Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kimmie,wat een schrik.

Je schreef al eerder dat je zulke steken had in je buik. Vind het heel fijn voor je dat de beeb het helemaal goed doet,supernieuws.

Dat is het belangrijkste! Bedrust is niet het allerleukste,maar op dit moment wel het beste.

Sterkte.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kimmie, je zult je inderdaad rot geschrokken zijn. Nu maar rusten voor het goede doel. Hopelijk is er niks aan de hand en mag je volgende week weer je bedje uit.

Ik voel de kleine vandaag echt regelmatig. Het is en blijft een heel speciaal gevoel vind ik.

Geplaatst

Hoe zit het eigenlijk met slapen? Ik heb gelezen dat je beter niet op je rug kan slapen (dit ivm met voeding/placenta?),en ook niet op je buik.

Laat ik nou nét een buik en rugslaper zijn.

Het beste was op in slaap te vallen op je linkerzijde,dit voor de doorbloeding.

Hoe denken jullie hierover?

Geplaatst

Ik slaap eigenlijk altijd op me linkerzij. Dus dat is goed ;) Buik ligt sowieso voor mij niet lekker, de laatste weken vind ik dit niet fijn voelen. En rug, krijg ik zo een stijve nek van..

Maar goed als je buik of rug slaper bent, tja in je slaap draai je toch ook waaraan je niets kan doen lijkt me.

Vandaag neuroloog geweest, deze leeft erg mee en ziet wel krachtsverlies in linkerbeen. Maar niet te erg. Dus we gaan op deze voet verder en moet wel regelmatig op controle blijven komen. Ik mag ook natuurlijk bevallen, maar wel met medische indicatie en dus snel pijnbestrijding. En dan na de bevalling foto's, mri, ct etc om te kijken wat er aan te doen. Dit doen we nu gewoon niet.

Geplaatst

HAA,

Kimmie, Schrikken zeg! Gelukkig alles goed met de baby. Denk dat dat voor jullie het belangrijkste was. Nu maar hopen dat je jezelf ook weer snel beter voelt!

Pammie, Ik slaap ook voornamelijk op mijn zij, maar vind het nu juist fijn om op mijn rug te liggen en zo de baby te voelen. Maar vraag me dan ook steeds af of het nu slecht is....Ik had toevallig gister hierop gegoogled en kwam ook tegen dat het een fabeltje is...maar voor de zekerheid zou ik toch proberen om toch op de zij te slapen.

XX

Geplaatst

@Chablis, hoe was het bij de vk gisteren?

Ik ben vanochtend bij de vk geweest. Hartje weer gehoord en mijn baarmoeder ligt nu 2 vingers onder mijn navel, dat was goed. Ook de bloeddruk was goed. Nu op naar de 20 weken echo over 2 weken.

Geplaatst

5e echo

11 oktober: Cindy

Geslachtsecho

24 september: Dreamer

20 weken echo

13 oktober: Sharon

14 oktober: Mob

14 oktober: Kim

14 oktober: Pammie

18 oktober: Dreamer

19 oktober: Sanne

22 oktober: Chablis

26 oktober: Kimmie

3 november: Cindy

8 november: Vanessa

Afspraak verloskundige/gyn

29 september: Dreamer

11 oktober: Sanne

26 oktober: Kimmie

29 oktober: Kim

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Geplaatst

Kim,wat fijn dat alles goed was bij de VK!

En nu inderdaad op naar de 20 weken echo,ik leef er ook wel naar toe hoor. Vind het heel spannend.

Wij hebben tegelijk de 20 weken echo,samen met Mob.

Maar eerst is Sharon nog!

Chablis,heb je het nog nagevraagd bij de Vk over rug slapen?

Geplaatst

Zo vandaag weer gesproken met Gyn. En ben ik daar vrolijk van geworden? Nou nee niet echt.

Aangezien pijn alleen bij rust redelijk te houden is, heeft hij me aangeraden voorlopig te blijven liggen.

Ik heb de 26e okt een afspraak staan en die laat hij staan. En tot die tijd liggen/rust.

Hij hoopt dat het beter gaat langzaam aan. Maar durft er zelf niet veel over te zeggen. Als de klachen erger worden

of ik krijg andere klachten erbij dan direct aan de bel trekken.

Maar goed kort gezegd dus. Voorlopig lig ik nog op me bedje :(

Geplaatst

Jeetje kimmie dat plat liggen is zeker geen pretje... Wat films afspelen en wat mooie boeken laten halen om de tijd wat te breken.

Extra spannende tijden voor jullie nu dus. Nogmaals veel sterkte!

Pammie dat van op de rug liggen hebben we toevallig bij de yoga besproken.

Volgens de docente kan het rugslapen helemaal geen kwaad als je een kussen of handdoekrol onder je knieholte legt.

Op de zij slapen mag altijd maar ze vertelde ook dat het géén "stabiele zijligging" mag worden. Dus niet met je bovenste knie voorbij je onderste (...dat doe ik dus altijd) Je hebt dat meer kans op bekken klachten, het is te voorkomen door een kussen tussen de knieën te leggen en zo te slapen.

Afgelopen nacht meteen geprobeer en het slaapt prima, van kussen tussen de knieën en dan weer onder en weer terug hihi

Cin heb je nog een kinderwagen gevonden die in je auto past?

Ik heb mijn bak ook opgemeten en het past waarschijnlijk maar net(op de cm na... nog even spannend dus nog)

Er kan dan nog één wiegje naast en dan moet de andere op de bijrijdersstoel of in het midden tussen de maxi-cosi's in.

In de auto van mijn vriend past het zeker dus als we samen weg gaan gaat het zeker wel lukken gelukkig.

Kim fijn dat je weer een mooie echo gehad hebt!

Geplaatst

@Kimmie, wat ontzettend balen zeg dat je zo lang moet blijven liggen. Zie je eindelijk je lang gekoesterde wens in vervulling gaan en dan krijg je deze ongemakken er weer bij.

@Sanna, ik heb deze keer geen echo gehad hoor, alleen het hartje gehoord. Mijn volgende echo is 14 oktober, de 20 weken echo.

Geplaatst

goed man dat de echo goed was

kimmie wat klote voor je hoop dat het snel allemaal beter met je gaat

wbt zijliggen zo lig ik ook toch maar eens een kussen tussen mijn benen leggen dan

iemand nog wat van dreamer gehoord die ging toch geslachtsbepaling doen

Geplaatst

He Sanna, we hebben de koelstra gekocht. Ben er heel blij mee. Zijn nu op zoek naar een auto :) Welke wagen hebben jullie en hoe groot zijn de afmetingen als ik vragen mag?

Wat gaat de tijd toch stiekum fijn voorbij, de eerste 20weken echo's komen er al aan!!

@Kimmie, balen zeg!! het zit je niet mee. Maar alles voor het goede doel zullen we maar zeggen, maar fijn is anders! Hopelijk kan je je wat vermaken met lezen, bezoek en filmpjes kijken!

Groetjes Cin

Geplaatst

Ik slaap ook meestal op de "stabiele zijligging" manier. Vanavond maar eens proberen met zo'n kussen dan.

Sharon,ik vraag me ook af hoe het met Dreamer gaat. We hebben al een tijdje niets van haar vernomen.

Kimmie,balen zeg dat je nog steeds bed-rust moet houden. En je bent nog maar 15 weken.

Sterkte!

Geplaatst

Tja idd morgen 16 weken en dan al liggen. Ga nu gewoon goed luisteren naar de dokter en dan kan ik vast straks over 3/4 weekjes weer veel meer! ;)

Geplaatst

Ha meiden,

Nou, daar lig je dan Kimmie...Ik werd vanmorgen wakker en draaide me van mijn zijn naar mijn rug en kreeg me toch een kramp in mijn buik, ik dacht echt dat het een wee was. Het ziekenhuis gebeld en ze wouden me graag zien...nou toen schrok ik me nog erger, ik dacht ze zullen me wel gerust stellen. Maar natuurlijk wel fijn dat ik gelijk mocht komen.

Echo gemaakt en alles was goed met de baby, gelukkig zeg! Waarschijnlijk is het bandenpijn geweest. Ben zo opgelucht! de baby lag precies op schema! Dus dames, schrik niet te erg van een krampje...wat je natuurlijk wel doet...maar toch...

Donderdag hebben we de 20-weken-echo! Spannend zeg!

XX

Geplaatst

@Pammie

Ja ik heb aan de vk nog gevraagd hoe het nou zit met op je rug slapen. Antwoord: zolang je voelt dat het gaat gewoon doen. Je voelt vanzelf wel wanneer het niet meer goed voelt waardoor je op een andere manier gaat liggen.

Voor de rest afgelopen woensdag weer een echo gehad. De kleine ligt prima op schema, bewoog goed en de ruggegraat en ribbetjes waren erg goed te zien :)

Geplaatst

Chablis,okee,toch goed dat je het nog even gevraagd hebt.

Suzzy,wat een schrik. Fijn dat je zo snel terrecht kon,en dat je zo gerustgesteld bent.

En zeker spannend dat je donderdag de 20 weken echo hebt. Wou je wel het geslacht weten?

Fijn om te lezen dat alles goed gaat met de maart beebs!

Geplaatst

@ Pammie, nee wij willen het niet weten...voor ons gevoel is alles al zo gepland dat we nu op de verrassing willen wachten...maar mijn gevoel zegt een jongetje...Geen idee waarom??! Nog 5 maanden geduld!

Willen jullie het wel weten? XX

Geplaatst

Ja! Wij zijn beiden té nieuwsgierig haha. We willen t dus wel weten,en ook mijn voorgevoel zegt een jongetje.

Nog even en dan hebben meerderen de 20 weken echo.

Dan zijn we alweer op de helft!

Geplaatst

Cin heb even gekeken naar de koelstra, mooie wagen inderdaad. Welke kleur hebben jullie gekozen?

Wij hebben gekozen voor de zilveren easy walker duo. De afmetingen zijn 89 - 76 - 50, een stukkie groter dan de koelstra dus heb het even opgezocht, 88 - 76 - 35. Je hebt dus waarschijnlijk genoeg keuze bij het uitzoeken van de nieuwe auto.

Ik heb een 206 sw, daar past de easy walker precies in. Een vriendin van mij heeft ook de easy walker duo, misschien moet ik voor de zekerheid even gaan passen van de week, (heel precies) meten is weten ...kan ik altijd de bestelling laten omzetten als het toch niet niet mag passen.

We gaan meestal met de wagen van mijn vriend overal naar toe, (die is zowiezo groot genoeg) anders had ik het bij de winkel al uitgeprobeer.

Suzzy, fijn dat je meteen mocht komen en gerust gesteld bent!

Op naar donderdag, de 20 weken echo vind ik persoonlijk best wel spannend.

Geplaatst

@Suzzy, dat is ook schrikken zeg, maar gelukkig mocht je meteen langs komen. Spannend de 20 weken echo. Wij hebben hem volgende week donderdag.

Ik had vrijdag een bruiloft van een collega. Het was super gezellig. Ik heb ongeveer de hele avond gestaan en ook nog wat gedanst. En volgens mij was dat een beetje te veel geweest. Ik heb gisteren de hele tijd steken in mijn buik gehad. Vandaag gelukkig niet meer, dus voor voor mij geen hele avonden meer staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden