Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo

Ik start op 11 oktober met IVF/ICSI.

Ik heb nu 4 pogingen IUI achter de rug.

Ik zie erg op tegen alles wat er komen gaat!

En vind het vooral erg spannend.

We zijn doorverwezen naar Almere/VU.

Heeft iemand daar ervaring mee?

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Vertrouwenhoop,

Aller eerst welkom hier. En ik kan me heel goed voorstellen dat je er erg tegen op ziet. Dus, als je iets kwijt wilt, vragen hebt of wat dan ook, wij zijn er hier allemaal voor je.

Succes alvast,

Guusje

Geplaatst

Hoi Hoi,

Ik kan het me helemaal voorstellen Vertrouwenhoop. Ikzelf begin ook in oktober met mijn eerste ICSI en vind het ook superspannend en eng. Vandaag spulletjes besteld en dan wordt het al helemaal echt! Maar ergens heb ik er ook heel veel zin in omdat ik er zo vrolijk van word bij de gedachte dat het hopelijk gaat lukken. Ik staar mij er niet op blind dat het gelijk lukt maar het kan natuurlijk wel.

En aangezien er met mij niets aan de hand is en met ICSI al gelijk alles in elkaar word geflanst hoop ik maar dat het goed komt.

Ik moet nu wachten op mijn eerste ongi dag en dan moet ik bellen en dan gaan we van start.

Dus dat zal nu over 2 weken zijn zo ongeveer.

Enne dames... spuiten jullie zelf of doet jullie partner dat. Mijn vriend doet het bij mij. De saamhorigheid is dan wel heel fijn en ik vind het dan minder eng.

Liefs Lianza

Geplaatst

@ Lianza,

Ik heb zelf leren spuiten, maar uiteindelijk heeft mijn man mij altijd gespoten. Zo zijn we er toch meer met z'n 2e mee bezig, en ik vond het eigenlijk wel fijn.

Succes alvast, ik weet zeker dat het jullie gaat lukken.

Mijn ongi zit er weer aan te komen, dus zodra dit er echt is ga ik het zkh bellen voor de 1e echo!!! SPANNEND!

Liefs Guusje

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag bij de gyn geweest en we mogen gaan beginnen met de IVF. Morgen even een afspraak maken voor de intake met de verpleegkundige ivm het medicatieschema. Nu zijn we gevraagd om deel te nemen aan een studie (Cetro trial) hierbij wordt het lange schema vergeleken met een kort medicatieschema, waarbij Cetrotide gebruikt wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Een kort schema klinkt wel aanlokkelijk, maar zou graag eerst meer info willen weten en op internet is er weinig over te vinden. Als je aangeeft dat je mee wil doen, dan wordt er geloot of je het korte of het lange schema (met decapeptyl) krijgt.

Verder gaan we in de tussentijd nog 1 IUI doen. Vandaag de FM gehad, maar er zat nog niet veel bijzonders. 3 kleine eitjes, waarbij de grootste 12 mm was. Donderdag moet ik weer voor de FM naar het Ziekenhuis.

Liefs Misty

Geplaatst

He misty,

Fijn dat jullie mogen beginnen!

Ik moet nog beginnen maar ik weet dat ik straks Cetrotide en GonalF moet gebruiken, dagelijks vanaf dag 10 tot punctie. Wij doen icsi in eigen cyclus, dus geen stimulatie, weet niet of het te vergelijken is.

Groet Karin

Geplaatst

Hallo Karin,

De medicatie is dan wel hetzelfde, maar bij deze studie begin je bij het korte schema op cyclusdag 2 met de cetrotide en de GonalF en bij het lange schema begin je op cyclusdag 2 met de Gonal-F en op dag 6 met de Cetrotide (als ik het goed begrepen heb). Deze twee willen ze dan met elkaar vergelijken.

Hopelijk zijn er nog meer mensen die bekend zijn met deze studie, zodat we een juiste keuze kunnen maken. We weten sowieso niet waar ik het beste op reageer, dus erg moeilijk om dan te beslissen of je wel of niet deel gaat nemen aan de studie. Doen we het niet, dan moet ik eerst 3 weken aan de pil en dan Decapeptyl vanaf dag 17 en dan later Gonal-F.

Liefs Misty

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik ben al een tijd aan het meelezen op deze site, wil graag meeschrijven in het Oktober hoekje.

Wij gaan beginnen met onze 2e IVF poging, start rond 28 September

Wachten tot ik ongesteld word, dan direct beginnen met spuiten van de Deca. Dan de 2e dag beginnen met Gonal F.

@misty

Onze eerste poging hebben we ook meegedaan met de Cetrotide, deze gebruikt in combi met de Gonal. Maar omdat ik met een lage dosering ( 150 EH ) maar 2 follikels had, hebben we besloten om deze poging af te blazen.

De poging daarna met Decapeptyl gedaan.

Ik weet dus niet hoe een schema met Cetrotide eruit ziet, als je voortijd ook aan de pil moet.

Allemaal heel veel succes !!!

Groet Beuvie

Geplaatst

Beuvie; Ik wil jou veel succes wensen...

28 september is al bijna, het is kort tijd:) En tuurlijk hopen we hier allemaal dat je van deze poging zwanger zult worden...

Geplaatst

Hey Bianca

Met mij gaat het goed hoor. Alhoewel ik al de kriebels krijg bij het denken aan mijn volgende cryo TP.

Vind het weer zo eng allemaal. Echt bang dat we dadelijk misschien weer een teleurstelling te verwerken krijgen.

En ik weet.......... we moeten positief blijven........ maar deze gedachte krijg ik niet uit mijn hoofd.

Maar goed, we gaan er weer voor.

Als het goed is word ik rond 28 september ongi en dan krijg ik ook halverwege oktober TP.

Dus dan lopen we gelijk op.

Ik hoop dat bij jou deze maand je ongi op tijd komt en dat je ook lekker je TP hebt halverwege oktober.

@Misty: Ik heb het korte protocol gevolgd met Gonal-f en Menopur en Cetrotide.

Ik starte op dag 3 van mijn cyclus met Gonal-f en later kwam daar Menopur bij. Dit is de stimuleringsfase.

Als laatste kwam er Cetrotide bij en dit is de blokkeringsfase.

Het lange protocol begint normaal gesproken rond je 20ste cyclusdag en daar begin je met de blokkeringsfase en eindig je met de stimuleringsfase.

Vind het dus een beetje vreemd dat je dan zowel bij het korte als bij het lange protocol moet beginnen op dag 2 van je cyclus.

Het korte protocol sloeg bij mijn iig beter aan dan het lange. Betere kwaliteit eicellen en meerdere eicellen.

Ik wens je iig heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Daniella,

Oke dus jij gaat ook al bijna starten!!Wat vliegt de tijd ineens he!!

Hoeveel cryootjes had je nog en krijg je er deze rond terug geplaatst??

Ik begrijp je wel hoor iedere teleurstelling is opnieuw weer moeilijk want tja waarom zou het deze keer wel lukken!!!

Maar zoals je zelf al zegt probeer positief te blijven ik heb in een cryootje meer vetrouwen als in een verse emmy!!

Krijg jij de cryos nu in eigen natuurlijke of kunstmatige cyclus.Misschien heb ik het al eens gevraagd maar mijn hoofd is echt een vergiet als het op het forum aan komt haha

je spreekt zoveel mensen.

ik hoop ook dat ik snel ongi word.Maar ben bang dat het nog een tijdje op zich laat wachten.Maar we zullen wel zien.

Wilde me er deze keer niet zoveel mee bezig houden want dan duurt het alleen maar langer maar tjaa dat is makkelijker gezet als gedaan.zucht.....

Gisteravond lag ik 10 min slapen werd ik wakker en voelde me ineens ziek!!Was de hele dag al aan het snotteren maar werd me toch ineens duizelig en misselijk bleh.

En laat ik nou net niet kunnen spuugen haha.Maar goed voel me deze morgen weer ietsjes beter dus ga gewoon maar aan de arbeid.

Alles goed met jou??En maak je niet te druk he meid!!(al is het makkelijk gezegt van achter mijn laptop) Je moet er wel een beetje vertrouwen in krijgen hoor!!!!

We slepen je er met zn alle door heen!!

LIefs Bianca

Geplaatst

Hallo Daniella,

Bedankt voor de uitleg. Ik heb de folder er nog eens bij gepakt over die studie. Bij de vroege start begin je op cyclusdag 2 met zowel de GOnal F als de Cetrotide. Bij de late start begin je op cyclusdag 2 met de Gonal F en op cyclusdag 6 pas met de Cetrotide. Verder snap ik het ook nog niet helemaal.

Liefs Misty

Geplaatst

@mone, fijn dat het met prikken goed gaat!

@vertrouwenhoop, welkom hier, spannend je 1e ivf poging!

Heb geen ervaring met Almere/Vu

@Lianza, ik heb hetzelfde gevoel als jij, met ICSI wordt het al bij elkaar gevoegd en dat geeft goede hoop, ben ook positief gestemd.

Ik zet de prikjes altijd zelf. Mijn man houdt sowieso niet van prikken, al is hij wel bloeddonor, maar het dan ook nog bij een ander zetten? Ik vind het ook niet erg om die prikken te zetten, draai er onderhand mijn hand niet meer voor om. Heb al 6 IUI's achter de rug met hormonen en 1 ivf. Omdat het bij ivf savonds moest gebeuren, heb ik ook op toiletten zitten te hannessen bij mensen thuis of in een restaurant hahaha....... voelde me echt een drugsverslaafde hihihi......

@Guusje en al 1e echo afspraak kunnen maken?

@misty fijn dat jullie mogen gaan beginnen! Ik ken het middel Cetrotide zelf niet, heb er wel overgelezen op forums. Ik heb eenmaal kort portocol gehad, vanaf cd 2 hormonen prikken en vanaf cd 6 ovulatie onderdrukking. Heb begrepen dat je bij lang protocol vanaf dag 21 ovulatie onderdrukking moet prikken en dan na 9 dagen ongeveer met hormonen erbij. Je bent dan dus ongeveer 9 dagen langer bezig dan met kort protocol. Apart dat het jou dan heel anders is uitgelegd hoe het met kort en lang protocol gaat, misschien ander protocol per ziekenhuis? Ik zou op je eigen gevoel afgaan waar jij het prettigst bij voelt, wel of geen studie. Ik heb kort protocol gehad wat allemaal goed gegaan is en uiteindelijk 12 mooie rijpe eitjes. Nu ga ik het lange protocol doen, maar weet nog niet wat voor effect het op me zal hebben.

@Karin als je GonalF gebruikt, dan met je toch aan het stimuleren? Dan is het geen icsi in eigen cyclus neem ik aan. GonalF zijn hormonen.

@Beuvie welkom hier, spannend hoor jullie 2e ivf! Je had na de 1e poging geen cryo's? Nog een kleine week en je mag al beginnen succes!

@Daniella, erg hé die angst die soms de kop op steekt van wat als.........ik heb dat ook hoor! Maar we blijven overwegend positief hé! Ik ga heel hard duimen draaien voor je!

Hier gaat het goed, ben positief gestemd ICSI gaat het hem gewoon worden!

Heb wel last van tussentijdse bloedingen, maarja nog even volhouden.

Ik kijk erg uit naar de vakantie, zaterdag vertrekken we en vrijdag nog eerst een trouwdag van vrienden, druk met allerlei voorbereidingen dus.:sewingblue:

Liefs Roossie

ps de wave is er niet meer, ik zet even een andere in:

:circle2:

Geplaatst

Hallo,

Nou de intake met de verpleegkundige staat gepland op 18 Oktober. We gaan mee doen aan de studie Cetro trial. Of we het korte of lange protocol krijgen horen we dan (hiervoor wordt geloot). De intake kan pas op 18 Oktober, omdat we nu nog bezig zijn met een IUI behandeling en mochten we hiervan wel zwanger raken dan is het zonde van de afspraak zeg maar. Ze rekende nu dus een eind verder zodat we zeker weten dat ik niet zwanger ben en dan kunnen we beginnen. Dacht eerst wel even, who, dat wordt weer lang afwachten, maar goed dan weten we wel zeker dat ik niet zwanger ben en is de ongi weer voorbij. Voordat we dus echt kunnen gaan beginnen zal het wel ergens eind Oktober of begin November zijn.

Liefs Misty

Geplaatst

Ik heb het lijstje van Guusje maar weer even te voorschijn gehaald, aangezien er nu meer duidelijkheid is rond de trajecten. heb mezelf ook maar eens toegevoegd.

Voortraject: Roossie 11 okt. prikschema

Startecho:

FM's:

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Guusje: half oktober

Daniella: half oktober

Testen:

Geplaatst

Meiden,

Ik ga mijn koffer inpakken en morgen lig ik al heerlijk aan het strand. Wie de komende week gaat beginnen of wat dan ook, HEEL VEEL SUCCES! Ik spreek jullie weer volgende week.

@Roosie, ik ben nog niet ongi, zit er wel aan te komen, officieel vrijdag, maar kan soms langer duren, dus ik weet nog niet wanneer ik voor de 1e echo mag.

Liefs Guusje :aaaflowersmiley:

:wav: :wav:

Hihihi, gevonden Roosie

Geplaatst

ola...

nou, na een afwezigheid van een paar maanden, leve de overgang.... ben ik weer van de partij in oktober...

Ik begin op 7 oktober met de menopur, en mega boost.

De eerste IVF ging niet zo best, maar twee follikels zijn gaan groeien en die zijn ok nog eens niet mega goed gaan delen na de bevruchting. Ik heb toen een 3-cellige terug geplaatst gekregen en helaas heeft deze het niet gehaald.o

Toen heb ik puregon gehad.

Dussuh..... succes allemaal alvast!!

Geplaatst

@ Guusje:

Heeeeel veel plezier met je vakantie!! Geniet er lekker van!.

@ Roossie:

Zo fijn om te lezen dat je positief bent over ICSI. Het is aanstekelijk! Leuk om dat te lezen...doet me goed. Ik krijg er al bijna zin in eigenlijk. Voel me best gesteund hier op het forum. :blob6:

Dapper dat je de prikken zelf zet. Ik hoop inderdaad dat het steeds gemakkelijker word. Ben jij er nooit misselijk van enzo?

@ Misty:

Succes!!

en natuurlijk geld dat ook voor de andere meiden.

Afspraak voor voorlichtingsavond is verzet naar volgende week. Volgens mij weet ik al veel maar heb er ook wel zin in omdat het steeds echter word.

Liefs Lianza

Geplaatst

@Bianca: Ik heb nog 3 cryootjes over en als ze alle drie weer goed ontdooien, dan worden ze alle drie weer teruggeplaatst.

Ik doe het in een kunstmatige cyclus. Pleisters plakken in combinatie met Utrogestan.

Ja........... valt idd niet mee he om er niet zoveel mee bezig te zijn......... pfffffffffffffffffff.

We slepen elkaar er zeker weer doorheen.

@Guusje: Je zit al lekker aan het strand, maar toch een hele fijne vakantie gewenst.

@Roossie: Ik lees dat jij ook lekker met vakantie gaat zaterdag. Heerlijk, nog even lekker ontspannen en de knop op nul zetten.

Geniet ervan.

@Misty: Hoop ook idd voor je dat het deze keer raak zal zijn en dat je geen IVF meer nodig hebt.

Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden