Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jammergenoeg kom ik jullie ook weer gezelschap houden.

Afgelopen dinsdag was de testdag, test negatief. Nu begint de menstruatie vandaag heeeeeel minimaal (komt door de utrogestan-bolletjes), dus in principe vrijdag de uitgangsecho om dan met de laatste iui te starten. Daarna hebben we nog één ivf tegoed. Nu heeft maandag m'n reumatoloog geconstateerd dat m'n schildklier een heel klein beetje traag werkt ..... dus het kan zijn dat ik morgen hoor dat een iui toch geen zin gaat hebben deze maand, dan kan ik per morgen alweer van dit bankje af ahum. Maar daar gaan we natuurlijk niet voor !!!!!!

Meiden ....... ik zou zeggen: succes en dat het maar beter mag gaan dan het 'juli-bankje' want daar word je echt niet vrolijk van.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden,

poosje geleden dat ik hier was. Ga zo even alles terug lezen, maar het wordt al lekker druk hier!! Super!!

Succes voor iedereen.

Ben 3 juli begonnen met deca, vandaag zh, maar was nog niet ongi geweest nu 1 of 2 wkn langer doorgaan met deca. Had ik al wel verwacht, was de vorige keer ook zo. Liever wat langer onderweg dat het weer goed gaat dan gedoe tussendoor!!

Hoe gaat het met jullie bijwerkingen,met dit weer....wel meer last van. vooral heel erg warm!

Fijne avond en tot gauw...

Nu besloten om er twee terug te plaatsen ongeacht kwaliteit. Krijg je hele verhalen en uitleggen waarom je iets wel of niet moet doen,maar nu voet bij stuk gehouden. Ze snapte onze argumenten ook wel.....hihiih

Liefs,Marlijn:icon_sunny:

Geplaatst

Vandaag is het zo ver, om 16.10 moet ik in het zkh komen voor onze TP. Ontdooing vanmorgen was goed! Gelijk de 1e! Dus de overige 6 blijven nog samen in de vriezer.

Succes allemaal.

Geplaatst

Dat is geweldig Guusje!!! Nu al een sterk baby'tje in spé, dat moet goed komen zou je zeggen.... ik duim voor je!!!

Op naar vanmiddag, joehoe... :)

Geplaatst

Guusje,

Wat een goed bericht post jij hier!

Super dat meteen de eerste cryo goed is ontdooid, dat geeft je weer positieve hoop!

Succes.

Na de tp zullen wij je hier proberen te steunen om al die dagen door zien te komen.

Marlijn,

Ben jij net als ik op cd 21 begonnen met de Deca?

Ik moet op controle komen voor een echo als ik ongesteld ben geworden.

Eerste op tweede dag van de menstruatie moet ik dan voor een echo, als dan alles goed is starten met de Gonal-F.

En, heel goed dat jullie voet bij stuk houden om er 2 terug te laten plaatsen!

Het is jullie keuze, jou lichaam. Je hebt dit samen besloten.

Als er vanuit de gyn nu argumenten komen omdat je dit lichamelijk niet aan kan, is het een ander verhaal. Maar zolang het 'veilig' is!

(ik wil hier niemand mee beledigen, begrijp me niet verkeerd)

Hopehope,

Helaas, jij ook doorgeschoven naar dit topic.

Hoop dat je hier meer succes zult gaan krijgen!

Wat vervelend dat je schildklier niet goed werkt.

Gaan ze je hier nu verder voor onderzoeken?

Geplaatst

Iedereen in augustus succes! Ik heb net het ziekenhuis gesproken en ivm vakantie daar en lab kan ik pas volgende cyclus starten. Als het goed is kom ik op het wachtbankje van september. Kom hier natuurlijk wel eens op bezoek! Succes!

Geplaatst

Hoi Dames!

Ik wil me ook graag aansluiten op het bankje van augustus.

Wij zijn vorige week gestart met de hormoonstimulatie. Vandaag dag 4. En nu maar weer afwachten en hopen op een mooi resultaat...

Geplaatst

hoi dames!!!

Hopelijk mag ik bij jullie komen zitten op het wachtbankje?

18 juli heb ik TP gehad van 2 emmy's (B-C) en mag 2 augustus testen... als ik dat ga überhaupt ga halen, omdat ik vorige keer al op dag 10 na TP ziek werd van mn endometriose en dat bleek een aankondiging te zijn voor de naderende menstruatie.

Het is mn 2e ivf-behandeling, de 1e hadden we in januari maar door de endometriose moet ik tussentijds eerst weer LANG in de overgang om de boel rustig te krijgen.

Deze ronde wil ik proberen me niet gek te maken met vroegtesten etc etc, en probeer relaxt er onder te blijven. Euhhh ja euhhh PROBEREN hiihhihihihi

Alle dames veel succes komende weken met wachten en meten en punctie en TP's!!!

Geplaatst

Daruma,

Heel veel succes weer, nu maar hopen dat het deze keer zal gaan lukken!!

Ik maak me van te voren ook wijs dat ik me rustig zal houden en niet te veel zal gaan stressen. Maar uhm, dat lukt me niet.....

Geplaatst

Hoi vanmorgen fm gehad en heb er 2. 1 van 12 en 1 van 14

Woensdag terug en dan als het goed is donderdag of vrijdag me laatste iui

Nou ben beniuwd

Veel liefssssss

Geplaatst

Angel,

Dat wordt dan weer spannend.

Vooral omdat dit de laatste keer IUI zal zijn.....

Veel succes!

Geplaatst

wish dank je wel hoor

ja dat is het zeker hoop dat het niet nodig zal zijn

maar heb me er wel een beetje op voorbereid hoor

liefsssssssssssss

Geplaatst

Nou, ik doe toch niet mee deze maand.

M'n schildklier is iets te traag (tsh = 4,8 tot 5,5), daarover kan ik 12 augustus op de poli verder spreken (degene die daar meer over weet is op vakantie). Dus weer wachten ....... maar eigenlijk moet ik zeggen dat ik ook best wel toe ben aan een lekkere zomervakantie zonder hormonen. Het is wel balen natuurlijk, want hoe ontwikkelt die schildklier zich ? Ik ga wat in het alternatieve circuit proberen.

Nou, meiden, allemaal heeeeel veel succes. In principe sta ik voor augustus op de wachtlijst voor onze laatste ivf, dus wie weet wacht ik de laatste 2 weken wel nog met jullie mee !

SUCCES ALLEMAAL EN STERKTE !!!!!!!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Hope Hope,

Wat jammer dat je niet kan starten!

Maar eerst je eigen 'gezondheid' op peil hebben en dan kun je er weer voor de volle 200% voor gaan.

Zo te merken vindt je het nu wel even prettig om zonder hormonen de zomervakantie door te komen.

Nou, geniet daar maar van, omdat je eind aug. weer aan de slag gaat en daarna krijg je ook voldoende hormonen in je lijf van je zwangerschap hoor!

Daar gaan we voor, oké.

Ik mag morgen naar de gyn voor de uitgangsecho. Hoop te mogen starten met de Gonal.

Geplaatst

@hopehope: balen zeg dat je niet mag starten! Ik weet precies hoe je je voelt want ik moest de 2e ivf ook steeds weer vooruitschuiven ivm mn endometriose, ik moest dan weer een maand langer in de overgang om te hopen dat mn cyste wat kleiner werd (werd ie uiteindelijk niet), maar ik weet hoe erg je hier van kan balen!

Goed van je dat je het positief benaderd, en inderdaad vakantie met rust is denk k ook wat waard, kan je je even goed opladen! Zelf heb ik veel baat gehad bij acupunctuur voor mn aandoening, dus dat alternatieve circuit is echt zo gek nog niet :)

Veel succes, ik hoop dat je snel weer mag starten!

@wish: succes met de uitgangsecho!

Geplaatst

Pfff, toch altijd weer een opluchting als de gyn zegt dat alles 'van binnen' er nog goed uit ziet.

Ik mag gaan beginnen met stimuleren, jippie!!

Volgende week eerste Fm.

Nou ja de eerste.....Ik heb er het laatste jaar wel meer gehad.

Geplaatst

Ja Wish, dat heb ik ook altijd. Het is toch maar weer afwachten of je uberhaupt wel MAG starten. Ik heb bij m'n 2e iui destijds een cyste gehad, dat is echt balen hoor, voor start al afgefloten worden .....

Mooi dat je weer beginnen mag !!!!! Veel succes !!!

Enne bedankt voor jullie lieve reacties !

Gast Sannie66
Geplaatst

@Wish,

Meid... goed nieuws! Kom maar weer op met die hormonen!

Geplaatst

Joepie Wish... laten we zeggen : een goed begin is het halve werk ;)

Hopelijk gaat dit voor jou gelden!! Ik duim voor je!!!!

Geplaatst

Hoi ik ben Myrthe, net nieuw hier. Weet nog niet zo goed hoe het werkt. Ik ben alweer 11 jaar samen met mijn vriend. En we hebben al 3,5 jaar een kinderwens. Onze eerste ivf/icsi is helaas mislukt. Al waren er wel 9 embryo's, waarvan 1 topper! Nu zit ik te wachten of het deze keer wel is gelukt. Ik heb afgelopen zondag een tp gehad van 2 embryo's. Geen toppers, maar ze zagen er goed uit. Wanneer kun je eigelijk symptomen voelen? Ik had vandaag een klein kloddertje slijm bij het afvegen. Misschien zegt het wel niks. Verder heb ik veel last nog van mijn eierstokken en darmen. Heb er al over gebeld, moet veel drinken, maar deed ik al.

Geplaatst
Pfff, toch altijd weer een opluchting als de gyn zegt dat alles 'van binnen' er nog goed uit ziet.

Ik mag gaan beginnen met stimuleren, jippie!!

Volgende week eerste Fm.

Nou ja de eerste.....Ik heb er het laatste jaar wel meer gehad.

Super! Zet 'm op hè!

Geplaatst

Myrthe,

Wat vervelend dat je last hebt van je eierstokken en darmen.

Hou je gewicht en buikomvang in de gaten ivm een evt. overstimulatie.

Fijn dat er 2 embryo's terug geplaatst zijn.

Nu dat vervelende wachten.......

Er is een topic met wat de zwangere meiden/dames gevoeld hebben voordat ze wisten dat ze zwanger waren.

Heel veel succes!

Geplaatst

Hey allemaal!

Ik moest even een drempel over, maar life is a bitch and so is the Bench. Dus hier ben ik dan. We hebben 8 augustus een TP van 2, misschien 3 frosties. We hebben er 4 in de vriezer, waarvan 2 toppers en 2 matige. De arts wil ze alle4 ontdooien (thawing) en dan zien we wel weer... Maar de 21e gaan we weer testen :-)

Geplaatst

@myrthe: ik heb zelf ook wat last van mn buik gekregen, inderdaad veel blijven drinken, en je darmen kunnen ook reageren op utrogestan (weet niet of je dat krijgt), ik heb veel last van maagzuur, en gisteren erg veel darmkrampen, vandaag liters gedronken en haast geen last meer!

@wish: JIPPIE! je mag starten!!! SUCCES!

@IVF-vader: wat goed! jullie hebben al een datum! 3 frosties terugplaatsen? Doen ze dat in jullie ziekenhuis?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden