Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen!

Alhoewel... goedemorgen? Ik voel me niet echt lekker... krijg m'n ontbijt niet weg en kan om alles huilen.... Maar het positieve daaraan is: ik ben gewoon lekker zwanger!

Ben ook supermoe. Heb gisteren de hele middag geslapen en vannacht heb ik ook weer de hele nacht geslapen. En nu zou ik wel weer willen slapen :-)

Was eigenlijk blij dat er gisteravond geen penalty's waren.... dan had ik nog later in m'n bed gelegen ;-) Maar wel balen dat ze verloren hebben!

@kim1980: zenuwslopend hoor met dat bloedverlies.... Ik hoop echt dat het loos alarm is. En wat iedereen al zegt: zolang het niet helderrood is en je geen krampen hebt hoeft het niks te betekenen... Maar ik weet uit ervaring dat de onzekerheid blijft...

@Kimmie: gefeliciteerd!!

@Minoes: ook bij ons gebeurd er weinig. Ik heb echt geen zin en daarnaast ook nog eens die warmte. Heb al tegen m'n man gezegd dat de betere tijden wel weer komen ;-)

Nog 2 weken, dan mag ik voor de volgende echo! Ik hoop dat de dagen een beetje snel voorbij gaan....

Fijne dag vandaag allemaal!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Inderdaad goede morgen??!...

Hier ook heel erg misselijk, heb met veel moeite iets naar binnen gewerkt en vraag me af hoe lang het daar nog zal blijven.

Dus Dreamer ben bang dat ik je ga volgen helaas...

Gisteren ook zowat de hele dag geslapen tussen het niets doen door.

Vandaag gelukkig vrij, maak me wel een beetje druk over komende vijf dagen.

Hoe moet dat goedkomen als ik me zo voel? Heb een griepgevoel, ook omdat ik diaree heb (sorry voor de details) Volgens mij hoort dat niet bij de zwangerschapskwaaltjes toch? Ga om 9 uur even naar het ziekenhuis bellen over wat ik er zelf aan kan en mag doen voor morgen en de komende dagen.

Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Goedemorgen,

Allereerst: alle zwangere (hoera!) nieuwkomers: welkom :-). Het wordt al een aardig clubje zo.

Ik heb net m'n datum uitgerekend volgens het linkje van Henne. Die zegt dat ik eind februari ga bevallen. Hmm...dan zou ik dus in het verkeerde forum zitten. Maar ik blijf voorlopig zitten waar ik zit; eerst morgen m'n eerste echo.

@ Mob: vermoeidheid is heel herkenbaar. Kwartiertje fietsen en ik ben kapot en na een dag werken kan ik makkelijk altijd even dutje doen op de bank. Helaas slaap ik 's nachts slecht door het warme weer maar ook omdat ik alles aan het verwerken ben in m'n dromen lijkt het wel. Daarnaast maakt de gedachte aan vlees dat ik al een weeïg gevoel krijg in m'n maag. En soms kan ik ook echt niet verzinnen waar ik trek in heb; maar dat kan ook de warmte zijn. Ach ja, als we maar genoeg drinken (op m'n vetlaagje kan ik nog wel even teren haha).

@ Minoes: bij ons ook weinig zin vanwege de warmte en toch ook een beetje voorzichtigheid. Gisteren het zelf maar even gedaan ;-) , maar dat leverde krampen op, dus niet echt prettig.

Op naar morgen: eindelijk een echo (en dan hopelijk aan vrienden kunnen vertellen; ik wil me niet meer in bochten wringen en bang zijn me te verspreken)

Liefs, March

Geplaatst

@misselijk, ik zou zo graag een beetje misselijk willen zijn om weer wat bevestiging te krijgen. Jullie allemaal veel sterkte met de misselijkheid.

Hier nog steeds bruine afscheiding en ook weer wat krampjes. Niet heel heftig maar ze zijn er wel. Ik moet nog een hele week wachten voor mijn 1e echo. Ik zit nu op mijn werk, maar ik ben er niet echt bij met mijn gedachte.

Geplaatst

Je kunt in het ziekenhuis op de spoed een echo krijgen. Als je vanavond nog onrustig bent, zou ik daar gewoon heen snellen. Sturen ze je heus niet terug hoor. Of anders een vlos in je buurt die een beetje mee wil helpen?

@misselijk, ik zou zo graag een beetje misselijk willen zijn om weer wat bevestiging te krijgen. Jullie allemaal veel sterkte met de misselijkheid.

Hier nog steeds bruine afscheiding en ook weer wat krampjes. Niet heel heftig maar ze zijn er wel. Ik moet nog een hele week wachten voor mijn 1e echo. Ik zit nu op mijn werk, maar ik ben er niet echt bij met mijn gedachte.

Geplaatst

Het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben is niet echt bij ons om de hoek. Ik vraag me ook af of ze al iets kunnen zien op een echo. Ze hebben bij ons in het ziekenhuis de 1e echo namelijk een 4-tal dagen verlaat, omdat ze vaak nog niks zagen. Eerst zou je de 1e echo krijgen 14 dagen na de positieve test en nu is dat 18-19 dagen na de positieve test.

En dan ben ik dus bang dat ze misschien niks zien, maar dat het nog te vroeg is. Het is zo moeilijk.

Geplaatst

Kim wat je misschien wel kunt doen is naar de huisarts voor bloed af te nemen.

Dan kan hij het hcg meten en morgen nogmaals, als het stijgt is er niets aan de hand.

Heel veel sterkte, kan me zo voostellen hoe onzeker je bent.

Geplaatst

Hoi Kim

soms is met 6 weken al hartactiviteit zichtbaar maar ook vaak nog niet, dan is het gewoonweg te vroeg en dan zie je enkel een vruchtzakje met een wittig iets.

Omdat de hartactiviteit zo belangrijk is geven ze vaak de voorkeur aan een echo bij tenminste 7 weken.

inderdaad je kunt je h.a. vragen om een bloedafname en dan over 2 dagen nogmaals maar ...niet iedere arts wil er aan meewerken

sterkte en meis, je bent weer een dag verder hoor!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik heb het ziekenhuis wel nog maar even gebeld. Er zat echt een enorme trut van een verpleegkundige aan de telefoon. Totaal geen inlevingsvermogen. Ze doen nu inderdaad nog geen echo, omdat er vaak nog niets te zien is. Ik moest me maar niet ongerust maken en tot maandag wachten. Ik heb aangegeven hoe onzeker ik ben, omdat mijn vorige miskraam ook zo begon. Alleen als ik helderrood bloed ga verliezen of erge krampen krijg dan zouden ze donderdag of vrijdag een echo kunnen doen. Over bloedprikken een aantal dagen na elkaar heeft ze niks gezegd. Ik kijk wel of ik de huisarts daar nog voor ga bellen.

Geplaatst

Kim ik zou zeker even bellen naar de huisarts.

Stress nu is ook niet goed. Misschien mag je vandaag al even langskomen.

Geplaatst

Ik heb nu heel de middag al geen bruin verlies meer gehad. Wel heb ik nog steekjs en krampjes in mijn buik. Om vandaag nog naar de huisarts te gaan ga ik niet redden. Ik ben nu nl. op mijn werk en heb een dik uur reistijd naar huis. Morgen ben ik vrij, dus als ik dan nog steeds onzeker ben en weer bruin verlies heb dan kan ik morgen bellen.

Geplaatst

Oh Kim wat een onzekerheid, kan me voorstellen dat je daar niet gerust op ben!

Ga anders morgen sowieso langs bij de huisarts, even een gesprekje met hem geeft je misschien weer wat meer rust.

Hier heel veel last van maagzuur.. Herkent iemand dit en iemand tips?

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik mag mij nu ook officieel aanmelden bij dit forum! Ook al voelt het allemaal nog wel wat onwerkelijk... Afgelopen weekend positief getest!!Hoe hebben jullie uitgerekend hoe lang je nu zwanger bent?

Alle meiden die zwanger zijn: GEFELICITEERD!

Geplaatst

Moi van harte met je zwangerschap!

Ik heb 38 weken bij de punctiedatum geteld.

Henne heeft vanochtend bij deze topic een berichtje geplaatst met daarop een verwijzing van een ivf site die het voor je uitrekend.

Kimmie last van maagzuur heb ik niet en heb helaas ook geen tips voor je..

Geplaatst
Oh Kim wat een onzekerheid, kan me voorstellen dat je daar niet gerust op ben!

Ga anders morgen sowieso langs bij de huisarts, even een gesprekje met hem geeft je misschien weer wat meer rust.

Hier heel veel last van maagzuur.. Herkent iemand dit en iemand tips?

gele vla schijnt te helpen tegen maagzuur

Geplaatst

1e echo:

Mob: 8 juli

Audrey: 12 juli

Minoes: 13 juli

March: 13 juli

Sharon: 14 juli

Sanne: 19 juli

Kim: 19 juli

Dreamer: 20 juli

Moon74: 26 juli

2e echo:

Mob: 26 juli

Dreamer:

Sharon:

Minoes:

March:

Audrey:

Sanne:

Kim:

Uitgerekend:

March: 1 maart 2011

Dreamer: 3 maart 2011

Mob: 7 maart 2011

Sanne: 8 maart 2011

Moon74: 8 maart 2011

Audrey: 9 maart 2011

Sharon:

Minoes:

Kim:

Hoi dames, het aantal zwangeren neemt nu in rap tempo toe w.b.t. uitgerekend zijn in/rond maart 2011. Fijn, gefeliciteerd allemaal!

Ik heb het lijstje er nog maar eens bijgepakt en mezelf in ieder geval ook toegevoegd. Misschien een idee dat we dat er af en toe bij blijven pakken voor het overzicht?

Als ik de link gebruik die Henne heeft vermeld en zo mijn uitgerekende datum bereken dan kom ik op 8 maart 2011.

1e Echo heb ik 'pas' op 26 juli als ik bijna 8 weken zwanger ben.

Afgezien van een opgezette buik vallen de klachten hier mee i.v.m. bijv. jou Dreamer, of Sanna (nu ook misselijk?). Kim, wat zit jij ook vreselijk in spanning! Bah. Ik hoop dat het grote genieten voor jou ook snel kan gaan beginnen.

March, veel plezier met je 1e echo morgen!

Geplaatst

1e echo:

Moi: 5 augustus

2e echo:

Dreamer:

Sharon:

Minoes:

March:

Audrey:

Sanne:

Kim:

Uitgerekend:

Moi: 15 maart 2011

Sharon:

Minoes:

Kim:

Ik heb mezelf ook even toegevoegd!

Geplaatst

1e echo:

Kimmie: 29 juli

2e echo:

Dreamer:

Sharon:

Minoes:

March:

Audrey:

Sanne:

Kim:

Uitgerekend:

Kimmie: 17 maart 2011

Sharon:

Minoes:

Kim:

Ik heb mezelf ook even toegevoegd!

Geplaatst

Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!

Geweldig om die lijst steeds langer te zien worden.

Hier de eerste echo ook pas met 7+4 weken, dus vergeleken met velen hier best laat.

Maar dan is er wel de meeste kans op hartactiviteit, vandaar dat ze het zo laat doen.

@Maagzuur: hier vandaag voor de 2e keer erg veel last van maagzuur.

Speciale tabletjes en gele vla schijnen te helpen.

Ik heb er nog niets tegen geprobeerd.

@Sanne: jij ook al aan de misselijkheid dus?

Als het te erg wordt kan je Emesafene vragen.

Ik heb de zetpillen (gewone pillen verdraag ik niet)

Bij mij is het nu van snachts/smorgens naar smiddags/snachts verplaatst lijkt het wel.

Ik ben blij dat het de komende week wat minder warm is!

Geplaatst

Hoi Dreamer,

Helaas heb ik je nu al gevolgt... ben zo misselijk geweest vandaag.

Dat ik dat heb vind ik nog niet het ergste, heb ik er wel voor over om onze droom te verwezelijken. Maar hoe moet dat met het werk vraag ik me af..

Zou vandaag echt niet in staat geweest zijn, gelukkig was ik vrij vandaag.

Had ook diaree en dat heeft niets met een zwangerschap te maken dus hoop dat het een griepje is en dus ook weer over gaat. Heb toen straks toen ik mezelf ok voelde wel alle moed verzameld om te koken maar van die lucht alleen al werdt ik alweer opnieuw misselijk. Heb jij het recept van de huisarts gekregen of van de gyn?

Heb er even op gegoogeld, het kan je nog slaperiger maken staat in de bijsluiter en je rijgedrag beinvloeden.

Dreamer hoe doe jij dat met je werk, kun je er wel naartoe met die emesafene?

Wil graag naar het werk toe en hoop dat de grootste misselijkheid na de vakantie dan weggetrokken is..

Acupunctuur schijnt ook te werken. Daar heb ik woensdagmorgen een afspraak staan.

Ik zal het je laten weten als het werkt!

Geplaatst

Zo, wat is hier veel geschreven. Ik kan het amper bijhouden...Vanmiddag heb ik een echo gehad en er zit nog steeds vocht in m'n buikholte en grote eierstokken. Maar dat wist ik wel, want dat zie ik van de buitenkant ook wel. Gelukkig voel ik me v.w.b. de OHSS wel goed. Het goede nieuws is dat er 1 vruchtje te zien is en het leek erop dat er hartje begon met kloppen, dus net wel net niet. Ik ging er niet vanuit dat we al een hartje zouden zien, dus dat was wel een verrassing. Van die twee vruchtzakjes die de gyn vorige week dacht te zien, was er nu maar eentje te zien. Eigenlijk moet ik over twee weken voor de 2de echo, maar dan zijn we op vakantie. Nu mag ik volgende week woensdag.

Voor de rest wordt ik er de hele dag goed aan herinnerd dat ik zwanger ben, want ik ben goed misselijk en erg moe. Dat is alleen maar een goed teken!

Kim: wat vervelend die onzekerheid! Ik hoop dat je snel terecht kan voor een echo!

March: je kan toch gezellig blijven schrijven hier als je wil?

1e echo:

2e echo:

Audrey: 21 juli

Dreamer:

Sharon:

Minoes:

March:

Sanne:

Kim:

Uitgerekend:

Sharon:

Minoes:

Kim:

Voor alle nieuwe hier: gefeliciteerd!

Geplaatst

Audry wat geweldig dat het er zo goed uitziet!!

Helemaal top, op naar volgende week. Dan kun je gerust op vakantie.

Geplaatst

Hoi meiden,

Wil jullie allemaal feliciteren met de prille zwangerschappen! Vorig jaar zat ik rond deze tijd ook zwak ziek en misselijk achter de computer én ook uitgerekend in maart.

Wel..... nu trotse moeder van 2 gezonde jongens die rond de 7+ kg zitten. Wat gaat de tijd toch snel!! Overigens ben ik met 33 weken en 5 dagen bevallen en niet op 9 maart.

Alles wat jullie schrijven is zooo herkenbaar, geen zorgen het komt allemaal goed. Op naar een heleboel baby's in maart 2011.

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Alle nieuwe meiden, gefeliciteerd.

@Audrey, wat goed dat het hartje al begon te kloppen. Hopelijk is het vocht nu ook snel weg.

Ik heb vandaag nog geen bruine afscheiding gehad, dus ik ben weer wat geruster. Wel heb ik nog steken en krampjes in mijn buik.

Als ik de link gebruik om de uitgerekende datum te bepalen dan kom ik uit op 3 maart, dus samen met Dreamer.

1e echo:

2e echo:

Dreamer:

Sharon:

Minoes:

March:

Sanne:

Kim:

Uitgerekend:

Kim: 3 maart 2011

Sharon:

Minoes:

Geplaatst

Hoi dames.

Ik ben toch blij dat ik niet de einige ben die gene gemeenschap wil.

Vandaag echo gehad alles zag er supper uit hartje zien kloppen wat een mooi gezicht dat dat kan en heel emotioneel.

Iedreen heel veel plezier geluk en liefde gewenst dikke knuf liefs jessica

1e echo:

2e echo:

Dreamer:

Sharon:

Minoes: 27 julii

March:

Sanne:

Kim:

Uitgerekend:

Kim: 3 maart 2011

Sharon:

Minoes:1 maart 2011

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden