Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Kim: ik heb maar 1 beebje hoor tongue.gif

Je baarmoeder zit nu net onder je navel.

De steken die je voelt zijn je spieren die uitrekken en je banden die oprekken.

Kan geen kwaad verder, maar probeer wat rustig aan te doen.

Ik heb van donderdagavond tot zondag pijn gehad wat jij omschrijft.

Maandag de hele dag rustig aangedaan en die dag geen pijn gehad.

Dus het zal toch wel iets te maken hebben met even teveel vragen van je lichaam.

Als je strakke buikspieren hebt kan je er ook meer last van hebben.

Wat lekker dat je al aan de beebkamer begonnen bent!

Hier staat het volgende week in de planning .. eindelijk tongue.gif

@Pammie: fijn dat alles weer goed was en je het hartje hebt gehoord.

Ik moet ook een uitgebreide 20 weken echo, maar niet vanwege ICSI.

Ik mag als het goed is ook gewoon in mn eigen ziekenhuis.

Wel lekker toch, een extra uitgebreide echo!

@All: ik heb net eens even terug zitten lezen vanaf wanneer ik die krasjes al voel.

Dat is dus al vanaf 1 september ohmy.gif

Toen was ik op de echo precies 13 weken!

Ik voel het ook alleen maar heel laag (onderkant baarmoeder) en aan de zijkant (in de buurt van linker eierstok)

Wel logisch, want mn placenta ligt voor, dus de beeb krast er gewoon omheen haha.

Maar voel de beeb maar heel af en toe, heel even.

Denk dat ik het nu misschien 4-5 x heb gevoeld in dus 2 weken.

Moet zeggen dat ik me wel een hele trotse mamma voel biggrin.gif

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Pammie, fijn dat alles weer goed was bij de vk. Ik mocht zelf aangeven of ik de 20 weken echo bij de vk wilde of in het ziekenhuis. Ik heb hem bij de vk.

@Dreamer, o ja jij had 1 beeb. Zal wel zwangerschapsdementie zijn. Ik heb inderdaad wel strakke buikspieren Vanmiddag heb ik geen last meer gehad, terwijl ik toch druk bezig was op mijn werk.

Geplaatst

Wat geweldig dat enkelen van jullie het beebje al hebben gevoeld!!!

Hier nog niets gevoeld, hoop dat ik het krassen ook snel ga herkennen, lijkt me een heerlijk gevoel!!

Sjil, wat bedoel je met de doptone die anders is?

Is de doptone bij de gyn/vk dan wel schadelijk als je dat vaak zou gebruiken??

Pammie wat fijn dat alles verloopt volgens schema.

Heb je weer een mooie foto meegekregen om mee te pronken?

Wij hebben de 20 weken wel in Nijmegen, inderdaad omdat we mbv icsi zwanger geraakt zijn.

Kim de steekjes heb ik niet echt gehad.

Waarschijnlijk is het inderdaad een teken dat je rustig aan moet doen.

Heb je dat na een hele drukke dag?

Geplaatst

Eindelijk weer even gelegenheid om bij te lezen en te schrijven... Alles was oké bij VK. Hartje weer horen kloppen. Groei baarmoeder precies op schema. GUO in ziekenhuis aangevraagd vanwege ICSI; dat wordt een uitgebreide 20 wkn echo dus. Datum hoor ik nog.

Baby nog niet gevoeld. Wel een bijzonder moment lijkt me; geniet er van.

Vanochtend een meegroei bh gekocht. Ze begonnen wat te knellen, vandaar.

Felicitas doos gehaald bij Etos. Leuk!

(nu even verder bijlezen, later meer)

Geplaatst

@Sanna, ik heb die steken niet alleen als ik druk ben geweest, maar soms ook als ik rustig zit. De laatste dagen heb ik er gelukkig weinig last van gehad.

@Moon, fijn dat je het hartje weer hebt gehoord en dat alles op schema ligt.

Ik dacht daarnet in de trein dat ik ook iets voelde in mijn buik. Soort bubbeltjes. Ik weet niet of dit de kleine was, maar het zou denk ik wel kunnen.

Vanavond heb ik een bruiloftsfeest. Fijn weekend!!

Geplaatst

Moon,leuk hé die zwanger felicitatie box van de Etos. Ik heb 'm al paar weekjes hier liggen.

Fijn dat alles goed was met de beeb.

Vandaag heeft de VK me weer gebeld. Ze had 3 gyn's aan de telefoon gehad,en tot het besluit gekomen dat ik geen GUO hoef.

Dus 14 oktober heb ik de normale 20 weken echo.

Geplaatst

hey pammie

jij hebt ook geen icsi gehad toch?? daarom zou dat wel zijn want bij ons in het ziekenhuis zeiden ze dat je bij icsi een uitgebreide guo moest ivf is dan toch weer iets anders denk ik

wij ook weer een echo gehad vanmiddag gaat goed met onze kleine meid groeit goed en alles zag er top uit blijft geweldig he een echo

Geplaatst

Sharon,ik heb inderdaad IVF gehad.

Maar de VK twijfelde,en vond dat ik toch een GUO nodig had.

Ik zei al "Dit is toch alleen met ICSI?"

Vandaag had ze met 3 gyn's gesproken,en toch besloten dat ik geen GUO hoef.

Fijn dat alles goed gaat met je kleine meid in de buik!

Wij kunnen ook niet wachten...14 oktober weten we (hopelijk,als het duidelijk wordt) het geslacht.

We houden het dan wel voor onzelf. Hihi.

Geplaatst

Nou dat was even zoeken om het forum te vinden, maar het is gelukt!

Stomme vraag maar wat is een GUO?

Wat ik zo teruglees gaat het met iedereen goed (heb nog niet alles gelezen) Gelukkig maar!

@Dreamer wat gaaf dat je het al voelt!

Hier gaat alles goed, deze week voor de eerste keer de hartjes gehoord, helemaal super. Maandag hebben we weer een echo.

Hier ook bezig met de kinderkamer leeg te ruimen en vanmiddag naar de babydump,las zo'n goede verhalen hier.

Heeft er verder iemand een tip mbt een tweelingwagen in combinatie met je auto? ik heb net 6 maanden een splinternieuwe, maar past geen tweelingwagen in komen we nu achter :(. Iemand verstand van heeeeeeeeeeel klein opvouwbare wagens? ;)

Goed weekend allemaal!

Geplaatst

Cin,een GUO is een uitgebreide 20 weken echo waar de gyneacoloog bij zit.

Als je een normale 20 weken krijgt,en ze zien iets wat ze niet vertrouwen,of ze willen toch voor de zekerheid "meer" dingen weten,

wordt je alsnog doorgestuurd voor een GUO.

Dus al met al zit er niet veel verschil tussen.

Geplaatst

Hi meiden!

Fijn dat de echo's weer allemaal ok waren!

Wij mogen morgen laat in de middag weer, ben benieuwd hoe het gaat met de beebjes.

Gisteren hebben we het kamertje besteld. We waren ook nog naar de babydump en de kindercompany geweest maar we vonden het kamertje wat we in babypark gezien hadden toch het mooiste en het meest stevig ook. Dus gisteren ook nog snel naar het babypark gereden, over max 10 weken wordt het geleverd. Kijk nu al uit naar het inrichten etc!!

Nu de laatste dag kannen vullen voor moeders voor moeders ...wat gaat de tijd toch snel.

Kimmie, hoe gaat het met jou? Hopelijk heb je al minder last van je rug..

Geplaatst

@Pammie, fijn dat je geen GUO hoeft, kun je gewoon bij je vk terecht.

@Sanna, succes met de echo morgen.

Het gaat inderdaad snel. Mijn buurvrouw vroeg vanmorgen hoe ver ik nu was. Zij dacht 13 weken, maar het zijn er al 16. Ik moet nog flessen vullen tot en met dinsdag. Ik ben er nu ook wel klaar mee hoor. Verder heb ik het idee dat mijn buik met de dag groter wordt.

Dinsdag ga ik beginnen met de Zwanger Fit cursus, ben blij dat ik dan weer wat aan sport ga doen.

Geplaatst

Ja Kim, tijd gaat stiekem toch wel snel he?

ik heb morgen ook weer een echo, ben dan 14weken! Sanna ook succes morgen!

Geplaatst

Zo, daar ben ik ook weer eens ;-)

Fijn al die goed berichten! De tijd gaat nu inderdaad een stuk sneller en ik voel me goed.

Ben nu alweer ruim 16 weken zwanger, vanavond weer naar de VK om het hartje te horen. Zin in!

M'n buik groeit al mooi en ik denk dat ik het beebje ook al gevoeld heb. Gisteravond opeens allemaal gebubbel/plopjes door m'n onderbuik. Heel apart gevoel, maar ik weet bijna zeker dat het de baby was. Dus nu zit ik de hele tijd te wachten tot ik het weer voel ;-)

Heb wel last van kwaaltjes: veel hoofdpijn en bandenpijn (vooral als ik te druk ben), maar eten gaat weer helemaal goed en ik begin nu ook wel aan te komen in gewicht.

Aankomende zaterdag gaan wij een kinderwagen uitzoeken. De babykamer gaan we 2de hands kopen of via een goede aanbieding. Want ik vind die nieuwe kamers bij de babyspeciaalzaken echt niet normaal duur! Dat geld geef ik liever uit aan een gaaf behang/kleertjes en accesoires enzo.

Afgelopen weekend voor het eerst zelf wat gekocht voor de baby: een rompertje in de Lief!-winkel. Wat is dat een geweldige winkel zeg! Echt leuke dingen.

Deze week nog lekker een weekje vrij, dus ik ga lekker relaxen en verder me het opruimen van de toekomstige babykamer!

Liefs Mob

Geplaatst

He meiden,

Ja de rugpijn is vrij erg. Maar hou het vol. Doe soms een dag wat meer, dan wel een dag of 2 veel rusten maar goed wil wel

wat blijven doen!

Zo meteen om 9.30 weer een afspraak. Kijken of alles goed gaat met ons Guusje.

Oh ja en het weekend begonnen met de bovenverdieping. Die moeten we best goed verbouwen. Dus vrijdag muurtje afgebroken etc. Jee wat een stof en voel het nog steeds overal. Maar er komt iets moois voor terug!

HOe is het met de rest van de meiden.

Geplaatst

Fijn dat het met iedereen goed gaat.

Vooral dat de kwaaltjes zoals misselijkheid wat minder worden/over zijn.

Alleen de rugpijn van Kimmie en de hoofdpijn van Mob zouden nog over moeten gaan, maar dat zal met de rugpijn wel niet gebeuren.

Hopen dat het in ieder geval niet erger wordt en nog iets dragelijk blijft.

Hier ontzettend druk. Dit door alle ziekenhuisbezoeken en omdat we inmiddels verhuisd zijn!

Wat hebben wij een zalig huis gekregen, ongelooflijk groot. Zo groot dat de kids straks door de kamer kunnen fietsen (bij wijze van).

Alleen Bo haar kamertje is nog niet helemaal klaar (nog twee dagen) en dan de kamertjes van de tweeling nog. Dit is eigenlijk alleen

schilder en sauswerk.

Wel moeten deze daarna nog helemaal ingericht en aangekleed worden, best lastig.

Er ligt al hele mooie vloerbedekking, bruine. En daar moet dan alles bij passen.

Het is niet mijn kleur, maarja, de portemonnee is zo leeg.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Kimmie,veel (kijk) plezier straks bij de VK. En hopelijk gaat je rugpijn snel over.

En Sanna,jij natuurlijk ook!

Ik heb het kindje nog niet gevoeld. Soms denk ik "zou dit of dit het zijn". Ik weet het niet.

Morgen 17 weken zwanger. Maar mijn placenta ligt voor,dus de VK gaf al aan dat het dan iets langer kan duren voordat je het kindje gaat voelen.

Geplaatst

Zo ben weer terug. Alles was goed, kijken ging helaas niet door maar we

mochten wel even luisteren. En even zoeken een mooi kloppend hartje.

Dus het zal wel goed gaan met die kleine.

Ook doorgestuurd naar de neuroloog, volgend week meteen al. Dus ben benieuwd.

Geplaatst

4e echo

15 september: Moon74

20 september:Cindy

Vruchtwaterpunctie

14 september: Chablis

Geslachtsecho

24 september: Dreamer

20 weken echo

13 oktober: Sharon

14 oktober: Mob

14 oktober: Kim

18 oktober: Dreamer

22 oktober: Chablis

26 oktober: Kimmie

3 november: Cindy

Afspraak verloskundige/gyn

20 september: Sanne

20 september: Mob

29 september: Dreamer

30 september: Kim

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Me afspraken er weer bij gezet!

Geplaatst

Kimmie,wat fijn dat je het hartje hebt gehoord. De laatste keer bij de VK heb ik ook niet kunnen kijken;Alleen het hartje.

Toch wel weer een fijne bevestiging hé.

En wat goed dat je doorgestuurd wordt naar de Neuroloog.

Heb ook even m'n 20 weken echo erbij gezet.

4e echo

15 september: Moon74

20 september:Cindy

Vruchtwaterpunctie

Geslachtsecho

20 weken echo

14 oktober: Pammie

Uitgerekend

2 maart 2011 Suzzy

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

Geplaatst

5e echo

11 oktober: Cindy

Vruchtwaterpunctie

Geslachtsecho

20 weken echo

14 oktober: Pammie

Uitgerekend

2 maart 2011 Suzzy

Fijn Kimmie dat je het hebt kunnen horen, weer altijd goed om te weten dat dat in orde is. Fijn dat je snel naar de neuroloog kan, ben benieuwd!

Wij hebben net echo gehad, alles goed. Beide babietjes lijken het goed te maken in mijn buik :)

MOgen over 3 weken weer kijken en misschien kunnen ze dan ook meteen zien welk geslacht ze hebben...spannend!!

Cindy

Geplaatst

Kimmie wat fijn dat jullie weer een sterk hartje hebben mogen horen!!

Kan me voorstellen dat je ook graag even had willen kijken... Als alles goed gaat doen ze dat niet zomaar dus dat is weer een goed teken toch!

Misschien kan de acupuncturist iets tegen je rugpijn doen, als je beebje dalijk groter gaat groeien zal het alleen maar erger worden denk ik.

Cin bij jou ook weer een goede echo, hoe groot zijn je beebjes nu?

Wij hebben laat op de middag pas een afspraak, heb er al weer zo'n zin in!!

Geplaatst

Ja had graag gekeken, maar zal idd wel goed zijn. En een sterk hartje horen is ook goed lijkt me idd.

Dus nog even geduld en dan mag het weer. En ach hier begint toch echt een bolle buik te komen, dus

dat zit allemaal goed. Accupuntuur weleens gedaan maar geen profijt van helaas.

En idd als ons kleintje gaat groeien ga ik meer last krijgen heel waarschijnlijk.

Tja we nemen hoe het gaat, en wie weet wat de neuroloog nog kan.

Geplaatst

Hoi Sanna, hij heeft ze niet echt gemeten maar schatte ze op cm of 8/9, was goed volgens hem. Succes jullie vanmiddag, leuk!

Geplaatst

Ik heb trouwens al wel een winterjas gekocht. Na lang twijfelen is het toch een positiewinterjas geworden. En ben nu wel blij dat ik het gedaan heb, want volgens mij vliegen die jassen de winkels uit.... Dus misschien een tip om ook vast op zoek te gaan...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden