Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo lieve dames.

Vanmorgen GG gebeld omdat zaterdag mijn ongi zich had aangediend, volgende week dinsdag 1mei een BMS check bij dr.Bax . Iemand al eens bij deze arts geweest?? Ik namelijk niet.

Hoe is deze arts??

Meiden de volgende keer zal ik ff uitgebreider reageren moet nu namelijk zo werken. Fijne dag allemaal.

XXX

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Corina,

Je hebt 2 artsen met deze naam. Als je bax hebt, zit je wel goed Is een leuke jonge vrouw! Lijkt een beetje op K qua uiterlijk.

De andere Backs (zoiets schrijf je het dacht ik) vind ik helemaal niets. (afknapper bij de allereerste intake) ZIj is wat ouder al.

Nog even en dan is het 1 mei!!! Spannend!!!!!!!!!!!

Geplaatst

He Corina,

IK heb vorige keer ook bij dr Bax geweest. Zoals freggel al zei het is een jonge vrouw.

Ze was bij mij heel vriendelijk en rustig. Was ook voor mij de eerste keer,

Ik hoorde ook dat dr Kuipers (de magere) niet meer bij GG werkt, terwijl we daar in maart nog geweest zijn...

Heb ik dan w.s. gemist zij zelf had ook niets gezegd. Maakt niet uit verder maar misschien wisten jullie dat ook nog niet.

Succes 1 mei.....

Liefs Bootje

Geplaatst

Hoi Djanne,

Ik ga nergens van uit maar op de foto (die krijg je na tp, erg vergroot natuurlijk) die wij zagen zag je duidelijk twee "embryo's"! Ja misschien ben ik dom maar ze zei zelf het zijn er twee.. tja wat moet ik dan geloven?? Het kan nog alle kanten op gaan en zou al heel blij zijn met een gezond kindje. Zover is het nog lang niet eerst de test maar afwachten. Dat zegt me ook niet zo veel, de vorige keer ging het 10 dagen na de test verkeerd!!

Groetjes Bootje

Geplaatst

Hoi Bootje,

Nou dan zijn het er vast gewoon twee. Dat verdubbelt de kansen alleen maar! Ik kan me voorstellen dat je voorzichtig bent. Ik weet er helaas alles van. Wij hebben vorig jaar tijdens de echo met ruim negen weken te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte. Het was onze derde icsi. Elke keer zei de embryoloog weer dat we te maken hadden met topembryo's (we hebben vier terugplaatsingen gehad)! Tijdens de laatste terugplaatsing heb ik gezegd dat ik het woord niet meer wil horen: wij spreken hier pas van een topembryo als er na een week of 38 een gezond kind wordt geboren ;-)

Ik zie dat je al bijna mag testen. Heb je enig idee (een foute vraag ik weet het)?

Djanne

Geplaatst

Hoi Djanne,

Ja inderdaad de term top embryo's zegt soms bar weinig. Ik kan me voorstellen dat je dat woord eerst niet meer wil horen.Jeetje jij hebt ook al wat meegemaakt zeg.

Ja mag donderdag testen, ben benieuwd durf het amper te doen. Ik voel me wel heel anders maar we krijgen ook veel hormonen binnen per dag. Wat ik nu wel heb en de vorige keer niet is dat ik heel snel duizelig/draaierig ben. Moet wat kalmer aan doen als normaal. Ben nu ook heel erg moe en snel misselijk en dat was de eerste keer ook niet zo. Dus ja zeg het maar...is dat een goed/slecht teken??? Kortom ik ben veel gereserveerder als de vorige keer.

Het blijft heel spannend met een zeer dubbel gevoel...

Liefs Bootje

Geplaatst

We hebben vandaag onze echo gehad, en ja hoor, ook een heel mooi hartslagje. We waren enorm opgelucht te zien dat alle goed gaat.

Het gaat met mijzelf daarentegen de afgelopen dagen echt K**. Ik heb al ruim een week last van een overgevoelige maag en wat misselijkheid. Alleen kon wel wat eten en drinken. Sinds afgelopen zaterdag gaat er niets meer naar binnen. Ik voel me zo belabberd. Ik heb vandaag zetpillen voorgeschreven gekregen, die volgens mij wel helpen. Even de komende dagen afwachten hoe het me vergaat. Daarnaast natuurlijk enorm blij met de resultaten van vandaag.

Liefs.....

Geplaatst

Hoi Meiden,

Oooh Nal wat sjiek zeg!! Lijkt me zo'n mooi en bijzonder moment.

Alleen sneu voor je dat je je zo beroerd voelt de laatste paar dagen. Hoop idd dat de zetpillen je gaan helpen.

Beterschap.

Bootje en Djanne, wij kregen ook een foto mee. Op de foto zag je dat de embryo zich gedeeld had in 3 cellen en op het moment van TP was doorgedeeld naar 6 cellen.

Corina, wat fijn dat je volgende week al terecht kunt. Duim duim duim dat het goed is.

Tot gauw, liefs Maya

Geplaatst

Hallo hier weer een berichtje uit Cyprus. Sorry, het is nog steeds lastig om via mijn telefoon op jullie berichten te reageren dus excuus voor het eenrichtingsverkeer van mijn berichten ;)Gisterochtend in de kliniek geweest, in eerste instantie voor 'bijdrage' van mijn man maar ik kreeg ook mijn 2e echo en die was goed: vorige week donderdag was bms 7.1 en gister 9.13. Dus die minimale bms van 10 mm ga ik wel halen denk ik. Gistermiddag zou onze donor ook de punctie hebben, morgen horen we of en hoeveel embryo's er zijn ontstaan. Heeeel spannend dit. Gister ook gelijk een hoop medicijnen erbij gekregen, werden door de Apotheek in ons hotel bezorgd! Dus sinds gisteravond/vandaag heb ik naast de Progynova, aspirine en foliumzuur de volgende hormonen erbij: progestan (de bollen..), monodex (antibiotica) en Prednol. Dus t schema is weer aardig uitgebreid ;)Aangezien we voor een Tp gaan van een embryo van 5 dagen oud is de tp zeer waarschijnlijk zaterdag. Dan heb ik daarna nog tot maandagavond om rust te houden en dan vliegen we weer naar huis.Ik hoop jullie morgen goed nieuws te kunnen melden. Zal een onrustige nacht worden...Liefs,

Geplaatst

Meiden, kreeg uurtje geleden sms van de kliniek: we hebben 7x 1 grade embryo's!!! Dus 7 hele goede. Heerlijk gevoel, dit kan je maar vast te pakken hebben toch? Ga nu heeeerlijk slapen.X

Geplaatst

Doorzettertje,

YOEHOE ............ Wat een bijzonder goed nieuws!!!

Veel suc6 zaterdag, en de rest van de week nog even lekker genieten.

Groetjes Maya

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@Doorzettertje; WOWWWW wat geweldig nieuws heel veel succes en geniet op Cyprus. Ik denk aan julie.

@ bedankt voor jullie reactie op mij vraag ik zie het dinsdag van zelf ben benieuwd.

@ Hoe is het met de wachtende en zwangere meiden?? Ik hoop goed.

Welterusten allemaal.

XXX

Geplaatst

Doorzettertje, geweldig!! Wat netjes!!!!!! Ik duim zo hard meid, het gaat gebeuren hoor!

Nal, meid van harte met jullie prachtig, kloppend hartje! Wat een fantastisch nieuws!!!

--

Gisteren echo gehad. Mijn BMS was nog steeds rond de 9.8 mm. Dus nagenoeg niets gegroeid in een week tijd. (vorige week 9.7) Heel mooi, want ik ben op eigen houtje van 1 tablet Estradiol naar 3/4e tablet gegaan, was anders zooooo bang dat het te dik zou worden....en met deze verlaging treedt er geen bloeding op.

Donor had nog steeds rond de 15 folli's. Maar waren allemaal nog wel klein voor de duur van de cyclus. Rond de 11 mm.

Ze gaat dus wat ophogen met de dosering. (bij GG hebben ze een speciaal, mild protocol voor donoren) dus dat is beter dan dat het te snel gaat. A.s. zaterdag hebben we weer een FM.

Fijne dag allemaal!

XX

Geplaatst

@ Nal: Van harte met je mooie echo geniet nu heerlijk van je zwangerschap.

@ Freggel: WOW jullie gaan ook goed toi toi toi he? Bedankt voor je pbtje tja de pred. zal lastig gaan worden en de rest ga ik zeker morgen achteraan helaas geen tijd heel veel werken op dit moment. Succes he ben blij dat je een goed gevoel heb en hop hop naar een mooi resultaat en uiteindelijk eindresultaat ik duim in ieder geval voor jullie.

Meiden fijne dag ik ga weer werken .

XXX

Geplaatst

@Nal, meis wat heerlijk een kloppend hartje!!

@ Doorzettertje succes morgen!!

@ Bootje, morgen testen, oh wat spannend.

@Freggel rustig maar gestaag dan kom je er ook.

Met mij gaat het weer goed hoor. Mannetje is weer thuis, wel helemaal op van werk. Maar in elk geval thuis. Hij gaat wrs 4 mei weer voor 2wk weg.

We hebben rechtsbijstand ingeschakeld. Vandaag hoorde we vanuit de cryobank in Duitsland dat de zaadjes weer gevonden zijn in Istanbul..Tja schiet mij maar lek, ik weet het niet meer. Maar goed laat rechtsbijstand maar aan de slag gaan, we zien het wel.

Geplaatst

@Nal, gefeliciteerd Nal, met de mooie echo. Lijkt me een super mooi moment.

Hoeveel weken ben je nu zwanger??

Hoop dat je overgevoelige maag en misselijkheid snel overgaat.

Geniet maar lekker van de resultaten

Geplaatst

@Doorzettertje, YESS Goed nieuws, op naar zaterdag. Heel veel succes!!!!

@Corine, Succes 1 mei bij GG hopelijk een goede BMS

@Bootje, moest je nou vandaag of morgen testen. In ieder geval hoop ik voor je dat het een :zwanger: test word. Spannend hoor.

@Freggel, langzaam maar zeker komt het allemaal goed.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben erg onzeker, verdrietig en weet wat niet meer...

Ben de kluts even kwijt, vannacht om 3.00 u moest ik naar het toilet en heb toen de test gedaan in alle zenuwen.

Test was negatief en vanmorgen is de test mislukt. Gaf foutmelding aan...

Vanmorgen met mijn vriendin er over gehad en die zei 3.00 u 's nachts is ook wel te vroeg in de nacht voor een test.

Alle symptomen blijf ik houden, wordt steeds vaker duizelig en blijf zo vreselijk moe en misselijk en plas verschrikkelijk veel, zelfs 's nachts.

Hoef ik anders nooit...

Misschien ben ik gewoon niet zwanger maar mijn lichaam zegt wat anders.

Durf gewoon niet meer te testen....

Ben net thuis van het werk en nu komen de tranen ineens weer.. allemaal onzekerheid.

Kan iemand mij vertellen welke zwangerschapstesten nu goed betrouwbaar zijn??

Heeft iemand dit ook eens meegemaakt..

Liefs Bootje

Geplaatst

Hoi Bootje,

Wat een rotdag voor je. Er zit weinig anders op dan nog een keer testen ben ik bang. Volgens mij zijn de meeste testen redelijk betrouwbaar (ook als je niet test met ochtendurine), maar ik ken ook verhalen van vrouwen die negatief testten en toch zwanger bleken te zijn. Moet je geen bloedtest laten doen? Volgens mij is een bloedtest na eiceldonatie redelijk standaard. Dit is ook 100% betrouwbaar. Pas na een negatieve bloedtest mocht ik stoppen met de medicatie.

Ik heb in al die tijd dat we bezig zijn maar twee keer getest. Beide keren met Kruidvattesten (die van twee voor €9.95) en beide keren bleek de test te kloppen: één keer zwanger en één keer niet. Ik voel altijd aan mijn lichaam of het foute boel is, maar ik begrijp je onzekerheid en verdriet helaas maar al te goed.

Het vervelende is volgens mij dat de medicatie die wordt gebruikt bij al die vruchtbaarheidsbehandelingen ook zorgt voor zwangerschapsklachten. Ik zit nu twee weken aan de Progynova en ik ben al twee weken bij vlagen misselijk, heb minder eetlust, ben af en toe duizelig en ik ben veel eerder moe. Tijdens onze eerste ecd-poging hoopte ik stiekem dat dat goede tekenen waren, maar bij mij klopte dat dus helaas niet. De medicatie houdt bij mij ook de menstruatie tegen. Pas zodra ik stopte, werd ik ongesteld.

Ik ga toch nog gewoon voor je duimen!! Sterkte!

Djanne

Geplaatst

Beste Bootje waarom doe je geen bloedtest? Die is nauwkeurig, dan weet je waar je aan toe bent. Geen idee waar je woont maar in het Bronovo ziekenhuis in Den Haag kan je 's ochtends vanaf half 8 naar doe Bloedafname (neem wel formulier mee van je huisarts!). Uitslag krijg je zelfde dag al rond 13.00 uur. Ik heb nog nooit een gewone test gedaan, altijd bloedtest.Succes en sterkte!

Geplaatst

Bootje,

Ach meissie wat een k%#te situatie huil maar daar is niets mis mee. Als ik jou was zou ik zeker nog een keer testen wie weet???. Hou ook in je achter hoofd dat de symtomen door de utrogestan kan komen! Ik had dat nl ook de laatste keer met alle symtomen en toch bleek het niet gelukt te zijn. Ik wil je echt niet ontmoedigen en hoop met heel mijn hard dat de test toch nog positief zal zijn.

Ik zelf heb ook clear blue test gebruik, 2 voor 5 euro van de kruidvat+ 1 van de kruidvat van 7,95euro.

Ik zelf heb nog nooit meegemaakt een foutmeldig dus daar kan ik je niet mee helpen sorry.

Meissie een hele dikke knuf voor jullie.

XXX

Geplaatst

Hoi Doorzettertje,

Morgen gaat het bij jullie "gebeuren": spannend! Het is bij jullie vast prachtig weer. Geniet er nog maar even van want hier valt het nog behoorlijk tegen. Ik neem aan dat je morgen pas hoort hoe het met jullie embryo's gegaan is? Met zeven moeten er vast een aantal goede bij zitten.

Succes!

Djanne

Geplaatst

@djanne en Corina: ja morgen is het zover. Morgenochtend worden de embryo's (blastocysts heten ze officieel, zijn morgen stadium van embryo al voorbij) gecheckt. Morgen horen we ook hoeveel van de 7 embryos hun 5-daagse slaapje goed zijn doorgekomen.Sinds maandagavond is het checken niet meer gedaan omdat temperatuurverschillen door t evt. checken slecht is voor de embryo's. Weten nog niet hoelaat we er moeten zijn, verwacht vanavond een complete planning voor morgen. Denk dat de tp morgenmiddag zal zijn. Na de tp moet ik nog 2 uur in de kliniek blijven en vervolgens complete rust houden. We vliegen maandagavond pas laat weer terug, als t goed is zijn ze dan al ingenesteld (Julie vertelde me dat dat tussen dag 2 en 3 zou gebeuren). Zondag en maandag mag ik op een bedje bij t zwembad gaan liggen in de schaduw, mijn lichaam mag absoluut niet te warm worden. Gelukkig staat er hier veel wind en is het heerlijk koel onder de parasol. Grappige is dat ze hier zeggen komende 2 weken zoveel mogelijk te rusten en Eugin zei dat ik weer alles moest doen wat ik altijd deed. Ik ga maar op t advies van Dogus af. Vandaag nog voorraadje medicijnen bij Apotheek gehaald (zit er qua verz. Inmiddels wel doorheen..). Kost geen drol hier en zonder recept!!!! Hoop dat ik beetje slaap vannacht, begint nu wel erg spannend te worden. Hoop dat 3x is scheepsrecht voor ons opgaat. Jullie horen van me!Enne... Bootje hou moed meis!Liefs

Geplaatst

@doorzettertje ik wil jullie heel veel succes wensen morgen..... Zal voor jullie duimen.

Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat..

Liefs Bootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden