Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mooi Vanessa! Heerlijk gevoel is dat hé.

Krijg je dan een GUO? Die schijnt namelijk wel uitgebreider te zijn als de normale 20 weken echo,ook omdat er dan een Gyn bij zit.

Straks lekker shoppen bij de Prénatal. Zulke leuke bezigheden haha.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moon wat omschrijf je mooi dat verdriet plaats gemaakt heeft voor geluk en hoe dat het verdriet van afgelopen jaren

bijna doet vergeten...

Denk dat iedereen van ons precies begrijpt wat je daarmee bedoel!!

...krijg er gewoon kippenvel van.

Succes/veel plezier morgen bij de 20 weken echo!

Vanessa, super dat alles ok is!

Wij hebben ook een GUO gehad (ze waren grotendeels met drieen, weet niet of er een gyn bij zat)

We zijn ruim een uur binnen geweest. 1,5 uur is helemaal te gek!

Geplaatst

Hoi Moon en Kimmie,

Veel succes morgen.

Ik mag woensdag voor de 20 wekenecho.

Toch wel spannend hoor. Heb hele tijd vol

vertrouwen in gezeten, maar voel nu toch echt wel

wat zenuwen.......

Groetjes! Soesa

Geplaatst

20 weken echo

26 oktober: Kimmie

26 oktober: Moon74

2 november: Cindy (1 dag eerder geworden :))

8 november: Vanessa

Afspraak verloskundige/gyn

26 oktober: Kimmie

29 oktober: Kim

8 november: Sanne

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Kimmie en Moon succes vandaag!!

Vanessa super dat alles goed was!

Geplaatst

Zo daar zijn we weer terug van de 20 weken echo. En alles is goed gekeurd!

Kindje groeit goed, alle orgaantjes zijn goed. Het was lekker druk dus de vrouw die de echo maakte had er een flinke klus aan. Zelfs even het gezicht recht van voren gezien, erg mooi! Geslacht niet gevraagd dus dat blijft een vraagteken! Haha maar dat wilde we ook graag.

Een dvd mee gekregen dus die gaan we straks eens goed bekijken!

Meteen te horen gekregen dat ik bij de bevalling vanaf wee 1 een ruggenprik kan krijgen. Ivm me rug verleden. Dus dat is ook fijn om te weten!

Nu nog even slapen aangezien ik om 4 ur wakker was. Pfffff was toch een beetje zenuwachtig

Geplaatst

@Kimmie, fijn dat ook bij jou alles goed was op de echo. Ook een hele geruststelling denk ik dat je weet dat je meteen pijnstilling kunt krijgen bij de bevalling.

@Moon, heel veel succes met de echo vandaag.

Geplaatst

Kimmie,fijn dat alles goed was. En wat leuk dat jullie een dvd hebben meegekregen.

Wat is het toch heerlijk hé al die goede 20 weken echo's.

Moon,hoe was het bij jou vandaag?

Geplaatst

Kimmie, fijn dat je 20 wkn echo goed was!!!

Iedereen bedankt voor de belangstelling en het vragen; doet me goed.

Wij kregen vandaag een uitgebreide 20 wkn echo (GUO). Het begon niet fijn... wachten, wachten, wachten en na een half uur kwam de gyn naar buiten om te vertellen dat ze uitliep.

Bleek het stel voor ons slecht nieuws te krijgen bij de GUO. Werd een extra gyn opgetrommeld om zeker te weten dat er idd iets niet goed was. Wat er niet goed is hoor je natuurlijk niet en dat hoeft ook niet, maar je zit niet lekker meer in de wachtkamer. Na een uur wachten waren wij. Stel voor ons had idd slecht nieuws, dat kregen we nog wel even te horen als reden voor het lange wachten. Triest.

Kleine lag weer zo weggedoken en verstopte zich zo goed dat alles lang duurde. Gyn zei op een gegeven moment dat we anders nog maar een keer moesten komen, ze kreeg niet alles in beeld.

Omdat degenen die na ons waren niet op kwamen dagen heeft ze toch lang geprobeerd en uiteindelijk kreeg ze alles in beeld.

Alles was goed. Het enige vervelende (zo voelen we het nu) is dat het hartje af en toe een keertje 'overslaat' of onregelmatig klopt. Kon zijn dat het gewoon nog niet goed rijp is, volgens haar?!

Voor de zekerheid (belaste familiegeschiedenis) kijkt ze over 2 weken nog een keer, dan wordt de GUO dus herhaald. Ze heeft ons verzekerd dat alles goed is en dat dit meer voor de zekerheid is. Toch is het niet leuk...

Later nog wat babyspulletjes gekocht, maar er hangt een schaduw over de dag.

Hopen dat we 9 november helemaal gerustgesteld worden, ook over dit laatste 'onregelmatigheidje'. De rest was perfect in orde...

Geplaatst

Hoi Moon,

Wat een beladen situatie was het zo voor jullie. Zo zie je maar dat een twintig weken echo echt geen pretecho is.

Wat betreft jullie eigen kindje ziet het er toch goed uit? Als ze jullie over twee weken pas terug laat komen dan ziet ze toch

geen grote beren op de weg?

Hebben ze alles goed uitgelegd?

Liefs,

vanessa

Geplaatst

Moon, wat hectisch allemaal bij jullie 20 weken echo. Maar zoals ik het nu lees is bij jullie kleintje waarschijnlijk wel alles goed. Natuurlijk is het spannend dat je er nog een keer voor terug moet, maar ik zou proberen me er niet te veel zorgen over te maken.

Geplaatst

He Moon, wat een smet om zo'n mooie dag. probeer het positief te zien, als er iets was, zeggen ze echt niet dat je je niet druk moet maken!

Kimmie fijn voor jullie, super!

Wij moeten nog 6 dagen wachten...spannend!

Cin

Geplaatst

hallo allemaal,

zoals de meeste hier hebben wij ook de 20-weken echo achter de rug.. maar er was ook iets "vreemds" aan de

hand, onze tweeling was 2-eiig dat kunnen ze zien omdat er dan een mooi tussenschot tussen zit.. dat heeft er al die

tijd gezeten en het was ook goed van dikte maar sinds gister kunnen ze het tussenschotje niet meer terug vinden

beide beebs delen nu dus 1 placenta terwijl ze eerst ieder een eigen hadden.. heel vreemd komt ook maar bij ruim 3 % van

de tweelingzwangerschappen voor. nu denken ze dus dat het ook een 1-eiige tweeling kan zijn en dat weten we pas bij de bevalling.

ze hebben er zelf geen last van ze lagen allebei perfect op schema qua groei, bij ons zitten er helemaal geen tweelingen in de familie dus

dit is wel heel bijzonder.. ik moet volgende week terug gaan ze nog een keer goed kijken.

gelukkig waren de beebs heel beweeglijk (ik voel ze nog weing placenta ligt voor) en gaat alles goed met ze..

groetjes chantalle

Geplaatst

Hoi Chantalle,

Bij ons hebben ze ook gezegd dat de tweeling 2-eiig is. Inderdaad ook met een mooi tussenschot.

Wij hebben dit afgelopen maandag goed kunnen zien bij 18 wkn, 1 dgn zwangerschap.

Dat kan dan toch niet zomaar meer verdwijnen?

Hebben ze dit in een heel vroeg stadium gedacht gezien te hebben?

Ik ben benieuwd hoe bij ons de placenta ligt volgende week maandag, de placenta van baby A (wat klinkt dat toch naar)

ligt voor de baardmoedermond. Als dat zo zou blijven dan zou dat inhouden dat we een keizersnede krijgen.

Vanochtend ben ik flink geschrokken, ik werd even niet lekker.

Ik begon te zweten en voelde alle energie uit mij wegtrekken, het voelde totaal anders dan dat ik een hypo heb maar toch

even geprikt voor de zekerheid, suiker was prima.

Even in de gaten houden dus.

Ook ben ik gezegend met een zwangerschapskwaaltje, een schimmelinfectie.

Als het goed is komt de apotheek straks een tablet brengen die ik hiertegen in kan nemen.

Iemand ervaring hiermee?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

vanessa ik had ook een schimmel infectie

ik heb wat vrempjes gekregen en was er binnen 4 dagen helemaal vanaf

jeukt erg he ?

kan geen kwaad maar is wel irritant

Geplaatst

Vanessa dat wat jij beschrijft had ik vanmiddag. Stond in de rij van de c1000 me boodschappen lagen al op de band, begon te zweten en voelde

ook alles uit me weg trekken. Ben de rij uitgegaan en naar huis gefietst. Hier aangekomen was ik lijkwit en moest ik echt even bijkomen.

Toen me schoonmoeder gebeld die is even gekomen en na een minuut of 10 zakte het. Maar wat een vreemd en ook wel naar gevoel was dat.

Geplaatst

Jeetje Kimmie heftig!!!!!! Lief dat je schoonmoeder gelijk kwam je schrikt je rot!!!!

Wel in de gaten houden he en goed voorjezelf zorgen!!

Dus de boodschappen liggen nog op de band ;)

Ben je nog NOOIT tegen gekomen bij de C1000 trouwens!

Jippie je bent trouwens bijna 20 weken zwanger :wav:

Dikke knuff!!

Geplaatst

Ja gelukkig kwam ze meteen, toch een voordeel dat ze zo dichtbij woont!

En ja me boodschappen ligt daar nog .. oeps..

Doe toch vaak me boodschapjes daar of bij hoogvliet!

Ik hou het zeker in de gaten, nu nog steeds licht in me hoofd. Anders maar

even bloed laten prikken!

En ja alweer bijna 20 weken!!!! WOEIIIIIII

Knuffff terug.

Geplaatst

Kimmie, gelukkig ben je veilig thuis gekomen. Ik denk dat als je het nog een keer krijgt in een winkel dat je het beste even ergens kan gaan zitten.

Ik moet er niet aan denken dat je van je fiets valt ofzo.

Vannacht de capsule ingebracht, het lijkt wel of ik nu nog meer jeuk/brand heb.

Hopelijk gaat het straks wat beter, moet uitkijken dat ik niet een raar loopje ga ontwikkelen om de jeuk

te ontwijken, hahahaha.

Geplaatst

hoi vanessa,

er heeft al die tijd netjes een tussenschotje gezeten en die was goed qua dikte..

afgelopen vrijdag echo gehad en toen vonden ze dat tussenschotje al dunner, woensdag met de 20-weken echo

was het gewoon weg.. de tweeling zag je nu ook echt bij elkaar in 1 placenta, zo raar er werden ook gelijk andere bijgehaald

die het ook moesten zien.. Niet echt een rustgevende echo voor mij dus, zoals ik al eerder zei komt dit bij 3 % van de 2ling zwangerschappen voor

volgens de arts moesten we ons er niet druk om maken. dat proberen we dan maar!

groetjes chantalle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden