Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, hier de eerste echte uitbarsting gister. Krijsen omdat ze het doosje van haar rozijntjes niet mocht hebben. Ging zelfs krijsend achter me aan de keuken in. Heb haar heel even in de gang neergezet en haar daarna weer opgehaald en getroost. Verder valt het nog mee. Heb geen idee wat je zou moeten doen Ursela. denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft.

Sinds Dési loopt is ze allejezus vroeg wakker. Rond zes uur. Herkennen jullie dit? Helemaal niet handig. Man al de deur uit, hond moet uit, douchen, fohnen, kleding aan, opmaken, kindje wassen, aankleden, eten etc. Krijg er helemaal stress van op de dagen dat ik werk. Ze gaat dan na haar boterhammen rond 11.30 naar bed en slaapt tussen de twee en drie uur. S Avonds ligt ze rond 19-19.30. Tips?

Bedankt voor jullie lieve woorden. Xx

Lees wel mee, maar de puf is er even uit om te reageren. Sorry.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heel verhaal getypt, weg... Jammer.

@Ursela, ik kan me voorstellen dat het erg vervelend voor jou/jullie is. Vooral omdat je eigenlijk denkt dat er iets met Merel aan de hand is wat ze je niet kan vertellen. Moeilijk meid.

Ik herken je gevoel heel erg. De laatste dagen had Julian last van zijn mond, at daardoor slechter dan normaal (vooral s-avonds). Ok had hij steeds een lichte verhoging en was hij zeurderig en jammerig na het avondeten. Na een aantal slapeloze nachten (door zijn gekrijs) naar de doc gegaan en hij heeft oorontsteling en spruw... :-(. Ik was gelukkig dus niet gek dat ik dacht dat er iets niet in de haak was, maar aan de andere kant voel ikme bijna schuldig dat ik niet een dag of 2 eerder naar de doc ben gegaan.

Ook zonder zijn ziekigheden herken ik je verhalen echter hoor Ursela. Vooral het minder alleen willen spelen en de zeurderigheid. Julian wil de hele dag door mij opgepakt worden, hij knijpt me ineens en hij kan enorm driftkikkeren als hij zijn zin niet krijgt. Echter kan hij nu ook genieten (lief stil zitten en afwachten) van een kusje en wil hij vaker lekker knuffelen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi Meiden,

@ Ursela ik herken het gedrag ook hoor denk dus dat het bij de leeftijd hoort Zoë kan ook minder goed alleen spelen en stel dat ze zit te spelen en ik loop even naar de keuken dat stopt ze gelijk en komt ze achter me aan ook als ik aan het koken ben hangt ze nu aan mijn been kan je zeggen dat dat niet echt lekker kookt haha

Het driftige herken ik ook wel zoë heeft dat soms ook dan kan ze als ze bijv iets niet mag hebben heel overdreven gaan krijsen en op de grond liggen ik negeer dat dan en dan stopt ze ermee ze doet het soms ook aan tafel met eten dan laat ik haar even afkoelen en dan is ze eroverheen en doet ze weer gewoon en gaan eten.

@ Natasja hoelaat is desi wakker? ik sta altijd 6 uur op ga me douchen en opmaken en even mijn huis aankant maken en dan rond 7 word zoë wakker.soms kwart voor 7 maar ik hoor haar ook weleens al om half 7 maar dan blijft ze gewoon lekker brabbelen in bedje.

@ Nienke ahh wat zielig voor Julian!! gaat het nu beter met hem?

ik wil iets van lerenslofjes voor binnenkopen voor zoë nu loopt ze vaak op blote voeten maar straks als het kouder word wil ik lekker maillotjes aan doen maar dat is natuurlijk heel glad voor haar. heeft iemand een idee welke goed zijn je heb er zoveel...

Geplaatst

Hei, bedankt voor alle lieve woorden en herkenningsverhalen. Vanochtend was ze weer zichzelf, ook al ligt het op de loer. Ik denk niet dat ze ziek is omdat ze zo lekker en rustig heeft geslapen. Werd 1x wakker van de honger maar na een papfles weer gaan slapen. Heb een beetje op internet gegoogeld en het schijnt er inderdaad bij te horen (fijne link: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=5445).

Daarin stond o.a. dat:

Kenmerken van je kind

De volgende kenmerken kunnen een invloed hebben op koppig en driftig gedrag:

• Leeftijd en ontwikkelingsniveau

Bijvoorbeeld: Tussen anderhalf jaar en ongeveer vier jaar vertonen bijna alle kinderen koppig en driftig gedrag. Ze ontdekken hun eigen persoontje en gaan experimenteren met hun eigen wil.

• Temperament

Bijvoorbeeld: Een kind kan van nature sterk emotioneel of impulsief reageren op gebeurtenissen of bepaalde situaties. Zo'n kind kan vaker een driftbui krijgen als reactie op een gebeurtenis.

• Een opkomende ziekte van je kind

• Frustratie in de omgang met andere kinderen

Bijvoorbeeld: Je kind wordt afgewezen of geplaagd.

• Verwerking van ingrijpende ervaringen

Bijvoorbeeld: Een nieuw broertje of zusje, een ziekenhuisopname.

Tja, en het laatste is bij ons inderdaad het geval. Bovendien is ze ook nog op de barnehagen begonnen. Reden genoeg om het uit te krijsen. Driftig gedrag hadden we hiervoor ook al gehad, maar nooit dat het niet meer stopte, ze komt er zelf niet uit en dat is zo zielig om te zien. Blijft alleen die oververmoeidheid, probeer haar maar vaker te laten slapen, weet het anders ook niet, ze heeft geen koorts meer. Misschien nog een effect van de mmr-vaccinatie?

Nienke, bij jou is het duidelijk veroorzaakt door de spruw en ontsteking. Jeetje, jij hebt ook zware nachten achter de rug. Gelukkig binnenkort vakantie, hoop dat julian vantevoren van zijn ontsteking af is. Vraagje: Zag je iets van de spruw? Wittige uitslag in mond? Of was het nagenoeg onzichtbaar?

Natasja, kan je helaas niet helpen, merel wordt meestal rond 6 uur, half zes wakker. Slaapt 1 tot 3 uur tijdens haar middagslaapje (vanaf 10.00) en gaat tussen 18.00 en 19.00 naar bed. In noorwegen leggen ze kinderen tot 5 om 19.00. Maar ja, ieder kind is anders en dat hoeft niet te passen voor desi.

Kiet, ik heb van een vriendin aappies of aapies gekregen en die zijn geweldig! Zo makkelijk aan te doen en slijtvast. Ze hebben helaas dit merk niet in noorwegen, ik ga daarom (denk ik) hierna of vragen of mijn zus een paar opstuurd of ik ga over op de giesswein. Ben helemaal weg van die sloffen, enorm goede kwaliteit. Laatst waren ze in de uitverkoop en heb meteen vier paar gekocht, maar die moeten nog even in de kast staan, te grote maten. Ik weet niet of giesswein ook leren slofjes heeft.

Nu pak ik snel een douche, storm slaapt en manlief is met merel naar de UDI, een permanente verblijfsvergunning regelen voor ons viertjes. Daar kunnen we nu voor in aanmerking komen na verandering van de regels.

Geplaatst

@ursela, niets in de mond zelf, alleen wit op zijn lippen. Gehemelte etc was verder schoon. Doc zegt dat het niet vaak op deze leeftijd voorkomt maar door zijn oorontsteking heeft hij een lage weerstand.

Gaat al iets beter! Neusspray gaat goed dmv spelletje "mama ook", paracetamol vindt hij nooit leuk (zetpil) en goedje voor in de mond vindt hij ook stom, haha. Maar het helpt!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Natasja, ik heb helaas ook geen tips voor het slapen gaan behalve misschien iets later op bed leggen 's-avonds?

Wessel wordt tussen 7 en 7.30 uur wakker. Gaat dan om 12/12.30 uur naar bed en slaapt zo'n 2 a 2,5 uur. Daarna gaat hij rond 20 uur naar bed en slaapt dan weer aan 1 stuk door tot de ochtend. Hij is echter altijd een super goeie slaper geweest dus ik heb geen enkele ervaring met experimenteren met slaapjes.

Ursela, ik ben blij dat het iets beter gaat en dat we nu allemaal weten dat die koppigheid dus bij de leeftijd hoort. Wel grappig om te zien dat eigenlijk al onze kleintjes dit hebben en dan te bedenken dat hier nog niet eens een broertje of zusje geboren is. Hoop maar dat het dan niet erger wordt. hahaha

Natasja, ik zet Wessel ook wel eens op de gang hoor. Gisteren tijdens het eten begon hij opeens expres het eten op de grond te gooien. Na 2 x zeggen dat dit niet mocht vond hij het zelfs grappig en gooide met een smile het eten op de grond. Nou, toen wat het tijd voor de gang. Met stoel en al heb ik hem op de gang gezet (2 minuutjes) en daarna weer naar binnen en troosten. Toen hij weer rustig was vroeg hij zelfs om z'n bordje.

Vanmiddag heb ik opeens een vrije middag. Ik werk op vrijdag thuis maar plan het altijd zo dat ik klaar ben als Wessel uit bed komt. Mijn schoonouders belden echter net of ze Wessel vanmiddag nog mee mogen nemen om iets leuks te gaan doen. Mijn schoonmoeder moet namelijk maandag ook aan bestralingen beginnen.

Dit verhaal heb ik jullie tot nu toe gespaard omdat ik er zelf ook niet te veel bezig mee wilde zijn maar tijdens onze vakantie hebben ze ook bij mijn schoonmoeder kanker ontdekt. 'Gelukkig' zit in het ingekapseld (aan de onderkant van haar rug) en beginnen ze maandag met bestralen, de prognose is genezing.

Ze moet 23 bestralingen ondergaan (4,5 week lang, elke werkdag) en dan zien we wel weer verder. Ze verwachten niet dat ze nog aan de chemo moet dus dat zou nog een meevaller zijn.

Kortom, ook weer genoeg ellende aan deze kant.

Maar goed, morgen komen mijn broer met z'n gezin en mijn vader een dagje op visite. Daar heb ik wel zin in, ik heb ze allemaal al weken niet meer gezien vanwege de vakanties.

Mijn vader reageert redelijk goed op de hormonen die hij als medicijn heeft gekregen. HIj heeft alleen af en toe last van misselijkheid en opvliegers. Maar hij zegt zelf dat het nog goed te doen is. 24 November krijgt hij een nieuwe bodyscan dus dat duurt nog wel ff.

Gelukkig gaat het met mijn zwangerschap wel goed. Heb alleen maar last van mijn bekken en onderrug maar verder gaat het prima. De tijd vliegt wel voorbij, het gaat echt veel sneller dan bij Wessel. Nog iets meer dan 4 weken en dan weten wij ook of het een jongen of een meisje is. Ben erg benieuwd.

Nienke, ik hoop dat Julian snel beter is.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Ben ik weer eventjes. Papa is met Thomas aan de wandel, want die had een huilbui tijdens het eten en moest even afkoelen. Ik vond dat Thomas er maar overheen moest stappen, maar z'n vader wilde wel even met hem wandelen en dan proberen we het zo weer een keer. En anders eet hij maar niet... Joris ligt hier in de box en doet het prima! Hij huilt momenteel echt heel weinig, ben benieuwd of dat zo blijft. Het lijkt een makkelijke te zijn. Hij komt nu gemiddeld 1 keer per nacht voor een voeding en is al ruim 120 gram gegroeid sinds zijn geboorte. Er is echt helemaal niets afgegaan! Waarschijnlijk is hij maandag al 8 pond! Dan zou hij al naar minder voedingen mogen (om de 4 uur). Ben benieuwd hoe het gaat lopen de komende weken.

Ik vermoed dat Thomas wat last heeft van al die drukte in huis. Vreemd persoon de hele dag (kraam), mama die minder in beeld is (ben natuurlijk een tijd boven geweest en ook druk met Joris) en algehele onrust. Het zal voor hem ook even wennen zijn. Nou ja, de kraamzorg is nu weg en nu zijn we weer met ons viertjes. Het was wel enorm verwend worden met deze kraam. Ze heeft echt enorm veel werk uit handen genomen en heel veel gedaan en ze was superaardig. Nog eentje van de "oude" slag, zal ik maar zeggen. Morgen komt nog wel de moeder van mijn man langs om ons te helpen, maar volgens mij kan ik het ook weer prima zelf. Maar ach, ze wilde het graag en ze zal ongetwijfeld niet de hele dag blijven...

Vanochtend hebben we zelfs tot half negen uitgeslapen! Joris kwam om 6 uur voor z'n flesje en Thomas sliep lekker lang en dus zijn we lekker blijven liggen. Heerlijk!

Thomas is zich trouwens op het moment aan vanalles aan het optrekken. Hij komt nog niet tot stand (z'n voetjes krijgt hij er nog niet onder), maar hij probeert het wel. Misschien zit hij ook wel voor een sprong of iets dergelijks, het zou mij niet verbazen. Hij brabbelt ineens ook anders, soms is het net of hij wat zegt. Eerst waren z'n geluiden vaak een herhaling van hetzelfde, maar nu is het echt een brabbel, met allerhande klanken. Hij begrijpt ook veel meer als je iets tegen hem zegt (waar is de bal? ga maar een toren bouwen. kom je even terug? Dat soort dingen).

Nou, ik geloof dat man en kind er aan komen, dus ik zal maar 's aan het eten beginnen (er werd dus iedere dag voor ons gekookt, wat zal ik dat missen!!)...

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Dorine wat vreselijk!! pff lijkt wel of alle elende in 1x komt! pff heel veel sterkte en probeer ondanks alles wel te genieten van je zwangerschap.

Geplaatst

Kiet, thx. Ik geniet nu wel van m'n zwangerschap. Ik voel de kkeine inmiddels bewegen dus sta er nu iets vaker bij stil en kan genieten, gelukkig!

Wat super goed van Zoe en je moet ook trots op haar zijn!

ESK, goed om te lezen dat het goed gaat met Joris en Thomas zal ook wel ff moeten wennen.

Wij gaan vanmiddag nog ff met m'n schoonouders bbq-en. Nog ff van het weer genieten. Fijne dag allemaal

Geplaatst

Dorine, wat een ellende weer, nu weer je schoonmoeder. 2012 word vast jullie jaar, want 2010 en 2011 zijn toch zwaar zo. Hoop dat het allemaal goedkomt. Wel fijn dat je de baby voelt, is een zorg minder...

Kiet, wat goed! Kan me voorstellen dat je trots bent...

Geplaatst

Go Zoe Go! Goed zeg. Ik zag gisteren nog een filmpje van merel kruipend door de kamer, kan me nu al niet meer bedenken hoe dat was..

Dorine, jeetje, niet gek dat je af en toe donkere dagen hebt met de zieken in jullie familie. Hoop dat je schoonma zich erdoorheen slaat. Lukt je vader het een beetje om zijn gedachtes te verzetten?

Ik wil gokken: ik denk dat het een meisje is! (nergens op gebaseerd maar toch leuk om te doen)

Esk, arme thomas, er is ook zoveel dat er nu gebeurd. Fijn dat de kraamhulp een echte hulp was. Ik zit vooral in de ovenschotels de laatste maanden, kan ik bereiden als de kids slapen. Etenstijd is namelijk net de tijd dat storm altijd wakker is en aandacht vraagt en merel haar lastigste tijd, moe en honger als ze heeft. Of ik maak iets wat ik alleen nog maar hoef aan te zetten. Salade alvast in de koelkast, dressing apart bewaren. Ik ben niet zo van de vriesmaaltijden of pizza en alle kant en klare maaltijden in de supermarkten zijn met vlees. Geen bestel of afhaalmogelijkheid hier.

Natasja, hoe gaat het met je? Hebben jullie cryo's aan deze poging overgehouden? Misschien heb je dat al verteld maar ben het dan kwijt.

En met de rest, alles goed?

Merel is de laatste dagen heel lief, een soort jekkel and hyde.

Fotootje van vandaag:[ATTACH=CONFIG]2345[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2346[/ATTACH]

Geplaatst

Kiet, tuurlijk ga ik het jullie vertellen als ik het weet. 24 oktober heb ik de echo dus dat duurt nog ff.Ik hoop dat jullie gelijk hebben met een meisje, zou ik heel erg leuk vinden.Mijn voorgevoel zegt ook dat het een meisje is.

Geplaatst

Spannend hè! Je kan ook met 16 weken een geslachtsbepalingsecho laten doen hebben wij ook gedaan dan hoef je niet meer zo lang te wachten

Geplaatst

klopt, dat zou ik nu idd kunnen laten doen maar wij wachten 'geduldig' af tot de 20 weken echo. Nog maar 4 weekjes vandaag dus dat gaat best wel snel.

Mijn weken vliegen voorbij dus dat is nu hopelijk ook het geval.

Geplaatst

Ja ik vind ook dat deze zwangerschap echt veel sneller gaat!

de VK adviseerd mij om halve dagen te gaan werken omdat ik zoveel last heb van harde buiken en lage bloeddruk dus duizelig en super benauwd ben pfff zie er zo tegen op omdat op mijn werk te zeggen!

Geplaatst

Kiet, snap dat je daar tegenop zit. Maarja, het is tijdelijk. Ik weet niet wat je doet maar misschien kan je een aantal taken thuis doen? Pas op jezelf!

Natasja, hoe gaat het slapen van desi nu?

Merel naar de barnehagen gebracht, ik heb gevraagd of ze haar iets eerder op bed kunnen leggen. Dan speelt ze minder lang buiten maar misschien is ze dan minder moe?

Geplaatst

@Donine, veel sterkte.

@Dorine en Kiet, wat leuk dat jullie zo van jullie zwangerschap genieten! Ik ben heel erg benieuwd wat jullie krijgen.

@Ursela, leuke foto's!

Hier ook nog even een kiekje van Julian die meehielp het bed opmaken:

Foto-3VHUOSD8-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Dorine, Sterkte met alles. Wel fijn dat je zwangerschap zo goed gaat, iets positiefs en leuks om mee bezig te zijn en naar uit te kijken. Ik ga ook een gokje wagen, ik denk dat het een jongen is.

, Fijn dat je een goede kraamhulp hebt gehad, van de oude stempel. Ik heb een hele fijne lieve vrouw gehad, was ik super blij mee. Als je soms wel eens hoort dat het niet goed klikt of dat er weinig gedaan word, lijkt me niet fijn en erg jammer van de mooie week. Lekker dat alles zo goed gaat met je nieuwe kleine man! En wat goed dat Thomas staat!

Jeahh, Zoe, goed hoor :happydance:!

Nienke, leuke foto. Handig zo'n hulpje :-) Lucas heeft vanochtend geholpen met stoffen.

Ursela, Wat een lieve foto van hun beide.

Hij was al om 5.30!!! Wakker. Lucas is ook drammerig en huilen als hij zijn zin niet krijgt. Hij zit werkelijk overal aan. Ik ben net op kraamvisite geweest en ik had zelf echt geen rust, ik loop hem continue achter aan.Heeft hij ook nog een kam gesloopt, het maakte niets uit zei ze, maar ik voelde me er wel rot bij. Ik ben snel weer naar huis gegaan. Als ik hem dan vastpak of op mijn schoot wil zetten, word hij boos en gaat huilen.

Geplaatst

Lucas vanochtend lekker in bad gedaan. Hij heeft hele rode billetjes, ik denk door aankomende tandjes, dus dacht laat hem even lekker in zijn badjasje rondlopen zonder luier. En wat zag ik ineens, een hoopje poep en een plas, ha, ha.. Voordeel was dat zijn billen nog vrij schoon waren.

Geplaatst

Haha, die lucas. Ik heb het ook een keertje gehad, met merel, maar toen was ze alleen op haar kamertje, gelukkig had ze er verder niet aan gezeten. Ze wijst nu iedere keer als ze heeft gepoept naar haar luier en zegt 'bah'.

Super leuke foto van julian, hij kijkt altijd zo wakker/alert.

Geplaatst

Nee, We waren beneden en daar hebben we een houten vloer, gelukkig :-) Hij heeft er gelukkig ook niet aangezeten, alleen aan zijn plasje, dus handjes wassen en klaar.

Wat een weertje vandaag hè? Heerlijk genieten.

Handig Ursela, dat Merel aangeeft als ze gepoept heeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden