Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Maya; Ach meid wat verschrikkelijk balen zeg voor jullie. Vanuit hier een dikke digi knuf. Ik hoop voor je dat de ongi vanuit zichzelf komt.

Hier zitten wij gespannen te wachten op het verlossende telefoontje. Heb vannacht slecht geslapen hierdoor...... Keep my fingers cross.

Als ik wat weet post ik het.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bootje, Wat goed om te lezen dat je al weer vooruit kijkt. Sterkte met het verwerken

Maya, nee ik had het zo gehoopt! Ik weet niet zo goed Wat ik moet schrijven eel veel sterkte en hopelijk vind je de kracht om door te gaan!

Corina, ik duim met je mee spannend hoor!

Freggel, hopelijk vandaag en stapje verder en wordt de punctie afgesprokenn! Ik duim

Doorzettertje, hoe voel je, je? Spannend hoor

Voor iedereen een knuffel!

Hier gaat alles goed!!

Geplaatst

Lieve Maya,

Wat ontzettend balen en verdrietig dat de test negatief is. Had zo gehoopt dat het positief zal zijn.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel

Geplaatst

@ Maya, nee nog geen menstratie maar heb sinds gisteravond wel heel vaak buikpijn/krampen. Hopelijk komt het snel op gang, dit is ook niets.

@ Terry, ik was woensdag ongelofelijk sterk, hoe dat kwam mag joost weten maar gisteren was ik vrij en toen drong het pas echt door. Heb gisteren heel veel gehuild en dat lucht ook wel op. Vandaag ook nog vrij hopelijk gaat het wat beter.

Binnenkort maar weer afspraak maken bij GG en dan zien hoe we verder gaan en hoelang de wachtlijst nu ongeveer is.

@ Corina en Freggel, heel veel succes vandaag.....Corina heb je inmiddels al iets gehoord?

Liefs Bootje

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

We zijn gebeld en helaas vandaag geen TP, het was wel goed uit de vriezer gekomen alleen helaas niet gaan door delen.

Wat ze nu hebben gedaan is er nog 1 uit de vriezer gehaald en mochten we morgenochtend tussen 9.00uur en 9.30uur NIET gebeld zijn hebben we om 11.40 uur als nog een TP. Hopen en afwachten maar weer.

@ Freggel: succes vandaag....

Nou meiden wordt vervolgd dus.

Fijne dag allemaal.

XXX

Geplaatst

Ach Corina, jullie krijgen ook veel voor jullie kiezen.

Mijn kaarsje heb ik niet uitgeblazen, ik laat hem aan voor jullie.

Jullie hebben dit zo verdiend, morgen moet het toch wel goedkomen.

Dikke knuf voor je.

Geplaatst

Goedemorgen,

Wat een vervelende berichten allemaal, hoewel ik hoop dat het weekend Corina toch nog een succesvolle terugplaatsing zal brengen.

Maya, ontzettend balen dat je test negatief was. Ook al heb je er geen goed gevoel over, de teleurstelling blijft gewoon even groot. En ik weet maar al te goed dat troostende woorden op dit moment niet helpen. Ik hoop dat je je snel weer op de volgende stappen kan richten.

Bootje, ook bij mij komt het verdriet altijd op het moment dat ik vrij ben. Mijn poging is wel eens op maandag mislukt. Dan werkte ik de hele week heel hard (en ging het redelijk goed) en dan zat ik vervolgens een heel weekend als een zielig vogeltje op de bank. Ik ken deze valkuil inmiddels en zorg ervoor dat ik die dagen iets ga plannen waarbij ik niet thuis ben. Aan de andere kant: blijkbaar moet de frustratie, de boosheid en het verdriet er toch een keertje uit. En hoe zuur het ook is: het verdriet went en ik merk dat ik sneller in staat ben om vooruit te kijken en me te richten op de een nieuwe kans.

Hier loopt de ontdooispanning ook weer op. Je snapt dat ik door al deze berichten er niet optimistischer naar uit kijk.

Djanne

Geplaatst

Hoi meiden,

ik heb weer even bijgelezen

@ Bootje en Maya, wat ontzettend jammer en teleurstellend. Voor jullie beiden een hele dikke knuffel

@ Corina, meid wat een rot nieuws en dan weer de spanning voor morgen. Ik duim voor een mooie ontdooing en terugplaatsing!

@ Freggel, spannend ook voor jou vandaag.

@ Doorzettertje, alles goed met jou en je ukkies aan boord?

@ Djanne, ja moeilijk he om optimistisch te blijven na zoveel teleurstelling. Ik duim ook voor jou.

Wij hebben inmiddels besloten om naar Bernabeu in Spanje te gaan. We wachten op een voorstel voor een eerste afspraak. Het blijft toch allemaal een gok wat je ook kiest. Maar tot op heden gaan de contacten fijn en ze zijn op de hoogte van het zaadjes debacel. Die zijn inmiddels wel nadat ze kwijt waren geraakt sinds gisteren weer thuis( lees in duitsland) maar onbruikbaar, dus ze worden vernietigd. Zo jammer en zonde.

De rechtsbijstand is bezig met uitzoeken van eea. Ach we zien wel.

Vanavond gaat mijn lief weer voor 2weken naar Singapore.

Geplaatst

Corine,ik hoop zo dat je morgn een trugplaatsing gaat krijgen

Bootje, heel goed om even lekker uit te huilen! Moet er toch even uit ook om je weer opteladen voor een nieuwe poging!!

Sas, Wat goed dat je weer plannen aan het maken bent voor een nieuwe poging. Ik hoop zo dat het dit keer goed gaat. Ik duim voor jullie!

Freggel, ik hoop dat je afspraak goed gegaan is.

Maya, ik denk aan je sterkte.

Dames geniet van het weekend!

Geplaatst

Hoi meiden,

Corina, meid wat balen!!!!!! Ach nee toch. Dat had ik eigenlijk niet verwacht, moet ik zeggen. Mied, pff ik duim zo dat je morgen niet gebeld wordt en kan komen. Liefs en we denken aan jullie. Zelfs mijn man vraagt hoe het met "die..hoe heette ze, Corina?" gaat. Zo lief hè.

Even snel, we gaan eten.

Hier a.s. maandag Fm 6 *zucht* Nog steeds te klein voor punctie. Ze is nu 3 weken (!) aan het stimuleren.

BMS nog hetzelfde (gelukkig) met +- 9.4 mm.

Geplaatst

@ Dank jullie wel lieve meiden doet me goed. Tja ik hoop ook zo dat wij morgen niet gebeld worden en af kunnen gaan reizen naar GG.

@ Doorzettertje: Hoe is het met je?

@ Sas67: Fijn dat jullie weer vooruit kunnen kijken. En ik hoop dat de rechtsbijstand iets voor jullie kunnen betekenen.

@ Freggel: Ach wat lief van je man begin er bijna van te blozen. :p.

@ Terry: Fijn dat het beterder met je gaat. Ook minder misselijk??

Meiden fijne avond, hopelijk kan ik een beetje kan slapen.

Ik zal jullie morgen weer op de hoogte brengen.

XXX

Geplaatst

@Corina; Jeetje jullie worden wel op de proef gesteld zeg

@Maya: He verdorie! Wat balen weer zeg! Kunnen en willen jullie al verder kijken of eventjes gewoon niks. Sterkte meis!

@Sas: Spannend weer een nieuwe kliniek. Bernabeu is volgens mij wel een goede. Volgens mij is Mees daar geweest en had ze daar goede ervaringen zeker qua communicatie (en dat is toch erg belangrijk in zo'n proces vind ik) Heel veel succes!!!

@Freggel: Bijna is het zover!!

@Bootje: Sterkte meid!

@Terry: Fijn dat t goed met je gaat

@Djanne: Op naar een goede ontdooiing!!

Nou ik zit vandaag op wachtdag 6, voel nog helemaal niks maar volgens Julie (Dogus kliniek) zegt dat niks omdat de meeste vrouwen pas wat merken na 6-7 weken. Dus blijf me gewoon rustig houden en geef me over aan het luie leven wat me is opgelegd haha! Voel me verder harstikke goed, sinds vandaag wat meer moe. Maargoed het is weekend dus laat lekker de boel de boel en ga maar gewoon genieten van een goed boek met pot thee op de bank.

Liefs

Geplaatst

Hoi,

Corina, ik hoop echt dat je vanacht een beetje kunt slapen en dat je morgen goed nieuws krijgt. Of eigenlijk, dat je geen nieuws krijgt, want in dit geval geldt weer: geen bericht, is goed bericht. Ik heb er een goed gevoel over, maar eh... daar koop je niets voor.

Doorzettertje, de helft van de wachttijd zit er al bijna op. Wanneer moet je testen (of test je stiekum al eerder)?

Freggel, wat vervelend dat je nog niet weet wanneer de punctie is. Ga je zelf steeds mee naar de follikelmeting? Je hebt er bijna een dagtaak aan! Weten ze op je werk waar je mee bezig bent? Het is anders wel heel lastig om steeds weg te kunnen.

Allemaal een goed weekend!

Djanne

Geplaatst

Wow Corina, wat fijn om te lezen. Het is jullie zo gegund.

Veel succes vanmorgen en natuurlijk ook de komende 2 weken.

Spannend.

Geplaatst

corina wat spannend meid!! ga voor jullie duimen!!

freggel, begrijp ik nu dat t bij jullie nog niet echt wil opschieten?balen zeg! maar.....haastige spoed is zelden goed! komt goed wijffie!

hier al voor de officiële testdag positief getest! maandag echt voor de echt testen! ik gun t jullie allemaal! en blijf vertrouwen houden! owkee, mss nu wel makkelijk gezegd en n beetje cliché, maar wel gemeend!

Geplaatst

@ Maya, hoe gaat het vandaag met je? Kop op he lieverd..

@ Sas wat goed dat jullie weer doorgaan...heel veel succes he

@ Freggel nog weer langer wachten maar het lange wachten zal toch een keer beloond worden

@ doorzettertje gelijk heb je denk maar goed om jezelf en ga lekker ontspannen

@ Terry wat fijn dat je je weer beter voelt

Hier voor het eerst in mijn leven "spontaan" ongesteld geworden.(als je het zo noemen mag) Het mag ook wel hoor heb af en toe erge krampen maar ja het hoort erbij.

Als dit voorbij is willen we een afspraak plannen bij GG, dan zullen we wel op de wachtlijst komen en dan zal het wel eind van het jaar of zo worden.

Dan nu even rust dat is ook wel goed voor lichaam en geest...

Wens iedereen een heel fijn weekend en natuurlijk heel veel succes....

Liefs Bootje

Geplaatst

Hé Tool, wat een goed nieuws. Wow van harte gefeliciteerd.

Bootje ik begrijp wat je bedoelt.

Ik heb nu ook al dagen vreselijke buikpijn/krampen, en vraag me af wanneer het gaat beginnen.

Mag ik vragen wanneer jij voor het laatst de "bolletjes" hebt gebruikt, dan heb ik ongeveer een idee hoelang het gaat duren??? In het weekend van 18 mei gaan we voor 3 dagen naar Disney, en dan hoop ik dat ik toch wel gehad heb.

Corina, en hoe is het gegaan vandaag, heb nog aan je gedacht.

Sas, veel suc6 in Spanje.

O Freggel, ik lees dat het bij jullie ook een lange zit aan het worden is. Blijf volhouden, het wordt beloond.

Doorzettertje, spannend de ww. Wanneer mag je officieel testen???

Voor de meiden die ik vergeten ben, sorry!! Ook voor jullie veel suc6 en een fijn weekend.

Geplaatst

@ Maya ik heb woensdag ochtend de laatste bolletjes gebruikt. Dus gisteren begon het al wat maar vandaag komt het op gang.

Wat je zegt die krampen zijn niet prettig...

Ik mag hopen dat het dan 18 mei over is, zal toch geen twee weken duren?

Liefs Bootje

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: Ik ga heel hard duimen dat nou maandag echt de laatste fm meeting is.

@ Maya; Dankje hoe voel je je nu verder?

@ Bootje: Ben blij dat je weer iets vooruit kan kijken. Tja ff rust terwijl je op de wachtlijst staat is fijn, maar ik hoop voor jullie dat het niet zolang hoeft te duren als bij ons.

@ Tool: Dankje. Jij gefeliciteerd he! Super goed nieuws ik maakte gewoon een sprongetje van geluk voor jullie.

@ Doorzettertje: hoe voel jij je? Wanneer mag je testen?

@Terry en Nal: hoe voelen jullie je?? Wanneer een volgende echo?

Nou hier de emmy weer aan boord eentje van type 1 2cellig een hele mooie volgens de embryologe. Moest wel lachen de gyn zei nadat ze het had teruggrplaatst " zo nou broeden" haha de assistente verschoot van kleur en wij met z'n drieeen lachen.

Fijn weekend verder.

XXX

Geplaatst

Hai,

Corina: geweldig dat het vandaag wel mocht lukken! Hoop dat het goed gaat.

Hoop dat iedereen een heel klein beetje kan genieten van het weekend (nu nog mooi weer...)

We zoeken volgende week de zon op in Barcelona en ik hoop met twee embryo's terug te vliegen.Onze zesde terugplaatsing en ik bedenk net dat zes vroeger mijn lievelingsgetal was ;-) Laat dit 'm dan alsjeblieft eens zijn...

Djanne

Geplaatst

Hai meiden,

@Corrina: Joehoe een emmie aan boord! Zoals ze in het ziekenhuis al zeiden: Lekker broeden!

@Maya: Hoop dat even alles van je af kan zetten en zonder bollen kunt genieten van Eurodisney

@Bootje: Sterkte met de ongi/krampen. Hoop dat t snel voorbij is.

@Tool: Wow!!!! Weer een zwangere dame op dit forum. Dat geeft de rest weer moed. Gefeliciteerd!!! Op welke dag na de TP heb je getest?

@Sas: 31 mei schiet al best op. Fijn dat je weer verder kan.

Ik ben nog steeds maar lekker aan het genieten van het 'verplicht relaxen'. Mijn testdatum is volgende week donderdag. Ik mocht 12 dagen na de TP een bloedtest doen en 14 dagen na de TP een urinetest. Je begrijpt: ik ga voor de bloedtest en heb me voorgenomen dat ik niet eerder zelf ga testen. 12 dagen is al vrij vroeg en om nou met 10 of 11 dagen een urinetest thuis te doen lijkt me echt te vroeg. Dus donderdagochtend gaan we voor de 3e keer in onze hele ECD carriere een bloedtest laten doen in het Bronovo. Als het meezit heb ik diezelfde middag de uitslag via mijn huisarts en weet ik ook gelijk hoe mijn HCG is. Zal weer een slopende dag worden want zowel mijn 1e als mijn 2e ECD had een HCG uitslag van

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden