Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi renata,

ik heb afgelopen vrijdag mijn tweede iui gehad dus zijn het voor ons weer spannende weken:myfignerscrossed::myfignerscrossed::myfignerscrossed:

en jij ?

groetjes fiona

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben helemaal super blij, vanmorgen weer de fm gehad, en ik heb 3 super mooie groote follikels die al op springen stonden 20 mm in het zh gelijk de pregnyl gespoten en morgenvroeg de IUI

De vorige 2 keren had ik er geen goed gevoel bij en ik kreeg vanmorgen een super positieve fibe door me heen, dit wordt hem.

hoe gaat het bij jou?? wanneer heb de fm??

Geplaatst

Wat goed voor je zeg! En 3 nog wel!!!! Nou, als jij geen goeie kans hebt dit keer, dan weet ik het niet meer!!! Ik ga nu nóg harder voor je duimen!

Ik heb vrijdag fm. Dus afwachten nog. Maar dit keer word ik wel een beetje opgefokt van de hormonen heb ik het gevoel... Ach ja, nog even.

groet,

Jeanine

Geplaatst

:luck::gekruiste vingers 2:goodluck:renata--3 follikels goed zeg gaan ze bij jullie dan toch iui doen bij ons zou het dan niet door gaan.

veel succes morgen.

20 mm is echt goed bij mij was er een van 18 en nog wat kleinere maar die geld niet denk ik.

groetjes fiona

Geplaatst

nou ik zit weer in de WW, vanmorgen de IUI gehad, ja het is wel op het randje, ze vroegen nog wel of ik het zeker wist deze IUI met die 3 follikels van 20 mm, maar ik geloof er niet zo in dat ze alle 3 bevrucht raken, maar ik kan me ook niet voorstellen dat er niet 1tje bevrucht raakt. ze zei vanmorgen ook als dit hem niet wordt dan weet ik het ook niet meer.

Fiona hoe gaat het bij jou???

Jeaninne, balen dat je deze keer zo opgefokt raakt van de hormonen, ben benieuwd bij je fm

Geplaatst

Bij ons zouden ze 3 follikels onderling met de gynaecologen overleggen. Ik zou echt mega mega MEGA blij zijn met 3!!!!

Oh oh, Renate, dit gaat hm worden hoor!

Ik was vandaag iets rustiger. Zal ik nu maar even die spuit erin gaan jassen. Nog wachten tot vrijdag...

greot,

Jeanine

Geplaatst

Er zijn er maar weinig denk ik die dan zullen zeggen nee laat maar doe de IUI niet met 3 stuks

Fijn dat je wat rustiger was vandaag dat opgefokte is ook niet alles

Geplaatst

hoi renata hoe was je iui verlopen?

ik ben aan het wachten.... pfffff ik probeer er niet aan te denken maar dat lukt niet altijd overdag gaat wel zolang ik maar aan werk ben

wat doen jullie in de wachtweken?

groetjes

Geplaatst

Hoi Fiona,

De eerste week gaat altijd wel, maar de tweede vind ik altijd lastig. Ik test ook altijd veel te vroeg, ondanks dat ik me altijd voorneem dat NIET te doen! En het lijkt elke keer alsof ik vanalles voel, wat natuurlijk gewoon normale dingen zijn. Ik stond twee maanden stil en toen heb ik daar eens op gelet. En ik voel ook steeds wat! Dus ik hoop dat ik de volgende keer eens rustiger erin sta. Maar spannend altijd hoor!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hi, ja de 1e week gaat altijd wel zo voorbij, maar die 2e week niet te houden, en ook ik test steeds vroeg, maar ik ben "helaas " ook iedere keer zwanger geweest en ik krijg steeds vanaf ongeveer wd4 al zwangerschapsklachten, ik heb heb ook 2 maanden stil gestaan en ik voel dus helemaal niets als ik ongi moet worden, ik ben het ineens.

Er is dus echt duidelijk verschil bij mij, maar dat wordt er niet makkelijker op.

Fiona, wanneer had jij je iui ook al weer gehad want mocht jij nou pas na 17 dagen testen???

Gisteravond heeel erg buikpijn gehad, liep op een gegeven moment echt dubbel van de buikpijn, dat is nu gelukkig over naar iets zeurderig

en ja hoe kom je de ww door, de 2e week vol spanning en elke dag proberen te rekken om niet te testen :-)

Geplaatst

O ja, ik mag 8 decemebr testen, maar normaal heb ik altijd stipt een cyclus van 26 dagen dus als het msilukt is zou ik op 6 december ongi worden

Geplaatst

Hoi! Nog weinig activiteit. Links iets meer dan rechts, maar ik moest wel de dosis verhogen. Ik kreeg wel nieuwe medicijnen, maar heb maar gevraagd of ze dat in buisjes van 300 willen doen. Het vorige buisje heb ik weg kunnen gooien omdat dat te oud was. En daar zat nog best veel in. Nu kan ik zelf een beetje doseren en vooral ook een beetje bewaren!

Maandag moet ik terug. Het zou toch mooi zijn als we met kerst zouden kunnen vertellen dat we nog een kindje krijgen! Maar ja, maar niet teveel hopen.

Hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

hm jammer dat er nog weinig gebeurd, hoop maandag beter resultaat.

Gister had ik wat ongi krampjes en steken en vandaag weinig af en toe iets zeurderigs gevoel, maar ja dit is pas wd4

vanmiddag Ilona dr verjaardag gevierd voor mn vriendinnetjes en morgen famillie, was wel gezellig maar ik ben erg moe

Geplaatst

Hoi!

Ik had aan één kant 1 eitje van ongeveer 12, 13 mm. Viel me wel tegen moet ik zeggen. Woensdag weer terug en hopelijk vrijdag de inseminatie. Als ik maar niet weer in het weekend uitkom. Ik zit erover te denken stiekem wat meer te spuiten... Voor goeie groei en misschien 2 of 3 eitjes... Of is dat heel stom...?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi, ik heb zelf 4x iui gehad en in mijn zh waren 2 eitjes echt de grens. Bij meer dan twee ging het hele feest niet door. Is dat bij jou ook zo? In dat geval zou ik ermee uitkijken. Daarnaast: Zelfs als je meer gaat spuiten moet dat evt nieuwe eitje wel een heel harde groeispurt maken om nog mee te kunnen doen met z'n grote broer/zus... Misschien even overleggen met het zh? Succes!

Geplaatst

Ik vind het niet stom, weet alleen niet of het het juiste effect heeft, maar ik had bij deze iui op vrijdag de 1e fm en er was niets te zien, ik heb 2 dagen 80 gespoten inplaats van 75 en had op dinsdag 3 super eitjes.

Weet je wat de keus zo moeilijk maakt, als deze iui niet goed gaat dat je misschien tegen jezelf zegt ooo had ik maar niet....

Ik zou als ik jou was dan vanavond en morgen wat meer spuiten dan zie je woensdag of het wat effect had.

succes x

Geplaatst

Bij ons is 3 de grens. Met 3 doen ze het waarschijnlijk nog wel. Bij mij heeft een beetje extra geen effect. Ik zit nu al op 125 en kijk hoe langzaam het gaat. Ik ga er nu gewoon 140 injassen denk ik...

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi!

Ik heb twee dagen 150 gespoten. Maar er zit er maar één van 18mm. Jammer, maar ja, tenminste vrijdag de iui en niet in het weekend. Alhoewelijk ik natuurlijk nooit zal weten of het effect heeft gehad. maar zometeen ga ik dus maar even de pregnyl halen!

groet,

Jeanine

Geplaatst

jammer, maar wat je zegt in ieder geval vrijdag de iui.

ik zal ook nooit weten of dat beetje extra spuiten effect heeft gehad, je moet gewoon je gevoel aan houden

Geplaatst

Hoi!

Ik heb net mijn inseminatie gehad. 10,4 miljoen zwemmers waarvan 77 beweeglijk. Betere score dan ooit volgens mij! Daarbij is dit de vierde keer en was Tuur ook van de vierde keer. En de geschiedenis zou zich herhalen, want mijn broer en ik schelen dan net zoveel als Tuur met het nieuwe broertje of zusje zou schelen. Genoeg redenen om moed te houden toch!?

Normaal heb ik vrij de dag van de inseminatie, maar het is hier zo druk voor een uitzending morgen dat ik nu toch gewoon op het werk zit. Ik hoop maar niet dat de zaadjes teveel naar beneden zakken....

En mocht het niet lukken, dan moet ik weer een maand in de wacht, omdat het ziekenhuis dicht is tussen oud en nieuw! Echt stom!

groet,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden