Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Daniella dankjewel!

@Beuvie, wat akelig zeg als zo'n antwoord geven van daar ga ik nu niet op in, dan had ze er ook niet over moeten beginnen!

In Ned. is 300 eenheden het hoogst volgens mij, maar heb ook gelezen dat in Dusseldorf 450 eenheden het hoogst is.

Sommige vrouwen hebben ook een verlaagd AMH waarde (hoeveel eitjes er tijdens je ongi periode vrij komenen) en kunnen dan het beste meer eenheden spuiten. En anderen zijn weer geholpen met menopur, vooral als je LH/FSH waarde te hoog is. Ik zou alles op tafel gooien als ze een gesprek met je aangaan!

Laat alles nu maar bezinken, succes met afwachten!

Ik ben net bij de apotheek geweest bij mij om de hoek, heb mijn containertje eindelijk afgegeven. Ze vroeg of ik weer een kleine of een grote wilde, ik zei doe maar een grote is toch altijd gefrut in zo'n klein emmertje. Hopelijk komt die niet helemaal vol te zitten!

Liefs Roossie

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Beuvie, waardeloos zeg, en helmaal dat je nu niet weet waar je aan toe bent. Sterkte meid !!

@ Daniella, wij hopen ook op het magic egg, ben nu druk aan het broeden.

@ Karin, en nu lekker broeden en dat het maar goed mag blijven plakken.

@ Lianza, lekker broeden hoor.

@ Roossie, succes met de start van je hormonen !!

liefs, Diane

Geplaatst

Kaykay: ja dit is mijn eerste keer dus allemaal erg spannnend. Een aantal ongemakken zoals de opgezette buik en die steken zijn al wel aardig afgenomen dus ik denk dat dat nog van de punctie is geweest want daar heb ik goed last van gehad. Die bolletjes kunnen je natuurlijk ook lekker misleiden door de bijwerkingen he... Ik ga er dus maar niet vanuit dat het de eerste keer ook gelijk raak is, beetje om jezelf te beschermen denk ik. Hoe gaat het met jou kun je het nog een beetje uithouden?

Beuvie: wat ontzettend kl% voor je vooral omdat je er zo'n goed gevoel over had. Heel veel sterkte en succes met het gesprek...

Lianza: heel veel succes op het wachtbakje en sjor hem maar goed vast.

Roossie: nou gaat het dan toch echt beginnen he... Goed broeden en veel succes!

Geplaatst

Gaby, zo voel ik het ook, ik merk dat mjn beschermingsmechanisme weer aan staat. Het gaat vast mis... maar ergens wel hopen natuurlijk dat het wel goed gaat.

En doie bollen.... tja, die doen rare dingen met je. En vooral het ergste vind ik, is dat ze je menstruatie kunnen uitstellen. Bij mijn eerste poging kwam mijn menstruatie pas 3 dagen nar het stoppen met de bollen.

Dus niet ongesteld worden, zegt he-le-maal niets. en dat vind ik vervelend, want dat geeft toch continue valse hoop. dat zit er zo ingebakken bij ons...

Geplaatst

Beuvie,

Wat een enorme domper zeg. Ik leef met je/jullie mee.

Ik weet nog toen mijn 1e keer negatief was, ik ook eerst voor gesprek moest komen, ook zo'n 5 weken later, dat vond ik ook veel te lang duren, want ik wilde door. Iemand hier op het forum adviseerde me een telefonische afspraak te maken, en dat lukte voor de zelfde week nog. Ik weet natuurlijk niet op ze dat bij jou in het ziekenhuis doen, maar het is het proberen waard.

Sterkte meis.

Geplaatst

Dag dames,

Diane, wat fijn dat het snel groeit, spannende week.

Lianza, jij ook gefeiliciteerd met je terugplaatsing.

Simba, ging het gisteren allemaal goed?

Roosie, nieuwe ronde, succes met het spuiten

Beuvie, wat een slecht nieuws en wat vreselijk frustrerend dat ze je zo in onzekerheid laten zitten! Sterkte

Geplaatst

Hoi Meiden,

Heb even niet van me laten horen, wou het even een beetje van me af zetten tijdens de wachtweken. Vanmorgen heb ik er een test aan gewaagd en het is nog heel onwerkelijk maar er stonden toch echt twee strepen.

Ik ben gewoon zwanger!! :zwanger: Weet verder even niet wat ik allemaal moet schrijven, ben helemaal :happydance:

Geplaatst

Gefeliciteerd Saskia!!!!

Hier is de terugplaatsing prima gegaan. een 7 cellige!!

Vorige keer was het een 3 cellige, dus we hebben HOOP!!!!

Geplaatst

Hé Saskia,

Wat een geweldig nieuws, GEFELICITEERD! Het kan me voorstellen dat je helemaal door het dolle bent, geniet ervan...

Lfs Gaby

Geplaatst

Hoi Saskia

Wowwwwwwwwww, van harte meid met je zwangerschap.

Kan me voorstellen dat je het allemaal nog heel onwerkelijk vind na een aantal mislukte pogingen.

Maar deze keer is het dan eindelijk raak. Nu nog spannend............. is het er 1........... of zijn het er misschien 2.

Geniet ervan.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Hoi Saskia,

GEFELICITEERD, wat een ontzettend goed nieuws !!!

Geniet ervan !!

liefs, Diane

Geplaatst

Ik heb ff een vraagje:

Had ik vandaag een uur eerder moeten spuiten?? Ik spuit om 17:45, maar de klok is een uur terug gezet. Had ik nu eigenlijk om 16:45 moeten spuiten??

Liefs Elke

Geplaatst

@ Beuvie, je gaf aan dat dit poging 3 is omdat je poging 1 hebt moeten afbreken ivm te weinig follikels. Heb je toen een punctie gehad? Zo nee, dan moet je toch echt je verzekering nakijken. Mijn verzekering telt namelijk 1 IVF poging als er een punctie heeft plaatsgevonden en er eitjes zijn aangetroffen. Indien er een punctie is geweest en er geen eitjes zijn gevonden of gestaakt voor de punctie dan telt dat niet als poging en ga je een volgende keer weer verder met dezelfde poging. Ik heb mijn 2e poging 3 maal moeten starten. Poging 2a na 1e fm (7 dagen stimuleren) gestaakt ivm te weinig follikels, poging 2b gestrand bij 1e uitgangsecho (dus voor het stimuleren) ivm cyste. Poging 2c is uiteindelijk deze poging geweest.

Dus CHECK je verzekering!

Geplaatst

Hey Meiden,

Dank jullie voor de lieve reacties, daarom weer erg blij met een forum als deze. Ik merk dat ik jullie reacties erg waardeer, komt misschien omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten ?!!

Ben nu ook een stuk rustiger. En ga morgen eerst eens alle vragen op papier zetten. Misschien dat ik er nog een telefoontje aan waag, om eerder te mogen komen.

Dublin : De eerste poging heb ik geen punctie gehad. En mijn verzekeraar telt het daarom niet als een poging. Nu 2 puncties gehad, dus 2 pogingen. En nu eerst het gesprek, voor poging nummer 3.

Elke : Ik heb geen ervaring met Puregon, dus weet niet hoe nauw dat komt met tijdstip. Met de Gonal maakte dat niet zo heel veel uit.

Saskia : Gefeliciteerd meid, Helemaal super !

Groet Beuvie

Geplaatst

Hoi Elke,

Ik heb nu een half uurtje speling er tussen gedaan.

Je mag maximaal een uur verschil hebben. Dus een uurtje later is niet erg.

groetjes, Diane

Geplaatst
Hoi Elke,

Ik heb nu een half uurtje speling er tussen gedaan.

Je mag maximaal een uur verschil hebben. Dus een uurtje later is niet erg.

groetjes, Diane

Dank je wel :-D

Geplaatst

Hi iedereen,

Geen idee of ik hier mag meekletsen, jullie zijn al zover in dit topic haha. Maar ik val nog net in de behandeling oktober :). 29 oktober gestart met stimuleren voor onze eerste IVF poging. Ik zit normaliter met een dun baarmoederslijmvlies, maar de afgelopen ronde was die godzijdank 5.6 mm en normaliter 1 á 2 mm.

Had ook al die tijd geen cyclus, maar ineens was die terug en daar zijn we heel blij mee. Dit alles is gekomen door de prikpil (eenmalige shot) heel lang verhaal, dat bespaar ik jullie. Ben nu dus als de dood dat mijn BMS niet goed groeit tijdens het stimuleren. Bang dat doordat de eitjes zo snel groeien met de Gonal F dat het BMS amper de tijd heeft om mee te groeien en bang als ik de Cetrodide ga spuiten (dat alles platlegt) het BMS helemaal niet meer meegroeit.

Wellicht hebben jullie positieve ervaringen met het BMS of kunnen jullie me gerust stellen. SNap overigens best als jullie zeggen dat ik niet mee mag kletsen hoor.

Liefs

PS diot is het topic dat ik ooit geopend heb over mijn BMS, maar toen had ik nog geen eigen cyclus of 1x gehad.... En de laatste FM was hij 5.6 mm en daarvoor altijd 1 á 2 mm.... Dus was hier al blij mee, maar dan snappen jullie een beetje wie ik ben hihi.

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12690-Dun-baarmoederslijmvlies-en-niks-helpt

Geplaatst

Iedereen mag ALTIJD meekletsen!!!

Maar misschien ga je wel meer aansluting vinden in het november topic. Maar je kunt uiteraard ook hier kletsen, of bij allebei!!

We komen elkaar waarschijnlijk toch op het wachtbankje van november tegen en dan mag je je aansjorren met onze spanbanden.....

Tijdens het stimuleren groeit ook je bms gewoon mee hoor, dus ik denk dat dat wel in verhouding mee gaat met de follikels, en zooo heel snel groeien die nou ook weer niet.

@Elke, wat een stress opeens door zo'n stom uur tijdsverschil... ik ben blij dat ik daar nu niet mee te maken heb. Zou ook voor een dilemma hebben gestaan....

@Beuvie, ik hoop dat je je vragen goed beantwoord gaat krijgen. Wij zijn na de eerste ronde, die ook erg matig wat aantal en kwaliteit was, nu over op menopur, en at heeft beter gewerkt deze ronde..

Geplaatst

Ja je hebt inderdaad gelijk Simba! Wellicht is het november topic beter om mee te kletsen, maar ik val er net tussen haha. Enerzijds ben ik in oktober gestart en anderzijds behoor ik tot november omdat dan de punctie zal zijn.

Normaliter had ik met 75 IE maar 1 eitje tussen CD10 en CD12 klaarstaat. Geen idee hoe snel het groeit met meerdere eitjes. Moet 150 IE Gonal spuiten en heb 2x 900 IE meegekregen, dus voor 12 dagen uir mijn hoofd. Wellicht is het ook beter om mee te kletsen in het november topic, jullie zijn hier al zover, lees zelfs al zwangeren! Van harte dames!!!

Geplaatst

@ Saskia: aaaaaaaaaaaaah! joepie, wat een geweldig nieuws. Gefeliciteerd en geniet ervan. :)

@ Simba: hoe gaat het met jou? spannend he zo een tp....

@ Beuvie: dat ze je zo in onzekerheid laten zitten is niet fijn verdorie.... ik wens je heel veel succes en toi toi toi

@ Diane180: Wat spannend! Als het goed is heb je vandaag een echo en dus op naar de punctie, vrijdag?

@ Roossie: Heel veel succes met toedienen van je hormoontjes.

@ Danielle: Hoe is het met jou? Dit is voor mij inderdaad de eerste tp. Zijn al meer dan 2 jaar bezig maar eerste ICSI.

de andere meiden natuurlijk ook heel veel succes.

aaaaaaaah ik zit pas op dag 4 van het wachten en dat valt gewoon echt niet mee.

ik functioneer bijna niet meer... weird!! Ik moet nog een schilderij voltooien maar ik kom er maar niet aan toe de afgelopen dagen, ben met mijn hoofd er niet bij. OMG!

Het liefst zou ik gewoon 2 weken op de bank gaan zitten wachten!! hihi

Liefs Lianza

Geplaatst

Goedemorgen,

Saskia, wat een goed nieuws, gefeliciteerd!!!

Diane succes met je FM vandaag, ik hoop dat ze goed zijn gegroeid.

Lianza, ik zit ook op wachtdag 4, spannend he. Op zich ben ik al heel blij dat we een terugplaatsing hadden en ik straal daar nog steeds van. Ik hoop ook dat de komende dagen voorbij vliegen!

Geplaatst

Bedankt voor de lieve reacties meiden,

Het voelt nog steeds een beetje vreemd, na zoveel negatieve testen eindelijk een positieve! Vandaag is de officiele testdag dus ik heb nog een testje gedaan. :)

Clearblue zegt ook ZWANGER 2-3 weken. Dus eigenlijk 4-5 weken, dat lijkt me super goed aangezien ik er met 4 weken en 3 dagen precies tussenin zit.

Heel veel succes voor iedereen! Ik hoop dat er nog een hoop GROENE bijkomen. Ik gooi hem er nog even in!

:wav::wav::wav::wav::wav::wav:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden