Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat is er vandaag toch weer veel geschreven, de spanning begint te stijgen!

@ Angel en sassie, wat rot voor jullie.

@ appel, ik heb precies hetzelfde (gebruik ook de bolletjes), het is roze maar zet niet door. Heb ook ongi gevoel en net als Babeth schrijft, met lood in mijn schoenen steeds weer naar de wc, veel vaker dan normaal, omdat ik elke keer denk dat ik aan het vloeien ben....

Ik ben het eens met ivf-vader en Babeth, we moeten niet stressen (al is het moeilijk!) Succes iedereen die nog moet wachten.

• Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bah...wat haat ik mijn eigen lichaam dan weer... vandaag twee stippeltjes bloed verloren, dan weet ik dat de rest morgen volgt. Duidelijk.. Wat is het toch dat de een hups in een keer zwanger raakt, en anderen niet.. ja met een aanwijsbare reden misschien, maar nee ik heb echt een baarmoeder, cyclus, ei en slijmvlies uit een artsenboekje.. pfff nou, het werkt alleen niet zoals in het boekje staat! :tongue2:

Bah.. dan heb ik er al weer helemaal genoeg van...

Geplaatst

Wachtbankje juli 2010

Audrey: TP 19 juni, 2 emmy's, testen 2 juli

Didie: TP ?????, 1 emmy, testen 2 juli

Kaartje: TP 19 juni, 1 emmy, testen 3 juli

Marjanne: TP 19 juni, 2 cryo's, testen 3 juli

Leetje: IUI 18 juni, testen 4 juli

Myron: TP 19 juni, 1 emmy, testen 4 juli

Alfie: TP 20 juni, 2 emmy's, testen 4 juli

Meiske74: TP 22 juni, 1 emmy, testen 6 juli

Maartje: IUI 20 juni, testen 7 juli 2010

angel: IUI (5) 25 juni, testen 9 juli 2010

Jessie: TP 25 juni, 2 emmies, testen 10 juli 2010

Moi: TP 26 juni, 1 emmy, testen 10 juli 2010

Doortje: IUI (5), testen 11 juli (eerste vakantiedag)

Nicole: ICSI ( 1 ) tp 28 juni 2010, testen 12 juli 2010

Kriskras: IUI (4) 28 juni 2010, testen 13 juli 2010

Boogie: IUI (7) 29 juni 2010 testen 14 junli 2010

Pippe: IUI (3) 29 Juni 2010, testen 15 juli 2010

IVF-Vader (Sven): TP 03 juli 2010, testen 15 juli 2010

Cin: IVF (2) 1 juli, testen 16 juli 2010

Jaatje: TP 2 juli, testen 16 juli 2010

Sassie75: TP 3 juli 2010, testen 17 juli 2010

Appel: TP 3 juli, testen 18 juli 2010

Denise1979: IUI (6) 7 juli, testen 21 juli 2010

Vanessa: TP 7 juli, testen 21 juli 2010

Nirak: TP 6 juli (cryo), testen 27 juli 2010

Heb mezelf ook maar meteen rood gemaakt want ik heb geenzin om hoop te houden of te creëeren.

Geplaatst

Hè Kriskras, wat erg voor je ...... hè, ik hoopte dat wij morgen alletwee goed nieuws konden melden ........ ik weet het ook niet hoor, ik verwacht morgen niks, maarja .. ik denk dat ik door die bolletjes niet ongesteld word, dat had ik bij m'n ivf toen ook niet.

Moeilijk hè, als de artsen (keer op keer) zeggen dat alles er goed uit ziet, dat alles goed is en dat het gewoon moet kunnen ...... echt onbegrepen ........

Moet jij nog 2 iui's voordat je ivf mag of is dit evt. bespreekbaar ?

Bij ons is het nu sinds de operatie in januari zo dat wij feitelijk geen ivf meer nodig hebben en dus ook weer met iui moesten beginnen (vond ik van de ene kant ook wel prettig hoor, maar toen de eerste mislukte dacht ik: ik wil die laatste ivf-poging nu wel ...)

Meid, geef jezelf even goed de tijd om te balen ........ ik had vooral de laatste keer echt een enorme baaldag ..... maar daarna moet je toch weer verder .....

Veel sterkte .......... liefs hope hope

Geplaatst

Hoi Hope hope, alles is bespreekbaar, we betalen zelf het zaad en wij beslissen ook hoe we het willen gebuiken. Maar ik denk dat we deze pogingen nog afmaken... en dan moeten we wéér ergens 600 euro vandaan halen om nog eens door te kunnen. Gatsie ik baal daar zo van! Ik wil er nog niet eens over nadenken...

Geplaatst

sorry, ik snap dat je met donorzaad behandelt ?!

Dat is wel extra balen ja, die extra kosten. Voor mensen die erin zwemmen geen probleem, maar bij ons zou het ook moeilijk worden. Evt. doorgaan zit er bij ons na nog 2 behandelingen ook echt niet meer in.

Meid ..... sterkte ...... ik hoop dat het jullie toch gaat lukken !!!!!!!!!!

Geplaatst
Heee Kriskras,

Hoezo moet je dan nu al betalen ? De eerste 6 iui's zijn toch sowieso vergoed ?

Nee we moeten het zaad betalen, de IUI's niet nee. Maar het zaad kost 100 euro per rietje dus... 6 rietjes en dan moet er weer nieuw zaad gekocht worden. Dus als we verder willen..

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mag ik me bij jullie aansluiten? Vandaag heb ik mijn terugplaatsing gehad van onze eerste IVF poging. Ik had 4 eicellen, waarvan er 2 bevrucht waren en maar 1 embryootje het overleefd heeft dus geen cryootjes. En nu begint het spannend afwachten, maar het geeft moed te lezen dat ik niet alleen ben. De krampjes en af en toe zelfs een korte stekende pijn komt me bekend voor. Ik denk dat het inderdaad afkicken van de hormonen is. Ik ben ook verschrikkelijk snel moe, maar daar zal de hitte van de voorbije dagen ook wel voor iets tussen zitten.

Ik duim heel erg voor jullie allemaal meiden!

Groetjes,

Ann

Wachtbankje juli 2010

Anneke10: IVF (1) TP 12 juli, testen 23 juli 2010

Geplaatst

Ook bij mij voelt het echt of het mis gaat. Ik heb duidelijk krampen die normaal mijn ongesteldheid aankondigen dus nu hoeft het alleen nog maar te komen... Ik heb het recept voor de medicijnen van de IVF al in mijn tas gestopt want nu gaan we daar mee starten. Heel naar gevoel maar voor een goed doel.

@ Kriskras,

Wat ontzettend balen zeg. Ik krijg er onderhand ook het zuur van.

@ Pippe,

Bij ons doen ze de IUI op dezelfde manier als bij jullie. Als ze denken dat m'n ei komt krijg ik een ovulatietest en als die negatief is word ik ingepland voor 2 dagen later. Ik heb nog nooit een positieve test gehad daar dus misschien gaat het daar wel mis bij ons...

Geplaatst

@ Ann,

Dan breekt voor jullie ook een spannende tijd aan...

Jammer dat jullie geen cryo's hebben maar ik duim met jullie mee dat deze lekker bij je blijft zitten!

xxx

Geplaatst

Nou ............ vandaag de testdag ...... test negatief .....

het is voor het eerst dat ik echt denk: waar ben ik in godsnaam mee bezig ??? we hebben 2 geweldige zoontjes (zonen onderhand) ........ in principe krijgen we de komende maand nog 1 iui en dan evt. nog de laatste ivf die we nog vergoed krijgen, maar ik weet niet of ik dit wel wil ........ vanochtend bij die test had ik echt het gevoel: ik STOP !! of misschien komende maand toch een pauzemaand inlassen, dan in aug. de ivf waarvoor we al op de wachtlijst staan en mocht die niet lukken , dan toch nog die ene iui .......... ik weet het niet meer hoor ......... m'n vertrouwen is ff helemaal weg.

Geplaatst

Allemachtig, ik kijk een avondje niet op het forum en ik kan het niet anders formuleren dan: wat ontzettend klote!! Ik gun het jullie zo ontzettend en om dan te moeten lezen dat er weer zoveel van die lieverds verdrietig zijn en er moedeloos van worden, doet echt zeer. Ik was gisteren nog heel erg blij; een lieve vriendin van me, die ook maar niet zwanger wilde worden (zij wel, haar lijf niet), is nu na operatie om verklevingen weg te halen, en daarna een keer mk, zwanger.

Bij ons is er (gelukkig) nog geen nieuws. Iedere ochtend ben ik bang dat Cindy (onze draagmoeder) ongesteld is geworden, maar tot op heden nog geen voortekenen daarvan. Wel is ze erg moe, heeft ze een wat opgezette buik en heeft ze last van dikke voeten. Nog 2 nachtjes...

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor zij die het nodig hebben!

Sven

Geplaatst

@ Boogie,

Ik vind het eigenlijk ook raar. Wij hebben ook geen positieve LH test. Dus wij moeten sowieso op echo controle. (Waar worden jullie behandeld?)

Ze rekenende hoeveel dagen het nog ongeveer gaat duren en daar houden ze zich aan vast. Verder kijken ze nog op de dag óf

het wel klopt volgens hun berekeningen.

Ik ga er maandag iets van zeggen, in ieder geval vragen of ze de volgende keer voor de IUI nog een echo willen maken.

Succes, ik hoop dat de menstruatie niet doorzet,en je morgen een mooie test in handen hebt.

Voor degene die zichzelf rood hebben gekleurd.… sterkte meiden.

Geplaatst

Hallo Kris Kras. Mag ik jou vragen waar jij de donor behandelingen doet?

Mijn zusje deed dat in Elsendorp. Daar heeft ze ook aan ruildonatie gedaan.

Ze heeft zelf ook eitje afgestaan maar daarvoor moest ze wel ivf doen.

Doordat ze dit deed kon ze meteen beginnen met de behandeling anders zou ze op de wachtlijst komen. en moet je bij iedere iui behandeling 600 euro neerleggen voor de spermabank?

Voor de dames bij wie het niet gelukt is. Heel veel sterkte. Het blijft een zeer verdrietige tijd. Het erge is dat je er zelf helemaal geen invloed op hebt.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Kriskras weer een tegenvaller. Sterkte meissie.

Hopehope: Ook jij slecht nieuws. Ik kan me goed voorstellen dat je zo iets hebt waar doe ik het voor. Ik heb al twee mooie jongens, maar wacht nog even met beslissen. Misschien denk je er morgen er weer heel anders over. Sterkte en lekker genieten van je mannen.

Hier is het bloeden nagenoeg gestopt. De hoop dat het misschien toch gelukt is groeit iets, maar eigenlijk durf ik dat niet toe te laten. Ben bang dat de klap als het echt mislukt dan nog groter is. we wachten dus maar weer "geduldig"af.

Groetjes,

Appel

Geplaatst
Hallo Kris Kras. Mag ik jou vragen waar jij de donor behandelingen doet?

Mijn zusje deed dat in Elsendorp. Daar heeft ze ook aan ruildonatie gedaan.

Ze heeft zelf ook eitje afgestaan maar daarvoor moest ze wel ivf doen.

Doordat ze dit deed kon ze meteen beginnen met de behandeling anders zou ze op de wachtlijst komen. en moet je bij iedere iui behandeling 600 euro neerleggen voor de spermabank?

Hoi Jessie,

Ik doe ook mee aan wederkerigheid. Maar ik wil eerst zelf een kindje hebben gekregen. Bij de tweede beginnen we dan met IVF en sta ik een keer de helft van mijn eicellen af. Ik wilde eerst graag zelf een kindje omdat ik anders bang ben dat er iemand anders zwanger wordt van mijn eitje, terwijl ik zelf nog nooit zwanger ben geweest. Bij de tweede zou ik dat niet zo erg vinden.

We betalen elke keer 600 euro voor 6 x IUI, dus 100 euro per keer. Wij moeten er echt voor sparen, en de nieuwe auto die we eigenlijk nodig hebben kan er niet komen als we binnen deze pogingen niet zwanger worden. Het zijn keuzes die we moeten maken, en niet altijd even makkelijke keuzes, maar we staan er wel achter en vinden het nu het belangrijkste om onze kinderwens te proberen te vervullen.

Vandaag is de ongi nog niet doorgezet trouwens... ik ga vanmiddag een testje kopen als het nog niet door zet...

Geplaatst

Hoi allemaal.. sorry voor mijn boze gefrustreerde reacties van gisteren.. Ik weet dat jullie er ook niets mee kunnen, maar op de dag dat ik ongesteld wordt dan wil ik altijd alleen maar schreeuwen, schoppen en janken! Dan ben ik altijd boos op alles, iedereen en de hele wereld... vooral op mijn eigen lichaam.. (en ik kan je vertellen dat de band die ik met mijn lichaam heb nooit goed is geweest, maar op zo'n moment echt schrijnend-verschrikkelijk is..)

Meestal voel ik me de volgende dag al iets rustiger en heb ik de moed weer eenbeetje bij elkaar kunnen sprokkelen om verder te gaan..

Groetjes Kriskras

Geplaatst

Hoi kriskras,...

Klote zeg, maar ik begrijp je reactie wel, denk dat we die allemaal wel begrijpen. Op het moment dat het weer eens definitief is dat je niet zwanger bent kun je de hele wereld wel bij elkaaqr schreeuwen. En dat mag ook natuurlijk...en inderdaad een dag later voel je je vaak weer heel anders...

Zet hem op!!!

Dikke kus,

denise

Geplaatst

Wachtbankje juli 2010

Anneke10: IVF (1) TP 12 juli, testen 23 juli 2010

het rood begint nu al aardig door te zetten, ik hoop voor een beetje groen in de lijst. Vandaag is het bij mij toch ook echt doorgezet en ik voel me kl@#%!

Had vanavond een afspraak met vriendinnen om gezellig in de stad wat te drinken, maar heb het afgezegd. Hebben jullie daar ook last van?

Geplaatst

Hey Jaatje, wat balen meid! Ja ik heb er ook last van.. soms helpt het om de afspraak dan juist door te laten gaan zodat ik echt mijn gedachten kan verzetten, maar soms heb ik daar ook geen behoefte aan en wil ik juist ff in mijn verdriet blijven hangen ;)

Sterkte..

Geplaatst

jeetje dames, het gaat niet goed hier hoor!!!!!

Jaatje, heel veel sterkte, wat enorm balen,kan me voorstellen dat je even geen zin hebt in een gezellig avondje, ik hoop dat je vriendinnen het ook begrijpen!

Hopehope, jij ook sterkte, je hebt dat wel 2 gezonde kinderen maar een wens is een wens en die kan diep zitten! neem de tijd, morgen of over enleke dagen kijk je er wellicht weer anders tegenaan en durf je weer!sterkte

Kirskras, nogmaals sterkte, kan me helemaal voorstellen dat je enorm boos en teleurgesteld bent in je lichaam, denk dat velen dat hier herkennen. Ikzelf had het ook na de eerste mislukte icsi.....snapte toen ook beter hoe het voor mijn man moest zijn, terwijl ik dacht dat ik het echt begreep.....

Appel, goed te horen dat je weer positiever bent, wie weet meis!

Pippe, goed dat je het gaat aankaarten, het gebruik van ovulatietesten is toch een simpel iets maar kan van grote betekenis zijn, het zijn jullie (kostbare) behandelingen dus je moet er wel een goed gevoel en vertrouwen bij hebben en ja..dat een methode bij veel mensen wel werkt wil niet zeggen dat de werkwijze van het zkh. ook voor jullie geschikt is. voor testen kan ik je aanraden die van sensitest, makkelijk en niet zo duur. www.sensitest.nl

@iedereen die nog aan het wachten is, heel veel succes en sterkte met de zware wachtdagen

liefs

Babeth

Geplaatst

jaatje, ik gun mezelf altijd een baaldag, soms heb ik 'm tot 's avonds laat nodig en soms gaat het eerder op de dag alweer veel beter, maar ik persoonlijk zou zo'n afspraak ook altijd afzeggen, ik heb gewoon ff tijd voor mezelf nodig zo'n dag/avond.

Meestal moet ik de dag erna alweer voor een uitgangsecho en vliegt de achtbaan weer verder, gek is dat toch hè, want dan gaat het ook altijd wel weer. Je moet ook wel verder ....

Bedankt voor jullie medeleven !

Liefs hope hope

Geplaatst

Om een beetje evenwicht te scheppen, stel ik voor dat we vanaf nu alleen nog GROEN accepteren. Maar allejezus, wat waardeloos voor de roden zeg, kan bijna een potje meejanken voor jullie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden