Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@myrthe: ik heb zelf ook wat last van mn buik gekregen, inderdaad veel blijven drinken, en je darmen kunnen ook reageren op utrogestan (weet niet of je dat krijgt), ik heb veel last van maagzuur, en gisteren erg veel darmkrampen, vandaag liters gedronken en haast geen last meer!

He darma, jij hebt dus ook een tp gehad van twee emmy's afgelopen zondag? Wat spannend! Ik krijg ook ultrogestan. En heb idd last van mijn darmen. Ja ik drink ook heel veel water. Voel jij verder al iets?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi Darma, jij hebt dus ook afgelopen zondag een tp gehad van twee emmy's? Spannend hoor! Ik heb idd last van mijn darmen, ik drink extra veel en heb veel rust. Voel jij verder al iets? Ik gebruik idd ultrogestan. Had het z huis hierover al gebeld. Ik hoefde me nog niet veel zorgen te maken. Volgens mij is de innesteling nu ongeveer! Ik had op dag 5 na de punctie een tp van een 10 cellig en 6 cellige embryo.

Geplaatst

@myrthe: ik had de TP op dag 3, en had een 4-cellige (B) en een meercellige maar met fragmentatie © ... volgens mij is mn innesteling 3-5 dagen na TP, dus morgen-donderdag-vrijdag... hoop dat mn emmy's goed doorontwikkelen zodat ze uberhaupt aan innestelen toe gaan komen!

Ik voel dus nog niets, alleen heb gigantisch last van maagzuur maar dat komt ook door de utrogestan volgens mij want dat had ik al voor de TP hihiih kan dus niet door zwangerschap zijn hhih

Geplaatst

OOooo sommige al een tp gehad! Meiden ik duim voor jullie.

Morgen echo en vermoed een week langer deca! Ben nog ongi. Als alles maar goed gaat!

Ben al 2 dagen ziek, zo moeeee en warm...koortsig! pfffff

Werken lukt niet!

Nog 2,5 week en dan hebben we vakantie!

Ik ben er zo mee bezig, de dag dat we hopelijk 2 emmys terug krijgen!

Weltrusten voor iedereen!!

Geplaatst

Sven,

Die benaming voor cryo's heb ik hier nog niet gelezen. LOL! ;)

8 aug is al bijna, hopelijk ontdooien de frosties goed en mag Cindy 2 of 3 toppers bij haar gaan dragen.

Hoe komt het dat je nog niet weet of dat ze er 2 of 3 terug gaan plaatsen?

Waar ligt dit dan aan?

In ieder geval, heel veel succes!!

Daruma,

Dank je!

Inderdaad, van de Utrogestan kun je last krijgen van je darmen.

Heel veel toi, toi, toi!!!

Marlijnne,

Ik heb vandaag de uitgangsecho gehad en ik ben nog ongesteld.

Bij mij wordt op Cd 2, 3 of 4 een uitgangsecho gemaakt en ik ben vandaag begonnen met de Gonal.

Weet natuurlijk niet hoe dit bij jou gaat?

Succes!

Geplaatst
Myrthe,

Wat vervelend dat je last hebt van je eierstokken en darmen.

Hou je gewicht en buikomvang in de gaten ivm een evt. overstimulatie.

Fijn dat er 2 embryo's terug geplaatst zijn.

Nu dat vervelende wachten.......

Er is een topic met wat de zwangere meiden/dames gevoeld hebben voordat ze wisten dat ze zwanger waren.

Heel veel succes!

Wish, waar kan ik dat topic precies vinden? Ben ik wel benieuwd naar.

@Sven, Jeetje wat goed, jullie hebben al datum's. Wanneer vertrekken jullie? Lukt het om vanuit Cyprus op het forum te komen?, want ik/we wil/len wel weten hoe het met jullie gaat als jullie daar zijn.

@Wish, begonnen??? Succes meid!

Lfs Guusje

Geplaatst

Goedemorgen allemaal! Nou ik hoop dat de innesteling erop zit! En dat ik snel heeeeel erg misselijk ga worden, haha! Vandaag ga ik weer naar accupunctuur. Zijn er meer mensen die dit doen? Ik vind dat sommige naalden wel pijn doen. Het geeft mij wel meer rust en ontspanning. Baat het niet dan schaadt het niet. Nou vandaag nog lekker vrij en morgen weer aan de slag. Spannend Wisch dat je gaat beginnen! Ik hoop echt dat het deze keer zal gaan lukken. Hoever ben je nu? Met spuiten begonnen? Sterkte!!! Ik heb nooit echt last gehad van de hormonen, behalve van de pil, werd ik erg depri van en hele pijnlijke volle borsten en van de ultrogestan merk ik dat ik ook erg last heb van pijnlijke borsten en in totaal 2 kg aangekomen. Maar ja dat zal er wel weer af gaan.

Nou Marlijne hopelijk knap je snel op, sterkte en succes!

Geplaatst

We vertrekken de 6e, en Cindy komt de 7e (die komt rechtstreeks vanaf haar vakantie in Italie). Of er 2, dan wel 3 worden teruggeplaatst, ligt aan het aantal dat het ontdooien gaan overleven.. Dat is mijn grootste angst nu, dat onze frosties het begeven tijdens het ontdooien. Ik zou radeloos zijn, want dat betekent het einde.

Geplaatst
We vertrekken de 6e, en Cindy komt de 7e (die komt rechtstreeks vanaf haar vakantie in Italie). Of er 2, dan wel 3 worden teruggeplaatst, ligt aan het aantal dat het ontdooien gaan overleven.. Dat is mijn grootste angst nu, dat onze frosties het begeven tijdens het ontdooien. Ik zou radeloos zijn, want dat betekent het einde.

Jeetje, wat een spanning allemaal weer. En wat enorm bijzonder dat Cindy dit allemaal voor jullie doet, daar mogen jullie denk ik ENORM trots op zijn :-) Respect voor Cindy!

En begrijp ik goed dat dit wel jullie aller laatste poging is?

Geplaatst

@myrthe: wat grappig! Ik doe ook aan acupunctuur deze ivf-poging! Ik heb mn laatste behandeling al gehad (had ik 1 dag na TP), en ik vind het ook zo ontspannend!!! Ik liep er al een tijdje voor mn endometriose, en merkte daar wel echt verschil in. Doen bij jou veel naalden pijn? Bij mij maar soms, dan zit ze net op een zenuwtje, maar inderdaad je weet waar je het voor doet!!! Ze denken dat het de baarmoeder rustiger maakt zodat de innesteling wat beter kan verlopen, dus TOI_TOI_TOI en idd baat het niet, dan schaad het niet!

@marlijne: kan het komen van de deca? Opvliegers, warm, moe,...hoop niet dat je met dit weer echt een griepje hebt dat s wel heel zuur! Op naar de vakantie!!!

@hier: alles goed, wachten wachten wachten :)

Geplaatst

Guusje,

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8695

Volgens mij bedoel je dit topic, kijk maar eens.

Sven,

Het is inderdaad spannend of dat de frosties het ontdooien overleven.

Maar kijk eens in het topic hoeveel cryo's het overleven.

Dat is echt een hoog percentage hoor!

Kom op, probeer om positief te blijven. (net of ik dat altijd ben....):shower:

Marlijnne,

Hoe is de echo gegaan?

En, mag jij ook beginnen met stimuleren?

Myrthe,

Uhm, ik hoop dat je nog meer aan zult komen.......:thumbup:

Daruma,

Fijn dat alles goed is.

Alleen dat wachten is echt verschrikkelijk, pfff.

Succes meid!

Geplaatst

Daruma, niet ale naalden doen zeer hoor, een keer was ik erg gespannen en toen deed bijna elk prikje zeer. Als ik me er aan overgeef, dan gaat het wel goed. Het helpt mij heel erg te ontspannen en de energie te laten stromen. En het heeft heel erg geholpen met mijn obstipatie. En....voel jij al iets? Heb jij ook zoveel last van je borsten? Komt echt door die vieze balletjes. Jij ook veel succes komende dagen!

Wish, ja hoop dat ik nog heeeeeeeeel veel ga aankomen haha!!! Wie weet een tweeling!!! :B-0020:

Geplaatst

Dank je Wish,

Ik moet zeggen dat ik er wel blij van word, het meeste is erg herkenbaar :-s Maar ook weer erg eng. Ik ben bijna in staat om een test te gaan doen!!!! Maar ik zit pas op WD 6. Misschien van de week dan maar.......

Oooooh wat lastig allemaal die onzekerheid.

Geplaatst

@guusje: dat je dat durft! eerder testen... pffff ik wilde dat vorige keer ook doen, maar toen negatief kwam was ik helemaal gestresst, laat staan als die toen positief was hihihhi Voel je je al anders?

@myrthe: oefff die borsten! VERSCHRIKKELIJK!!! Mn tepels zijn echt nog nooit zo extreem gevoelig geweest, t is gewoon niet leuk meer, mn man mag er niet eens meer naar KIJKEN hahahhahaha

Geplaatst

Vandaag me 2de fm gehad en vanavond pregnyl en dan vrijdag iui

6-8 testen. 2 sept heb ik me eind gesprek mocht deze poging mislukken.

Succes allemaal

Liefssssssss

Geplaatst

Ha mensen.

Ik kom hier ook bij zitten!

Even int kort m'n verhaal. Zijn 3 jaar getrouwd, en iets minder dan 3 jarig 'bezig' voor kindjes, wat helaas niet lukte (anders zat ik hier niet bij).

na 1,5jaar door de mmm en bleek dat we allbei gezond zijn medisch gezien!

Nou wij blij, even dan....want er gebeurde vervolgens nog niks.

Vorig jaar Sept. ineens zwanger.....Wat een blijdschap, maar helaas, het ging mis!!Wat een verdriet.

Eerst ff een half jaartje rust genomen.FF geen z.huis meer :-p

In april intake IUI gehad. En ik gevraagd of ik het dan al die tijd psychisch tegengehouden had (want daar ben ik heel lang van overtuigt geweest, wat me een heel negatief gevoel over mezelf gaf).

Maar de arts zei dat we w.s. toch een storing in 1 van onze h.moon h.h hebben.

31mei gestart met decapeptyl..

Daarna iedere week terug, eerst weer baarkmoederslijmvl. te dik, die week erop nog, eerst weer ongi worden...toen na 2 weken had ik weer cystes...sjonge jonge!! schoot niet erg op.

Afain, na bijna 6 weken Deca spuiten mocht ik met Gonal F beginnen, en 12 dgn. later (afgelopen vrijdag) heb ik de inseminatie gehad.

k had 2 eitjes van 17mm.

Vrijdag met de inseminatie had manlief maar 1,5 mljn. zaadjes....Voelde wel n beetje als n terleurstelling. K weet wel dat het nu ook kan, maar omdat tijdens de onderzoeken alles goed was.....

k mag officieel 4Aug. testen (19dgn.) maar tot volg. week vrijd. moet ik utrogestan inbrengen. Dus k denk dat het zondags al testen word, tenzij ik ongi word.....Waar ik eigenlijk al helemaal van uit ga, (hoe pessimistisch kan je zijn?!)

Ik ben vrijdag geinsemineerd, tel je die dag dan ook mee als w.d. 1??

LOpen we gelijk Guusje.....

Ik voel nog helemaal niks. k probeer er ook niet op te letten, k ben ik het verleden al 100x zwanger geweest.... ;-)

Maar k heb ook niet echt opvalllende verschijnselen!Dus k ga er vanuit dat het mislukt is..... naa jaa.... k zit me zelf weer aardig de put in te praten geloof ik!

liefs voor allen, en heel veel sterkte.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik zie dat er nog een plekje op het wachtbankje vrij is? Moet steeds wennen aan een ander topic omdaT IEDEREEEN STEEDS SWITCHT. Oeps Caps lock :BangHead:

Heb afgelopen zaterdag punctie gehad (PIJN!!) en gisteren de TP van twee emmy's. Ze waren 7 cellig ofzo kan dat? Ze zeiden ook iets over dat er al stukjes af waren,maar weet niet meer precies. T valt me op dat iedereen altijd precies weet hoe groot ze waren en hoe ze heten... Ik vergeet de helft van de tijd alles te vragen. Zit ik gisteren in de auto terug bedacht ik me ineens dat ik niet weet wanneer ik nu mag testen! Blijkt dus vandaag over twee weken te zijn, 4 aug. Ik wacht 'rustig' af. Proberen me niet gek te laten maken is het sleutelwoord,maar Trijnie ik ben ook al 100 keer zwanger geweest haha!

Zet hem op meiden en iedereen veel succes!

Kwisjuh

Geplaatst

Trijnie,

Jeemienee, jij hebt al het één en ander meegemaakt zeg!

Terug plaatsing wordt gezien al dag 0, als ik het goed heb.

Heel veel succes tijdens deze wachtdagen.

Kwisjuh,

Natuurlijk is er nog plaats op dit wachtbankje, welkom!

Hoop voor je dat het lekker zit en dat je meteen door kan schuiven op een ander wachtbankje op weg naar de eerste echo na een positieve zwangerschapstest!

Als je vragen hebt over de embryo's kun je naar je gyn of het lab bellen.

Het zijn jullie embyo's, dus je hebt het recht om te weten hoe en wat.

Jij ook succes!

Geplaatst

Hi meiden en heer, ik wil me hier ook al voorzichtig aanschuiven.

Ik ga volgende week maandag of dinsdag beginnen met spuiten en zal rond 3 augustus mijn iui hebben.

Ik zie er deze keer erg tegenop

Ik hoop op een erg mooi groen bankje!!!!!

iedereen succes hier

Geplaatst

Hoi allemaal, Vandaag weer FM gehad, eitje is 16 mm dus ik moet nu vrijdagochtend pregnyl (5000eh) spuiten en dan zaterdagochtend de IUI. Ik vraag me elke keer af waarom er bij iedereen een dag tussen het spuiten en de IUI zit en bij mij nooit! Heeft dat er mee te maken dat het in 'eigen cyclus' gebeurd, of wat? Ik wordt er heel onzeker van..

Geplaatst

Hoi KrisKras, ik heb ook de dag na de pregnyl de iui gehad allebei de keren en ik heb de iui niet in eigen cyclus maar met hormonen, ik heb zelf geen idee waar het verschil in zit.

succes

Geplaatst

Kriskras, wat snel alweer joh.

Ik heb altijd een dag tussen de pregnyl en de iui, maar ik spuit dan wel 10.000 eenheden pregnyl, dus dat is wel een verschil.

VEEL SUCCES !!!!

liefs hope hope

Geplaatst

@ Kriskras,

Heb je ook een ovulatietest moeten doen. Want ik krijg Pregnyl met een dag ertussen wanneer ik nog geen eisprong heb. Als ik die wel heb dan krijg ik Pregnyl en de volgende dag inseminatie.

Hier gaat het niet zo goed. Vandaag voor een FM geweest en hoewel ik me hondsberoerd voel, heb ik maar 2 follikels. En daar laat ik me niet voor puncteren. Dit was de arts met me eens en nu heb ik morgen weer een meting en als dit nog hetzelfde is krijg ik een escape IUI. Er zitten wel meer follikels maar echt veel te klein. Deze 2 waren al 16 en 17mm terwijl de rest echt mini was. In ieder geval kan ik blijkbaar erg slecht tegen de hormonen. Ik voel me gewoon errug moe en ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen; ongelukkig. Ook heb ik uitslag van die Orgalutran. Een hoop ellende ben ik. Ik ben vandaag vroeger naar huis gegaan omdat ik me gewoon niet voort weet te slepen. Dus nu zit ik op de bank pepsels te eten. Dus ik zal ook nog wel groeien ;-))

Nou ik ga nog even lekker op bed leggen.xxx

Geplaatst

Hoi, dank voor de reacties,

Ik spuit maar 5000 eh, je zou toch zeggen dat juist met 10oooeh het eitje nog sneller gaat springen als met 5000eh?? Ik zal wel gewoon moeten vertrouwen op de artsen, maar ik vind het moeilijk omdat ik de logica niet begrijp..

Boogie, wat jammer dat er zo weinig follikels zitten.. ik hoop dat de IUI toch een goede uitkomst gaat geven!!

Hope Hope, ja, we slaan geen maand over, maar wij doen dan ook IUI iin eigen cyclus, ik kan me voorstellen dat als je meer hormonen spuit het beter is voor je lichaam om een tijdje te herstellen.

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Ik gebruik trouwens geen ovulatietesten omdat die niet echt positief worden bij mij (teststreepje blijft altijd vager dan het controlestreepje) en ik ben bang dat ik dan nóg onzekerder wordt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden