Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh die buikpijn herken ik ook!

Als ik in de nacht wil draaien doet het soms gewoon beetje zeer.

Maar goed me darmen zijn al van slag vanaf moment 1. Dus ik denk dat dat het is, of me banden. Want ik begin een buikje te zien..

Net gebeld door het VU, krijg maandag een telefonisch consult want ze vertrouwen het niet.. Dus ben benieuwd!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dreameren Sharon, succes straks met de nekplooimeting.

Krijg je de uitslag vandaag al of moet je daar een paar dagen op wachten?

Soesa, de leeftijd van je partner maakt niet uit.

Het gaat om de leeftijd van de vrouw.

Heb je wel met 16 nog een afspraak staan bij de vk?

Die voelt dan de baarmoeder, of die mooi gegroeit is en luisterd naar het hartje...

Anders is wachten tot 20 weken wel heel erg lang vind ik persoonlijk.

Over de 18 weken echo heb ik wel navraag gedaan.

Het is iets wat hoord bij de 20 weken echo zei onze gyn.

Een rugje dat niet helemaal gesloten is is het beste op te sporen tussen de 18 en 22 weken. Bijna overal bekijken ze dat met de 20 weken echo.

Wij laten geen nekplooimeting doen.

Bij een tweeling is er heel snel dat het anders aan wordt gegeven dan dat het is. Omdat ze bloed afnemen en meten voor 1 kindje maar omdat het er twee zijn krijg je een niet geldige uitslag.

Cin, veel plezier op vakantie!

Geplaatst

wat een goed nieuws hier allemaal helemaal leuk

de nekplooimeting was ook helemaal top ik had gehoord dat ie een half uur duurde maar de kleine lag er zo goed voor zei die dat het zo gepiept was en flink aan het springen kon me lach moelijk inhouden :) je kunt wel zien dat ze/hij het in de baarmoeder krapper krijgt ze/hij is nu 7,5 cm volgende week krijgen we de uitslag per post als het goed is of anders telefonische als het niet goed is dus hopen op de post natuurlijk :)

ben blij dat ik nog geen bandenpijn heb als ik jullie zo hoor zijn jullie sávonds ook zo moe

en wat een pokke weer zeg bah

Geplaatst

Sanna,wat leuk! Goed nieuws zeg...

Cin,mooie echo foto van je twins!

De buikpijn herken ik. Ik heb het vaak overdag,als ik op het werk iets te druk ben.

Dreamer,hoe was de NPM?

Sharon,fijn dat het met de beeb goed was..een goed actief beebje dus. En was is hij/zij gegroeid zeg..

a.s. maandag heb ik mn laatste echo in het ziekenhuis. Ik ben heel benieuwd hoe hard het gegroeid heeft. Altijd leuk weer die echo's. (maar ook weer spannend,dat blijf ik vinden!)

Soesa,fijn hé het geluid van het hartje van je beeb.

Zo'n mooi moment!

Geplaatst

Ik merk dat velen een soort van zeurderige buikpijn hebben.

ZO heb ik dat ook. Af en toe best pijnlijk.

Morgen hebben wij eindelijk de npm. We zijn benieuwd.

Geplaatst

Fijn dat er zoveel goede berichten zijn!

Maar ben ook wel benieuwd naar de uitslag van de NPM bij de beeb van Dreamer.... hopelijk is alles gewoon in orde!

Wij hebben nu pas bij de 20 weken weer een echo. Tussendoor wordt er naar het hartje geluisterd. Ben al lang blij dat ik om de twee weken mag komen, best luxe volgens mij...

Ik heb soms ook nog wel buikpijn. Zeurderig gevoel en steken als ik moet niezen oid. Maar dat zijn volgens mij echt m'n banden. Ik begin ook echt te groeien en moet echt aan de positiekleding. Morgen gaan we naar de babydump, lekker rondkijken en ideeen opdoen en kleren kopen ;-)

Geplaatst
Ik merk dat velen een soort van zeurderige buikpijn hebben.

ZO heb ik dat ook. Af en toe best pijnlijk.

Morgen hebben wij eindelijk de npm. We zijn benieuwd.

veel plezier hopen dat die van jou niet zo goed licht dan zie je hem iets langer :)

idd waar is dreamer gebleven hopen dat er geen slecht nieuws is

mob heel veel plezier bij baby dump je bent daar wel even zoet maar wel erg leuk hihi

soesa waarom krijg jij zo weinig echo dan ???

vandaag lekker vrij ga maar rondje poetsen ofzo en straks even met een vriendin naar de stad

Geplaatst

Dreamer, hoe gaat het met je?

Begin me nu wel een beetje zorgen te maken hoor ...of wil je de spanning een beetje opbouwen?

Suzzy hoe was het bij de babydump?

Heb je jezelf nog in kunnen houden of heb je alles al besteld?

Chablis was de npm bij jou, alles goed met beebje?

Geplaatst

Normaal reageerd Dreamer toch altijd vrij snel hier. Dreamer,hoe is het met je? En hoe was de NPM?

De zwangeren die gaan babyshoppen,veel plezier!!

Geplaatst

2E echo dinsdag de 31 augustus ben echt benieuwd of alles goed is, me buikie begint behoorlijk te groeien.

He meiden leuk he beebie shoppen ik ben er zelf nog wel terughoudend in.

Ik had van me schoonzusje met twee maand al een luiertaart gehad met heel veel kleertjes en spenen enz maar voelde me toch een beetje raar erbij. Wist niet zo goed wat ik er mee aan moest omdat er in onze vriendenkring al wel vaker dingen misgegaan waren voor de 3 mnd ben ik wat terughoudend met alles kan er nog niet echt van genieten zeg maar.

Ik hoop dinsdag weer een beetje gerust gesteld te worden.

Geplaatst

@Sanne Oke ja beetje kijken op internet doe ik ook wel naar beebspullen.

Ja het is en blijft spannend he.

Ik heb de doptone maar weer meegegeven aan me schoonzus denk dat ik hem af en toe gebruik in een wat later stadium als ik bij haar langs ga.

Anders maak ik mezelf gek met als ik niks hoor.

Geplaatst

Oh wij hebben de kinderwagen al gekocht...

Vond het wel spannend maar was een goede aanbieding en kon het niet laten staan.

We zijn gegaan voor de Quinny Speedi, weten jullie al wat jullie willen?

Kinderkamer ook al op het oog, weet dat het misschien nog wat vroeg is. Maar het voelt goed, en alles gaat goed. Dus waarom niet..

Geplaatst

@kimmie Maar wat leuk dat je al wat gevonden heb volgens mij is het een paradijs om door zo'n winkel te lopen. Die kinderwagen die je hebt heeft me schoonzusje ook is echt een fijne wagen.Wij zelf wachten hier nog effe mee weten al wel wat we willen met de kamer en wat voor thema en kleuren het worden. Me schoonzusje gaf ook als tip ga eens in de Prenetal,Babyplanet,Gardo winkel kijken die hebben altijd leuke ideeenook voor de babykamer dus denk dat we wel een keer gaan kijken.

Geplaatst

het enige wat ik me kan bedenken is dat dreamer met de nekplooimeting te horen heeft gekregen dat de nekplooi te dik is hij mag niet dikker zijn dan 3 maar tis eigenlijk een combi waar ze naar kijken de dikheid van de nekplooi,bloed,hoelang je zwanger bent en je leeftijd wij krijgen volgende week de uitslag maar de nekplooi was 1,9 dus die was goed of ze moet een miskraam hebben gehad maar daar denken we maar even niet aan zullen we afspreken dames als we een paar dagen weggaan dat we het even melden mochten we er dan niet zijn weten we iig iets meer ooh dreamer ik hoop dat er niets is we hebben al 2 engeltjes hier we gaan er gewoon vanuit dat ze een paar dagen er tussen uit is

sanna wij gingen ook alleen kijken maar hebben wel de kinderkamer wagen en box gekocht haha als we over 2 weken weten wat het wordt gaan we terug om de rest te kopen

suzzy hoe was het in babydump en welke ben je geweest leuk he hihi

jolanda ik vind die doptone echt geweldig kan er ook makkelijk vanaf blijven heb hem dan ook pas 4 dagen maar toch vind hem wel geniaal en heb ook elke keer heel snel het hartje gevonden helemaal onderin en je hoort het ook bewegen echt zo mooi heb het ook aan de oma's laten horen die zijn al helemaal jaloers die zeggen bij alles dat hadden wij vroeger niet haha vroeger kregen ze niet eens de echofoto mee

slaap lekker dames

Geplaatst

Hier ben ik lieverds!

We hadden gisteren flinke waterschade door de regen en kon daardoor niet online komen.

Maar alles was goed!

Beeb was lekker aan het bewegen en supergoed gegroeid.

(loopt nog steeds 5-6 dagen achter, maar dat was de vorige echo's ook zo)

De NPM was 1,2 en 1,4 (2x gemeten, 1x voor bewegen, 1x na bewegen)

Het mocht 3,5 zijn, dus dat was alvast super!

Mn bloed was al bekend, dus direct de berekening gemaakt.

Normaal met mijn leeftijd 1:819

Onze kans: 1:2174 !!

Dus heel goed allemaal.

Ben benieuwd naar de uitslagen van de andere dames!

Wel vervelend dat jullie erop moeten wachten.

Hier hadden we trouwens met 10+5 de laatste echo en dan pas weer de 20 weken echo als we de NPM niet hadden laten doen!

Belachelijk, want ivm schildklier moet ik extra in de gaten gehouden worden.

Doen ze dus absoluut niet.

Fijn weekend allemaal dames!

Liefs Dreamer

Geplaatst

hey dames

ik lees vanaf vanavond ook al mee en ik maak me ook zorgen over dreamer?

iedereen van harte met jullie echo' s

liefs jessica

Geplaatst

Wat ben je toch een lieverd Jessica!

Hoe gaat het nu met jou?

Zijn er trouwens dames die een geslachtsecho laten maken?

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden