Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuk Kiet! Leuke foto zo samen in de box.

Fijn dat je zo snel terecht kon Dorine. Hopen dat het nu wat beter zal gaan.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nog even iets leuks met jullie delen...

Op vrijdag ga ik altijd met Wessel naar de markt. Vanochtend stonden we bij de visboer en 'vroeg' hij om vis. De visboer begon gelijk kibbeling te pakken want dacht dat Wessel dat wilde. Helaas, dat was niet zo. Hij wilde graag een haring.

Net dus heerlijk met z'n tweetjes haringen zitten eten en wat heeft hij zitten smullen. De visboer moest wel lachen want dit zag hij niet zo heel vaak.

Geplaatst

Wat leuk dat Wessel haring eet! Echt grappig dat hij daarom vroeg!

Ik hoop dat het snel beter met hem gaat echt heel zielig voor hem!

Ik heb niet echt last gehad van mijn schaambot.

Geplaatst

Mooie foto's kiet! Wat lief die twee samen in de box.

Dorine, fijn dat je snel terceht kon en hopelijk geeft de nieuwe zalf snel resultaat! Arme wessel, zo zielig als hij auw auw zegt. Ik heb met merel last gehad van schaambot maar niet met storm. Tja, wat kan ik er over zeggen, het wordt veroorzaakt door het gewicht van de baby denk ik, het was in ieder geval weg in de laatste weken voor de bevalling. Het voelde niet echt pijnlijk, meer 'beurs', alsof ik een blauwe plek had en daar op gedrukt werd.

Met merel gaat het steeds beterder, haar humeur is aanzienlijk verbeterd. Gossie, wat kost dat een energie. Maar ik ga ervan uit dat ook jullie regelmatig draakjes in huis hebben. Van die kinderen die bij alles krijsen en dreinen en niets is goed en wil niets en zeueren zeuren. Deze keer kwam het duidelijk doordat ze zich niet helemaal honderd procent voelde.

Het waait de laatste dagen erg veel en dat maakt dat we amper naar buiten gaan. Gisteren waaide het zoveel dat onze sterke 4wheeldrive niet de weg omhoog kwam. Er waaien dan van die sneeuwhopen op de weg van losse droge sneeuw, snøkavler, en dat is zo kompakt en sterk dat zelfs de traktor er daarna moeite mee had om erdoorheen te ploegen. Er zat niets anders op dat ik met de kinderen uit de auto stapte en naar huis liep terwijl manlief achteruit de weg naar beneden reed. Dat was een wandelingetje dat ik niet snel vergeet. Was doodsbang dat de kinderen zouden bevriezen. Normaal doe ik over dit stukje 2 a 3 minuten. Maar het waaide zo hard dat merel niet overeind kon blijven staan. De wind nam ijsdeeltjes mee die deden pijn op je gezicht. Ik was helemaal bezweet van training maar deed toch mijn jas uit om over het autostoeltje van storm te leggen om hem extra te beschermen. Ik zette merel op mijn schouders want anders kreeg ik het niet voor elkaar om omhoog tegen de wind in te lopen. Zat ze voluit in de wind, krijsen en storm ook krijsen. Zijn schoentje waaide weg, 1 van zijn dekentjes waaide weg. Ik stapte naast de weg en zakte met 1 been tot mijn bovendij weg in de sneeuw. Moest op mijn tanden bijten en doorzetten. Voelde me alsof ik in een overlevingssituatie zat. Thuis aangekomen waren hun voetjes en handjes wel koud maar niet extreem koud of zo.

Tessa hoe gaat het met jou en kees? Jij zou in januarie toch ook opgaan voor een brusje?

En met het lange protocol rome, gaat dit ok? Niet te veel last van de hormonen?

Geplaatst

Esk, Wat een nieuws, Geweldig! En wat een grappig idee Ursela :-)

Heftig Ursela, Is er bij jullie veel sneeuw gevallen? Fijn dat het met Merel de goede kant uit gaat. Bij Storm nog geen tekenen? Wel toepasselijk gisteren zijn naam met die storm :-)

Lief dat je ernaar vraagt. Ik begin last te krijgen van de hormonen, maar goed het is voor een goed doel. Gisteren een echo gehad en vandaag word ik gebeld hoelaat ik morgen pregnyl moet zetten en hoelaat de punctie maandag is. Ik heb 3 folikels, was in eerste instantie erg teleurgesteld. Ik heb een vol gevoel in mijn buik, dus dacht echt dat er meer zaten. Zal dan wel psychisch zijn. Maar later dacht ik, gelukkig heb ik er 3. Dacht wel dat het deze keer minder spanning zou geven, maar helaas toch niet. Ik ben nu al erg nerveus voor de puntie en of er een eitje gevonden word en uiteraard of er dan een bevruchting plaats zal vinden.

Lucas heeft nu een muggebult en laat hem aan iedereen zien, trekt zijn broekspijp omhoog en zegt 'au". En ik mag er een kusje opgeven :-) Hij is al bijna weg, maar nog is hij hem niet vergeten, ha, ha.

Dorine, Die Wessel, Gek op haring. Grappig dat hij perse een haring wil.

Geplaatst

Ben vanmiddag gebeld door het ziekenhuis en hun hebben overlegd en vinden het beter dat ik nog een dag doorspuit en dinsdag de punctie heb. Dus het word een dagje later. Morgenmiddag word ik nu weer gebeld.

Geplaatst

Dorine, hoop dat de zalf nu snel aanslaat en dat Wessel zich snel beter voelt.

Ursula, wat een verhaal zeg. Ik zag je helemaal in de sneeuw ploeteren. Tjonge... kan me voorstellen dat je dacht dat de kinderen zouden bevriezen. En nu dan maar lekker binnen blijven. Dat dreinen herken ik wel. Thomas heeft ook zo z'n momenten zal ik maar zeggen. Hoogst irritant, ik ga meestal maar wat anders doen tot meneer gekalmeerd is. Kan moeilijk er iedere 3 minuten bij zitten omdat Thomas dat nou eenmaal wil.

Hij loopt nu trouwens achter de loopauto aan, helemaal trots. We moeten hem aan het eind van de kamer wel eventjes omdraaien de andere kant uit, maar verder doet hij het zelf.

Rome, balen dat je last hebt van de hormonen en ik zou ook opzien tegen de punctie. Ik duim voor je!

Natasja, hoe is het met jou en je moeder?

Geplaatst

Rome, wat vervelend dat je zo'n last begint te krijgen maar hopelijk morgen de punctie. Ik ga voor je duimen.

ESK, die Thomas is goed op dreef. Goed hoor!

Ursela, wat een verhaal. Leek net een film zoals je het beschreef. Gelukkig waren de kids niet te koud geworden.

Dat dreinen herken ik ook. Net zoals ESK negeer ik het meestal en als hij dan weer rustig is dan gaat het wel weer goed.

Nou dames, het gaat nu echt goed met Wessel. We hebben het afgelopen weekend wat moeten smeren maar zijn huid ziet er bijna weer normaal uit. Ik ben zooo blij.

We moeten hem nu 2 x per dag invetten met een Vaseline / Paraffine zalf. Nou, dan is hij echt een vettig popje hoor maar het werkt gelukkig goed!

Nu dus geen hormoonzalf meer en wachten hoe het zich deze week gaat ontwikkelen. Ik hoop dat het zo blijft of alleen maar beter wordt zodat we volgende week niet nogmaals met die hormoonzalf moeten smeren.

Wij hebben toch een productief weekend gehad. Wessel was een nachtje logeren dus konden wij allerlei klusjes in huis doen. Manlief heeft flink geschilderd en ik ben heel de tijd bezig geweest op de babykamer. Alles is nu ook al gewassen (ik was toch bezig) en ik heb de kleine kleertjes van Wessel uitgezocht. Ik heb nog 5 pakjes die zij straks ook aankan maar ze zijn allemaal wit / cremekleurig. Binnenkort dus nog ff naar de Prenatal om wat andere kleurtjes te kopen.

Ja ja, zodra de gordijnen netjes op de kamer hangen en de rest opgeruimd is komt de foto eraan!

Geplaatst

Wat een stilte hier zeg. Allemaal druk of aan het genieten van sneeuw / kindjes / vrije dagen etc?

Ik ben nog steeds aan het werk maar tel nu wel af. Nog maar 5 dagen na vandaag dus het begint op te schieten.

Natasja, alles goed met jou????

Gisteren dus helaas te vroeg gejuicht over de exzeem van Wessel. Nadat we die hormoonzalf iets meer dan 24 uur niet gesmeerd hebben beginnen de plekken op z'n armen weer terug te komen. Tot nu toe gelukkig daar maar mijn vreugde van gisteren is weer wat afgenomen.

Morgen naar de homeopaat dus hopen dat hij ook nog iets kan doen.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

He ja, ben er nog. Lees af en toe mee, geen puf om iets te schrijven. Tik ook op mn iPhone en dat gaat niet zo rap. ;-)

Succes Rome, wens je meer geluk toe.

Dorine, wat naar van Wessel. Zo sneu om te zien lijkt mij. Bedankt voor je lieve pm btw.

Ursela, hoe is het met je moppies? Beetje opgeknapt al? Storm geen uitslag gekregen? Wat een horror verhaal ook met die sneeuw!

Esk, wat een topper die Thomas. Het zal nu vast snel gaan.

Ben nog steeds uitgewoond. Vandaag met mijn mam naar de oncoloog geweest. Start met hormoonpilken slikken voor 5 jaar. Het gaat goed met haar. Bed beneden en wij zorgen ervoor dat alles beneden ligt. Ook koken we en halen we de boodschappen.

Met Dési gaat het super. Ze begint al meer woordjes te zeggen. Vanochtend zegt ze: poepe. Ik vraag of ze op de wc wil: nee. En vlak daarna heeft ze een poepluier. Ze begint het dus al aan te geven. Heb haar gisteravond voor het avondritueel op de verkleiner gezet op het toilet. Madam deed niets natuurlijk, maar ik vroeg of ze naar de wc moest. Ze tilde haar vest omhoog en liep naar het toilet in de bijkeuken. Haha

Ook is ze erg aan het puzzelen op het moment. Ze heeft er van het weekend nog eentje gekregen van Bumba. Helemaal goed.

Ze zegt nu ook Bumba, auto, beer, titte oké, Kitty, hatsjoe en doet haar hand voor haar neus, etc.

Geplaatst

Hoi meiden,

Het is zeker stil hier!

Ik ben druk met mijn twee kids hihi! Mason is een super lief tevreden mannetje hij huilt alleen als hij honger heeft of gepoept heeft. Hij komt snachts soms 1 en soms twee keer dus ik hoop dat het snel naar 1x gaat haha

Natasja wat knap dat desi aangeeft dat ze naar de wc moet zoe doet het ook zeggen we moeten binnenkort echt serieus met potje trainen gaan beginnen maar heb en nu even geen puf voor.

Dorine wat balen dat de exceem toch weer wat terug komt zo zielig voor Wessel.

Geplaatst

Rome, hoe is het gegaan vandaag? Ik hoop dat het goed gaat met je en dat er een mooie 'oogst' was.

Kiet, wat een heerlijk ventje, luxe dat hij maar 2x per nacht komt. Zal wel even wennen zijn. Hier heb ik afgelopen nacht mogen doorslapen!!!!!!! Ole!!! En daarvoor twee nachten dat hij maar 1x voeding wilde.

Natasja, wat leuk dat het zo goed gaat met desi. Toen ik las dat desi haar hand voor de neus doet als ze niest dacht ik...oei...dat heb ik nooit geprobeerd aan merel te leren....soms vergeet ik om het goede voorbeeld te zijn. Maja, ik hoef ook bijna nooit te niezen. Zo schattig al die kleine grote mensen beweginkjes. Toen ik jouw verhaal las over potjestraining dacht ik...ai, daar moet ik ook weer eens mee beginnen. Merel wilde de laatste tijd niet meer op het potje of op de brilverkleiner en toen heb ik het maar opgeborgen. Nu is dit alweer 5 maanden geleden en ik moet er serieus aan beginnen.

Esk, nu gaat het best snel met thomas. Wat moet het heerlijk zijn voor jou om hem minder te tillen. Hoe doen jouw kinderen het in de opvang?

Dorine, bah, wat jammer dat wessel er nog niet van af is. Doet het nog zeer? Hmmm, heerlijk babykleertjes kopen.

Met merel gaat het beterder. Ze heeft nog een klein plekje naast haar neus dat geirriteerd is omdat ze daar de hele tijd aan zit. Alle oude plekken zijn ingedroogd, goed zichtbaar dat nog wel. Merel is de laatste dagen superlief. Natuurlijk is ze een klein meisje met een eigen willetje maar de drakerige onuitstaanbare buien zijn voor het ogenblik weg. Storm is niet besmet geraakt, HULDE aan de borstvoeding! Dat is toch waar het aan te danken is dat hij het niet heeft opgepikt. Storms eerste tandje komt nu door, wat wordt mijn kleine man snel groot. Donderdag ga ik naar oslo met storm. Vrijdag naar de ambassade paspoort regelen. Heb een kamer geboekt in een luxe hotel, kan ik naar julie schrijven want iedere kamer had een imac. Hotelkamers zijn belachelijk duur in oslo dus ik had bedacht het er maar van te nemen, eentje met een bad, biologische sjampootjes, bio ontbijt, hamam. Ga ik lekker met storm in bad. Vind hij heerlijk, trappelen! Merel vind het trouwens ook heerlijk in haar badje, wil er nooit uit. Alleen haren wassen is (eventjes) gillen.

Geplaatst

Hier ook druk en weinig zin om achter de pc te typen. Wel snel eventjes lezen, maar daar blijft het dan vaak bij. De kinders liggen net op bed, manlief is boven aan het werk en ik heb even relaxtijd ;-).

Ursula, Thomas heeft het prima naar z'n zin op de kinderopvang. En Joris volgens mij ook, want ik merk er niets aan als ik ze ga ophalen. Niet moeier of vervelender of zo. Hij is ook altijd opgewekt (allebei trouwens), dus vermoedelijk vinden ze het wel prima daar. Je merkt ook dat Thomas er helemaal thuis is. Hij weet waar alles te vinden is en hoe het werkt. Hij kent ook een boel kinderen daar, dat is wel grappig om te zien, hij gaat meteen naar z'n "vriendjes". Joris ligt natuurlijk nog veel rond te kijken, maar ik heb het idee dat hij al dat geluid en zo wel gezellig vind. Hij is er graag bij.

Geplaatst

Fijn dat ze het allebei naar hun zin hebben op de opvang. Hoeveel kindjes zitten er gemiddeld in thomas zijn groep? In merel haar groepje zitten gemiddeld 6 kindjes. Op maandag 7. Ik heb voor volgend jaar (vanaf september) een uitbreiding voor merel gevraagd naar drie dagen in de week. En dan storm 2 dagen. Dat lijkt me zo raar, om zonder kinderen thuks te zitten. Maja, veel thuis zitten zal wel niet, neem aan dat ik dan extra kan gaan werken. Ik heb een vast contract voor de avonduren dus overdag ben ik thuis. Gelukkig slapen beide kinderen makkelijk. Merel gata om 19.00 naar bed en storm om 18.30. Ben altijd erg blij met de paar uurtjes voor mezelf. Helaas ben ik geen avondmens en er komt dan weinig uit mijn handen na mijn vaste training. Ik ben nu al 9 kilo afgevallen. Nog vele te gaan....

Gaat wessel nog steeds naar 'de buur'? En desi naar haar gastouder? En rome, wat doe jij met lucas? En zoe?

Rome, ik ben erg benieuwd hoe het gisteren is gegaan met de punctie.

Dadelijk naar het helsestasjon. Het is eigenlijk storms controle maar daar ben ik laatst nog mee geweest dus nu gaat merel mee want die kon vorige keer niet komen ivm de besmettelijkheid van haar infectie. Ben benieuwd hoe zwaar en lang ze is. Daarna storm naar de kinderarts, halfjaarcontrole.

Geplaatst

rome, hoe is het gegaan?

Ursula, in Thomas en Joris groep (want ze zitten in dezelfde groep) varieert het aantal kindjes heel erg. Ze gaan er op maandag de hele dag heen, op dinsdagochtend en op donderdagochtend. Woensdag ben ik zelf thuis en vrijdag past of papa of oma op. Meestal ligt het aantal kindjes tussen de 6 en de 10 met 2 leidsters meen ik. Maar het voelt nooit druk aan.

9 kilo afgevallen, hartstikke goed! Ik moet er nog 9, maar schijn niet te kunnen beginnen... ik kan de motivatie niet opbrengen momenteel... dus probeer ik maar niet aan te komen en dat gaat wel goed.

Geplaatst

Het is goed gegaan gisteren. Er zat nog een vierde kleine folikel en die heeft ze ook mee genomen. Ik heb 3 eitjes!!!, dus ik was erg opgelucht!! Nu bellen ze vrijdag tussen 10.00 en 11.00 of er bevruchting heeft plaats gevonden en hoelaat op die dag de eventuele terug plaatsing is. Spannend..

Ik werk op Maandag en Donderdag. Op Maandag gaat Lucas naar mijn ouders en dan is het dochtertje van mijn zus er ook, die is een half jaar ouder dan Lucas. De laatste tijd zijn ze beide een beetje jaloers. Als Lucas iets heeft pakt zij het af en andersom. En ze willen perse op hetzelfde stoeltje zitten. Als mijn ma met fruit aankomt, rennen ze beiden snel naar dat ene stoelte, ha, ha. Als er iemand weg gaat geven ze elkaar een kusje, zo schattig. Op Donderdag zijn ze bij mijn schoonouders, die stellen zich er elke donderdag helemaal op in dat hij komt, ze genieten er ook erg van. het geeft mij een fijn gevoel om hem rustig achter te kunnen laten. Ik heb hem opgegeven voor de peuterspeelzaal, vanaf 16 December mag hij er heen. Ik vind het leuk als hij met andere kindjes om leert te gaan.

Hij komt nu met mijn en zijn schoenen aanlopen, dan geeft hij aan dat hij graag naar buiten wil. Grappig, Lucas is de laatste dagen ook erg druk met puzzels en kan het super goed, vind Mama :-) Hij zet een houten puzzel zo in elkaar. Ook fiets hij op zijn vierwielfietsje zo de kamer door. Gisteren viel hij heel hard en heeft nu een schram op zijn wang en een bult.

Gelukkig gaat het weer beter met Merel en heeft Storm het niet opgelopen!

Dorine, Wat balen zeg dat het toch nog niet beter gaat. Ben benieuwd wat de homeopaat zegt vandaag.

Geplaatst

Ik werk op maandag, dinsdagochtend en donderdag. Op maandag is mijn man altijd thuis op dinsdagochtend gaan ze naar de crèche en op donderdag naar mijn moeder.

Geplaatst

Ik duim voor je Rome.

Ik werk tot maart 3 dagen (dinsdag, donderdag en vrijdag) Dési gaat naar gastouder van 8 tot 17.30. Ze heeft het daar naar haar zin. Vanaf maart werk ik de dinsdag en vrijdag. Als Dési straks naar de psz mag dan gaat ze op woensdagochtend en vrijdagochtend.

Geplaatst

Rome, veel succes morgen! Goede opbrengst, je mag weer trots op jezelf zijn.

Interressant om te lezen hoe iedereen met opvang omgaat. Er is niemand die ervoor kiest om haar kind een hele week 'onder te brengen'. Ik zou dit liever niet willen, het gaat al zo snel dat ze groter worden. In noorwegen heb je het recht om minder dagen/uren te werken als je kinderen onder de 6 jaar zijn en je bouwt toch pensioen op voor de tijd die je thuis bent met de kinderen.

Ik ga zo naar de trein, heb ik zin in, lekker 6 uur lang met storm op mijn schoot en naar een besneeuwd landschap kijken.

Geplaatst

Sow Ursela, dat wordt idd een hele reis maar het uitzicht zal vast overweldigend zijn!

Rome, mooie opbrengst. Ik duim voor een goed resultaat morgen.

Ik werk momenteel op ma, di, do en vrij.

Op ma is manlief om de week thuis en de andere week gaat Wessel naar de gastouder

Di naar opa & oma

Do naar gastmoeder en vrijdag werk ik thuis en is hij ook thuis.

Yep Ursela, hij gaat dus nog steeds naar de 'buuf'. Dit is toch wel zo ideaal, heerlijk.

Zij heeft straks ook plek voor Truusje dus kunnen ze beiden daarnaartoe gaan.

Nu kan ik nog op vrijdag thuiswerken en wessel thuislaten maar na mijn verlof gaat dit echt niet meer lukken. Ik weet ook nog niet of ik dan nog wel 4 dagen wil blijven werken. Mijn huidige opdracht (heb ruim 3,5 jaar op detacheringsbasis bij dezelfde klant gezeten) loopt volgende week echt ten einde dus ik neem echt afscheid.

Zo vreemd om niet meer terug te gaan, ik ga ze echt missen!

Na mijn verlof is dus nog helemaal onzeker wat ik ga doen. Waar ga ik werken, bij welke klant, in welke rol en hoeveel uur. Pff.. als die 'onzekerheid' is niets voor mij dus ik moet er niet te lang bij stilstaan.hahah

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb een vraag en misschien kunnen jullie me helpen. Mijn zoontje van 20 maanden wil 's avonds helemaal niks eten. Zegt wel dat hij honger heeft. We hebben al geprobeerd verschillende dingen te geven maar niets werkt. Het lijkt begonnen te zijn nadat hij ziek was en moest spugen. Lijkt nu ook wat last te hebben van kiezen? Wat zouden jullie nu doen? Hebben jullie misschien tips wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Lijkt me lastig wendy, ik heb niet echt hele nieuwe tips. Als hij overdag wel goed eet zou ik het zoveel mogelijk proberen te negeren. Als merel soms niet wil eten dan laat ik het lang staan, ik dwing haar niet om te blijven zitten. Uiteindelijk neemt ze dan vaak toch een paar happen of eet ze alles op. Maar ik heb ook gemerkt dat het erg verschillend is, zo kan ze dagen alles opeten en dagen bijna niets. Het maakt dan niet uit wat het avondeten is.

In ieder geval succes ermee.

Ik zit in mijn hotel, storm slaapt. Het hotel heeft op iedere kamer een imac, daar zit ik nu in het donker te typen, wil storm niet wakker maken. De trein was geweldig, kan ik iedereen aan raden. Zo luxe. In een familiewagon, ruimte voor de wagen bij je stoel. Stopcontacten in de stoelen, een grote klim klauter en speelruimte voor wat oudere kinderen. Echt ingericht op langere reizen, grotere afstanden. Wat een ruig en mooi land woon ik toch in, zo mooi, we gingen over het dovre plateau heen met de trein. Woest winterlandschap. Heb een heeeeel lux (biologisch) hotel geboekt, hotels zijn belachelijk duur in oslo dus dan maar meteen ervan genomen. Heerlijk met storm in bad geweest. Morgen paspoort regelen en dan heb ik nog een paar uur over, ga ik naar het museum voor hedendaagse kunst. Ben benieuwd wat ze van de pasfoto vinden, wat we ook deden, storm kan niet recht zitten en al helemaal niet zijn schouders recht houden, hij gaat hiervoor nog steeds naar een fysiotherapeut. Ik was een beetje laks geworden met de oefeningen omdat het zo veel beter ging maar ik zag vandaag dat het dus nog niet helemaal in orde is. Mijn lieve kleine banaantje!

Ik vond het best moeilijk om merel op het perron te zien staan...wat een muts ben ik toch.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden