Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas moet ik me ook op de rode bank melden. Gister ongi geworden en een wit/gelige prop verloren. De verpleegkundige belt me vandaag hoe nu verder.

Het is gewoon Kwalitatief Uiterst Teleurstellend

Iedereen die op het groene bankje zit: Gefeliciteerd

Voor iedereen op het rode bankje; sterkte

• Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Da's balen Leetje! Duimen nu voor een snelle & positieve IVF start!

Soesa en Moon, gefeliciteerd!!!! Fijn dat er weer eens wat groene testers zijn.

Babeth, geen ongi is nog steeds goed nieuws. Hoop echt zo dat je positief test!!!

Succes iedereen hier.

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ idd K#@ Leetje! Sterkte

Ik heb sinds 2 weken echt last van mijn gewrichten vingers, ellebogen, enkels, knieen...pfff doet mn 's nachts zeer en als ik even op ben, gaat het wel weer. Vandaag bij de huisarts geweest en die denkt dat het echt van de hormonen komt, doordat ik vocht vasthoud en dat de gewrichten in de knel brengt. Herkent iemand dit? Het is iig knap lastig!

CIn

Geplaatst
Moon!!!!!!!!!!!!! :bf_new: :bf_new: :bf_new: Ik lees maar half en half mee en opeens lees ik dit. Onwijs gefeliciteerd, geweldig!

Eindelijk iemand (hopelijk) definitief uit de pauzemeisjes verdwenen. Dat ondergetekende en Sandra en natuurlijk ook alle andere meiden, maar snel mogen volgen :drunken_smilie:

Henne

Dat is ook mijn wens voor jullie allemaal, Henne!

(je weet hoe ik over die draaideur denk... ver van weg blijven als het half kan)

Geplaatst

Leetje, inderdaad het is K.U.T.!!! je hebt helemaal gelijk!ik begrijp dat jullie nu over gaan op IVF? heel veel succes, ik hoop dat het direct raak is!

Liek, nee hoor, voor mij is het echt over, op naar een cryo tp tzt....ongi kwam de vorige keren (1ste icsi + cryo tp) 1 dag voor de testdatum, zal nu dus wel binnen een paar dagen aanvangen.... morgenvroeg noet een bloedafname, voor de vorm..

@Cin, de klachten herken ik niet, wel knap lastig lijkt me!!! ik hoop dat het snel minder wordt of anders dat het duidt op een stevige innesteling...

Geplaatst

@ Leonie, wat rot dat het niet gelukt is....Ik hoop dat het in een volgende ronde wel succesvol zal zijn voor jou!

@ Babeth, ik hoop op een wonder al heb je zelf niet veel vertrouwen; geen menstruatie nog, dus wie weet? Wil je geen valse hoop geven, maar wie weet zijn de wonderen de wereld niet uit....Ik zal duimen!

gr Soesa

Geplaatst

het is rustig hier op de site. al dagen niemand gereageerd.

Ik ben bang dat het bij mij fout aan het gaan is. Ik heb sinds gisteren veel bruine afscheiding en ik merk dat ik wat helderrood bloed krijg.

Ben er echt kapot van en weet me met mezelf geen raad.

Mijn man en ik weten niet of we op deze manier nog een keer door willen gaan, of dat we direct zeggen we gaan voor een donor. Mijn zusje is namelijk net zwanger na een donorbehandeling van een tweeling. Ik vind het emotioneel allemaal veel te zwaar.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Geplaatst

hee dat is vreemd. nu zie ik dat ik ineens wel verder in de pagina's kom. Als ik inlogde kon ik niet verder dan pagina 6 waardoor ik een heleboel berichten gemist heb. Vreemd hoor. Vandaar dat ik mijn zin opende het is rustig hier.

Geplaatst

Hai Jessie

wat enorm balen dat je denkt dat het waarschijnlijk niet gelukt is, idd. bruinverlies en rood dat maakt je behoorlijk onzeker, ik begrijp je volkomen!Wat betreft het overstappen op donorzaad....het is natuurlijk een optie maar van de andere kant, IUI-D of KID is ook geen garantie op succes....

Wij hebben in het begin ook donorzaad overwogen maar ben zo enorm blij dat we toch voor Brussel kozen waardoor we kinderen gekregen hebben die genetisch van ons beiden zijn, niet dat ze van een donor minder welkom zouden zijn hoor, begrijp me niet verkeerd maar ik wilde het echt pas als er geen andere mogelijkheid zou zijn.

Ik kan me voorstellen dat je de behandeling zwaar vind en helemaal als het niet meteen gelukt is maar meis, er zijn er velen die voor meerdere behandelingen moeten, helaas kunnen jullie alleen zelf bepalen hoe lang je door kunt gaan.

Geweldig dat het bij je zus gelukt is, logisch dat meder daardoor het resultaat er extra inhakt. uit je emoties maar gin jezelf ook de tijd, echt waar geloof me, als je dadelijk iets verder bent dan merk je dat je rustiger wordt en beter her eea. kunt afwegen.

sterkte en liefs,

Babeth

Geplaatst

Jessie,

Ik schrijf (nog) niet mee in dit topic, maar lees wel zo af en toe al wat mee.

Het hele proces is inderdaad behoorlijk zwaar en jullie kunnen alleen zelf uitmaken hoever jullie kunnen gaan.

Uit eigen ervaring en ook die van de andere meiden blijkt wel dat we heel veel aan kunnen ook al is elke mislukte poging weer een flinke tegenslag.

Ik hoop dat jullie deze poging snel een plekje kunnen geven.

Je zult zien dat je er al heel snel weer anders tegenaan kijkt dan nu.

Voor nu in ieder geval heel veel sterkte!

Geplaatst

We laten ons niet zomaar uit het veld slaan:-)

10_9_207.gif

Geplaatst

Ha, nou meiden, ik ben het helemaal met jullie eens.

Jessie, ik snap je wel hoor. Ik denk dat ons allemaal de moed vaak in de schoenen zakt. Alleen de wens blijft ..... Wij hebben al twee geweldige zonen, dan kun je ook denken (en dat doe ik ook vaak genoeg) .... wat doe je jezelf aan ??? maar ja ..... de wens was er en is er nog steeds ........ En wij kunnen het aan !!!! Het is af en toe heel zwaar, maar ik heb het er voor over. De afweging van donorzaad is voor jullie natuurlijk een hele moeilijke ...... ik wens je in die keuze heel veel succes !!!

Ik vond de eerste keer dat het niet lukte, overigens ook zwaarder dan de keren erna. Ook nu na m'n operatie is de eerste mislukte poging extra zwaar. Maar wat Babeth en Mart al schrijven ...... WIJ ZIJN BIKKELS !!!!!!

Ik wens je veel wijsheid en sterkte !!

Geplaatst

Kriskras, hoe is het met jou ? Wij hebben dezelfde testdatum.

Zoveel last van m'n buik als ik t/m zaterdag had, zo weinig voel ik nu.

Voelt bijna leeg ...... ook weer lastig om dan vertrouwen in de goede afloop te houden. Maar goed, niks voelen kan ..... alles kan ........ dus we gaan er nog steeds voor. Ik heb in ieder geval weer puf om wat te gaan doen !!!

Meiden ........ bikkels ......... sterkte !!!!

Geplaatst

Hoi Hope hope,

Ik beschouw deze poging als weer mislukt. Misschien klinkt het negatief, maar erg veel vertrouwen heb ik niet in de IUI... en Jessie...zo zie je dus maar weer...dat donorzaad ook geen garantie geeft voor de toekomst.. ;) Je zou toch denken...ik heb alles mee om zwanger te kunnen worden. Een baarmoeder en cyclus uit een boekje, de artsen zijn er gek op! Donorzaad...dus daar zou ook niets mis mee moeten zijn.. maar een zwangerschap blijft uit!

Kortom.. ik voel niets bijzonders...

Groetjes Kriskras

Geplaatst

Tja, ik zou je wel wat moed in willen praten ........ maar ik weet niet zo goed hoe. Alles is hier onderhand al gezegd hè. Moeilijk hè ... dat wachten .... en vertrouwen houden ..... misschien voel je het al goed aan en is deze poging inderdaad mislukt, maar misschien is het juist goed dat je niets voelt ???

Hoe kom jij de wachtweken door ? Doe je nog extra leuke dingen ? Ik wil er deze week nog wel iets van maken. En wacht jij met testen tot de 13e ?? Of ga je het al eerder proberen ? Ik denk dat ik niet kan wachten tot de 13e ...

liefs hope hope

Geplaatst

Ik lees hier zo af en toe even mee en kan me jullie gevoel zo goed voorstellen.... Maar geef de hoop niet op. Ik voelde helemaal niks en bleek toch zwanger, volkomen onverwacht.... En zo zijn er vele verhalen, dus blijf hoop houden!

Ik wens jullie allemaal heel veel succes!! Enne ik blijf jullie gewoon volgen hoor ;-)

Geplaatst

dank jullie wel voor jullie wijze woorden.

ik weet ook dat ik hier wel weer doorheen kom maar op dit moment voelt dit zo kl.....

ik heb vanmorgen een test gedaan en zoals ik verwachtte negatief.

Dit wat ook niet onze eerste icsi maar onze tweede en we hebben ook IUI gehad.

Maar ik heb het resultaat nog niet doorgebeld naar het ziekenhuis omdat mijn menstruatie nog niet helemaal doorgezet heeft met helder rood bloed.

Kriskras: zijn jullie dan bezig met donorzaad?

Geplaatst

hoi dames,

ik breek heel even in...ben zelf nog in de pauzeweken/maanden, maar zag dat Babeth vandaag mag testen....en ben ook wel een beetje nieuwsgierig of de poging wel gelukt is, ondanks je niet zo'n goeie gevoel erbij..

mart...hoe is 't met jou???

voor de overigen: succes met wachten en met testen...hoop voor jullie allemaal dat het raak zal zijn!!!

liefs,

Nicole

Geplaatst

@ hope hope:

Tja.. hoe kom ik de wachtweken door..ik ben meestal blij als ik veel moet werken, dan denk ik er het minste aan. Thuis zitten is niet goed. Op het moment heb ik veel aan mijn hoofd. Mijn kat is ernstig ziek, moet veel met hem naar de dierenarts en moet veel werken zo aan het einde van het schooljaar. (onderwijs). Ik doen geen extra leuke dingen.. daar is helaas geen geld voor op het moment. Testen kan ik altijd goed mee wachten. Doe het meestal nooit voor de NOD, maar meestal ben ik dan ook al ongesteld voor de testdatum, dus is het ook niet nodig om te testen ;-)

@Jessie:

Wij zijn inderdaad bezig met donorzaad, mijn vriend heeft azoospermie door middel van een Y-deletie. Als je vragen hebt, weet je me te vinden hè ;-)

@Mob:

Ik hoop dat je gelijk hebt! :-D

@Nico74:

Ja..ik ben ook beneiuwd en hoop dat Babeth positief test!

Geplaatst

Hoi dames

KrisKras, inderdaad, met donorzaad geen garantie en wat je zegt, alles is goed, je bent vruchtbaar, mooie eicellen, cyclus, bms....maar volgens onze arts ook een dosis geluk nodig..pffffffffff dat ze daar eens iets voor zouden kunnen ontwikkelen!

Veel sterkte met je kat, erg klote als je een huisdier hebt dat flink ziek is, zo zielig!!!!

dames, lief dat jullie nog hoop hebben maar ikke niet hoor,ik heb ook niet meer getest, wacht het belletje in de namiddag af, zodra ik het weet (officeel) meld ik me direct!

iedereen op het benkske, veel succes met de wachtdagen!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi allemaal,

wat zijn jullie sterk. Goed dat jullie de moed erin houden, al valt het heel erg zwaar allemaal. Mijn vroege test van dag 11 blijkt t kloppen. De test is ook vandaag positief! Ik prijs me dus super gelukkig, maar ben ik gedachten ook veel bij jullie! Succes allemaal en houdt moed voor zover dat te doen is voor jullie! Ik denk aan jullie!

gr Soesa

Geplaatst

@Soesa, Dan nu nog eens officieel GEFELICITEERD!!!!

@Meiske74, precies wat je zegt, geluk...en doorgaans zit het geluk me niet zo mee.. :unsure:

P.s. de kat gaat nu aan de prednison..hopelijk kan hij nog even bij ons zijn...

Geplaatst

Hey allemaal!!

Is er nog plaats op de bank? Ook voor een paar herenbillen :glasses1: ? Bij ons was de TP 03-04-2010, we mogen de 15e testen. Geen idee hoe ik al die lange dagen door ga komen.....Is er al een update voor juli met de WB'ers en hun resultaten?

Sven

Geplaatst

Wachtbankje juli 2010

Audrey: TP 19 juni, 2 emmy's, testen 2 juli

Didie: TP ?????, 1 emmy, testen 2 juli

Kaartje: TP 19 juni, 1 emmy, testen 3 juli

Marjanne: TP 19 juni, 2 cryo's, testen 3 juli

Leetje: IUI 18 juni, testen 4 juli

Myron: TP 19 juni, 1 emmy, testen 4 juli

Alfie: TP 20 juni, 2 emmy's, testen 4 juli

Meiske74: TP 22 juni, 1 emmy, testen 6 juli

Maartje: IUI 20 juni, testen 7 juli

angel: IUI (5) 25 juni, testen 9 juli

Jessie: TP 25 juni, 2 emmies, testen 10 juli

Moi: TP 26 juni, 1 emmy, testen 10 juli

Doortje: IUI (5), testen 11 juli (eerste vakantiedag)

Nicole: ICSI ( 1 ) tp 28 juni 2010, testen 12 juli 2010

Kriskras: IUI (4) 28 juni 2010, testen 13 juli 2010

Pippe: IUI (3) 29 Juni 2010, testen 15 juli 2010

IVF-Vader (Sven): TP 03 juli 2010, testen 15 juli 2010

Cin: IVF (2) 1 juli, 16 juli testen

Jaatje: TP 2 juli, testen 16 juli

Appel: TP 3 juli, testen 18 juli

Denise1979: IUI (6) 7 juli, testen 21 juli

Moest het lijstje ver zoeken, maar het is er weer, en Sven, je staat erbij hoor! Welkom!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden