorine, hoe ben jij jouw zware dag doorgekomen+ Ging het een beetje? Fijn dat je bij je vader kon zijn.

Storm slaapt nu sinds een half uurtje, vrienden hadden op merel en storm gepast zodat ik en manlief voor het eerst sinds zijn geboorte samen een paar uurtjes konden skieen. Maar dat waren erg veel indrukken en niet slapen en dus een oversture storm. Tja, wat doe ik nu? Wakker maken voor zijn pap of laten slapen of?

Geplaatst

Dorine, hoe was jouw dag?

Is het bevallen Ursela, skien? Ik zou denk ik wakker maken als je denk dat ie anders vannacht komt.

Morgen 10.30 punctie.

Mijn mama ligt nu in zkh. Uiteindelijk met ambulance heen gegaan. Was bewusteloos geraakt, overgeven over Johan. Stroke afdeling. Gaan haar iedere uur wakker maken. Ze heeft ook een bloeding in haar hoofd en mag heel erg blij zijn dat ze niet verlamd is. Ha van gisreravond is gebeld. Ze had haar gister al op moeten laten nemen. Excuses aangeboden hmmm.

Geplaatst

Natasja, veel sterkte en succes morgen, dat de punctie een mooie opbrengst mag geven.

Goh, het klinkt nog niet beter voor je moeder.hopelijk gaat het nu wel snel beter nu ze daar ligt.

Ik heb deze dag eigenlijk aan me voorbij laten gaan zoals elke andere dag. Mijn pa was er overdag maar we hebben het helemaal niet over de crematie een jaar geleden gehad. Wessel heeft ons genoeg bezig gehouden.

Ben nu wel bekaf, alles alleen doen valt me zwaar dus ik ga nu lekker mijn bedje opzoeken. Truste..

Geplaatst

Natasja, weet niet goed wat kan zeggen. Vind het zo rot voor jou. Sterkte ermee.

Dorine, misschien wel zo fijn om afleiding te hebben van wessel. Je bent in ieder geval samen geweest en dat is het belangrijkste. Nog twee daagjes, dan kan je weer de zorg delen voor wessel en het wondertje wat je meedraagt. Hmm, als ik dit zo lees klinkt het erg prozaisch.

Rome, hopelijk niet al te veel last van de hormonen?

Ik heb storm inderdaad wakker gemaakt, maar later dan 'normaal', pas om 19.00 terwijl hij normaal dan al in bed ligt. Hah natasja, hij komt altijd nog snachts voor borstvoeding, zo'n twee keer gemiddeld. Soms maar 1 keer en soms 3x. Toch is zijn ritme heeeeel langzaam aan het verschuiven naar doorslapen. Hij heeft 1x al 8 uur achter elkaar geslapen (helaas had ik toen een feestje en heb zelf geen 8 uur gepakt). Daarnaast zit er nu zo'n 4 uur snachts tussen de voedingen. Een hele verbetering met 2 a 3 uur. Ik ben hem steeds grotere groentehapjes aan het geven. Maar wil het niet te snel opvoeren. Hij krijgt altijd pap voor het slapen, vind hij heerlijk!

Merel is steeds duidelijker ja en nee aan het zeggen. We hebben een boekje, zijn citroenen blauw. Dat vind ze helemaal te gek, mag ze heel hard nee roepen als antwoord. eerst zei ze ook nee als ik dan vroeg zijn citroenen geel maar nu antwoord ze daar ja op. Ik heb nu de opvolger besteld, zijn olifanten klein, benieuwd of ze die begrippen leert kennen. Ze zegt trouwens meer nei dan nee. Maar of het noors is of dat dit peuterdialect is? zeggen jullie kinderen duidelijk nee of is het meer ei of nei?

Geplaatst

Dag allemaal,

in eerste instantie de allerbeste wensen voor iedereen! Dat het maar een mooi jaar mag worden voor ons allemaal!

Moest even flink bijlezen... lag wat achter.

Natasja, ik hoop dat de punctie goed is gegaan en veel heeft opgeleverd. En veel sterkte met je moeder. Wat is dat weer schrikken zeg!

en dan even een update van deze zijde.

Kees is gelukkig echt weer helemaal opgeknapt. Heeft wel veel tijd nodig gehad om echt op te knappen. Heeft 2 weken langer doorgeslapen dan normaal. Maar is gelukkig verder helemaal blij. Kees heeft zoveel energie en loopt zo goed dat we tegenwoordig regelmatig met hem gaan wandelen. Gisteren lekker in het bos geweest. En dat vindt ie echt heerlijk!

verder veel herkenbaar. en dat is prettig om te lezen. Dat veel kindjes het hebben. Zoals krijsen omdat hij zijn zin niet krijgt. Drama queen spelen en op de grond gaan liggen krijsen. Niet willen eten (dat is relatief nieuw). En ook hier wordt met alles gegooid. Ook met zijn beker en met ab's, terwijl hij heel goed weet dat dat niet mag. Dus ook hier wordt regelmatig 'afgekoeld' op de gang.

Vanavond maceroni maar weer eens proberen. dat is echt zijn lievelingseten... kijken of meneer dat wel wil eten..

Hier worden nog geen 90 woorden gesproken. dat klinkt echt super! Er wordt wel veel gebrabbeld, maar nog steeds veel onverstaanbaar. En ook wij merken dat hem dat best af en toe frustreert dat we hem niet begrijpen.

Fijne dag allemaal!

groet,

tessa.

Geplaatst

Hoi, zes eitjes gevonden. Ben nog een beetje duf, maar ging allemaal prima. Nu ff uitkakken en straks even naar mijn mama toe.

Dési eet nu iedere dag weer. Zat ff te tellen, maar rond de 20 hapjes komt ze gemiddeld wel uit. Zag dat ze ook weer een tandje erbij heeft.

Hier is het ook soms nei maar ook nee. En knikken, bah naar een vieze luier en dan knijpt ze in haar neusje hihi. Gister zei ze 'kitty' van hello kitty. Aarbei een paar dagen geleden.

Moet gaan. Ff bijkomen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden