Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom Speranza!

Ik heb gisteren naar het spreekuur gebeld en mocht stoppen met de medicatie. Ik heb het toch maar tot gisteravond genomen en vanochtend nog een laatste test gedaan, maar zoals verwacht witter dan wit. Voor mij was het al lang duidelijk. Ik heb mijn rotste dagen daarom nu al achter de rug. Zal zondag wel ongesteld worden, dan een maandje overslaan en daarna op naar de cryo's.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ lizzy... he wat balen... ik had zo gehoopt en geduimd voor je dat je gewoon te vroeg was met testen...:crybaby2:

Ik weet hoe het voelt.. ik hoop dat je nu snel ongesteld bent en je maandje om is en je op kan naar een nieuwe poging!! iig een dikke:knuf:

@Speranza,Welkom! ik kan je eigenlijk alleen maar mijn eigen gevoel omschrijven en dat is rust..vanaf het moment dat wij besloten om voor ECD te gaan heb ik eindelijk rust gevonden..wij worden ook erg goed begeleid in onze kliniek (in nederland) en hebben ook diverse gesprekken met een psychologe gehad voordat we het traject in mochten. Ik hoop dat jullie gesprek wat meer informatie oplevert en jullie helpt bij jullie keuze te maken.

Geplaatst

Lizzy, even geen woorden hier. Baal ontzettend dat het weer niet gelukt is. Is aanpassing van het schema geen idee voor jou? Prednisolon oid? Ik geef je een dikke knuf. Ook voor P! Xx

rest vd meiden, veel succes!

Wij hebben vandaag onze tp. Details horen we als we er zijn. X

Geplaatst

Ha lieve sas,

ja ze zijn aan boord! 4 van de 7 Emmy's waren al blasto's. 1 was morula en 2 waren eerder gestopt met delen.

We hebben dus mooie blasto's teruggekregen. Kwaliteit was top ( allen A en geen fragmentatie)

Arts zag het posi in.

Na tp 2 uur op bed moeten liggen, mocht niet opstaan ( wat doorzettertje ook al moest hihihi) maar dat was niet erg. Nu dus duimen maar! Over 14 dagen urinetest. ( ze houden toch 14 dagen aan, ondanks dag 5 Emmy's)

maandagavond/nacht vliegen we terug.

xx

Geplaatst

Lizzy, wat zwaar k.. voor je. Ook al had je het al verwacht, het is toch een grote teleurstelling. Veel sterkte!!:CYBER_HUGS:

Van het slechte nieuws naar goed nieuws:

Freggel :woohoo:je tp gehad!!wat geweldig meid! En wat een toppers hebben jullie! Dat belooft wat!! Jij in de broedstrand en wij :duimen draaien:

xxx, mees

Oh, nog even toevoeging. Ik zie dat Sas ook al de duim emo heeft. Even nog wat anders erbij :-))

:goodluck::luck::goodluck1:

Geplaatst

Freggel, gefeliciteerd met je emmy's aan boord! Hoeveel heb je er teruggeplaatst gekregen? En konden de anderen in de vriezer (die goed doorgedeeld waren)? Ga er wel van uit!

Geniet nog van de laatste straaltjes zon daar, heb je meteen je vit D aangevuld! Lekker broeden jij.

Verder aan alle dames: dank voor jullie berichtjes. Ik voelde gisteren gewoon mijn hormoonspiegels dalen, unhappy gevoel. Voel nu dat mijn menstruatie eraan zit te komen. Straks even lekker hardlopen en maar weer opladen.

Roos, hopelijk heb jij meer geluk. Nog 2 dagen..

Geplaatst

Hallo Freggel,

Gefeliciteerd met je TP.

Maar, een vraagje, hoe zit het met die 10-ei garantie in Cyprus? Je zit toch bij Dogus?

En een algemene vraag, ik heb de indruk dat er tegenwoordig veel meer meiden naar Cyprus gaan, terwijl in het verleden Spanje favoriet was?

Is dit vanwege de resultaten in Cyprus?

De resultaten die ze publiceren op hun website lijken me onbestaanbaar hoog.

En Cyprus is kwa reizen wel een stuk lastiger dan Spanje.

Veel sterkte in de ww-en. In elk geval even weer dromen!

ciao

Speranza

Geplaatst

Even snel een reactie:

Wauw Freggel, klinkt allemaal :clap2:. :gekruiste vingers 4 op een positieve zwangerschap test!

Nu lekker even genieten van het zonnetje daar!!

:greatgirls:

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: :happydance::woohoo: Meid wat een mooie emmy's aan boord nu nog ff lekker genieten van het zonnetje en een goeie reis naar huis.

Heerlijk broeden nu en op naar een positieve test ik duim voor je......

@ Lizzy: Meid wat verschrikkelijk balen zeg dat het mislukt ik weet hoe je je voelt. Een hele dikke:hugs2: en ik duim en hoop voor je dat het de volgende keer mag lukken....

@ Roos: Hoe is het nu?? Kan je je nog steeds bedwingen?? Ik hoop zo op een :zwanger: test ik blijf duimen.

@ Sannemiek : Heel veel succes dinsdag ik hoop zo op een goed telefoontje voor je.. :duimen draaien: voor jou...

Voor iedereen die ik vergeten ben sorry maar ook voor jullie toi toi en :aaaflowersmiley:

Morgen de BMS meting ik ben er niet zo bang voor die is altijd goed bij mij dussss. Ik hou jullie op de hoogte.

Fijne zondag allemaal.

xxxx

Geplaatst

Hoi Speranza,

Ik weet niet van de 10 ei garantie want wij zijn Spanje-gangers.

Maar 1 vd redenen dat Cyprus tegenwoordig zo populair is, is dat het stukken goedkoper is dan Spanje.

En een aantal meiden hier hebben goede ervaringen. Bv Doorzettertje is net bevallen. En Sas heeft weer n slechte ervaring.

Freggel is daar nu aan t genieten, zoals je leest. En er gaan er meer heen binnenkort.

Ik heb expres de namen erbij gezet. Als je die naam dan aanklikt, kun je hun posts lezen. Dan heb je meteen veel info.

Corina, veel succes morgen. Vast n mooi bedje!!

Freggel, ben je al terug? Bijna? Het weer is hier stukken minder hoor. Blijf maar lekker genieten daar nog ffies.

xxx, mees

O ja, nog ff toevoeging over Cyprus. Die plaatsen ook meer dan 2 emmies terug (zoals in Spanje). Dat scheelt ook veel met de slagingskans.

Hallo Freggel,

Gefeliciteerd met je TP.

Maar, een vraagje, hoe zit het met die 10-ei garantie in Cyprus? Je zit toch bij Dogus?

En een algemene vraag, ik heb de indruk dat er tegenwoordig veel meer meiden naar Cyprus gaan, terwijl in het verleden Spanje favoriet was?

ciao

Speranza

Geplaatst

Hoi

Na 4 ivf pogingen te hebben gehad hebben we een jaar geleden gehoord dat we uitbehandeld zijn. Onze enige oplossing is eiceldonatie.

We hebben een donor gevonden.

Komende maandag hebben mijn man en ik ons gesprek bij geertgen. Wat wordt er allemaal gevraagd?? en gedaan??

Iemand ervaring hiermee??

Ik hoop op een reactie

grtjes demi

Geplaatst

Hoi demi,

Wij zijn daar nooit geweest, maar veel meiden die hier schrijven wel. Zij zullen je vast advies kunnen geven.

Veel succes !

Geplaatst

Hallo demidepemi.

Wij lopen al 3jr bij Geertgen dus ik moet ff een beetje in mijn geheugen graven hoe het toen allemaal verliep.

Bij aankomst werden we opgevangen door een gastvrouw die je de nodige informatie geeft en een kleine rondleiding geeft.

Daarna heb je een gesprek bij de arts en daar is de grootste vraag wat er precies aan de hand is en of er een traject gevolgd is.

Daarna ga je naar een assistente die samen met jullie een afspraak maken bij een psychologe daar gingen wij 3x naar toe.

Daarna worden jullie besproken in een overleg op wat voor manier ze jullie kunnen helpen. Bij ons was het duidelijk en bij jullie helaas ook dus mss wordt die stap over geslagen.

Daarna kreeg ik medicijnen voor een proef cyclus om te kijken hoe je reageert op de medicijnen. Daarna kwamen wij op een wachtlijst terecht omdat wij geen eigen donor hebben, maar hoe dat dan bij jullie zal gaan weet ik niet omdat jullie een eigen donor hebben.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal heb.

Maar hou mij ten goedde want dat is 3jr geleden en wie weet gaat het nu anders.

Meid heel veel succes morgen. Hoelaat moeten jullie er zijn?? En bij wie??

Ik heb namelijk morgen ook een afspraak staan om 13.30uur bij Dr. Wissman.

Liefs Corina..

Geplaatst

Lizzy, wat balen, ondanks dat je het al aanvoelde en negatieve test had, het blijft toch rot en *%#@. knuffel meid!

Freggel, wow, een tp gehad van mooie blasto's. Hoop dat alles goed blijft gaan! Heb je ook cryo's? Hoe gaat dat dan als je een cryo tp hebt? moet je dan weer naar cy.prus?

Corina, veel succes vandaag met de bms, maar dat zal wel goed zitten!

Sannemiek, morgen hopelijk een tp voor jou! ik duim dat alles goed gaat!!

@ rest, knuffel, welkom, succes!

Geplaatst

hai Speranza,

weet niet of Freggel al heeft gereageerd. Zoals Mees al schreef heb ik een zeer positieve ervaring met Dogus, ik ben vorig jaar april in Cyprus bij Dogus geweest en inmiddels bevallen van een schitterende dochter. Sas heeft helaas een mindere ervaring maar dat had nog met het voortraject te maken en niet zozeer met de behandeling in Cyprus zelf. Freggel komt vandaag alweer terug na een mooie tp. Als je info wilt hebben hoor ik het wel. Wij zijn zo tevreden dat we in september dit jaar weer terug gaan voor een 2e poging met dezelfde donor.

Cyprus is inderdaad een stuk goedkoper (alleen de vlucht en het verblijf al) en hebben goede resultaten omdat je er voor kan kiezen meerdere blastos terug te laten plaatsen. dit mag maar hoeft uiteraard niet. Blijft je eigen keuze. Dus onbestaanbaar hoog zijn de resultaten niet want het kan echt: je ziet t aan mij. Ik was 2x eerder in Spanje geweest zonder resultaat ennhier gelijk zwanger. cyprus is qua reizen misschien lastiger dan Spanje maar zowel Freggel als ik hebben er gelijk een vakantie van gemaakt. dit maakt t hele traject wat relaxter en je hebt geen extra reissom voor een vakantie, dus 2 vliegen in 1 klap. het weer is daar heerlijk! Succes met je keuze!

QUOTE=speranza;613586]Hallo Freggel,

Gefeliciteerd met je TP.

ciao

Speranza

Geplaatst

Hallo Mees en Doorzettertje (en alle anderen)

Bedankt voor jullie reactie.

Ben net bij m'n arts geweest. Ze raadt toch nog een

Gewone icsi poging aan. Ze zegt, je kan altijd nog voor donatie gaan,

Tot je 52e.......(echt italiaans)

Haar mening lijkt me commercieel.

Maar ze vond 4 embryos heel goed voor iemand van 45 .

Financieel zou ik ruim 2x naar Cyprus kunnen voor 1x icsi hier.

Mijn man ziet het op dit moment niet meer zitten.

Hij wil stoppen. Ook omdat ik nu nogal emotioneel ben.

(Kreeg beste huilbui bij de arts. Ook omdat er een andere

client binnenkwam uit dezelfde groep die wel zwanger is)

Beslissen deze week.

Ciao

Speranza

Geplaatst

Speranza,

Het advies van je arts lijkt me ingegeven door eigen gewin. Het aantal embryo's zegt helemaal niets. Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit en die neemt boven de 35 in snel tempo af. Ik had bij mijn eerste ICSI (ik was toen 40) 19 eicellen en 9 embryo's. De teruggeplaatste embryo's waren van topkwaliteit, maar ik er volgde toen en ook de twee pogingen daarna geen doorgaande zwangerschap.

De kans dat je op de leeftijd van 45 een doorgaande zwangerschap realiseert met behulp van een ICSI is gewoon heel erg klein. In Nederland wordt je simpelweg niet meer geholpen. Ik vond het heel lastig om dat te accepteren, maar ik ben achteraf blij dat we toen besloten hebben om het ICSI-traject met eigen eicellen af te sluiten. De arts in het UMC Utrecht raadde ons toen aan om als we door wilden ecd te proberen. Zij zag klinieken in Turkije en Italie die ICSI-behandelingen aanbieden aan vrouwen boven de 43 als uit op geldelijk gewin zonder zich te bekommeren om de patiënten en ik ben bang dat ze daarin gelijk heeft.

Uiteindelijk zullen jullie zelf de beslissing moeten nemen. Ik ben zelf ontzettend blij dat we uiteindelijk voor Spanje hebben gekozen.

Succes!

Djanne

Geplaatst

Lizzy, wat een k nieuws dat het niet gelukt is .... Sterkte en hopelijk is de volgende tp wel raak. Knuffel van mij

Speranza, welkom hier. Ik heb geen ervarings met het buitenland.. Maar de anderen hebben je al voorzien van info. Wens jullie heel veel succes.

Freggel, jippie de emmie is aan boord... Nu lekker broeden en nog even lekker genieten van Cyprus.. Toi toi toi..

Sannemieke, hoe gaat het met jou?

Mees,:happydance: haha

Corina, hoe lang moet jij nu nog wachten?

liefs bootje

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: Goeie reis naar huis..

@ Sannemiek: Heel veel succes morgen op naar een mooie tp...

@ Bootje: Hoe is het met jou???

@ Mees: Weet je al iets meer hoe het nu verder gaat..

@ Demidepemi: Hoe is het gegaan vandaag bij Geertgen?? Hoe was je eerste indruk??

@ voor alle andere die ik vergeten ben succes...

Vandaag bij GG geweest en BMS was prima 13.1 volgens de arts helemaal goed. Zondag beginnen met de utrogestan maandag ontdooien en hopelijk dinsdag de 26ste de tp..

Meiden fijne avond..xx

Geplaatst

Breek even in....

Bootje, ik kom je niet echt veel tegen op andere topic's maar ik ben benieuwd hoe het nu met je is. Ik las elders weer berichten over (dreigende) miskramen dus moest vandaag ook weer aan jou denken. Lukt het een beetje om de grote teleurstelling te verwerken, heb je al een gevoel over verdergaan, of heb je nu vooral nog behoefte aan rust? Wil dus eigenlijk alleen even laten weten dat ik regelmatig aan je denk. Liefs, Floor

Geplaatst

ff ego berichtje.

ik lig in bed en kan niet slapen

denkend aan de dag die komt

ik lig in bed en moet soms gapen

maar kan het niet, ben wat verstomt

wat als de tp nu weer niet lukt

en weer een negatiief resultaat geeft

dan ga ik weer onder een zwaar gemis gebukt

het gemis van een kindje klein

ik hoop dat de tp morgen door zal gaan

en dat ons ijsbeertje blijft zittten

we hopen dat er over 2 weken een 2e streep zal staan

en ons kindje in december in onze armen ligt

ik ga nu toch maar proberen te slapen

wat denk ik voorlopig nog niet lukken zal

ondanks dat ik steeds moet gapen

zeg ik voor nu dag lieve meiden tot gauw.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden