Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Jeanine, over 2 dagen weer testen dan. Ik weet het is op je tanden bijten maar dat HCG heeft even de tijd nodig. Ikzelf heb vanmorgen voor de fun nog een keer getest. Nu was het teststreepje gelijk net zo paars als het controle streepje! Dat HCG stijgt dus goed, haha!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is misschien net op het randje dat eht nog van de pregnyl kan zijn misschien, uhhhh 11 dagen geleden de pregnyl???

Jeetje wat spannend ja overmorgen weer testen. oooo zou toch wel geweldig zijn als het bij de 1e ivf lukt.

Nes, wat heerlijk dat je test gelijk zo donker werd, ff ter bevestiging :-)

Geplaatst

Medusa, ik vind het zo raar dat gisteravond de test gelijk géén streep had en vanochten eerste een streep die dan weer wegtrekt. Je zou toch zeggen hcg zit er, of zit er niet en er is een vage streep die er is of niet. Een verdwijnende streep?????

Ik word gek van dat wachten!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Ja het is inderdaad erg vreemd, maar heb het meer gelezen op het forum, ik heb de vroegste positieve test die ik gelezen heb hier met ivf/icsi is wd 8 dat zou dus donderdag zijn voor jou.

ooooo het is echt erg het wachten, pffff

Geplaatst

Ja, dat is eigenlijk ook het vroegste wat ik heb gelezen. dus ik ga dat maar afwachten. Ik kreeg net bericht van VU dat er 2 cryo's ingevroren zijn. Jammer dat ze de kwaliteit er niet in zetten... Maar goed, hopelijk, mocht het nu niet raak zijn, hoef ik dus geen maand te wachten, maar kan ik een cryo-maand hebben. Maar laten we goede hoop houden!!!

Geplaatst

O das fijn in ieder geval cryo's, wij moeten zelfs met cryo's een maand wachten....

Hoop dat je ze niet nodig heb en nog ff geduld hebben met wachten

Geplaatst

Heb ff na gevraagd aan andere meiden in het zelfde ziekenhuis en cryo's mogen ook gelijk door.

Jeanine, vandaag nog getest????

Ik ben nog steeds niet ongi

Geplaatst

Haha. Ik was het niet van plan, maar toch maar even gedaan. Er kwam gelijk een vage streep. En die bleef ook wel zo'n 10 minuten zitten. En daarna was hij weer verdwenen... Ik blijf het vreemd vinden. Maar in elk geval bleef hij langer dan van de week. Ik heb goede hoop eigenlijk! Ondanks dat hij wegtrekt...

Gisteren babyboom gekeken. Dat meisje had blijkbaar erg veel pijn bij de punctie. Ik heb het veel minder zwaar gehad dan haar denk ik...

Wat fijn dat jullie ook gelijk door mogen. Nog steeds niet ongesteld?

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb met veel bewondering jullie berichten gelezen!

Zelf zijn mijn vriend en ik begonnen met iui na ruim twee jaar proberen zonder ook maar iets van resultaat. 1e ronde: mislukt. Nu in de tweede ronde, nu op dag 12 na IUI en nog niet ongesteld. Ik vind deze wachtdagen slopend! Meestal speur ik op dit soort dagen alle sites af om vergelijkbare verhalen te lezen, maar meld me nooit aan voor een forum. Vandaag wel! Ben het zat er zo mee in mijn hoofd te zitten...

Jeanine, ik hoop met je mee dat het raak is!!

Geplaatst

Welkom Willemijn. Inderdaad erg vervelend die wachtweken. Al moet ik zeggen dat deze weken bij de ivf me nog veel zwaarder vallen dan bij iui. ik werd met iui altijd precies 14 dagen later ongesteld in de ochtend. Maar als ik je goed begrijp, dan ben jij een van de meiden die zich goed houdt aan de testdagen. Ik ben een geboren vroegtester haha!

Laat even weten als je wél test. Wij zijn hier altijd erg nieuwsgierig naar iedereen. Hoeveel eitjes had je trouwens?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ooooooooooo Jeanine, wat spannend ik zou haast zeggen dat je alwel hcg aan maakt maar nog net te weinig om de test uit te knallen :-)

En zeker als hij nu wat beter zichtbaar en langer dan eergister.

Ik ben vanmorgen ongi geworden en heb morgen de uitgansecho :-)

Ben nog niet eerder zo blij egweest volgens mij dat ik ongi werd.

Willemijn welkom hier, ja die wachtweken zijn heel spannend maar zie ook meer tegen die van de ivf op.

x

Geplaatst

RAAAAAAAAAAAAAAAAAKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Leve de kruidvat test! Vanochtend een streep die niet meer wegging!!!!!!!!!!!!!!!! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik kan wil gillen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En nu het volgende 'breinpijnigen': zijn het er één of zijn het er twee?

oh oh, wat een heerlijk idee dat eindelijk de koelkast leeg mag en dat ik voor eens en voor altijd af ben van die vervelende hormonen!!!!

Medusa, fijn voor je hoor! En voor jou gaat het natuurlijk ook lekker de eerste keer raak zijn! Dan kunnen we samen dit topic groen afsluiten, zoals we het rood zijn begonnen vorig jaar!

Geplaatst

Oooooooooooooooooooooooooooo maak me gek meid, krijd de tranen in mn ogen wat ben ik BLIJJJJJJJJJJJJJJJJJ voor je wat SUPER

Wat heerlijk en fijn voor jullie.

Nu mag ik niet achter blijven :-)

XXXX

Geplaatst

Zeker niet! De volgende ben jij! Ik zei het toch: ik denk dat als je al een keer zwanger bent geweest dat de baarmoeder heeft bewezen een minimensje te kunnen vasthouden. Dus bij jou gaat het ook lukken!

Ik wil het wel van de daken schreeuwen, maar ja, ik kan het natuurlijk nog allemaal niet vertellen tot na de eerste echo (vind ik zelf dan, maar hou ik toch niet vol...)

Ik heb gelijk een wc besteld voor boven. Zo een met een vermaler erin die op de wasmachine-afvoer kan. Mijn vorge zwangerschap moest ik zo vaak dat ik in een potje ben gaan doen boven. Nu lekker op een wc!!! Ik wil van deze zwangerschap echt enorm gaan genieten. Mijn vorige was door allerlei omstandigheden niet zo leuk en heb ik dus ook niet bewust meegemaakt. Maar mijn laatste zwangerschap in dit mensenleven wil ik OP EN TOP voelen, meemaken en van genieten!!!!!

Een dikke vreugdekus!!!!

Geplaatst

hahahahaha je blijdschap spat van het scherm af, geweldig.

En helemaal gelijk deze optimaal genieten, heb ik ook hoor, mijn zwangerschap was net als die van jou niet echt fijn

Ik hoop dat je gelijk heb en dat dit voor mij ook opgaat :-)

De uitgansecho gehad en er waren 9 eiblaasjes zichtbaar, ik moet 300 e gaan spuiten en vandaag beginnen en volgende week vrijdag de fm.

Heb er ook echt ineens super zin in en over de punctie ook van kom maar op.

Ik vroeg hoelang er gestimuleerd word gemiddeld maar dat was echt te verschillend sommige 1 week maar sommige ook 3 weken.

Nou heb ik altijd vrij snel de iui gehad de laatste keren echt na 6 of 7 dagen puregon al de pregnyl zetten, hoop dat ik nu dus ook snel groeiende follikels heb.

XXX

Geplaatst

Michel komt net thuis van de ha, en we moeten naar de spoedeisende hulp ze denken dat hij blinde darm ontsteking heeft en dan wordt hij vanmiddag nog geopereerd, ik hoop dat het geen effect zal hebben op de ivf....

Geplaatst

Wat goed, negen blaasjes! En je mag gelijk met véél beginnen! Bij mij ging het met de iui altijd moeizaam, terwijl ik toen 100/125 spoot. Zelfs een keer 150. En nu met ivf moest ik 200 en daar groeiden ze opeens allemaal heel goed op. Ik had ook gedacht dat ik wel 300 nodig zou hebben. Maar jij begint er al mee! Ik had 12 dagen na start puregon de punctie. Dat was ook precies wat het ziekenhuis me had voorgerekend. Waarvan ik natuurlijk dacht dat dat nooit kon kloppen! Als ik bij jou daarop reken, dan heb je woensdag 8 juni de punctie. zaterdag 11 juni de terugplaatsing en dan krijgt Ilona een broertje of een zusje op 29 februari 2012! Dan heb je een heus speciaal schrikkelkindje!

Mens, wat spannend allemaal!

Geplaatst

oh oh oh, wat klote zeg! Maar je hebt nog een aantal dagen alleen weet ik niet of hij koorts heeft? Jeetje, heel veel sterkte! Mijn broer heeft een keer de blinde darm gescheurd gehad. Toen was het bijna echt mis. Hopen dat Michel het bij een onstekening houdt, zonder koorts. Toen mijn broer eenmaal geopereerd was, was hij wel redelijk snel weer op de been. Los van de wond waar hij lang last van hield.

Heel veel sterkte!

Geplaatst

hahahahaha je bent lekker positief meid, gelijk een ticker!!!!!! goed bezig.

Waarschijnlijk moet ik al 300 spuiten omdat ik de laatste 4 x of zo met de iui amper 1 follikel had en dat kwam waarschijnlijk dat mn eilijders gewend waren geraakt aan de puregon en het niet meer stimuleerde.

Er zijn wel lichte ontstekingswaarde gevonden, moeten morgenochtend terug komen, als hij geopereerd moet worden dan gaat de ivf niet door.

maar heb nu nog wel hoop dat het niet nodig zal zijn.

XXX

Geplaatst

Ik ga een schietgebedje voor jullie doen!

Hoeveel krijgen jullie er eigenlijk terug? 1 of 2?

Inderdaad haha, de ticker. Eigenlijk niks voor mij, maar toch.. haha

Geplaatst

Ja Michel wilde er gelijk 2, maar wil het er nog wel ff goed met hem over hebben of hij het zeker weet en zo.

Ja de ontstekings waarde was heel weinig, stijgt het niet dan valt het mee,maar anders.. afwachten morgen.

Ik ga toch zo maar wel gewoon spuiten.

hahaha ja ik neem me ook voor geen ticker hoor, maar mocht ik zwanger zijn wie weet in mn enthousiasme, maar een leuke uitgerkende datum heb ik dan :-) 29 feb.

X

Geplaatst

En, hoe was de ontstekingswaarde?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nu toch ook wel de zenuwen krijg voor 2 hoor. Ik had zo snel hcg in de test dat ik nu denk: het zijn er twee. Dat wordt me een drukte zeg!!! Maar ach, liever 2 dan geen!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hey, er was 1 waarde iets gestegen en 1tje iets gedaald, maar voor een blinde darm ontsteking te laag, maandag voor de zekerheid toch nog ff bloed prikken.

het was waarschijnlijk een soort galsteentje die los schoot door de blinde darm of zo iets.

we gaan er nu vanuit dat het mee valt, ik heb ook gewoon gespoten.

Ja das inderdaad erg spannend 2 of 1....

Geplaatst

Jeanine, ik lees net dat het raak is bij jou, gefeliciteerd! En misschien zelfs twee? Super gezellig toch?:-)

Ik ben ongesteld geworden op dag 13... van de 2e IUI, balen. Nou ja, op naar IUI ronde 3 dan maar. Had vorige ronde 2 eitjes, 1 links en 1 rechts. 3x is scheepsrecht zeggen ze, dus afwachten maar wat deze nieuwe ronde ons brengt. Aan mijn vriend ligt het in ieder geval niet (vorige keer meer dan 80 miljoen!) en aan mij ook niet gezien alle onderzoeken die zijn gedaan. Alles is open en alles is altijd stipt op tijd. Het is gewoon een kwestie van geluk hebben..

Geplaatst

Oooo Willemijn wat balen dat je toch ongi geworden bent. je klinkt wel positief op naar de volgende ronde, wel netjes hoor 2 eitjes bij de IUI.

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden