Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo dames

kon me vanmorgen niet in houden en heb er toch maar een testje tegen aan gegooid,wd 12...14 dgn na punctie,hij was negatief.....

we wachten nog maar rustig af,heb nog geen bloed verloren,heb geen buikpijn,maar voel me ook niet zwanger....moet maandag bloedprikken...zou het nog kunnen????? een positieve test

liefs janine

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

gaan jullie het echt niet verder proberen met een 2e poging als dit niet lukt met de frostys

dat lijkt me echt enorm moeilijk om dat besluit te moeten nemen

is het omdat de donor of de draagster niet verder mee wil?

Geplaatst
De maand is nog niet begonnen en helaas toch al wat negatieve berichten. Maar inderdaad, van een "matige" embryo kan je prima zwanger worden en áls je zwanger wordt, zegt dat helemaal 0.0 niks nadda noppes over de gezondheid van je kind. Eigenlijk weten ze nog steeds niet waarom de ene embryo wel blijft hangen en de andere niet. Met de embryo-score doen ze ook maar zo ongeveer wat ze denken dat goed is.

Wij gaan vgl week weer een poging wagen, heb nu al weer zenuwen. laatste kans. Maar verder geen druk hoor :5shotss:

wat houdt dat in dat embryo-score? hoop dat het je lukt volgende week! succes

Geplaatst

voor de testers geef de moed niet op heel veeel succes!! en voor de andere veeel sterkte ermee en hoop dat de volgende x wel lukt!

Geplaatst

@pleun: na deze cryo poging zijn helaas de emmies op. De donatie is onze donor heel erg zwaar gevallen (op vele fronten) en ze kan het niet nogmaals opbrengen. Wij vinden het zelf belangrijk dat ons kind zal weten waar hij/zij vandaan komt.

@meiske: elke embryo wordt gescoord en krijgt punten voor uiterlijk, aantal cellen (loopt het in lijn met de verwachting) en fragmentatie (dat is eigenlijk het percentage cellen dat stuk is). De gedachte is dat des te hoger de score, des te hoger de kans op zwangerschap. Maar eigenlijk weet niemand wat er nou maakt dat er wel/geen innesteling plaats vindt.

Geplaatst
@pleun: na deze cryo poging zijn helaas de emmies op. De donatie is onze donor heel erg zwaar gevallen (op vele fronten) en ze kan het niet nogmaals opbrengen. Wij vinden het zelf belangrijk dat ons kind zal weten waar hij/zij vandaan komt.

@meiske: elke embryo wordt gescoord en krijgt punten voor uiterlijk, aantal cellen (loopt het in lijn met de verwachting) en fragmentatie (dat is eigenlijk het percentage cellen dat stuk is). De gedachte is dat des te hoger de score, des te hoger de kans op zwangerschap. Maar eigenlijk weet niemand wat er nou maakt dat er wel/geen innesteling plaats vindt.

ohh zo bedankt voor je antwoord! ja vind wel jammer dat ze niet kunnen weten wat er aan de hand is en waarom het niet gelukt is pfff was er maar een middel dat ze embryo gaan plakken in de baarmoeder en dat ze goed gaan nestelen

Geplaatst

Janine wat erg meis...., ben er een beetje stil van. Ik ga echt niet eerder testen, misschien wel een beetje struisvogelachtig.

Ik wil eerst het weekend "overleven" morgen is het 14 dagen geleden dat de punctie was, dus zou morgen of zaterdag mijn ongi kunnen krijgen.

ben niet meer zo heel rustig als eerst, en voel ook meer spanning.

Iedere keer als ik naar de WC ga, denk ik oef..., nog niets.

Mijn borsten herken ik wel eventueel een zwangerschap in, in vergelijking met de vorige keren. Maar dat kan weer van de bollen komen, die ik nu niet meer neem.

Hoewel ik dan die verschijnselen misschien ook wel weer eerder zou moeten hebben.

kortom..., allemaal onzekerheid :blink:.

Hermien, hoeveel cellig had het dan moeten zijn? het is toch op de 4e dag na punctie teruggeplaatst? moet het dat 16 cellig zijn?

weet wel dat op dag 3 het 8 cellig moet zijn. Dus dacht dat het dan elke dag verdubbeld.

ik heb ook vaak gelezen dat ook met een minder goeie emmy toch een zwangerschap uit voort kan komen.

gek he..., als we toppers teruggeplaatst krijgen, zijn we vol goede moed, terwijl dat ook vaak mislukt.

meis je kan er gewoon niets van zeggen, misschien ga je wat behoudend de wachtweken in..., maar je hebt echt nog wel kans hoor!! misschien heb je wel een super bedje daarbinnen voor je emmy, en groeit het als kool.

IVF vader..., dan wordt het echt spannend voor jullie!

liefs joske

Geplaatst

Wisten ze de reden idd maar! Kwaliteit van het embryo zegt eigenlijk vrij weinig... het laatste stukje 'geluk' dat missen we steeds.

Meiske, dat 'embryo plakken' in de baarmoeder wordt al gedaan, maar ja.... weer in het buitenland.

Een slechte start van deze maand met de eerste roden, sterkte meiden...pfffff!

Liefs

Geplaatst
Wisten ze de reden idd maar! Kwaliteit van het embryo zegt eigenlijk vrij weinig... het laatste stukje 'geluk' dat missen we steeds.

Meiske, dat 'embryo plakken' in de baarmoeder wordt al gedaan, maar ja.... weer in het buitenland.

Een slechte start van deze maand met de eerste roden, sterkte meiden...pfffff!

Liefs

ojaa ik wist dat niet eens waar word het dan gedaan? dan weet ik wel zeker dat ik dan zwanger word

Geplaatst

Ik weet dat het in België gedaan wordt, misschien ook wel in Duitsland, maar dat weet ik niet zeker.

Anders ff zoeken op google ----> embryoglue!

Succes!

Geplaatst

Gadsie....rode regels???

Sterkte meiden, elke keer een grote teleurstelling en dan val je weer in een zwart gat. Ik hoop dat jullie gauw weer opkrabbelen.

Dikke kus van mij!!

Wat houdt dat in dat hoeveel cellige? een emmy is?

Geplaatst

Embryo glue biedt geen garanties hoor. Het is ook risicovol.

De aanname op dit moment is dat de embryokwaliteit wel iets zegt over het slagingspercentage. Mochten we een embryo, die eigenlijk niet sterk genoeg is om te blijven zitten, gaan forceren te blijven plakken... wat is dan het gevolg?

ojaa ik wist dat niet eens waar word het dan gedaan? dan weet ik wel zeker dat ik dan zwanger word
Geplaatst
Ik weet dat het in België gedaan wordt, misschien ook wel in Duitsland, maar dat weet ik niet zeker.

Anders ff zoeken op google ----> embryoglue!

Succes!

dank je wel!

Geplaatst
Embryo glue biedt geen garanties hoor. Het is ook risicovol.

De aanname op dit moment is dat de embryokwaliteit wel iets zegt over het slagingspercentage. Mochten we een embryo, die eigenlijk niet sterk genoeg is om te blijven zitten, gaan forceren te blijven plakken... wat is dan het gevolg?

jammer dat het geen gerantie biedt heb je dat ook geprobeerd? als het dan plakt dan raak je toch wel zwanger hoor?

Geplaatst

Hmm, ik weet zelf ook niet zo goed wat ik van die embryo-lijm moet denken. Eén van de redenen dat een embryo niet innestelt, is dat er genetische afwijkingen zijn. Voorop gestelt dat de vrouw geen factoren heeft waardoor het niet lukt, denk ik zelf dat het niet verstandig is de natuur te dwingen een niet gezonde embryo tot groei te laten brengen. Ik denk dan ook dat embryo-lijm wellicht vooral gebruikt zal gaan worden bij vrouwen met een te dun BMS, of andere afwijkingen bij de vrouw waardoor de innesteling wordt bemoeilijkt.

Geplaatst

Ik hoop dat ik er ook bij mag komen zitten. Ik mag vanavond de ovitrelle zetten en dan hebben we als alles goed gaat dinsdag de terug plaatsing van een cryo.

Alleen wachten vind ik niet zo gezellig.

liefs madelief.

Geplaatst
Ik hoop dat ik er ook bij mag komen zitten. Ik mag vanavond de ovitrelle zetten en dan hebben we als alles goed gaat dinsdag de terug plaatsing van een cryo.

Alleen wachten vind ik niet zo gezellig.

liefs madelief.

ja dat wachten is niet leuk maar wat moet dat moet he. veel succes nog meid

Geplaatst

Hoi allemaal, bedankt voor al jullie lieve reacties! Ik ben vrij van mijn werk, hebben mijn collega's voor gezorgd, echt super. Nu kan ik even tot rust komen en samen met mijn vriend het een plekje geven. Ik heb het ziekenhuis alweer gebeld, we worden weer op de wachtlijst gezet. In de tussentijd hebben we even een evalutie. We gaan gewoon door, onze wens is te groot!!! We hebben gewoon pech gehad.

Jullie allemaal nog heel veel succes en geluk, ik blijf duimen hoor! En ik blijf het wel volgen allemaal! Doei doei

Geplaatst

Vandaag 2 cryo's terug geplaatst gekregen... We hebben nu nog 1 cryo in de vriezer :clap2:.

De cryo's waren 6 en 7 cellig en zagen er prachtig uit.

12 aug testen!!!

Tess

Geplaatst
Hmm, ik weet zelf ook niet zo goed wat ik van die embryo-lijm moet denken. Eén van de redenen dat een embryo niet innestelt, is dat er genetische afwijkingen zijn. Voorop gestelt dat de vrouw geen factoren heeft waardoor het niet lukt, denk ik zelf dat het niet verstandig is de natuur te dwingen een niet gezonde embryo tot groei te laten brengen. Ik denk dan ook dat embryo-lijm wellicht vooral gebruikt zal gaan worden bij vrouwen met een te dun BMS, of andere afwijkingen bij de vrouw waardoor de innesteling wordt bemoeilijkt.

ik ben het hier helemaal mee eens...en stel je voor dat er genetisch iets niet in orde is maar er vanwege de "glue"behandeling toch een innesteling komt dan gaat het uiteindelijk vroeg of laat toch mis denk ik....

dames en heer,

veel succes hier op het wachtbankje!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Van harte! Ben ff benieuwd: waren het ook 6- en 7 celligen voordat ze de vriezer in gingen?

Vandaag 2 cryo's terug geplaatst gekregen... We hebben nu nog 1 cryo in de vriezer :clap2:.

De cryo's waren 6 en 7 cellig en zagen er prachtig uit.

12 aug testen!!!

Tess

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik jullie even bedanken voor de opbeurende woorden,

en wens ik iedereen veel sterkte en succes in deze wachtweken!

Tess,

Veel succes in de wachtweken, op naar een positieve test!

Janine,

Het kan nog goed komen meid, je hebt te vroeg getest en nog

geen menstruatie.

De een heeft eerder een positieve test dan de ander, misschien is

je hcg nog niet hoog genoeg!

Nog even volhouden en ik zal zeker voor je duimen!

Madelief

Welkom hier!

Heb je zaterdag de punctie?

Joske,

Wat een spannende tijd nu voor jou, en ik hoop natuurlijk met

een positief resultaat.

Kan me wel voorstellen dat de onzekerheid nu toe slaat, maar

nog even volhouden, succes!

Oja, ik had natuurlijk het liefst een 16 cellige gehad, maar dit is

dus niet het geval en hier moeten we het mee doen!

En de tp was op dag 4 na de punctie.

Sterkte met de laatste lootjes!

Groetjes Hermien

Geplaatst

@ Hermien, dankje... Jij ook heel veel succes!

@ Testr, ik heb geen idee. Daar heb ik niet naar gevraagd. Maar ze waren wel heel mooi...

Tess

Geplaatst

@ Myrthe,

Wat ontzettend lief van je collega's! Praat maar fijn met elkaar en veel succes met de volgende behandeling!

Over die glue.. dat klinkt niet helemaal goed. Ik denk inderdaad dat het met een goed embryo gewaagd kan worden. Maar net als met een miskraam is er een reden voor waarom de innesteling niet lukt. Met een miskraam (hoe vreselijk ik het ook vond) ben je ook zwanger van een waarschijnlijk niet gezond/levensvatbaar kind. Met die glue zorg je ervoor dat zo'n embryo wel gaat innestelen en geboren word..

Ik ben gisteren bij de gyn geweest. Ze was gelukkig weer terug van vakantie.

Zij zei; ik snap wel dat je de keuze hebt gemaakt om de IVF niet door te laten gaan. Deze keuze heb ik niet gemaakt maar maakt niet uit. Ik ben gestopt met Puregon maar had moeten starten met Utrogestan. Door de Orgulatran heb ik nu waarschijnlijk een hele rare cyclus. Had ik ook niet begrepen. We komen niet in aanmerking voor ICSI dus gaan gewoon verder met IVF. Wel een hogere dosering nu 225 EH Puregon ipv 150. Ik heb nog altijd buikpijn.. Dat komt omdat een eierstok fors vergroot is. Nu is de pijn al minder dus hij is nog groter geweest.Maar wat een aanfluiting zeg deze poging. Hopelijk verloopt de volgende beter. De kans op een bevruchting is nihil omdat ik die bolletjes niet gebruik en er zo weinig zaadcellen waren. (overigens genoeg voor IVF)

Nou wat een verhaal weer! Ik ga aan de arbeit!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden