Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Boogie Ellendig he. Het wel/niet/wel/niet willen weten. Zolang je niet test is het ook niet negatief. En heb je hoop. En toch... Vreselijk! Dat het ook zo alles bepalend kan zijn. Heel begrijpelijk, maar ook zo jammer. Haalt toch ook een deel van het genieten weg. Hoe kan een verlangen naar iets moois toch omslaan naar angst dat verlangen niet vervuld te zien worden?

• Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De wachtweken zijn en blijven slopend.

Dit is nu m'n 7e tp en nog steeds kan ik niks anders dan er aan denken.

Je zou toch denken dat je er wel 's wat laconieker onder bent, maar nee hoor...

Geplaatst

Ik zie zelf als een berg tegen de wachtweken op.

De laatste keer wist ik al heel snel dat ik zwanger was, 5 dagen voor NOD positieve test...op dag voor NOD een niet te missen positieve digi test en vervolgens 2 dagen na NOD een vroege miskraam.

Vanavond pregnyl en woensdag de IUI ben er helemaal emotioneel en labiel van. Zie er zo tegenop. Maar om een kindje te willen moeten we hier doorheen, net als alle andere MMMers. 't is zwaar...heftig... er zijn geen woorden voor om het verlangen en verdriet uit te drukken.

Geplaatst
@Boogie Ellendig he. Het wel/niet/wel/niet willen weten. Zolang je niet test is het ook niet negatief. En heb je hoop. En toch... Vreselijk! Dat het ook zo alles bepalend kan zijn. Heel begrijpelijk, maar ook zo jammer. Haalt toch ook een deel van het genieten weg. Hoe kan een verlangen naar iets moois toch omslaan naar angst dat verlangen niet vervuld te zien worden?

Klopt helemaal en hoop doet leven! En hoop heb ik nodig om deze weken door te komen. Negatief is definitief en daar ben ik nu nog niet aan toe.

Het genieten is gewoon ook erg moeilijk in de 1e weken van de zwangerschap omdat je kans hebt op een miskraam en die angst zit gewoon in me.

Ik dacht gisterenavond nog dat ik allemaal zo oneerlijk vind. Sommige mensen denken er niet eens over na dat er een mogelijkheid is dat zwanger worden niet lukt. En zij zijn ook zo zwanger, waarom wordt die positieve test ons dan niet gegund?

Nou ja als je daar over na gaat denken begin je je zielig te voelen en dat is wel het laatste wat ik wil.

Iedereen veel succes in deze spannende dagen! Ik hoop dat er een heleboel groene namen komen!

Geplaatst

ik vind het ook altijd weer vreselijk als ik "moet" gaan testen. Eigenlijk wil ik helemaal niet want ik weet toch dat het weer negatief zal zijn, maar aan de andere kant...stel je voor!!!! Maar ja, tijdens de test baal ik dan alweer dat ik gestest heb en als ik dan na een paar minuten negatief heb getest denk ik: zie je wel, stomme muts...

Ik weet nog de eerste iui heb ik 6 testen verspild. Later heb ik geleerd dat het in mijn geval dus geen nut heeft om eerder te testen en lukt het me beter om me in te houden. Maar neemt niet weg dat dat wachten loeizwaar is. Ik weet nog dat ik de eerste keer riep: 6x iui? oo die maak ik wel af. Nou bij de 4de dacht ik al van pffff nog 3x?

Hoe dan ook, ik ben de eerste wachtweek goed doorgekomen, maar dat is omdat ik er toch van uitga dat het niet gelukt is en wij de volgende cyclus met ivf gaan beginnen. Nog een week te gaan dus....Spannend.

De 3 dames die zwanger zijn gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd! en voor degenen waar het (weer) mislukt is: Sterkte!! en diegenen die nog moeten testen: Succes!!!!

Geplaatst

hoi hoi bedankt voor het duimen.. hier slecht nieuws ben vanmorgen ongi geworden...

bah bah diep van binnen wist ik het wel

maar vandaag word je weer met je neus op de feiten gedrukt

heb net de gyn gebeld en mag volgende week maandag 19-7

voor men fm en als ik geluk heb kan ik net voor de zomerstop me laatste iui doen

en dan word het hoogstwaarschijnlijk toch ivf

dan worden we naar tilburg gestuurd

wie heeft er ervaring met tilburg????

die nog moeten wachten veel succes zal blijven duimen voor jullie

veel liefssssssssssssssssss

Wachtbankje juli 2010

Audrey: TP 19 juni, 2 emmy's, testen 2 juli

Didie: TP ?????, 1 emmy, testen 2 juli

Kaartje: TP 19 juni, 1 emmy, testen 3 juli

Marjanne: TP 19 juni, 2 cryo's, testen 3 juli

Leetje: IUI 18 juni, testen 4 juli

Myron: TP 19 juni, 1 emmy, testen 4 juli

Alfie: TP 20 juni, 2 emmy's, testen 4 juli

Meiske74: TP 22 juni, 1 emmy, testen 6 juli

Maartje: IUI 20 juni, testen 7 juli 2010

angel: IUI (5) 25juni, testen 9 juli

Jessie: TP 25 juni, 2 emmies, testen 10 juli 2010

Moi: TP 26 juni, 1 emmy, testen 10 juli 2010

Doortje: IUI (5), testen 11 juli (eerste vakantiedag)

Nicole: ICSI ( 1 ) tp 28 juni 2010, testen 12 juli 2010

Kriskras: IUI (4) 28 juni 2010, testen 13 juli 2010

Boogie: IUI (7) 29 juni 2010 testen 14 junli 2010

Pippe: IUI (3) 29 Juni 2010, testen 15 juli 2010

IVF-Vader (Sven): TP 03 juli 2010, testen 15 juli 2010

Cin: IVF (2) 1 juli, testen 16 juli 2010

Jaatje: TP 2 juli, testen 16 juli 2010

Sassie75: TP 3 juli 2010, testen 17 juli 2010

Appel: TP 3 juli, testen 18 juli 2010

Denise1979: IUI (6) 7 juli, testen 21 juli 2010

Vanessa: TP 7 juli, testen 21 juli 2010

Nirak: TP 6 juli (cryo), testen 27 juli 2010

Geplaatst

Hey Angel. Wat ontzettend balen voor je! Ook al had je het misschien al wat verwacht, het blijft toch een domper :-( Wel vertrouwen blijven houden hoor!!

Geplaatst

@ivf vader ja een domper blijft het zeker

ja probeer wel vertrouwen te houden hoor wat soms best moeilijk is natuurlijk..

jullie veel succes met wachten dat zijn de ergste dagen vind ik zelf

is soms moeilijk door te komen hoor en vooral als je dicht bij de test datum komt. ik probeer altijd een beetje afleiding te zoeken en dan gaat het wel...

liefssssssssssssssss

Geplaatst

Hai allemaal!

Ik zit niet zo vaak op; deze site, dus zie ook nu pas deze topic!!!

Kan ik ook nog bij het wachtbank-lijstje gezet worden?

Wij hebben op 8 juli onze 1e IUI-D gehad en moeten de 24e testen (aldus de kliniek).

Alleen moet ik de 18e al ongesteld worden (liever niet natuurlijk) dus ga denk ik op de 17e of 18e al wel een test doen!

Na het lezen van al jullie verhalen vind ik het eigenlijk veel spannender als dat ik voor het lezen vond.

Ik lees dat er meer meiden zijn die last hebben van pijntjes en moeheid! Nou, ik dus ook! Zere tepels, pijnlijke onderbuik en moe. Maar of het nou hersenspinsles zijn of toch symptoompjes....? Zou al wel snel zijn toch!? Tis nu dag 5...vanaf de IUI dag!

Succes allemaal!

Ik hoop ook dat er nog veel groene regeltjes bijgemaakt kunnen worden!

En voor iedereen die rood zijn...Op goed geluk naar de volgende behandeling! Ik duim voor jullie!

Geplaatst

Angel, sterkte meid !!! Wat is het toch balen elke keer weer hè.

Ik hoop dat je inderdaad geen zomerstop hoeft te houden.

Ik had dat de vorige keer, omdat ik juist heel vroeg (4 dagen te vroeg) al ongesteld werd, kon ik direct door, anders had ik ook weer een maand moeten wachten. Dat was dan maar weer een geluk bij een ongeluk.

Nu ben jij al vaker laat met ongesteld worden na je iui's zie ik? Heb je het elke keer met bolletjes?

Nou, veel sterkte ... liefs hope hope

Geplaatst

hallo allemaal

Angel, heelk veel sterkte!!!! ik hoop echt voor je dat de gang naar Tolburg niet nodig zal zijn!!

mallie, welkom hier, jij ook sterkte met de ellendige wachtdagen, dat het maar meteen raak is!

alle wachtende....succes meiden en heer ,-)

liefs

Babeth

Geplaatst

@hope hope ja met die bolletjes ben ik altijd laat met me ongi

alleen de eerste x met die bollen kwam het er door heen maar toen moest ik in de ochtend 1 en avond 2 of net andersom..en nu moet ik 3x 2

maar heb nu 2 maanden achter elkaar dat me ei heel vroeg is op dag 10 of 11.. bij ons gaan ze 26-7 dicht denk wel dat ik het haal hoop ik natuurlijk

@meiske dank je ik hoop ook dat het niet nodig zal zijn

ben wel alvast beetje info aan het zoeken over hoe en wat

want je mag toch ook zelf kiezen naar wel zh je gaat heb ik gehoord dan??

liefssssssssssss

Geplaatst

hallo dames

wie kan mijn helpen!!!!

vrijdag is er bij mij een top embryo terug geplaatst.

maar ik ben heel erg bang dat het misgaat heb allemaal steken in mijn buik net of ik ongesteld moet worden dan weer een tijdje krampen en dan weer beetje buikpijn maar ik mag pas de 23e testen want het heeft nu nog niet zoveel zin.

groetjes nathalie

Geplaatst

Nathalie: ontspan. Die steken zijn normaal. De krampen zijn normaal. Probeer rustig te blijven, stress werkt niet goed in dit stadium. Je lijf is heel druk bezig, er gebeurt van alles. Je weet pas of het gelukt is als je op de testdag een positieve test in handen hebt. Tot die tijd neemt je lijf je in de maling (ok tenzij je voortijdig ongesteld wordt). Maar probeer rustig te blijven (probeer ik ook, maar lukt niet zo goed...)

Geplaatst

Wachtbankje juli 2010

Audrey: TP 19 juni, 2 emmy's, testen 2 juli

Didie: TP ?????, 1 emmy, testen 2 juli

Kaartje: TP 19 juni, 1 emmy, testen 3 juli

Marjanne: TP 19 juni, 2 cryo's, testen 3 juli

Leetje: IUI 18 juni, testen 4 juli

Myron: TP 19 juni, 1 emmy, testen 4 juli

Alfie: TP 20 juni, 2 emmy's, testen 4 juli

Meiske74: TP 22 juni, 1 emmy, testen 6 juli

Maartje: IUI 20 juni, testen 7 juli 2010

angel: IUI (5) 25 juni, testen 9 juli 2010

Jessie: TP 25 juni, 2 emmies, testen 10 juli 2010

Moi: TP 26 juni, 1 emmy, testen 10 juli 2010

Doortje: IUI (5), testen 11 juli (eerste vakantiedag)

Nicole: ICSI ( 1 ) tp 28 juni 2010, testen 12 juli 2010

Kriskras: IUI (4) 28 juni 2010, testen 13 juli 2010

Boogie: IUI (7) 29 juni 2010 testen 14 junli 2010

Pippe: IUI (3) 29 Juni 2010, testen 15 juli 2010

IVF-Vader (Sven): TP 03 juli 2010, testen 15 juli 2010

Cin: IVF (2) 1 juli, testen 16 juli 2010

Jaatje: TP 2 juli, testen 16 juli 2010

Sassie75: TP 3 juli 2010, testen 17 juli 2010

Appel: TP 3 juli, testen 18 juli 2010

Denise1979: IUI (6) 7 juli, testen 21 juli 2010

Vanessa: TP 7 juli, testen 21 juli 2010

Nirak: TP 6 juli (cryo), testen 27 juli 2010

Sterkte Sassie, wat is het toch balen hè .....

Geplaatst

Even een vraagje aan de meiden die ustrogostan/ progestan gebruiken.

Vanaf zaterdagnacht heb ik iets bloedverlies, mijn menstruatie zit er dus aan te komen. Nu komt het niet echt verder. Ik gebruik nog steeds de bolletjes.

Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat dan de menstruatie doorbreekt? Of blijf ik dit houden tot ik stop met de bolletjes en kan het dan pas echt doorbreken?

Sassie75 sterkte met deze mislukte poging. Hopelijk brengen jullie laatste cryo's jullie het grote geluk.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hee dames,

Voor degene die het bankje groen hebben gemaakt; Ontzettend gefeliciteerd!!!!!

Bij ons is de klap wel weer goed aangekomen. De menstruatie is ook zó vroeg gekomen dit keer. Normaal altijd een nette cyclus. We hebben pregnyl moeten spuiten. Geen idee of dit invloed heeft gehad. De pregnyl hebben we 4 dagen voor de prikdatum gekregen. En heb soms het idee dat de eispring in die 4 dagen misschien al is geweest.

Maandag hebben we weer een echo. Op naar IUI-4. Ik vroeg me af of jullie voor de IUI ook nog een echo krijgen. Wij namelijk niet. Ze schatten in wanneer de follikel groot genoeg is. Of we krijgen pregnyl en dan is het klaar. Misschien onterecht. Het zijn immers artsen met ervaring. Maar ik heb mijn twijfels..

Geplaatst

Ik werd de eerste behandeling helaas ongesteld op de testdag, gewoon door de bolletjes utrogestan heen. Ik weet niet hoever jij in een behandeling zit en of je eventueel al getest hebt?

Geplaatst

@appel

2x kwam de menstruatie er doorheen, 1 dag voor de testdatum wat bruinverlies (sorry, klinkt niet zo smakelijk) op de testdatum vloeide ik echt, deze keer kwam het net door de bollen heen, moest 3x daags 200mg inbrengen, ik wist al dat het niet gelukt was en was daarom 2 dagen eerder teruggegaan naar 2x 200mg, op de testdatum niets meer gebruikt en 1 dag later vloeide ik.

@Pippe, wat apart om te lezen dat ze het inschatten, je eisprong is toch niet altijd heel stipt, lijkt me dat echo´s en evt. bloedafnames toch duidelijker zijn?

Ik zou het in ieder geval aankaarten, zeker mdat het nu zo snel was!

sterkte meis

liefs

Babeth

Geplaatst

@Sassie, wat enorm klote meid!!! heel veel sterkte, ik hoop voor jullie dat de laatste 2 cryootjes jullie wens in vervulling zullen laten gaan!

@nathalie, ik ben het met IVF-vader eens, lastig om je rust te bewaren maar meer kun je echt niet doen!!! helaas kun je hier niets uit afleiden maar ik had zelf toen ik zwanger was in de laatste wachtweek ook een rommelend gevoel in mijn onderbuik en enkele dagen voor de testdatum kreeg ik ongelofelijke ongikrampen en wat zeurende rugpijn onderin mijn rug, ik was ervan overtuigd dat ik ging menstrueren, ging iedere keer met lood in mijn schoenen naar het toilet maar.....alle zenuwen voor niets, ik was zwanger!!!

houd moed meid!!! je lichaam moet heel hard werken momenteel

liefs

Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden