Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Simba en Karin: hebben jullie al iets gehoord over de bevruchting(en)? Hopelijk zijn het toppertjes geworden en kunnen jullie ze terug laten plaatsen.

Guusje: wat fijn voor je dat je al zo snel weer verder kunt, heb je ook weer iets om naar uit te kijken. Heel veel succes...

Elke: super dat je kunt beginnen, heel veel succes!

Lfs Gaby

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:blob1:Morgen terugplaatsing!!!!:blob1:

In principe om 16:00 uur in het VU, maar moet 's ochtends evenbellen, of het eventueel eeder kan!

Geplaatst

Goodmorning Girls,

Blijf mij verbazen over de snelheid van alle mededelingen... Het gaat zo hard, je kunt het bijna niet volgen..

Even een reactie op Roossie, mijn man wil natuurlijk ook altijd mee, maar deze keer ging het niet. Hij voelt zich hier best beroerd over. Welke vrouw raakt nou zwanger zonder dat de vent aanwezig is (en nota bene de zus is wel aanwezig) ;).

Ik begrijp dat dit jouw 1x icsi wordt en dat je in juni al een vervelende situatie achter de rug hebt, hoop dat het deze keer allemaal goed in de gaten wordt gehouden en dat de hormonen goed aanslaan!!!

Mone, dappere reactie van je! Het is niet niets om het uit te moeten stellen, je zet al je zinnen erop en vervolgens die tegenvaller. Vind je heel dapper!

Gaby, jij bent mijn "ik ga gelijk met je op-maatje". Ik heb ook de tp gehad op 22 oktober en mag ook testen op 5 novemeber. Hoe sta jij erin? Hoe voel je je?

Elke, succes met de start!!!

Guusje fijn om te horen dat je 8 november weer mag komen voor de echo en weer door kan gaan. Is toch fijn dat je naar iets kunt uitkijken! Good luck meid voor de volgende ronde!!

Alle meiden, leuke plannen voor het weekend?

Groetjes,

Kaykay

Geplaatst

@Guusje: Fijn meid dat je gelijk weer verder kan met je cryootjes.

Hoop dat deze je meer geluk gaan brengen.

@Simba: Geweldig, morgen de TP. Hoeveel bevruchtingen heb je totaal?

Heel veel succes morgen en op naar het wachtbankie met de sjorbanden, haha.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Diane: hoe is je fm gegaan vandaag?

Kaykay: wat leuk dat we tegelijk kunnen testen, wordt zeker spannend! Is dit jou eerste poging? Ik heb eigenlijk overal last van zoals pijnlijke (.)(.), misselijk, steken, opgezette buik dus ik heb geen flauw idee of dit nou een goed teken is of niet.

Lfs Gaby

Geplaatst

Daniella, dat weet ik nog niet.

Dat hoor ik morgen pas. Ik weet nu alleen dat er bevruchting is, maar hoeveel en hoeveel cellig, hoor ik morgen pas.

Geplaatst

Hoi Gaby,

De fm hebben we morgenochtend.

groetjes, Diane

Geplaatst

Diane: ja klopt dacht dat het al vrijdag was haha... ben helemaal met de dagen in de war. Succes he morgen!

Groetjes Gaby

Geplaatst

Dag dames,

Vandaag is er een toppertje teruggeplaatst! We zijn heel blij!!!

Alle dames heel veel succes, ik 'ga' naar het wachtbankje en hoop dat die nog wat voller wordt!

Geplaatst

@ Karin81, je gaat voor GROEN!!! Heel veel succes de komende ww

@ Simba heel veel succes morgen bij de TP, ook jij gaat voor GROEN!!!

Zal hard voor jullie duimen.

Heb wel veel gelezen vanavond maar heb nu een geheugen als een zeef (moe na een drukke dag werken), maar iedereen die gaat starten/bezig is succes. Dank jullie wel voor alle gelukwensen! Morgen lekker een weekendje naar zee met vrienden, stond al maanden gepland en komt nu heerlijk uit. Even de boel de boel en gezellig met vrienden genieten!

Geplaatst

@Karin: Wat fijn meid dat je een toppertje bij je draagt.

Heel veel succes met je wachtweken en op naar een positieve test.

@Simba: Succes morgen met je TP en op naar het wachtbankje.

@Diane: Succes met je 1ste fm morgen. Hoop dat ze lekker aan het groeien zijn.

@Dublin: Geniet van een gezellig weekendje aan zee met je vrienden.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Simba, eindelijk is het zover! Dit is toch wel de leukste dag van het hele proces, eigenlijk natuurlijk de positieve uitslag maar die heb ik nog nooit meegemaakt, en jij over 2 weken wel! Maar geniet eerst van vandaag. Ik heb vorige week mijn tp ook in het vu gehad? Neem aan dat er een wordt teruggeplaatst?

Gaby, wat heb jij al veel verschijnselen! Hier, gewoon zoals normaal... Dit is mijn 2e ivf en mijn 4e tp-ing. De kwaliteit is steeds heel goed geweest, alleen het resultaat niet, helaas. Ik voel mij wel heel goed! We zijn al een weekje verder. Hoe beleef jij het in de zin van hoe je erover denkt? Is het jouw eerste keer?

Groetjes,

Kaykay

Geplaatst

Ik ga naar alkmaar voor alle testen en de punctie en naar het vu voor de terugplaatsing.

Ja, dit is het leukste van het proces, maar we gaanatuurlijk allemaal voor dat ene plusje..

Ik krijg er inderdaad ook 1 terug. Ik hoop dat de andere ook bevrucht zijn, en nu wel goed genoeg voor invriezen zijn.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou vanmorgen de fm gehad.

Aan de ene kant 2 (misschien 3) en aan de andere kant 4 follikels. Totaal dus 6 (misschien 7).

Waarvan de grootste al 17 mm was. Maandag heb ik weer een echo en waarschijnlijk donderdag of vrijdag de punctie.

Het schiet op !! ;-)

liefs, Diane

Geplaatst

hoi lieve meiden,

ik zit op het wachtbankje sinds vanmorgen 11 uur. spannend zeg! vanmorgen tp gehad. 2 eitjes goed gedeeld, 1 tp en de andere goed voor invriezen. Dus nu 2 weekjes wachten. Aaaaah.....:toppie:

Mijn vriend en ik zijn nu al half door het dolle heen van spanning haha.

veel succes iedereen hier.

lfs lianza

Geplaatst

Hallo Meiden,

Het heeft hier helaas niet zo mogen zijn....gisteren ongesteld geworden, en vandaag test gedaan, voor de zekerheid, maar was dus negatief. Ik ben er heel erg verdrieitig onder, omdat het juist zo goed voelde......

En dat komt ook mede, omdat bij de laatste follokel meting mij de mededeling werd gedaan, dat er eenst een gesprek plaats zal vinden, voordat we verder gaan. Ze zei : ALS er een volgende poging komt. Dus ik weet nu echt niet waar ik aan toe ben. Heb vanmorgen gebeld met het ziekenhuis en kan jammergenoeg niet eerder heen dan eind November. Want er speelt van alles door mijn hoofd, en stel mezelf zoveel vragen, waarom we niet nog een poging zouden kunnen doen....

Dus heel veel onzekerheid en verdriet.

Dublin : Gefeliciteerd meid, SUPER !

Daniella en Guusje : Helaas ook voor jullie niet een groene regel deze poging. Sterkte

Voor de rest, allemaal veel succes op het wachtbankje en met de behandeling.

Dikke kus Beuvie

Geplaatst

@Diane: Mooi resultaat 6 of 7 follikels. Gaat nu ineens snel...... volgende week donderdag of vrijdag de punctie.

Ik hoop dat hier je "magic egg" bij zal zitten. Heel veel succes.

@Lianza: Heel veel succes met je wachtweken en houdt je toppertje lekker warm bij je de komende maanden.

Fijn dat je nog 1 cryootje hebt. Is dit je eerste TP?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hey Beuvie

Wat verdrietig meid dat het bij jou ook weer niet gelukt is deze keer. Het is ook zo oneerlijk.

Vooral als je er een goed gevoel over hebt, dan komt de klap nog harder aan.

Wat betreft eerst een gesprek hebben........... geen idee wat ze daar mee willen zeggen.

Misschien omdat het je 4de IVF zou worden en je het dan zelf zou moeten gaan betalen????

Als je voor de rest goede embryootjes hebt, waarom zou je dan niet door kunnen gaan.

Lastig dat je zo lang moet wachten voor dat gesprek, maar ik neem aan dat je volgende cyclus ook rond die tijd komt....... dus misschien kan je dan gelijk weer van start. Ik hoop het voor je.

Liefs

Daniella

Geplaatst

@Elke, succes met spuiten!

@Guusje, wat fijn dat je al zo snel weer verder mag gaan en dat het je een goed gevoel geeft!

@Simba, succes met je TP!

@Kaykay, ja kan me voorstellen dat je man er beroefd over is dat hij niet mee kon. Het is inderdaad gek dat hij er niet bij is bij het zwanger worden. Maar er komen nog belangrijkere dagen rond je zwangerschap en daar zal hij vast wel bij zijn!

Ja ik heb een goed gevoel over mijn icsi poging nu, de zwemmers kunnen nu in ieder geval niet meer langs mijn eitjes heen zwemmen want ze worden er nu erin geprutst!

Verder heb ik het gevoel dat mijn lichaam het verder allemaal goed doet!

@Gaby ik hoop dat al die klachten zwangerschapssymptomen zijn!!! mijn duimen draaien!

@Karin gefeliciteerd met je topper!!! succes met wachten en broeden maar!

@Dublin fijn weekend aan zee!

@Diane, het gaat echt opschieten! Mooie score hoor 6 of 7 en misschien komen er nog wel wat bij. Succes met je laatste prik week en op naar maandag!

@Lianza gefeliciteerd met je emmy in je buik en zelfs 1 in de vriezer, succes met wachten!!!

@Beuvie, ahhh neeeee........dikke knuffel meis en wat naar die onzekerheid. Zou het niet kunnen zijn dat ze zei ALS er nog een volgende poging komt van als het nodig is, want als je zwanger zou worden is er een volgende poging niet nodig.

Via het UMCU kan ik mijn vragen per email kwijt, kan jij dat niet?

Veel sterkte meis om dit weer te verwerken!!!

Vandaag is het dan eindelijk weer zover, ik mag gaan starten met de hormonen!

Volgende week vrijdag mijn eerste fm!

Liefs Roosie

Geplaatst

Hoi Roossie

Eindelijk mag je dan gaan beginnen met het spuiten van hormonen.

Heel veel succes en dat er volgende week vrijdag een mooi aantal follikels te zien zal zijn.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Daniella : Nee het zal niet over het betalen gaan. Het word de officiele 3e poging, want poging 1 hebben we af moeten blazen, omdat ik niet goed genoeg op de hormonen reageerde, en maar 2 follikls had. Dus hoe of wat weet ik dus niet.

Roossie : Nou de arts zei het op zo'n manier : Als er nog een volgende poging komt, en toen ik haar er meer over vroeg zei ze : Daar gaan we het nu verder niet over hebben, en gaan eerst deze punctie doen. Omdat ik nu met 300 EH Gonal maar 2 follikels heb aangemaakt, en daar maar 1 eitje uitgekomen is. Ik ga naar de isala kliniek in Zwolle, en ik weet niet of ze daar de vragen via de email beantwoorden.

Al met al dus een boel onzekerheid.

Succes met het spuiten, en ik hoop dat je een goede Fm hebt volgende week !

Kus Beuvie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden