Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Freggel, wauw dat is super....nu al een positieve test!!!! Jippie!!

Aangaande de discussie over de klinieken, ik denk dat je zelf de keuze maakt waar je naar toe wilt gebaseerd op wat je belangrijk vindt en waar je je goed bij voelt. Ik heb van Dogus nooit gevonden of gezegd dat ze onverantwoordelijk zijn, wij hebben gewoon een niet fijne ervaring gehad met hun maar dat had niets te maken met hun beleid/behandeling.

Laat een ieder zijn/haar keus maken en met welke overwegingen je dat doet ligt niet ter beoordeling van anderen!

Voor mij is discussies wat mij betreft gesloten.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, sluit ik me bij aan! Iedereen gunnen we hier hetzelfde: een kind in de wieg. En hoe die er komt, maakt niet uit.

Mees, spannend! Mei is het zo, en ja. In mei leggen alle meiden een ..! EI! Wordt jullie gouden ei. Hou ons op de hoogte :-)

Nou meiden, het is officieel: Vandaag een positieve test!!!!!! (9 dagen na tp al!) We hopen nu dat alles maar goed mag blijven gaan, dus wel onzeker hoor..)

We zijn zwanger!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Freggel ik zie net ineens dat je zwanger bent... Geweldig nieuws zeg... Nu lekker broeden en proberen te genieten..

Ik heb geen inbreng over de verschillende buitenlandse klinieken heb er geen ervaring mee. Je moet denk ik altijd je gevoel volgen....

Iedereen heeft altijd we ergens iets meegemaakt wat tegen gevallen is.....

Met mij gaat het niet zo lekker... Kan de hele dag wel huilen. Soms weet ik het echt allemaal niet meer. Gisteren bedacht ik ineens stel dit gaat allemaal niet meer lukken ( heb nu nog weinig vertrouwen) dan blijven we kinderloos. Kan ik dat wel aan.. Toen moest ik ineens zo huilen lijkt wel of al het opgekropte verdriet van de laatste jaren eruit komt. Mijn vader kon me altijd weer opbeuren met wat dan ook maar hij is er niet meer.. Ook dat verdriet is nog zo vers..

pffff ik moest het even kwijt hoor, ik ben al niet zon prater maar het moet er wel uit ....

Nu wil ik ook allemaal zo veel, me beter voelen, moeder worden , heel veel afvallen, sporten, enz...

Ik weet dat alles niet tegelijk kan maar goed...

sorry voor het ego berichtje

Geplaatst
We zijn zwanger!

:thmbup::thmbup::circle2::circle2:lalalalalala

ooooohhhh wat geweldig Freggel!! GEFELICITEERD!!!

Misschien weer een heeeeeeeeeeeeeeeeele brutale vraag van mij. Don't shoot me...:bottom: Hoeveel mag je er terugplaatsen daar? Waar heb jij voor gekozen? Wij gaan als alles goed gaat hier, en mijn vriendje het goed vindt, hierna kiezen voor ECD. Kan ik dat alvast bij mijn lijstje van Dogus schrijven..

Geplaatst

Tiktak, standaard aantal emmy's is 3. In uitzonderlijke gevallen (mindere kwaliteit emmy's, baarmoederproblemen, bloedstollingsziektes etc etc etc) plaatsen ze er in GOED overleg en met bespreken van risico's 4 terug.

De overgrote meederheid kiest 'gewoon' voor 3. En toegegeven, een half jaar geleden schrok ik in eerste instantie van 3. Maar toen ik me ingelezen had (onderzoeken waar men ook echt objectief onderzoek doet) durfden we het met 3 wel aan.

Ik heb de kliniek gevraagd naar de meerlingen cijfers. Ze doen circa 1000 cycli per jaar. Van die 1000 is er in 1012 'één drielingzwangerschap geweest door een TP van 4. (overigens gelukkig gezond en wel geboren)

Ze hebben wel redelijk wat tweelingen hoor, met een tp van 3. Maar het overgrote deel is zwanger van 1 kindje met tp van 3 emmy's.

Over de helper waar Mees het over had, dat zal voor een groot deel meewerken. De kansen per emmy zijn in de beste omstandigheden NOOIT meer dan 50%.

Ik wens je veel succes met je zwangerschap. Eerst maar eens genieten van je 2e trimester en de geboorte van je kindje!!

Geplaatst

:goodnews::goodnews::uwoman::alright::alright::thumb-1239063792_66

Nogmaals super gefeliciteerd!!! Kon nie missen haha!! Een beebje in aantocht!!

Sas, sluit ik me bij aan! Iedereen gunnen we hier hetzelfde: een kind in de wieg. En hoe die er komt, maakt niet uit.

Mees, spannend! Mei is het zo, en ja. In mei leggen alle meiden een ..! EI! Wordt jullie gouden ei. Hou ons op de hoogte :-)

Nou meiden, het is officieel: Vandaag een positieve test!!!!!! (op 13 dpo al!) We hopen nu dat alles maar goed mag blijven gaan, dus wel onzeker hoor..)

We zijn zwanger!

Geplaatst
@ Mees...je haalt de woorden zo uit mijn mond..je omschrijft precies wat ik denk en voel..ik kan niet anders dan mij daar volledig bij aansluiten..en stiekem hopen dat ik ondanks dat ik bij GG loop hopelijk toch wel een positieve test/doorgaande zwangerschap zal krijgen (anders is Dogus ons eindstation

Juistum!! That's the way!! Gaan we voor!!!

En lekker he soms, ongi worden. Normaal niet, maar sóms...kan het niet snel genoeg komen. Dus bijna weer actie voor jou. En dan na de tp gaat je cryo zich lekker innestelen in Ibiza!! Kan niet beter!

xxx, mees

Geplaatst
Hallo allemaal,

Freggel ik zie net ineens dat je zwanger bent... Geweldig nieuws zeg... Nu lekker broeden en proberen te genieten..

Ik heb geen inbreng over de verschillende buitenlandse klinieken heb er geen ervaring mee. Je moet denk ik altijd je gevoel volgen....

Iedereen heeft altijd we ergens iets meegemaakt wat tegen gevallen is.....

Met mij gaat het niet zo lekker... Kan de hele dag wel huilen. Soms weet ik het echt allemaal niet meer. Gisteren bedacht ik ineens stel dit gaat allemaal niet meer lukken ( heb nu nog weinig vertrouwen) dan blijven we kinderloos. Kan ik dat wel aan.. Toen moest ik ineens zo huilen lijkt wel of al het opgekropte verdriet van de laatste jaren eruit komt. Mijn vader kon me altijd weer opbeuren met wat dan ook maar hij is er niet meer.. Ook dat verdriet is nog zo vers..

pffff ik moest het even kwijt hoor, ik ben al niet zon prater maar het moet er wel uit ....

Nu wil ik ook allemaal zo veel, me beter voelen, moeder worden , heel veel afvallen, sporten, enz...

Ik weet dat alles niet tegelijk kan maar goed...

sorry voor het ego berichtje

Daar zijn we hier voor hoor Bootje. Elkaar steunen in moeilijke tijden. Want het is ook heel wat. Ben je eindelijk zwanger en dan dit. En ja, gaat het wel lukken ooit....zulke logische vragen. Waar je ook wel wanhopig van kunt worden.

Kan alleen maar zeggen dat, hoe moeilijk het ook is, er nog steeds veel kansen op een beeb zijn. Als je het aankunt, dan niet opgeven. Er zijn vele wegen die naar Rome (lees: beeb) leiden. Houd moed!!

Grote knuffel,mees

Geplaatst
Daar zijn we hier voor hoor Bootje. Elkaar steunen in moeilijke tijden. Want het is ook heel wat. Ben je eindelijk zwanger en dan dit. En ja, gaat het wel lukken ooit....zulke logische vragen. Waar je ook wel wanhopig van kunt worden.

Kan alleen maar zeggen dat, hoe moeilijk het ook is, er nog steeds veel kansen op een beeb zijn. Als je het aankunt, dan niet opgeven. Er zijn vele wegen die naar Rome (lees: beeb) leiden. Houd moed!!

Grote knuffel,mees

Bootje, ik sluit me bij Mees aan. Ik herken je gevoelens ook maar al te goed helaas. Knuf.

Geplaatst

Dank je freggel..... Vindt me snel een zeur als ik dit zo schrijf. Weet dat niet zo is maar er zijn weinig mensen die echt begrijpen wat je voelt. Gelukkig heb ik jullie waar ik me uiten kan...

liefs bootje

Geplaatst

@ Bootje, je bent nooit een zeur, juist hier kun je je hart luchten,. Het is ook niet niks naast de miskraam ook nog het verlies van je vader. Heb je het idee dat je het alleen redt of zou je misschien behoefte hebben aan wat (prof) hulp? xxx

Geplaatst

hi meiden,

We hebben de extra 20 wk echo gehad...Uk lag weer eens dwars letterlijk dan ook waardoor de kindercardioloog het hartje wel kon zien maar niet van alle kanten. Met de hoop dat hij nog eens zou draaien werd er eerst door een andere arts gekeken naar de rest van UK; alle organen zijn er allemaal goed, navelstreng is mooi gevormd, hersenen ook, ruggetje helemaal goed. Helaas was Uk nog niet gedraaid dus kon de kindercardioloog alleen beoordelen op wat ze zag en dat was goed. Voor de volledigheid wil ze 15-4 nog een hartecho doen met de hoop dat UK dan wel meewerkt( ze zei dat het opvoeden van een kind in de baarmoeder al begint!) Maar conclusie is dat het er nu allemaal normaal uitziet maar dat ze gezien ons verhaal toch nog even een keer wil kijken. Mocht er dan toch wat gevonde worden dan is het van dien aard dat het klein is en opereerbaar/behandelbaar.

Wij zijn blij voor ons is dit voldoende. Ik kan nu echt gaan genieten!!!

Geplaatst

@Freggel: valt me nog wel mee 1x een drieling op de 1000. Weet je ook hoe vaak ze tweelingen hebben? Maar het kan dus best zo zijn dat je 3 popjes hebt? :preggers:

Als alles goed gaat, weet je dat bij de eerste echo toch? Ben heeeeel benieuwd.

Ik denk dat mijn vriend voor de zekerheid toch voor 1 gaat. Omdat zo veel NL gyna meer dan 2 tp afraden. Toen we bij GG zaten was er een vrouw ook naar Cyprus geweest. Die had er inderdaad 3. Was de gyna niet zo blij mee.

Geplaatst

@Sas: gefeliciteerd!! Fijn dat alles, wat ze zagen, goed was. Toch wel een geruststelling na die vorige sessie. En lekker dat je de 15de nog een keer terug mag.

Geplaatst

Tiktak, meer dan de info die ik je gaf, kan ik je niet geven. Mail anders Dogus?

Wat Sas al opmerkte, het is ieders eigen keuze. Voor mij bij deze dus een afgeloten hoofdstuk over aantal emmy's etc. :-)

Hopelijk kunnen we ons nu gaan richten op de eerste echo.

Voel me verder goed. best erg zere (.)(.), misselijk, buikkrampjes zo nu en dan en ik slaap slecht. Hopen dat dit voor de komende maanden zo blijft. Ik ga vandaag de gyne in het plaatselijke ziekenhuis bellen voor afspraak 1e echo....(als ik eraan denk breekt het angstzweet me al uit..)

Geplaatst

Freggel....ja, heel goed als dat de komende maanden zo blijft. Wat kunnen we genieten van misselijk zijn:throw_up:, slecht slapen ed. he? ;-)

En wat gaaf dat je een afspraak kunt maken voor de echo:yah:. Alweer een stap verder! :woohoo::woohoo:t Gaat goed komen meid!! We duimen alvast voor je ukje(s).

Sas, fijn dat de echo goed was.

Geplaatst

@ Bootje.. je berichtje is helemaal niet ego..maar zeer begrijpelijk...het is ook ontzettend zwaar..na al die tijd zwanger en dan zo een afschuwelijke miskraam..daarbij het verlies van je vader..is voor ieder mens denk ik te veel...maar geef de moed niet op..na regen komt uiteindelijk zonneschijn!! hoe moeilijk het leven nu ook even is..probeer leuke dingen te gaan ondernemen met vriendinnen,je partner en praat over je gevoelens..niet opkroppen..en als je ze hier wilt luchten heb ik daar geen problemen mee en ik denk de andere dames ook niet..daar zijn we hier toch voor en schrijven we op dit forum,om elkaar te ondersteunen en er door heen te trekken!!:knuf:

@ Sas..gelukkig!! goed nieuws! en idd een extra echo is alleen maar een prettig gevoel.Ga lekker genieten van je zwangerschap!!

@ Freggel..Nu dus officieel: GEFELICITEERD!!! nu wordt het spannend hoeveel er vastgeplakt zitten..wat hoop je zelf?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Freggel en Sas, fijn om positieve berichten te lezen. Geeft de anderen hoop!

Gister laatste gesprek met m'n gynecoloog hier. Volgende week sturen ze m'n dossier op. (hopelijk)

Wordt nog een heel gepuzzel. (alles in italiaans en handschriften belabberd)

Advies gevraagd over ECD.

Natuurlijk raadt ze een andere kliniek aan; Fertilab Institut Catala de Fertilitat. In Barcelona.

Heb ze gegoogled. Wel een website, maar alleen in spaans/catalaans/italiaans/frans. De engelse versie is under construction.

Prijzen kan ik nog niet vinden.

In het algemeen vond ze Spanje een goede keus.

Cyprus was ze wat minder over te spreken omdat daar minder wetgeving omtrend de procedure is.

Ciao

Speranza

Geplaatst

Sas, gefelici met je goede echo! Ik hoop zo dat jullie inderdaad eindelijk écht kunnen genieten of ontspannen. Super nieuws!!

Speranza, succes meid met je keuze. Lastig hè! Klopt, Cyprus valt buiten de regelwetgeving van de EU. Kan voor- en nadelen hebben. Ik weet dat ook niet elk NL ziekenhuis zich exact aan de regelwetgeving houdt ;-) mocht dat een overweging zijn hihi.

Roos, dank je wel.Ik zie dat jullie in April weer gaan beginnen, spannend! En daarna meteen vakantie, ooh dat doet echt goed. Ontspanning is zo belangrijk.

Ik hoop natuurlijk op 1 kindje. Voor mezelf en voor het kindje. Als het er 2 zijn, zijn ze ook meer dan welkom. In dat geval ga ik het lekker extra rustig aan doen!;-)

Mees, thx gekkie! Moet altijd zo lachen om die emo's van jou. Zo leuk! Nog steeds geen nieuws aan het Mees-front?

Ik heb gebeld. 15 april de eerste echo bij de gyne in het ziekenhuis. Brrrrr

Geplaatst

@ Sas: Wouw super nieuws maar dat had ik al op fb gezegd geniet ervan...

@ Bootje: Een hele dikke knuffel meis is ook allemaal niet niks...

@ Freggel: Joehoe lieve meid van harte gefeliciteerd geniet er heerlijk van en op naar een mooie echo 15april xxx

Nou meiden ben gebeld de TP kan vanmiddag doorgaan om 14.30uur staat de afspraak brr fingers cross.

Fijne dag allemaal xx

Geplaatst

Freggel, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Corina, succes vanmiddag! Fijn dat je weer een tp hebt!

Sas, fijn dat je een goede echo hebt gehad! Heb je het bij een kindercardiologisch centrum laten doen? Zo niet, dan kan ik je nog wel via pb de naam geven van een hele goede arts, mocht je daar behoefte aan hebben.

Bootje en Sannemiek, ik vind jullie gevoel heel herkenbaar. Het is niet makkelijk.... Sterkte.

Als het goed is, word ik deze week gebeld voor een afspraak voor pipelle op 8 of 9 april. Dit is een baarmoederbiopt de cyclus voor tp, wat de innesteling zou kunnen bevorderen.

Floortje heeft hier een onderwerp over gestart bij ivf: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?16224-Innesteling-en-Pipelle-of-Hysteroscopie

Het beste voor iedereen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden