Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heey Medusa,

Ik blijf het geweldig vinden voor je hihi.

Nou vandaag dus bij Carolien geweest, woensdag weer terug komen bij haar want er zit nog helemaal niks.

Ik heb het ook gelijk met haar erover gehad en zij vindt het ook belachelijk dat er 12x IUI gepland staat, ik stond even raar te kijken toen ze dat zei want mij is togh door Judith gezegt dat ze dat nog in het team zou bespreken.

Carolien heeft nou ook in de computer gezet Max 8 en dan door naar IVf dus hierna nog 1 poging.

Thnnx voor je advies meis om er ook even met Carolien erover te hebben.

Liefs

Geplaatst

Hoi Men,

Gefeliciteerd met je 2ling!!

Mag ik je wat vragen? Kreeg je de 2ling dmv een gestimuleerde iui?

Ik mag nl alleen alle 6 behandelingen in de normale cyclus doen, omdat ik geen tweeling mag krijgen

ivm dat mijn baarmoeder het niet aan kan door een baarmoederhalsk.operatie.

Gewoone even benieuwd:-)

Geplaatst

Hey Dees, dat is lang geleden, hoe gata het met jou??? eindelijk 1e iui gehad op hoop van zege dat het er niet meer worden.

Tabitha, ja echt Carolien is echt veeeel beter Judith is aardig hoor maar zo rekbaar als een ijzerenstaaf.

Dit klinkt alweer veeeel beter, er is nu echt wat inzicht. hoop dat er donderdag al wat zichtbaar is.

Geplaatst

Ik doe ff copy paste en te lang verhaal :-)

Michel belde gisteravond, hij had mijn mailtje niet gelezen dus was nog niets vermoedend, nou het was een bizar gesprek.

Even voorop gezegd dat we dit jaar heeel veel tegenslagen hebben gehad voornamelijk financieel maar wat diepe gevolgen heeft en dan nog natuurlijk de mmm dat niet lukt.

Ik zei tegen hem vraag eens hoe het mij gaat, ok hij vroeg dus hoe gaat het met je, ik ben zwanger.... bijna 5 weken, hij weer huh dat kan toch niet de ivf was niet gelukt het duurde ff en uitleg dat het op de natuurlijke manier is, was hij een poosje stil, daarna zei hij dingen van maar dat kan toch niet weet je het zeker hoe kan dat dan hoe weet je dat enz.

Hij vond het ff heel lastig om te reageren was echt overdonderd moet het echt ff laten zinken, maar net als ik gelijk wel de angst voor mk, en te verbaasd om een gat in de lucht te springen en ja we wachten de echo wel af.

Toen zei hij ik heb ook nog wat te vertellen, had hij van de week ff buiten gestaan met de rigmanager ( de manager van dat hele booreiland )

En die zegt dat 2 mannen mechanics ( dat zijn opper monteurs zeg maar ) goed over hem te spreken zijn en veel in hem zien en ze zien graag dat hij promotie maakt, dus dat gaan we dan maar regelen zei de manager.

Het is niet van de 1 op ander moment gedaan, hij moet eerst meelopen als 3e persoon en wat boekwerk doen, maar dat zal dan wel dit jaar nog gebeuren, hij is nog geen 2 jaar motorman ( gewone monteur ) en hij wordt assistent van de mechanics terwijl andere soms al meer dan 6 jaar in zijn functie zitten en nog steeds niet gepromofeerd zijn.

Dit is dus een enorme veer in zn kont

Zouden we genoeg tegenslagen gehad hebben dat we nu weer in een opwaartse spiraal zitten??? we hebben ook opgehangen en we waren gewoon erg beduusd.

Geplaatst

Lieve Medusa, na regen komt áltijd zonneschijn. Ik hoop echt dat voor jullie die tijd nu is aangebroken en dat mooie tijden aangebroken zijn. Daar gaan we gewoon vanuit!

Tabitha, gelukkig dat je er nog maar één hoeft voordat het echte werk begint..

Dees, mijn tweeling is van ivf. De iui's zijn niet gelukt.

Medusa, geniet van het feit dat je zwanger bent. Hopen dat je niet ziek gaat worden zoals ik.

Geplaatst

Medusa, zat al steeds te loeren of je al gepost had... maar de schat... haha... helemaal overdonderd, weet niet wat hem overkomt! Hij zit daar, jij thuis... gekkehuis. Maar oh zo leuk en trots, een mooi cadeautje voor iemand die op een booreiland zit. En dan ook nog gepromoot worden, tjee.... hoop dat voor jullie nu een tijd is aangebroken dat jullie kunnen genieten en alles voorspoedig gaat.

xx

Geplaatst

Lief dat je zo mee leeft Jose :-) het is ook niet te bevatten voor hem zelfs voor mij niet, we zaten aan de foon al te spekuleren wat er fout zou gaan, ik zei al tegen hem we zijn zo gewend dat het ons niet mee zit dat we ons beide nieuws wantrouwen.

Maar in 1 weekend dit moet toch betekenen dat het nu mee gaat zitten bij ons :-)

Tuurlijk is hij blij, maar te overdonderd om het uit te roepen zeg maar, we gaan maar gewoon de echo afwachten.

Ik hoop ook dat ik niet zo ziek ga worden Jeanine, maar ik weet nu wel waar de pijn in mn onderrug/ bekken vandaan komt, vanwege dat ik zwanger ben, heb nu dus al merkbaar last weer van de bekkenpijn.

Het idee begint al wel langzaam te landen bij mij, hoewel ik nog wel aan het broekloeren ben.

Geplaatst

Ja, de verweking van de botten begon bij mij gelijk in de eerste week. Dat bracht mij wel angst, want bij Tuur had ik het rond de vierde/vijfde maand ongeveer denk ik. maar goed, maar gewoon rekening ermee houden en doen wat ik kan. Voor weekend Efteling heb ik dus die scootmobiel gehuurd, want anders kan ik daar helemaal niks.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik had het met ilona al voor de 12 weken, maar vanaf de 12 weken begon ik al wat te waggelen.

Dit is wel een grote angst, maar we zullen het zien, als de 7 weken echo in orde is bel ik naar de bekken fysio en hoop dat dat gaat helpen, en ik maak dan afspraak bij de HA wat te doen, ik moet het een stapje treug doen, maar hoe die ik dat, ik werk niet en doe al door de fibromyalgie mn huishouden gedosseerd.

Wat ik wel ga doen is een electrisch bedbodem kopen, ik heb bij mn zwangerschap paar x in en het ziekenhuis gelegen en door de verstelbare bodems kon ik in een goede houding liggen wat niet met kussens hielp, ik had 5 kussen in en om me heen liggen maar ging elke nacht door een hel van de pijn.

En in het zh kon ik gewoon liggen met maar weinig pijn.

Ja je heb helemaal gelijk, gewoon huren een scootmobiel zodat je mee kan, want dat is niet meer te lopen voor je.

Geplaatst

nou, dat electrische bed heb ik dus twee weken geleden in huis gekregen. En ik kan maar één ding zeggen: geweldig! Echt helemaal super! Hoge opstap, makkelijk erin en eruit, benen omhoog als ik last krijg van vocht. Lekkere houding als ik tv wil kijken of lezen. Beste aankoop in tijden!!! en een wc boven geplaatst zodat ik niet elke keer die trappen hoef te doen. Ik ben zo goed als ingericht op zwanger zijn dit keer!

Geplaatst

Wat ben ik blij met jou reaktie, want een electrisch bed is wel mijn grote hoop op dat het misschien beter gaat dan de vorige keer.

Als je maar redelijke nachten kan maken en slapen dat scheelt al de helft.

Ooooo ik ben echt opgelucht door je berichtje

Geplaatst

En ze hoeven niet héél erg duur te zijn. je hoeft echt geen heel duur merk te hebben. Daar is laatst een test van geweest en dat is allemaal onzin. Wij hebben wel zo'n lekkere nasa topper erop. Die was dan nog 200 euro erbij. Maar dan heb je tenminste ook geen last van de naad tussen de matrassen. Wij kochten bij matrasdirect. Heel goed geholpen door een erg fijne vrouw in Amsterdam.

Wat ik me nog afvroeg eigenlijk... Hadden jullie nou een reden waarom jullie niet zwanger konden worden? Slecht zaad? geen eisprong? Of was het onverklaard? Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Ik vind het zo'n waanzinnig super verhaal voor jullie!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Wij hebben onverklaard, we hebben al 6 jaar geen voorbehoedsmiddel en nog noooooit 1 enkel teken van zwangerschap gehad alleen met de iui.

Wij hebben na mn zwangerschap ook zo'n topsleeper gekocht van nasaschuim dat is wel beter

Maar als er geen naad zit hoe kan jij je bodem dan omhoog zetten enzo??? dan schuift Ruud zn deel toch ook een beetje mee??

Die topsleeper ook bij matrasdirekt gekocht :-)

Geplaatst

Bizar hé, dat het dat nu wel gewoon kan!

Wij hebben alles bij matrasdirect gekocht. En ik bedien de twee bodems gewoon tegelijk. Dus als ik omhoog ga, dan gaat Ruud ook. Maar meestal als we tv kijken, wil hij toch ook rechtop zitten, en soms lig ik ook gewoon alleen en bedien ik ook zijn knopjes. Maar je kan dus geen verschillende standen hebben. Dan moet je een splittopper hebben. Die heeft dan een naad aan de bovenkant en soms onderkant. Maar die is nog duurder en heb je ook weer aparte hoezen voor nodig. Dat vond ik nu een beetje te gek. Misschien ga ik later alsnog van deze topper zelf een split maken, door een U erin te naaien en dan doorknippen. Maar dan alsnog dus nieuwe lakens. En met de benen heb je dan nog hetzelfde, tenzij je daar hetzelfde mee doet...

Geplaatst

Ja heel bizar, toen wij klaar waren met de onderzoeken in het zh vertelde ze tegen ons dat ze maar op een aantal dingen kunnen controleren/onderzoeken of dat werkt en dat er nog heel veel is dat ze nog niet weten van een bevruchting.

Dat het onverklaarbaar is maar misschien zit het probleem wel in het stuk wat ze niet kunnen onderzoeken.

Dus ik ging er wel altijd vanuit dat er ergens een defect zit alleen het is niet te onderzoeken waar.

Michel zei toen ik zwanger was vorig jaar dat hij de topsleeper wel door knipt of zo iets, we zien wel eerst de 7 weken echo en dan ga ik voor zo'n bodem kijken.

Michel belde gister en het was nu al wel tot hem door gedrongen dat ik zwanger ben, hij was al voorzichtig blijer zeg maar.

Hij had het er al over of hij met de echo thuis en zo.

Ik ben gelukkig nog helemaal niet missleijk of iets, hoop dat het zo blijft, maar ik lees al dat iedereen eraan gegaan is rond de 6 a 7 weken.

Geplaatst

Heey dames,

Hier weer een update'je van mij,

Vandaag de 3e FM gehad, aan de rechterkant zat dr 1tje van 15mm.

Dus vandaag nog 1x Gonal F spuiten, morgen avond de Pregnyl in het ziekenhuis laten spuiten en dan maandag om 11.15 eindelijk IUI-8 :laugh:

Liefs

Geplaatst

Heey meiden,

Dank jullie wel, maar dit is helaas niet mijn laaste IUI, ik moet er hierna nog 1.

Ik zit nou wel op IUI-8 maar IUI-6 rekenen ze niet mee omdat die na 4 dagen puregon spuiten is afgebroken ivm die allergie.

Liefs

Geplaatst

O nee dat klopt afgebroken iui"s tellen niet

Nou toch heeel erg succes met je iui.

Maar als weer in het zh kom, meld je dan vast aan voor de ivf info avond en vraag vast de papieren mee.

Dan kan je net zo doen als wat ik gedaan heb, in de periode van je laatste iui die zaakjes op orde brengen ( zaad naar nijmegen brengen , jullie beide bloed laten prikken in Ede ) en als dan de laatst iui ook mislukt is ( wat we niet hopen ) kan je wel met diezelfde ongi door voor de ivf inplaats van nog 1 of 2 maanden te moeten wachten.

x

Geplaatst

@ Medusa,

Ik zou dat wel willen doen maar maandag is Carolien op vakantie en ik zou dat dus echt met hara moeten bespreken en vragen.

En omdat officieel Carolien het nog moet bespreken met Judith, moet ik daar ook weer op wachten.

Liefs

Geplaatst

Hey Medusa!!! Ik kan alleen maar zeggen "WAUW"!!! Ongelooflijk idd. En nu hopen dat alles op zn plekje blijft..

Ik zit ook in een rust maand nu, hihi!

Geplaatst

Thanxxx Nes

Er is er nog 1 in uitgerekend in maart topic in de rust maand spontaan zwanger geworden, wie weet hangt het in de lucht :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden