Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Annie;

Nee ik ga nog niet voor IVF, ik heb vandaag gebeld voor een afspraak met mijn arts en die heb ik nu 19 mei dan gaan we bespreken of we nog verder gaan met IUI of dat we togh doorgaan naar IVF.

@ Nes;

Wat goed zeg 3 follikels !! heel veel suc6 2 mei bij de 2e IUI !!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O dat is super Nes 3 follikels, dat voelt goed om zo de IUI te hebben, heel veel succes

ja Annie ik ga wel starten met de ivf nu

Tabitha, heb je afspraak gemaakt bij Carolien of Judith??

Geplaatst

Hoi!

Medusa, balen zeg, negatieve test!

Nes, wat fijn maar liefst 3 follikels!!!

Tabitha, ben benieuwd wat de arts gaat zeggen!

Ik was gisteren in het ziekenhuis. Ik mag vandaag mijn laatste pil nemen. Maandag word ik dan als het goed is ongesteld en begin met de deca. 3 dagen later met Puregon en ze verwachten dat ik dan rond de 16de de punctie heb. Ik vind het toch maar allemaal erg spannend zo'n eerste ivf. Ik heb toch het gevoel dat ik véééééééééééééééééél meer kans heb. Dat als er embryo'tjes in me zitten, er toch een goede kans is dat ze gaan innestelen. Zeker omdat ik al een keer zwanger ben geweest en ik denk dat die paar visjes gewoon het eitje niet hebben kunnen vinden. Laat staan dan dus doordelen en innestelen.

Morgen moeten we ons aanmelden/registreren/legitimeren bij het VU-ziekenhuis. En dan gaan we maandag dus beginnen!!!!!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Suc6 met je eerste IVF, ik heb er 3 gehad de laatste keer had ik 2 tp en 2 cryo, vond het ook heel spannend,

groetjes Diaan

Geplaatst

@ Medusa;

Ik heb een afspraak met Judith omdat zij mijn vaste arts is, Marja vondt het ook een goed idee om even een afspraak bij haar te maken.

@ Jeanine;

Heel veel Suc6 de komende 2 weken :happy:

Geplaatst

Spannend hoor! Laat je het even weten hier? Ik ben erg nieuwsgierig naar terugplaatsingen van 2 en in hoeveel gevallen er dan ook daadwerkelijk twee baby'tjes zijn gehecht of één. Wij krijgen namelijk ook 2 embryo's terug (mits die er zijn)

Geplaatst

@Tabitha had ik dat niet helemaal begrepen. Balen dat deze IUI mislukt is. Hopelijk komt er wat uit het gesprek van de 19e. Succes!

Geplaatst

@Tabitha, das jammer bij Judith of vind jij zelf dat van niet, hoop in ieder geval dat je met een goed gevoel weer naar huis gaat.

@Jeanine, voor jou gaat het echte werk snel beginnen, spannend hoor, ik vind het al raar klinken om nu echt over mijzelf te zeggen van dan heb ik mijn punctie en starten met deca, dat zijn echt ivf uitspraken die voelen nog niet echt voor mij.

Wij gaan er ook 2 terug laten plaatsen mits die er zijn.

Ik heb ook wel het gevoel dat we meer kans hebben, ik vole me er wel gelijk weer positiever in dat het nog wel gaat lukken zwanger worden.

X

Geplaatst

Ik moet lachen dat je dat schrijft Medusa. Ik schrijf de termen wel neer, maar ze voelen ook nog helemaal niet alsof ze bij mij horen. Het is net alsof dat alleen maar bij anderen hoort. En deca schrijf ik maar om eraan te wennen en het niet steeds voluit te moeten schrijven, maar dat voelt inderdaad ook heel vreemd!

maar goed, we moeten er toch echt aan geloven en ik vind het wel fijn dat het voelt alsof ik nu pas een echte kans heb. Hoe zijn jullie tot het besluit van twee gekomen? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog steeds wel een beetje zoiets heb van: Pffff, het zullen er maar twee worden zeg! Natuurlijk ook hartstikke leuk, maar ook megadruk! Ach, we gaan het zien!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Nee he, raar om die dingen over jezelf te zeggen, het voelt nog niet zo, ik moet er ook ECHT aan wennen.

Maar jij gaat mij voor dus kan je mij vertellen wat me te wachten staat :-)

Maar hoe ik met de iui nog het gevoel had van weet het niet hoor of er nog een brusje kom en heb ik nu het gevoel ik geloof er wel in dat er nog een beeb komt.

Dat was Michel zn 1e reaktie dat hij er 2 geplaatst wil hebben, de kans op 2ling is niet super hoog maar wel meer kans op zwangerschap, ik hou er alleen rekening mee dat ze zeggen liever niet bij ons 2 omdat ik pas 32 ben al wel zwanger ben geweest en ja dan maar 1 maar anders wel 2.

Ik ben ook erg benieuwd hoe je de deca gaat vinden, laat me maar alles weten

x

Geplaatst

Nou, bij ons waren ze toen dus best fel tegen twee. Dat ik moest bedenken wat ik zou zeggen als ik boven de couveuse stond, nou heftig hoor! Maar toen ze haar punt had gemaakt werd ze milder, en zei dat als mensen er goed over hebben nagedacht, en ze willen het écht graag, dan geven ze gehoor aan die wens. Maar ik had wel het geluk zei ze dat Tuur bijna twee weken over tijd was. Was dat niet zo geweest, dan had ze alsnog geweigerd omdat ze dan het vermoeden kon hebben dat mijn baarmoeder twee baby's niet lang genoeg binnen zou houden. Maar een beetje volhouden werkt dus als je het echt wil.

En wat denkt Michel over als het er echt twee worden? En jij?

Geplaatst

Ja dat weet ik nog dat ze zo zatenbij jullie, echt bizar was dat.

Bij de info avond vertelde ze dat de keus bij het echtpaar ligt 1of 2, tenzij er medisch bezwaar is zoals een zwakke baarmoeder dan maken hun de keus.

maar ik hou er zelf rekening mee dat ze kunnen zeggen nee omdat ik al zwanger geweest ben en nog maar 32 ben.

Ja, als het er 2 zijn da is dat zo, ik zou wel ff moeten slikken, en ik denk dat mijn zwangerschap dan helemaal zwaar zou zijn, als die nog zwaarder zou kunnen.

Maar dat gaan we ook wel redden.

En hoe denken jullie daar over???

Michel heeft altijd graag een 2ling gewild.

X

Geplaatst

Ik vroeg al aan Ruud of hij het wel aankan, mochten het er twee worden. hij zei dat hij daar wel vanzelf ingroeide (hij is huisman). Dat het alleen lastig zou zijn met Tuur naar school brengen. Mijn grote angst is de slapeloze nachten. Tuur houdt ons al bijna een jaar goed wakker en daar wordt ons humeur niet echt beter van....

Geplaatst

Oke, ja die nachten, daar hebben wij geen problemen mee met ilona, Ilona is best een makkelijk kindje, dat is meer mijn angst, hoe groot is de kans dat we weer zo'n makkelijk kindje krijgen....

ja je groeit er ook wel in als het er 2 zijn, en met naar school brengen komt ook vast wel goed.

De kans dat het een 2ling wordt is natuurlijk niet zo groot.

Vanmiddag trouwt mijn vader..... ik ben er helemaal klaar voor,alleen Ilona nog omkleden vlak voor we gaan.

Geplaatst

Breek even in

Medusa, wat ontzettend naar dat ook jullie laatste iui niet is gelukt. Ook al had je zelf zo'n voorgevoel.

Ik wens je alvast heeeeel veel succes met het ivf-traject en hopelijk levert dat jullie wel het gewenste resultaat, een broertje/zusje voor Ilona.

Voor vanmiddag ook veel plezier, gefeliciteerd :)

Breek weer uit

Geplaatst

Dank je wel Jose, ja ondanks dat ik er al wel vanuit ging is het toch jammer, maar ja meer kans op toch een brusje

We hebben hele mooie dag gehad gister, heerlijk in een mooie tuin achter een hotel/restaurant bij ons in het dorp daar was ook de voltrekking en daar ook gegeten.

Geplaatst

@ Medusa;

Nog even een reactie op je vorige vraag :P

Ik vindt het niet erg hoor dat ik het gesprek met Judith heb, zij heeft er toen ook voor gezorgt dat wij weer door mochten ipv nog 2 maanden te moeten wachten zoals Carolien zei.

Ik had het van de week even met mijn man over hoeveel IUI's we nog zouden krijgen, en hij zei dat Marja bij de afgelopen IUI zei dat we tot de 11 gaan :shocking: en daar ga ik het echt wel even met Judith over hebben dat ik dat eigenlijk best wel te veel vindt. Aangezien we nu dus al 6 mislukte IUI's hebben gehad en wij dr hierin niet echt meer vertrouwen hebben.

@ Diaan;

Gefelciteerd met je zwangerschap, ben wel benieuwd hoor of het er 1 of 2 zijn.

Geplaatst

Hoi Tabitha,

Ik snap dat toch niet eigenlijk. Iedereen krijgt 6x iui en gaat dan over naar ivf. Waarom jij eigenlijk niet?

Voor mij morgen de eerste spuitdag... Ik ben benieuwd....

groet,

Jeanine.

Geplaatst

Tabitha, als jij het goed vind zo met Judith dan is het prima :-)

ja dat begrijp ik ook niet, want het aantal aan mislukte IUI's heeft niets te maken met je allergie.

Heeeeeel spannend morgen Jeanine, ik ben ook erg beniuewd hoe het gaat, de deca ruim van te voren uit de koelkast leggen, schijnt niet prettig te zijn als het nog koud is.

succes

X

Geplaatst

Ik snap het ook niet echt waarom wij door moeten gaan tot 11x IUI, Ik ga dat dan ook de 19e eens navragen aan Judith hoe dat precies zit enzo.

Ze had het wel uitgelegt toen wij net begonnen 1,5 jaar geleden, maar ik de exacte reden weet ik niet meer precies, volgens mij was het omdat zowel mijn man als ik nog erg jong zijn. Mijn man is namelijk net in februari 23 geworden en ik ben in januari 26 geworden.

Liefs Tabitha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden