Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Karin81:

ik heb afgelopen vrijdag 29 okt de tp gehad. En voor mezelf is dat dus ook testen op 12 nov. Ze zeiden 14 dagen dus heb voor mezelf de tpdag al meegerekend. Of klopt dat niet dan?

Komt niet op een dag aan neem ik aan? Ik merk dat ik in de war raak omdat we al meer dan 2 jaar bezig zijn en die onzekerheid kills me. Maar ja, er zit niets anders op dan te wachten. Moet afleiding zoeken maar op de een of andere manier komt dat ene been maar niet voor de andere. Irritant hoor! Ik heb een expositie aankomend weekend en eigenlijk boeit het me zo niet op het moment. Nou dat is vaag want normaal kijk ik er giga naar uit! Ik heb er gewoon geen controle over en dat maakt me ook zenuwachtig.

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Goed nieuws, de punctie is woensdag al !

De follikels zijn goed gegroeid, 2 van 20 mm. In totaal 6 grotere en nog wat kleintjes.

Vandaag dus mijn laatste spuiten gezet. Vanavond pregnyl spuiten en morgen lekker niks spuiten.

Woensdag om 8.00 uur al in het ziekenhuis zijn en om 8.45 uur is de punctie.

liefs. Diane

Geplaatst

Hoi, hoi

Nou het wordt toch donderdag, ze hebben me net gebeld.

Ze hadden net overleg gehad en wilden de kleintjes toch mee laten doen en nog een dagje laten groeien....

groetjes, Diane

Geplaatst

wordt nooit een groot peerd, hahaha

Precies, hoe meer hoe beter !

Geplaatst

Hé Diane,

Goed nieuws zeg en net wat je zegt hoe meer hoe beter. Dus nog even goed broeden en dan heel veel succes donderdag!

x Gaby

Geplaatst

Hoi Diane

Supernieuws meid. En dat ene dagje is idd mooi meegenomen om de kleintjes wat te laten groeien.

Hoe meer hoe beter, vooral omdat dit je laatste poging wordt.

Ben je deze poging niet zenuwachtiger dan de andere, omdat je weet dat het de laatste keer zal zijn?

Ik hoop iig dat de 4de keer scheepsrecht zal zijn en het moet toch verdorie een keertje lukken..........

Ik duim voor je.

@Hoe staat het met de meiden in hun wachtweken. Houden jullie het nog een beetje vol.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Ach... Gewoon door ademen... *zegt zij stoer*

Maar ik zit nog maar in de eerste week... Dat wordt volgende week wel anders...

Geplaatst

Hoi Daniella,

Ja, vooral omdat je weet dat dit de allerlaatste poging is. Het is echt erop of eronder.

Hopelijk nu eens een keer cryo's.

Ben druk aan het broeden, Zometeen de laatste spuiten deca en puregon. Vanavond pregnyl en dan morgen een spuitloos dagje. Ook heerlijk.

groetjes, Diane

Geplaatst

@ Karin:

Hoe is het met jou? In tegenstelling hoe ik mij eerst voelde met deze wachtdagen, gaat het nu een stuk beter. Het is een beetje gerelativeerd bij mij inmiddels en al mijn emoties vliegen niet meer zo door elkaar. (euh ben wel emotioneler, maar eerder zat ik echt in een dipje, dan weer beetje blij enzo). Het is nu een beetje rustiger en voel me blij. Ik ga er gewoon maar van genieten want invloed heb ik er verder toch niet op. Zo zonde om te gaan doemdenken he. Bij iedereen bestaan dan een kans dat het niet lukt of juist wel lukt.

Nog 9 dagen te gaan! Het is ook wel raar om te merken dat ik kaartjes krijg van mensen en kadootjes terwijl ik zoiets heb van euh doe nou even normaal want 100% zeker is het toch echt nog niet, moet nog testen!!!, maar blijkbaar hebben mensen in mijn omgeving er dit keer het volste vertrouwen in. En dat is ook eng!!

Liefs Lianza

Geplaatst

hey meiden

heb even een vraagje... hoe lang duurde het bij jullie dat jullie menstruatie weer normaal was? [na het stoppen met de spuiten] heb wel een soort van menstruatie gehad maar heel anders als normaal...

weet ook niet of het binnen een bepaalde tijd weer normaal hoort te zijn?

liefs mone

Geplaatst

@Gaby hoe gaat het met je vrijdag al testen!

@Saskia wow gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

@Simba gefeliciteerd met je 7 cellige magic egg!!! Wat een verschil met de vorige keer zeg!!

@Diane, succes morgen met de punctie! Fijn dat ze nog even mogen doorgroeien!

@Elke, ik spuit nu iedere dag een uur eerder omdat de klok verzet is. Maar het is niet erg hoor dat je een uur later geprikt hebt, geloof dat er max. een uur tussen mag zitten.

@babii welkom hier succes met je ivf behandeling! Ik schrijf zowel in het oktober als in het november topic mee.

In oktober stimuleren en in nov. punctie en hopelijk TP.

@Lianza, wat apart dat je al kaartjes krijgt terwijl je nog moet testen!!! Ik hoop heel erg dat je omgeving gelijk heeft!!

@mone, ik had na mijn ivf weer op een normaal tijdstip mijn ongi, maar ik heb dan ook geen tp gehad. Maar ik weet nog wel dat ik na een IUI met hormonen het soms langer duurde eer ik weer ongi werd, dat was in een rustmaand.

Ik heb weer drukke werkdagen achter de rug en morgen mag ik weer.

Zei mijn manager vandaag dat hij het liefst heeft dat ik volgende week 4 dagen kom werken!!!

Uitgerekend in de week dat ik mijn punctie heb........heb al gezegd dat ik woensdag waarschijnlijk niet kan, maar dat ik dat vrijdag pas weet.

Woensdag waarschijnlijk de punctie, maar kan ook een dag later zijn, ik denk niet eerder.

Vrijdag mijn eerste fm en dan denk ik dat ik maandag terug moet komen.

Ben wel benieuwd, heb al een aardig gevoelige buik, vooral in de loop van de middag voel ik mijn eierstokken goed.

Heb ook al aardig wat slijm afscheiding en ik moet op tijd naar het toilet anders gaat de boel drukken.

Heb van manlief een vaasje gekregen met 2 bloemen erin, erg leuk en super lief! :-)

En hij houdt extra rekening met me omdat ik iedere dag moet prikken en mijn gevoelige buik.

Aan mijn acupuncturiste heb ik ook tips gevraagd vanwege de vakantie.

Ze zei dat ik op moest letten dat het zwemwater niet al te koud is, anders te snelle temp. wisseling.

En attracties niet ingaan als er een bordje bij staat niet voor zwangeren, dus niet over de kop e.d. voor de rest gewoon genieten.

Ik heb ook walnoten olie gekocht, schijnt goed te zijn voor de innesteling.

Verder gewoon doorgaan zoals ik nu eet.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag gaat het gebeuren de allerlaatste keer een punctie.

Op naar het ziekenhuis.

liefs, Diane

Geplaatst

Hier helaas een negatieve test... Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn dat het

gelijk de eerste keer zou gaan lukken. Ga morgen dd maar eens bellen om te horen of ik

de twee cryo's zo snel mogelijk terug kan laten plaatsen.

x Gaby

Geplaatst

Diane, heel veel succes vandaag!

Gaby, wat een naar bericht. Heel veel sterkte een een knuffel vanuit hier. Ik hoop voor je dat je snel je cryo's terug krijgt.

Geplaatst

Ah Bah. gaby, wat vervelend!!!

Wil je de 2 cryo's tegelijk laten terugplaatsen?

Of zitten ze gewoon in 1 rietje?

Ik kan me indenken dat als je er nu 1 laat terug plaatsen, dat je binnen IVF-1, nog een poging meer hebt dan.

Maar meid, wat een rotnieuws..... of je nu in de eerste of tweede poging zit.. het is gewoon bagger vervelend!!

Geplaatst

Diane, heeeeel veel succes !!!

Gaby, wat een enorme domper zeg. Heel veel sterkte.

Liefs Guusje

Geplaatst

@Diane: Heel veel succes. Het zal nu wel voorbij zijn. Wat is de vangst? ;)

@Gaby: Wat klote!!! Hopende dat je snel een cryo terug mag laten plaatsten.

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden