Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Chablis, dan zeggen mijn huisarts en jouw vk hetzelfde over het gebruik van de Hydrocortison. Ik heb hem tot nu toe nog niet hoeven te gebruiken. Het is nog goed te doen met die andere creme.

Wij krijgen ook niet meer elke keer een echo als ik naar de vk moet. Volgens mij krijg ik de volgende echo weer met 20 weken. Als je zwanger bent van een tweeling krijg je wel veel meer echo's.

Geplaatst

Wat super al die goeie echo's!

En wat heerlijk dat jullie zo vaak mogen komen.

Ik denk dat ik volgende week de gyn bel en ga vragen waarom er zo lang tussen de afspraken zit.

Plus alvast een doorverwijzing naar het ziekenhuis hier in de buurt.

Ben alleen bang dat ik daardoor nog onvriendelijker behandeld ga worden...

Maar hopen dus dat ze niet zo kinderachtig zijn.

Ze kunnen me idd niet verplichten bij hun ziekenhuis te blijven, maar ze proberen wel op me in te praten door dingen te zeggen als, wij hebben het meeste verstand van jouw ziekte icm zwangerschap/geboorte.

En wij werken goed samen met de internist blabla.

Nu ben ik daar totaal niet gevoelig meer voor, want ze zeggen zoveel daar.

Ik ben er inmiddels wel achter dat ik meer afweet van mijn ziekte icm zwangerschap dan de gyn+internist.

Ik weet ook heel goed waar ik op moet letten en wat wel en niet verstandig is.

Dus bij een ander ziekenhuis, met andere gyns en internisten zit ik net zo goed.

Maar het is niet leuk dat het zo moet gaan, want het geeft toch een naar gevoel bij iets wat zo bijzonder en zo leuk hoort te zijn!

Geplaatst

Ik nog een dikke week en dan mag ik weer. Vind ik wel fijn dan is het 4 weken geleden en vind dat toch een behoorlijke tijd.

Verder voel ik me goed, me misselijkheid is weg en eten gaat stuk beter. Zit nu sinds een week of 3 op hetzelfde gewicht dus dat is ook wel aardig.

Hier wel een beginnend buikje, maar niet onwijs of zo. Stiekem zou die wel groter mogen zijn. Wil het graag laten zien!

Me rug is wel erg slecht. Van de week stuk rijden naar me zusje, uur is dat. En het laatste stuk ging niet meer met me been. Dus ook autorijden mag ik wel gaan vergeten. Bah.. Die muren beginnen me zat te worden. Ja nu al!

Zal blij zijn als onze kleine uk er is en ik afleiding krijg ;)

Geplaatst

wat is het hier stil dames vind dat nieuwe forum ook nog maar niets haha maar zal wel een kwestie van wennen zijn ooh heb zo de zenuwen we hebben zo de geslachtsbepaling hopen dat de kleine niet de beentje bij elkaar heeft weet iemand van jullie al wat het wordt nou fijn weekend allemaal wordt vandaag iig heel mooi weer

Geplaatst

Sharon, succes met de echo en hopelijk weet je dan straks wat het gaat worden. Je bent de eerste die het dan weet.

Ik ga vandaag met mijn moeder de kinderwagen bestellen, leuk!!!!!

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Ik moet wel even wennen aan het nieuwe forum.

Voor de dames die weer een prachtige echo hadden,super!

Sharon,oeh spannend. Je hebt vandaag de echo voor de geslachtsbepaling. Heel veel plezier.

Geplaatst

Ik moet wel even wennen aan het nieuwe forum.

Voor de dames die weer een prachtige echo hadden,super!

Sharon,oeh spannend. Je hebt vandaag de echo voor de geslachtsbepaling. Heel veel plezier.

we krijgen een meisje whoe ben helemaal door de dollen heen ik wist het al vanaf het begin ooh mijn dag kan niet meer stuk

Geplaatst

Even inbreken Sharon wat mooi een meisje gefeliciteerd.

Dat is toch wat je zelf ook al dacht ga er nu maar lekker van genieten van het idee dat jullei een dochter krijgen.

Geplaatst

hey wat leuk een meisje!!

ik wou het in het begin niet weten maar word nu toch steeds nieuwsgieriger..

we hadden van de week voor het eerst in ons eigen ziekenhuis een afspraak en

omdat ik toen net 13 weken was en er een afzegging was mocht ik als ik wilde een NPM laten

doen.. dat hebben we toch maar laten doen (iemand anders met een tweeling dat ook gedaan??).

deze week krijgen we de uitslag maar volgens jan koning (die doet ook geslachtsbepalingen met 16 weken)

zag het er prima uit..

ik moet wel zeggen ze zijn hier in het ziekenhuis gelukkig niet zuinig met papier en inkt,

we krijgen bij elke controle hele ritsen echofoto's mee

ben bijna 14 weken en mijn buik begint echt goed te groeien,

het begint mensen die nog van niks wisten echt op te vallen en komen voorzichtig vragen erg leuk allemaal

groetjes chantalle

Geplaatst

Zo net terug van vakantie, even wennen de "nieuwe" site.

Zal zo eens gaan bijlezen hoe het met iedereen is!

Heb tijdens de vakantie de 12 weken grens gehaald en mijn buik begint goed te groeien.

Ook moeheid en misselijkheid nog steeds aanwezig, dus ik denk dat alles wel goed is!

Groetjes Cin

Geplaatst

Haa,

Sharon, leuk zeg een meisje! Wij willen het niet weten, laten ons verrassen. Wij kiezen daarvoor omdat alles al zo gepland was, vandaar dat wij een verrassing wel zo leuk vinden. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders! Kan me de nieuwsgierigheid ook goed voorstellen. Heb ik zelf natuurlijk ook...maar houden de spanning er nog even in.

Cin, fijn gevoel hé, de 12-weken-grens. Ik vond het ook echt een mijlpaal, zeker na 2 miskramen. Ookal waren de miskramen in een heel vroeg stadium.

Leuk dat de meeste nu een buikje krijgen...hier ook. Ik ben er trots op en trek zo strak mogelijke truitjes/jurkjes aan, Het is zo leuk om te showen!!

XX Suzzy

Geplaatst

@Sharon, wat leuk zeg een dochtertje.

@Suzzy, wij willen het ook niet weten en eigenlijk een beetje om de zelfde rede als jij. Alles is zo gepland en dan is deze verrassing wel leuk.

@Cin, fijn die 12 weken voorbij. ik ben ook in mijn vakantie die grens gepasseerd.

@Buikje, zelf zie ik echt wel een buikje en mensen die weten dat ik zwanger ben ook. Mensen die het niet weten zien nog niks. Het kan net zo goed een gewone buik zijn.

Ik denk dat ik blaasontsteking heb. De vk had namelijk gezegd dat een blaasontsteking tijdens de zwangerschap anders kan voelen dan normaal. Meestal heb je last van pijn bij het plassen en vaak naar het toilet. Tijdens de zwangerschap kun je juist last hebben van pijn in de onderbuik (zeurend, stekend), uitstralend naar beneden. Pijn bij het plassen hoeft helemaal niet. Sinds donderdag heb ik dus inderdaad een zeurend gevoel in mijn onderbuik en soms ook steken, ook moet ik vaak naar het toilet. Ik zal dus morgen maar eens even naar de huisartsenpost bellen of ze mijn urine even willen onderzoeken.

Geplaatst

hey wat leuk een meisje!!

ik wou het in het begin niet weten maar word nu toch steeds nieuwsgieriger..

we hadden van de week voor het eerst in ons eigen ziekenhuis een afspraak en

omdat ik toen net 13 weken was en er een afzegging was mocht ik als ik wilde een NPM laten

doen.. dat hebben we toch maar laten doen (iemand anders met een tweeling dat ook gedaan??).

deze week krijgen we de uitslag maar volgens jan koning (die doet ook geslachtsbepalingen met 16 weken)

zag het er prima uit..

ik moet wel zeggen ze zijn hier in het ziekenhuis gelukkig niet zuinig met papier en inkt,

we krijgen bij elke controle hele ritsen echofoto's mee

ben bijna 14 weken en mijn buik begint echt goed te groeien,

het begint mensen die nog van niks wisten echt op te vallen en komen voorzichtig vragen erg leuk allemaal

groetjes chantalle

daar zijn wij vanmiddag geweest bij jan koning een huis en een auto die kerel bah bah me man zei al kan ik me niet laten omscholen haha ik kreeg zelfs warme gel om mijn buik legt ie in een warm badje zei die de kleine ging met der mondje open en dicht zo leuk en ze lag met de tenen te wiebelen echt geweldig

Geplaatst

4e echo

15 september: Moon74

20 september:Cindy

Vruchtwaterpunctie

14 september: Chablis

Geslachtsecho

24 september: Dreamer

20 weken echo

13 oktober: Sharon

14 oktober: Mob

14 oktober: Kim

18 oktober: Dreamer

22 oktober: Chablis

3 november: Cindy

Afspraak verloskundige/gyn

6 september: Sanne

8 september: Chablis

8 september: Moi

8 september: Jolanda

11 september: Sharon (geslachtsbepaling)

15 september: Pammie

17 september: Sharon

20 september: Kimmie

20 september: Sanne

20 september: Mob

29 september: Dreamer

30 september: Kim

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Geplaatst

@Chablis: je kan niet zomaar bij een gyn aankloppen, dus vandaar de doorverwijzing.

@Sharon: wat leuk, een meisje!

Zo lief al die meisjeskleertjes.

Dat is echt het enige wat ik jammer zou vinden mochten wij een jongetje krijgen, de garderobe! haha.

@Echo's: wat super dat iedereen elke keer goede echo's heeft.

@All: ik had vanmorgen een harde buik!

Het was echt een hele harde bal.

Kon ik mooi eens voelen tot waar mn baarmoeder nu zit haha.

Hij zit 2 vingers onder mn navel!

Grappig om te weten.

Maar wel eng zo'n harde buik.

Dat kan geen kwaad voor de baby toch?

Liefs

Geplaatst

4e echo

20 september:Cindy

Vruchtwaterpunctie

14 september: Chablis

Geslachtsecho

24 september: Dreamer

20 weken echo

13 oktober: Sharon

14 oktober: Mob

14 oktober: Kim

18 oktober: Dreamer

22 oktober: Chablis

3 november: Cindy

Afspraak verloskundige/gyn

6 september: Sanne

8 september: Chablis

8 september: Moi

8 september: Jolanda

11 september: Sharon (geslachtsbepaling)

15 september: Pammie

17 september: Sharon

20 september: Kimmie

20 september: Sanne

20 september: Mob

29 september: Dreamer

30 september: Kim

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier ook een paar dagen niet gekeken en is alles veranderd, dat is dus zeker even schakelen.

Sharon wat leuk dat je weet dat jullie een meiske krijgen!!

(zei de pendel dat ook?)

Dreamer volgens mij kan de harde buik nog geen kwaad, later in de zwangerschap schijnt het een teken te zijn dat je meer rust moet nemen. Als het vaak terugkomt kun je het beste even naar de vk bellen om het voor de zekerheid te vragen.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier ook een paar dagen niet gekeken en is alles veranderd, dat is dus zeker even schakelen.

Sharon wat leuk dat je weet dat jullie een meiske krijgen!!

(zei de pendel dat ook?)

Dreamer volgens mij kan de harde buik nog geen kwaad, later in de zwangerschap schijnt het een teken te zijn dat je meer rust moet nemen. Als het vaak terugkomt kun je het beste even naar de vk bellen om het voor de zekerheid te vragen.

Geplaatst

@Chablis: je kan niet zomaar bij een gyn aankloppen, dus vandaar de doorverwijzing.

Liefs

Oh ok....dat is wel logisch. Alleen zou ik dan die doorverwijzing lekker via de huisarts

regelen en niet via het huidige ziekenhuis smile.gif

@Sharon

Wat leuk ...een meisje!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden