Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Gaby: Wat klote voor je dat het niet gelukt is.

Ik hoop dat je snel verder kan met je cryootjes.

@Simba: Gefeliciteerd meid, een cryootje.

Hoop dat je hem voorlopig niet nodig hebt, maar voor de toekomst ligt hij op je te wachten.

@Diane: Hoe is je punctie geweest vandaag?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanmorgen de punctie gehad. Om 8.00 uur waren we al in het ziekenhuis waar ik meteen de verdovingsspuit in mijn bil kreeg.

Die voelde ik deze keer bijna niet :-)

Alle follikels zijn aangeprikt, ook de kleintjes allemaal. Die zijn lastiger en wat pijnlijker met het aanprikken. Maar de punctie viel mee erg mee deze keer.

Wel raar dat dat ook bij elke poging anders was.

Met alle follikels (zo ongeveer 10) is mijn man met de Isobox naar Zwolle gereden.

Er zijn 6 eitjes ! een goeie score en 3 miljoen zaadcellen.

Vanmiddag nog liggen pitten op de bank om bij te komen. Zaterdag worden we tussen 9.00 en 13.00 uur gebeld door Zwolle, of er bevruchtingen zijn en hoeveel.

En wanneer de tp zal zijn (waarschijnlijk maandag).

Zo jullie zijn weer helemaal op de hoogte. Alles is reuze meegevallen. NU maar wachten tot zaterdag.

liefs, Diane

Geplaatst

Hoi Diane

Fijn dat de punctie meegevallen is.

Nu wachten op het telefoontje hoeveel bevruchtingen er zijn, spannend.

Heel veel succes en op naar de TP.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Gaby, nee he wat balen meis, hopelijk kun je snel door voor de cryo's.

@simba gefeliciteerd met je cryo!

@Diane fijn dat je punctie goed gegaan is! Mooie score hoor 6 eitjes! Neem lekker je rust en dan het spannende foontje!!

Nog 1 dag werken en dan is het eindelijk weekend, ga ik lekker bijkomen.

Ik had vandaag de manager voorgesteld om morgen ook nog te werken, omdat ik volgende week minder beschikbaar ben. Dat vindt hij een goed idee.

Het ging wel per sms, voordat ik het wist was hij weg, hij is vandaag jarig en ging ook nog naar de begrafenis van zijn neef.

Verder voel ik me goed, soms is het naar huis racen om op tijd te spuiten, maar gaat goed.

Buik is nog gevoelig, ben erg benieuwd morgen met de fm.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie,

Je 1e fm vandaag, heel veel succes !

liefs, Diane

Geplaatst

goeiemorgen meiden....

Roossie, succes met je FM *groei* *groei* *groei*

Hoor je vandaag of morgen meer Diane?

Karin, hoe is het met jou? Spannend he...

Geplaatst

Hoi Simba,

Morgen hoor ik meer. Tussen 9.00-13.00 uur worden we gebeld.

Spannend.....

Geplaatst

Meestal bellen ze voor 9.30a;. Ook al eens een keer om 8.45. uur

wachten wachten wachten,.....

Geplaatst

Heej meiden,

Ik heb vanmorgen mijn eerste FM gehad en alles zag er goed uit! Mijn BMS was 7,6 en dat was goed zeiden ze :-D

Rechts heb ik 4 folikels zitten die mee doen en links heb ik er 8! De grootste was 17 mm en de kleinste 12 mm. Zoveel heb ik er de vorige keer niet gehad. Ben dus super blij!!!

Morgen moet ik weer teurg vor een FM, dan weten we ook wanneer de punctie zal zijn, waarschijnlijk dinsdag of woensdag.

Diane: succes met wachten en ik duim dat ze je snel zullen bellen!

Liefs Elke

Geplaatst

Hey Elke,

Zo dat is veel hoor !!

Ja op naar morgen, ik hou je op de hoogte.

liefs, Diane

Geplaatst

@Diane, succes morgen met je telefoontje!!!

Vandaag echo gehad, het gaat nu allemaal heel snel

Rechts heb ik 2 grote follikels en 3 kleintjes, de gyn wist niet of die wel mee zouden gaan groeien.

Links 6 follikels, waarvan de kleinste 11mm en 2 al 17mm.

Bms is 7mm, dat was goed zei ze.

Morgenochtend moeten we weer terugkomen, wordt vroeg opstaan om 8.15 moeten we er al zijn.

Misschien morgen al de pregnyl en maandag al de punctie ipv woensdag.

Helemaal beduusd waren we ervan, daarna naar mijn werk gegaan.

Heb een tijdje beduusd achter mijn pc gezeten, het wordt nu heel erg spannend!

Maarja ik kan mijn manager dus niets garanderen over volgende week, punctie kan maandag, dinsdag of misschien toch woensdag zijn.

Daarom heb ik mijn manager verteld dat ik niet kan zeggen wanneer ik volgende week kan komen, vanwege een kleine ingreep in het ziekenhuis.

Hij zei gezondheid gaat voorop, laat me maar weten wanneer je kan komen.

Ik was erg opgelucht dat ik het hem verteld had, heb hem niet alles verteld hij deed zo van dat hij niet alles hoefde te weten.

Op naar morgen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi Roossie

Je gaat ineens in een sneltreinvaart, haha.

Succes morgen met je 2de fm en hopelijk maandag dan al de punctie. Spannend hoor.

Heel veel succes

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Heej heej,

Net mijn 2de FM gehad en alles gaat super. BMS was al 8,5 en gisteren nog 7,6. De grootste folikel is al 22 mm!!

As dinsdag de punctie... en dan donderdag of vrijdag de teruplaatsing.

Zo spannend!!

@Roossie: hoe was het bij jou? Wanneer heb je de punctie?

@Diane: heb je al iets gehoord?

Liefs Elke

Geplaatst

@Elke, ziet er goed uit dus voor je! Dinsdag de punctie, dus nog 1 dagje prikken.

Nou vanochtend vroeg uit de veren en hop naar het ziekenhuis voor de echo!

Zat nog een stel die gisteren ook voor ons waren, straks zien we ze misschien nog bij de punctie hahaha......

Ik heb nu 10 follikels, waarvan de kleinste 10mm is, er zijn dus een paar bijgekomen.

Maar de grootste is al 21mm!

Bms is 9mm dus dat is erg netjes en bouwt goed op.

Nu wordt ik vanmiddag gebeld of ik maandag of dinsdag de punctie heb.

Dus vandaag of morgen de pregnyl zetten.

Manlief was zo lief om nog te vragen of het niet op dinsdag kan, dan hebben we op vrijdag de TP heb ik het hele weekend om uit te rusten hihihi.....

Ze zou er rekening mee houden maar ze zei we moeten in de eerste plaats goed kijken wanneer we de eitjes het beste kunnen oogsten.

Ik denk dat we op maandag uit komen, omdat die ene al 21mm is. Maarja we wachten het af, ik word gebeld tussen 12.00 en 16.00 dus ieder moment kan de foon gaan.

Ik zei tegen de gyn, het gaat ineens snel komt dat door het lange protocol. Ze zei nee juist bij lang protocol duurt het vaak wat langer en bij kort protocol wat sneller.

Ik ben ook nog minder puregon gaan prikken ook dan de vorige keer. Bij mij is het anders om bij kort protocol duurde het iets langer dan bij lang protocol.

Tsja ben weer een aparte!

Liefs Roossie

Geplaatst

Wat spannend Roosie!! Ziet er allemaal goed uit. Wat het nu snel he?

Begin nu alweer zenuwachtig te worden voor dinsdag.

Succes :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Ja het gaat echt snel ineens, ik was me aan het voorbereiden op woensdag en dan is het toch ineens 2 dagen eerder!

Maarja kunnen we ook eerder testen en zijn we eerder zwanger!! :-)

Super spannend allemaal en ik huiver voor het telefoontje over wel of geen bevruchtingen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hallo allemaal

4 eitjes waren goed genoeg voor ICSI, 3 zijn er bevrucht en maandag om 13.45 uur worden er 2 teruggeplaatst.

Hopelijk is de emmie die overblijft goed genoeg om in te vriezen.

Ga stiekum toch vragen of ze er niet 3 willen terugplaatsen.

Op naar maandag !

Geplaatst

@Diane ook hier gefeliciteerd met je emmy's!! Spannend hoor, op naar maandag en hopelijk mag je ze alledrie terug laten plaatsen!

Ik ben gebeld!!!!

Maandag om 11.00 uur punctie, om 10.30 uur moeten we aanwezig zijn voor de zaadjes.

Vanavond pregnyl zetten om 23.00 uur.

Nu gaat het echt allemaal gebeuren!

Liefs Roosie

Geplaatst

Hoi Roossie

Geweldig meid maandag de punctie.

Ik wens je alvast heel veel succes en dat er maar mooie bevruchtingen uit voort mogen komen.

Groetjes

Daniella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden