Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kriskras, sterkte met je kat. Wij hebben vorig jaar onze hond van 11 moeten laten inslapen, vreselijk. Maar hem zo ziek zien, vond ik NOG erger .... Dat brak echt m'n hart, dat zul jij nu ook wel hebben. Mijn houvast was dat ik bijna 12 jaar echt ENORM van hem heb genoten en hij volgens mij ook ! We hebben hem overigens laten cremeren en hebben hem thuis in een urn staan. Ik weet niet hoe dat met katten gaat ? Misschien is het veel te voorbarig hoor, maar anderzijds is het misschien een tip ? Ik vond het zo'n vreselijk idee om hem bij de dierenarts achter te laten ....

Nou, leuk Sven, een man in ons midden. Die ervaren het toch op een andere manier.

Babeth, ik ben benieuwd ....

Ik heb net de testen alvast in huis gehaald, misschien dat ik zaterdag of zondag durf ? Of ik ga echt netjes wachten tot dinsdag .....

Babeth, jij test ook heel vroeg hè .... Ik testte met mijn eerste zwangerschap pas positief toen ik 3 dagen overtijd was, terwijl ik altijd een hele regelmatige cyclus had. Met de 2e zwangerschap testte ik al 3 dagen te vroeg positief. Toen voelde ik het zelf al. Dat gevoel hoop ik nu ook te herkennen, maar met die hormonen erbij weet ik niet of dat wel zo gaat zijn. Dus ja ..... daar kan ik ook niks mee.

Nou, eerst deze week maar eens omtoveren ....

• Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Is er nog plaats voor mij??????? heb vanmorgen onze allerlaatste tp gehad en de 27 mag ik testen

Geplaatst

Wachtbankje juli 2010

Audrey: TP 19 juni, 2 emmy's, testen 2 juli

Didie: TP ?????, 1 emmy, testen 2 juli

Kaartje: TP 19 juni, 1 emmy, testen 3 juli

Marjanne: TP 19 juni, 2 cryo's, testen 3 juli

Leetje: IUI 18 juni, testen 4 juli

Myron: TP 19 juni, 1 emmy, testen 4 juli

Alfie: TP 20 juni, 2 emmy's, testen 4 juli

Meiske74: TP 22 juni, 1 emmy, testen 6 juli

Maartje: IUI 20 juni, testen 7 juli

angel: IUI (5) 25 juni, testen 9 juli

Jessie: TP 25 juni, 2 emmies, testen 10 juli

Moi: TP 26 juni, 1 emmy, testen 10 juli

Doortje: IUI (5), testen 11 juli (eerste vakantiedag)

Nicole: ICSI ( 1 ) tp 28 juni 2010, testen 12 juli 2010

Kriskras: IUI (4) 28 juni 2010, testen 13 juli 2010

Pippe: IUI (3) 29 Juni 2010, testen 15 juli 2010

IVF-Vader (Sven): TP 03 juli 2010, testen 15 juli 2010

Cin: IVF (2) 1 juli, 16 juli testen

Jaatje: TP 2 juli, testen 16 juli

Appel: TP 3 juli, testen 18 juli

Denise1979: IUI (6) 7 juli, testen 21 juli

Nirak: TP 6 juli (cryo), testen 27 juli

Geplaatst

Hallo dames

Nirak, ik heb je toegeveogd, heel veel succes!

Hopehope, ik heb inderdaad vroeger getest (een aantal keren) maar had zaterdag helemaal het gevoel dat het deze keer niet raak was, ondanks het feit dat ik ook hormonen heb gebruikt, ik voelde me duidelijk niet zwanger.. ik weet het, dat wilde niet alles zeggen maar durfde nu toch echt wel op mijn gevoel te vertrouwen.

Zojuist heeft Brussel gebeld en inderdaad, mijn hcg was 0.4.

Wij gaan straks weer door met de 2 cryootjes die uit deze behandeling ontstaan zijn.

Ik voel me er nog net zo rustig onder als van de week, heb er geen moeite mee (gelukkig hoor). Ik denk dat het komt door het verlies van onze jongens en dat we weten voor een nieuwe kans niet het hele hormonentraject door te hoeven.

Het voelt goed dat we nu een paar maandjes rust hebben, ben bezig op at-basis om mijn werk te hervatten dus dat zel me nog genoeg energie gaan kosten....

nou meiden, ik hoop dat het bankje nu toch echt groener zal gaan kleuren hoor!!!

ik duim voor jullie!

liefs

Babeth

Geplaatst

We begonnen zo groen op het bankje en helaas is er alleen maar rood gevolgd.

Wat vervelend voor iedereen die negatief heeft getest.

@ Jessie , snap dat je je kl*** voelt, hoop dat je het een plek kunt gaan geven.

@ babeth, fijn dat je nog 2 cryo's hebt, dat scheelt iig!

Geplaatst

Hallo Meiden,

ik neem ook plaatst op het wachtbankje van juli, want wat zijn die 2 weken killing zeg. Bij alles wat je voelt denk je zou het nu echt zijn of wordt het weer een teleurstelling.

Voor mij is het ronde 1 (IVF), alleen deze maand, 3 juli tp van 1 cryo. Ik mag 17 juli testen. Ga het nu ook echt proberen vol te houden tot die dag ook al is het moeilijk.

Wel wil ik nog even bij jullie checken....wie had er ook vanaf dag 3 na terugplaatsing ongesteldheidspijn, geen krampen maar zeurend gevoel, en het voel dat je heel de dag in je broek plast van het slijm (even vies praatje;-) ik maak mezelf helemaal gek, maar ja je wil het TE graag.

Meiden iedereen sterkte met wachten en voor diegene die al pos getest hebben Van Harte!!!! en val voorlopig niet van je roze wolk af. En voor diegene die negatief getest hebben, sterkte en houdt hoop!!!

Groetjes Sas

Geplaatst

wilt iemand mij rood maken op de lijst want ik weet niet hoe dit moet.

Voor degene die nog in de wachtfase zijn ik blijf voor jullie duimen.

Geplaatst

Wachtbankje juli 2010

Geplaatst

Wachtbankje juli 2010

Sassie75: IVF tp 3 juli, testen 17 juli

Zo, zijn we weer up to date. Nog geen bericht van Alfie en Maartje toch ?

Nou, vanavond lekker voetbal kijken en dan is er weer een dag om (voor de wachters onder ons !)

liefs hope hope

Geplaatst

Wachtbankje juli 2010

Maartje: IUI 20 juni, testen 7 juli 2010

angel: IUI (5) 25 juni, testen 9 juli 2010

Jessie: TP 25 juni, 2 emmies, testen 10 juli 2010

Moi: TP 26 juni, 1 emmy, testen 10 juli 2010

Cin: IVF (2) 1 juli, testen 16 juli 2010

Jaatje: TP 2 juli, testen 16 juli 2010

Sassie75: TP 3 juli 2010, testen 17 juli 2010

Appel: TP 3 juli, testen 18 juli 2010

Denise1979: IUI (6) 7 juli, testen 21 juli 2010

Nirak: TP 6 juli (cryo), testen 27 juli 2010

Geplaatst

@ Jessie: Is het echt over? Wat een verschrikkelijke teleurstelling. Heel veel sterkte meid. Ik denk aan je. Schrijven hé als je het even niet trekt. Sterkte ook aan je man, want voor hen is het ook niet makkelijk.

Alle andere meiden veel succes en sterkte.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

wat een rood, maakt het er niet leuker op.

Vandaag 6de en laatste iui gehad. Vanaf volgende maand gaan we ivf doen. op zich goed nieuws maar betekent tevens ook wel dat laatste behandelingen :(

Laten we hopen dat het niet nodig zal zijn ;)

KUS,

DENISE

Geplaatst

Oehhhh, hier komen de menstruatiekrampen ook opzetten. Ik voelde het vanochtend in bed al ..... is niet goed voor m'n vertrouwen in deze poging pfffffffff ..........

waaaahhhhhhhh, rottige wachtweken !!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Na 5 keer IUI met helaas niet het gewenste resultaat...

Afgelopen zondag punctie gehad, 20 follikels geprikt, waarvan 12 eicellen gevonden. We gingen voor ICSI maar het zaad bleek zondag van goede kwaliteit dus IVF.

Uiteindelijk 4 bevrucht en vandaag eentje teruggeplaatst.

Ik zit dus ook op het wachtbankje, weet hoe het voelt door de IUI behandelingen. Erg spannend en zooooo lang.

Ik vind het erg leuk om meiden te leren kennen die weten hoe het is om in zo'n traject te zitten. Dus als je het ook leuk vind, stuur dan even een berichtje dan kunnen we mailen of msnen.

Liefs, Mik

Geplaatst
Oehhhh, hier komen de menstruatiekrampen ook opzetten. Ik voelde het vanochtend in bed al ..... is niet goed voor m'n vertrouwen in deze poging pfffffffff ..........

waaaahhhhhhhh, rottige wachtweken !!!!!!!!!!!!

Hey Hope hope, dat is wel vroeg... 5 dagen voor de NOD, je liep toch gelijk op met mij?

Nah, ik heb nog hoop voor je hoor ;)

Groetjes Kriskras

Geplaatst

oh hophope, ik duim zo voor je dat de menstruatie er niet komt.

Mik, wat goed dat het toch ivf is geworden. veel succes op het wachtbankje. Ik hoop dat ivf wel een positief resultaat zal opleveren voor je.

Appel, Ik heb vandaag gebeld naar het zkh. Omdat het nog niet volledig helder rood bloed is moet ik toch nog even doorgaan met de bolletjes, maar ook hun zeggen dat het zo goed als zeker over is. En langzaam aan begint het nu ook echt helderrood te worden. Dus ja, het is nu echt over met deze poging. Ik probeer maar weer vooruit te kijken en weer te denken aan de derde poging, maar ik heb nog zo weinig verwachtingen. Ik weet dat ik moed moet blijven houden maar ja.

En hoe gaat het met jou? Ik hoop zo voor je dat het bij jou wel gaat lukken, ik ben wel toe aan wat goed nieuws.

Geplaatst

Klopt Kriskras, we lopen precies gelijk.

Tot afgelopen zaterdag had ik echt hartstikke last van m'n buik, zondag/ma/di bijna geen last en sinds vanochtend voel ik opeens aldoor kramp. Het zegt natuurlijk nog niks, maar het voelt niet goed en de moed zakt me in de schoenen. De vorige iui was ik trouwens wel ook al op dag wd 11 ongesteld. Toen had ik overigens geen utrogestanbolletjes, nu wel.

Ach ....... we kunnen toch niets anders doen dan wachten hè !

Vorige week ging het me beter af. (Bij de vorige iui vond ik juist de eerste week erg lang duren)

Geplaatst

Jessie, dank je wel. Bij jou is het nu eindelijk ook echt definitief, die onzekerheid is helemaal slopend hè.

Mag je gelijk door of moet je ook een verplichte zomerstop houden ?

Geplaatst
Klopt Kriskras, we lopen precies gelijk.

Tot afgelopen zaterdag had ik echt hartstikke last van m'n buik, zondag/ma/di bijna geen last en sinds vanochtend voel ik opeens aldoor kramp. Het zegt natuurlijk nog niks, maar het voelt niet goed en de moed zakt me in de schoenen. De vorige iui was ik trouwens wel ook al op dag wd 11 ongesteld. Toen had ik overigens geen utrogestanbolletjes, nu wel.

Ach ....... we kunnen toch niets anders doen dan wachten hè !

Vorige week ging het me beter af. (Bij de vorige iui vond ik juist de eerste week erg lang duren)

Oke, op WD11 is inderdaad wel vroeg.. Ik ben ineens super moe! Heb net zelfs liggen slapen, dat gebeurd echt bijna nooit! Heb vannacht ook vanalles gedroomd, rare dromen, en werd vanmorgen ook al moe wakker.. Verder zit ik ineens onder de puisten...maar ja het warme weer in combi met mijn chocolade eetbui-aanvallen zullen daaar wel mee te maken hebben...en dan heb ik wel eens pijn in mijn buik..maar ik ben bang dat ik het me allemaaal weer in mijn hoofd haal...en probeer nergens op te hopen! :BangHead:

Geplaatst

Ha, de repen chocola zijn hier ook al niet aan te dragen haha. Zelfs uitverkocht bij de supermarkt, ik zal ze voortaan waarschuwen als ik weer in de wachtweken zit hihi.

Ik heb inderdaad ook hele gekke dromen. En slaap heel slecht. Vannacht om 1.00 uur en 5.00 uur wakker om te plassen. Volgens mij ben ik ook heel moe door die bolletjes. Ik kan inderdaad eigenlijk 's middags echt wel een tukkie doen.

Ik hoop dat we samen kunnen juichen volgende week ....

liefs hope hope

Geplaatst

Jeetje, meiden, wat spannend allemaal hé!

Ik slaap ook slecht 's nachts, terwijl ik steeds zo moe ben. Ik geef de utrogestan bolletjes daar toch maar de schuld van!

Succes met wachten.............................

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden