Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé, wat een drukte al hier!

Marlijnne, wat lang, 7 weken! Ik ben met lang protocol de eerste keer een kleine 4 weken aan het spuiten geweest (24 dagen), tweede keer 9 dagen langer (bij uitgangecho bmslijmvlies nog niet dik genoeg + 2 dagen langer stimuleren). Hoe dan ook heel veel succes.

Wish, nog maar 1.5 week voor je weer start, spannend.

Guusje, gezellig ;-). Ik ben vooral nog hard bezig ergens weer een positieve modus te vinden. Was vorig jaar bij de eerste poging heel positief, 1e cryo ook nog wel (al heb ik toen nooit echt geloofd dat de zwangerschap goed zou gaan). Afgelopen december en met afgelopen poging was de positieve instelling heel ver te zoeken en ik weet dat het niet zo is, maar het voelt toch alsof dat een negatief effect o pde uitkomts heeft. Dus probeer dat positieve vast te houden! :-).

Sonja, ook een cryopoging! Bij jou ook zonder medicijnen?

Vandaag een bizarre dag gehad. Mijn schoonzus + man + dochter (14 maanden) wonen in Afrika. Ze is nu zwanger van de 2e en wegens malaria al eerder dan gepland naar NL gekomen (ze bevalt hier, vorige keer ook). Haar man zit nog in Afrika, zij is met de kleine meid hier. Ze was zich al druk aan het maken over of het ziekenhuis wel of niet met 40 weken al wilde inleiden (vorige keer tot 42 doorgelopen), zijn vannacht ineens met 31.4 weken de vliezen gebroken! Paniek, aan infuus en medicijnen in het ziekenhuis en nu maar hopen dat haar man er op tijd is, voel me vereerd dat ze mij als backup wil hebben, maar heb toch liever dat hij er is, zeker als het zo enorm te vroeg geboren gaat worden. Nu dus even thuis en vannacht op telefoondienst thuis, morgenvroeg haar kant weer op. Weeënremmers lijken gelukkig hun werk voorlopig te doen.....

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish

Ik heb van de vorige mislukte poging een behoorlijke domper gehad! Het is allemaal veel te gek geweest voor me, maar vooral voor mijn lichaam inderdaad. In een half jaar tijd 3 pogingen achter de rug ( lange protocollen)... dus vandaar dat ik misschien in augustus weer begin.

Wil graag mijn lichaam eerst de nodige rust gunnen en alles weer op regel krijgen.

Miepie

Ik ga een cryo-poging in met medicijnen. Ik begin op dag 2 met Progynova en uiteindelijk dan weer met de Utrogestan.

Ben heel erg benieuwd! Hopelijk overleven mijn beide Pingu's het :)

Jullie horen nog van mij.

Geplaatst

Miepie,

Wat een verhaal zet jij hier neer.

Spannend hoor, gelukkig werken de weeënremmers!

Jij als backup, wat een eer zeg!

Sonja,

Wij hebben in sept '09 onze eerste icsi poging gehad, dus zijn ook al een tijdje achterelkaar bezig.

Kan me wel voorstellen dat het je allemaal te veel is geworden.

Knap van je dat je een 'pauze' hebt ingelast!

Ik kan dit niet, ik word juist onrustiger als ik er niet mee bezig ben.

Zo hebben we allemaal wel iets en dat maakt ons allemaal uniek!

Marlijn,

Jij ook heerlijk van dit weer aan het genieten?

Ik heb vandaag gewerkt.

Na het werk lekker in de tuin gezeten met een boek.

Ben nu net terug van het joggen, was nu goed te doen.

Geplaatst

@miepie: hmmm ja dan is 7 weken wel lang, maar het was de 1e keer dus je weet uberhaupt niet wat je moet verwachten.

Verder liep het allemaal goed dus dan vind ik het wel prima!Wat een verhaal van je schoonzus. Ben benieuwd hoe het verder gaat. En dat haar man optijd is!

Ik ben de weken wel wat aan het aftellen, ga er vol goeie moed weer tegenaan. De laatste 3 weken voelde ik me echt weer lekker. Dan merk je pas het verschil wat medicijnen met je doen. Arts zei nog wel tegen me dat ik een "dikke huid" moest kweken. Ik heb zoveel gedoe op mn werk gehad(en bang dat ik het weer krijg) Stress dat moeten we niet hebben. Nu je een beetje weet hoe&wat ben ik wel sterker in mijn schoenen gaan staan. Maar wat is dat een gedoe.......pff

Spannenddddd

liefs

Geplaatst

Marlijn, fijn dat je weer wat lekkerder in je vel zit. Hopelijk blijft het op het werk rustig nu. Doen ze moeilijk over je afwezigheid? Of andere dingen?

Wish, wat een heftige 9 maanden zeg! Wij hebben regelmatig verplicht een pauze moeten nemen ivm wachttijd en onderzoek naar de miskramen en moet zeggen dat ik achteraf gezien wel blij ben dat dat moest, maar op het moment zelf wilde ik vooral zo snel mogelijk weer door gaan. Nu hebben we voor het eerst zélf besloten een maandje langer te wachten en eerst op vakantie te gaan.

Schoonzusje; vannacht slecht geslapen, maar buik rustig gebleven. Heb haar man vanmorgen opgehaald en afgezet in het WKZ, en binnen een half uur kreeg ze heftige weeën :-(. Nu dus aan het bevallen, maar 24 uur na de longrijpings-spuit (die na 48 uur werkt), dus heel spannend. Kan weinig doen, alleen maar duimen dat het allemaal goed gaat met het kleine mannetje - en schoonzusje.

Geplaatst

Marlijn,

De arts heeft wel gelijk dat hij het over een dikkere huid kweken had. Dat heb je af en toe echt wel nodig.

Met alle dingen die in ons leven op ons pad komen moet je helaas zo af en toe van je af bijten en soms nog heel hard ook.

Wel fijn dat je nu beter in je vel zit, probeer dit zo te houden!

Miepie,

Oef, wat spannend zeg dat ze aan het bevallen is gegaan!

Heel veel succes en ik hoop dat alles goed zal gaan.

Ik duim!!!

Geplaatst

Meiden,

Gister had ik even een domper te verwerken (nog)

In 2007 ben ik geopereerd imv een PAP 4, maar na de operatie zit er een zwak plekje op mijn baarmoedermond. Ee tijd lang heb ik tijdens gemeenschap hier best wel alst van gehad in de vorm van bloedingen. Niet heftig, maar de lol was er helemaal af, en het zit altijd in het achterhoofd, heel vervelend. Ze zouden de baarmoedermond gaan bevriezen zodat het niet meer kan gaan bloeden, maar moest wachten omdat het apparaat in onderhoud was. Ondertussen had ik er zo goed als geen last meer van, dus heb het maar zo gelaten. Ook omdat we ondertussen voor onze kinderwens naar het LUMC gingen. 1e IVF poging was helaas niet gelukt, en vorige week had ik tot mijn/onze grote verdriet een enorme bloeding. Wat voelde ik me enorm klote zeg. Maar ook omdat ik half juli een TP zou krijgen. Kan dat dan nog wel door gaan! Vorige week heb ik dit met mijn arts besproken, en ze wist even niet wat ze er mee moest. Uiteindelijk heeft ze overleg gehad met een gynaecoloog. Gister belde ze me hier over terug. Komende week moet ik komen voor (weer!!!) een uitstrijkje, als deze uitslag goed is dan krijg ik half juli mijn TP, Mocht deze poging niet lukken dan gaan ze toch verder onderzoek doen en het zwake plekje dicht branden. Het is heel dubbel, toch weer de angst dat het weer niet goed is, en als ze het gaan dicht branden dan zou dat betekenen dat mijn volgende TP voorlopig niet kan ivm genezen van de baarmoedermond. Maar aan de andere kant zijn die bloedingen waardeloos, het is niet meer leuk om samen het "gezellig" te hebben. Ik ga er zelf niet van uit dat het weer niet goed zou zijn, maar ik vind het zo zonde van mijn kostbare tijd! En weeeer die onderzoeken, bah. Door al deze toestanden hebben wij onze kinderwens al 2 jaar moeten uitstellen en ondertussen ben ik al 38 jaar! tik tak tik tak......

Sorry dames, ik moest even mijn verhaal kwijt.

Miepie, hoe is het met je schoonzus?

Geplaatst

Ohhhh. Guusje wat een domper, logisch dat je het even kwijt wil!!!

Ik kan me voorstellen dat de artsen het zekere voor het onzekere willen nemen maar dat voor jouw gevoel de tijd doortikt, heel logisch!!!! Wel fijn dat je op korte termijn het onderzoek hebt en alles mogelijk gewoon doorgaat half juli.

wat dat zwakke plekje beterft, dat zou een eventuele zwangerschap ook niet in de weg staan?

Nou, dat het onderzoek maar gauw gedaan wordt en datje weet waar je aan toe bent, onzekerheid is in deze ook killing!

Het hele ivf-icsi traject is al een slijtageslag op zich, dan nog eens dit soort ellende erbij pfffff

Heel veel sterkte!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey Babeth,

Dank je voor je lieve reactie. Het zwake plekje (als er verder niets aan de hand is) heeft geen gevolgen mocht ik zwanger worden, vergelijk het met iemand die snel een bloedneus heeft. Het is gewoon heel erg vervelend. En zeker ben ik blij dat ik al zo snel langs mag komen, alleen zat ik me net te bedenken dat ik volgende week ongi moet worden. Dan gaat het uitstrijkje dus niet lukken, zucht ...

En wat je ook zegt, eerst al die spanning in 2007 2008, toen het IVF, en nu beide! Heel erg vermoeiend allemaal. Bah bah bah

Geplaatst

Hai Guusje

kun je het ziekenhuis niet bellen, of het ietsje eerder kan??? zou wel heel zuur zijn anders toch, wie weet doen ze die moeite voor je.

Gelukkig kan het plekje tzt geen kwaad!

ik hoop dat je iets eerder kan of dat je ongi wat langer wegblijft!

sterkte en succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Net het ZKH gesproken ivm ongi/uitstrijkje. Het blijkt dat er door nieuwe technieken, dat tijdens de menstruatie ook een uitstrijkje gemaakt kan worden! HEERLIJK!!! :dry::blink::icon_scratch::cry2::fear2:

Maargoed, ik was even bang voor uitstel van de TP.

Word vervolgt

Guusje

Geplaatst

Guusje, wat een gedoe nu toch weer. Het is frusterend maar natuurlijk ook weer beangtstigend.

Ik hoop voor je dat het uitstrijkje volgende week een goede uitslag geeft. Jammer dat je dan net ongesteld bent. Het voelt natuurlijk wel heel vervelend, maar ze zijn heel wat gewend hoor!

We gaan voor een mooie tp midden juli. Ik ga voor je duimen meis!

Geplaatst

Hai Guusje

op zich goed nieuws maar lijkt me inderdaad ook wel een ellendig moment, maar wat Martha zegt....zij zijn wel wat gewend, eenmaal daar, verstand op 0.

Heel veel succes en hopen op een goede uitslag

groetjes

Babeth

Geplaatst

Guusje,

Net je verhaal gelezen en ik kan je frustratie bijna voelen.....

Net wat je zegt, weer onderzoeken, wachten op uitslag en ondertussen tik, tak.

Wat een vervelende situatie zeg!

Een uitstrijkje laten maken terwijl je ongesteld bent. Ik heb dit ook gehad en het viel bij mij erg mee.

Ik belde die ochtend naar de huisarts om te zeggen dat ik ongesteld was en het af wou zeggen. Nou, dat viel mooi tegen.

Ik voelde me van te voren ongemakkelijk, maar tijdens het uitstrijkje dacht ik er niet meer aan en was ik meer bezig met die eendenbek, die ik toen voor de eerste keer mee zou maken.

Hoop dat het bij jou ook mee zal vallen.

En dan wachten op de uitslag, wanneer krijg je die?

Dan duimen draaien of dat de Tp door kan/mag gaan!

Succes!

Geplaatst

Hey Wish,

Opzich zie ik er niet tegen op dat ik daar straks lig als ik menstrueer, het is meer het idee. Ik heb inmiddels al zo vaak voor hete vuren gestaan.

Ik weet eigenlijk niet na hoelang ik de uitslag krijg. Maar volgens mij met een paar dagen tot een week.

Ik ben wel iemand die erg van mn intuitie uitgaat, en die zegt dat er niets aan de hand is, dat is wel fijn. Maar toch is dat wachten wachten wachten killing.

Geplaatst

Vandaag is de menstruatie er weer. 12 juli 1e echo weer, als uitstrijkje goed is.

Groetjes Guusje

Ps, iedereen genoten van het mooie weer?

Geplaatst

Miepie,

Je hebt nog niks laten weten. (of ik heb erover heen gekeken)

Ik hoop dat dit geen slecht teken is.

Sterkte en ik denk aan je!

Guusje,

Hoop dat jullie dan op 12 juli een echo hebben en hierna een succesvolle tp!!!

Hoeveel wil je er terug laten plaatsen?

Marlijn,

De dag van de eerste Deca komt nu erg dichtbij.

Ik hoop dat ik 3 juli ook mag beginnen.

We hebben donderdag gesprek met de gyn.

Sonja,

Hoe gaat het nu met je?

Weet je al of je in augustus door wil gaan, of wil je nog wat rust in je lichaam en geest?

Geplaatst

Ik heb verkeerd geteld.

Ben op 18 juni ongesteld geworden en dan is 8 juli cd 21.

Hoop dat ik dus op 8 juli met de Deca mag beginnen.

Waar zat ik met mijn gedachten....?:doh:

Geplaatst

Hé meiden,

sorry dat ik niks van me had laten horen, heb ook (weer niet bijgelezen). Met mijn neefje gaat het heel goed, hij mag vd week van de IC af! Ik heb mijn handen vol aan mijn nichtje, haar ouders zitten zo'n 8 uur per dag in het zh, dus ik heb maar vrij geregeld op het werk om voor haar te zorgen - ze merkt toch wel dat er iets aan de hand is, dus fijn voor haar 1 vast persoon te hebben die haar troost als papa en mama weer in de auto stappen zonder haar....

Vanaf morgen zullen mijn schoonzusje en zwager af en toe om en om naar het ziekenhuis gaan (kan niet langer weg blijven op mijn werk), dus ik hoop dan ook weer even tijd te hebben om bij te lezen ;-)

Geplaatst

Miepie,

Fijn om te lezen dat het goed gaat met je neefje!

Het zal zeker wel hectisch zijn om alles geregeld te krijgen.

Wat ben je toch een super tante, dat je vrij hebt genomen!

Geplaatst

Hey Wish,

Ik wil graag in augustus beginnen met mijn Pingu's ;) Ik begin op CD 2 met de hormonen... maar eerst nog 2 keer normaal ongesteld worden, dat wil ik voordat ik begin.

Dus wel uitgeteld zou ik logischerwijs in augustus kunnen beginnen, als mijn lichaam een beetje meewerkt!

Greeetzzzz

Geplaatst

@miepie: fijn dat het goed gaat met je neefje!

@wish: he gadsie nog een weekje later, ik vind het niet zo gek dat je verkeerd telt. pffff ik zit soms wel een half uur boven mijn agenda om te tellen of het klopt die weken. Allemaal spanning!!!

Zaterdag mag ik weer!!! Morgen medicijnen ophalen!!

Iedereen succes met alles, het is hier al weer een "gezellige" boel. Heerlijk zo lekker van je af kletsen.

En wat is het warm....

Zeker wel van genoten. Alleen op de afdeling bij ons is het bloedje heet!

Groetjesxxxx

Geplaatst

Sonja,

Ik heb bewondering voor je 'geduld' als ik dit zo mag/kan noemen.

Nu maar hopen dat je lichaam mee wil werken.

Succes!

Marlijnne,

Nou, hop, op naar zaterdag!

Elke dag weer een stapje dichter bij je doel!

Welke medicatie ga je gebruiken?

We hebben vandaag een prettig gesprek gehad met de gyn.

Hebben veel vragen gesteld en deze zijn allemaal beantwoord.

De gyn gaf aan dat het op deze manier toch echt een keer moet gaan lukken.

Alles is goed alleen wil de embryo('s) niet blijven zitten.

Het blijven zitten van de embryo noemt de gyn geluk hebben.

Laten we hopen dat we aankomende poging dat stukje geluk mogen hebben!

Geplaatst

Hey hallo,

De echo van 12 juli gaat zo wie zo door. Gister heb ik het uitstrijkje gehad en 12 juli krijg ik daar de uitslag van. Dus dit is een belangrijke dag. Als de uitslag van het uitstrijkje niet goed is dan gaat de TP niet door.

@ Wish, we later en 1 terug plaatsen, omdat onze cryo's van top kwaliteit zijn. En ze zitten per 1 in een rietje ingevroren.

@ Miepie80, een neefje, wat goed om te horen, en vooral dat het goed met hem gaat. Gefeliciteerd!

Guusje

Geplaatst

Guusje,

Vind het wel lang duren voordat je de uitslag van het uitstrijkje krijgt.

Weet niet of dat dit bij mij toen ook zo lang duurde, of is dit nu anders bij jou?

Is toch een 'gewoon' uitstrijkje of toch iets anders?

Wat ontzettend spannend!

Ik zal voor je duimen dat je 12 juli positief bericht krijgt! :gekruiste vingers 4

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden