Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elke: Wat fijn, een mooie embryo teruggeplaatst gekregen. Nu die vreselijke wachteweken.

Laten we met z'n allen Lianza volgen, net zo groen :)..

@ Lianza: Hoeveel testen heb je al gedaan? Woeiiiii, kan me je geluk zo goed voorstellen...

Ik heb even een afbeelding van één van onze embryo-wondertjes geplaatst.. Ik wil eigenlijk vanalles doen om ervoor te zorgen dat ze blijven zitten, maar je kan er zo weinig aan doen nog.. Alleen gezond leven, maar dat deed ik al..

Ik heb nog een weekje vakantie en dan de laatste week aan het werk. Dan schiet de tijd wel op..

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sanne ja daar teken ik voor hoor om met z'n allen Lianza op te volgen!!!

Wat gaaf zeg dat je een plaatje van je emmy hebt.

Wat ik apart vind, heb die hele emmy niet gezien, ze hebben wat in me gespoten en klaar krijg verder niets te zien.

Vertrouw die artsen wel hoor, maar is toch apart.

Emmy vraagt ook al veel aandacht!

Gisterenavond kreeg ik het ineens erg koud en was niet helemaal lekker.

Heb wel goed geslapen, maar vanochtend om 6 uur moest ik al naar de wc.

Daarna trok de pijn die ik bij mijn schaambot had naar mijn stuitje toe, oehh dat deed pijn net of er een mes in mijn stuitje stak.

Na een tijdje verminderde de pijn en schoof de pijn naar de linkerkant van mijn baarmoeder.

Ik voelde flinke steken, op gegeven moment kon ik gewoon niet meer liggen, ik ging zitten maar dat was ook niets.

Gelukkig hebben we een luxe bed waarbij je het hoofdeinde en voeteneinde omhoog kunt zetten, dat heb ik dus gedaan en toen ging het een beetje beter. Die stekende pijn aan de linkerkant voel ik nog een beetje, pijn bij mijn schaambot is ineens weg dat is wel erg fijn, al is het nog wel gevoelig. Plassen gaat ook nog steeds pijnlijk.

En dan ga je je dingen afvragen zou dit de innesteling zijn? Heb zoiets nog nooit gevoeld.......

Straks sinterklaas kijken op tv, manlief is klussen bij een vriend van hem die een fitness club begint hier in de buurt.

Liefs Roosie

Geplaatst

@ Roossie: Ja je moet er echt op vertrouwen dat de artsen goed handelen. Ik heb ook een foto meegekregen waarop te zien is waar de embryo's geplaatst zijn. De embryo's zelf zie je niet, maar de luchtbelletjes.. Wel heel bijzonder hoor. Na de plaatsing krijg je van de laborante wel te horen dat het slangetje leeg is toch?

Al die dingen die je voelt, wat spannend! Ik kreeg de tip van iemand dat granaatappel goed is voor de innesteling. Ik ben dus van die sapjes aan het drinken.. Ach je probeert toch vanalles dan hé? Wij hebben geen cryo's, dus hierna houdt het op en dat is wel eng!

Geplaatst

@Sanne ja ze hebben het slangetje gecheckt hoor en ik vertrouw ze wel, is alleen een apart gevoel.

Wat eng voor jullie dat als je nu niet zwanger bent het ophoudt voor jullie.

Ik ga knoert hard duimen dat je nu wel zwanger bent, moet gewoon lukken!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ik heb ook een foto van frummel en een echoplaatje met de luchtbelletjes.

Maf.. die granaatappel, die had ik uit mezelf gekocht en lekker op zitten peuzelen. Zo zie je maar....je doet vaak al vanzelf wat goed is....

Geplaatst

@ Simba: Hihi, jij hebt gewoon zonder het te weten een granaatappel opgegeten. Liep jij ook in het Radboud?

Ik weet helemaal niet hoeveel cellig mijn embryo was. Als ik zelf ga tellen kom ik op 8. Maar ik weet het niet. Jij bent lekker zwanger, geniet ervan!!

Geplaatst

@Simba ik zie ineens dat je zwanger bent!

GEFELICITEERD!!!!!

Wat goed zeg, dat er tussen die 3 eitjes een gouden ei zat!

En ook 7 cellig, net als ik, ik hoop dat ik net zoals jij zal eindigen.

Geniet van je zwangerschap meis, wanneer heb je je eerste echo?

Liefs Roossie

Geplaatst

@Elke: Fantastisch een mooi toppertje in je buik.

Heel veel succes gewenst met de wachtweken.

@Sanne: Ik wens je heel veel succes in je wachtweken en ik hoop dat er tenminste eentje blijft "plakken".

Dus dit is jullie laatste behandeling? Dat maakt het helemaal superspannend voor je.

Maar ik zie dat bij je 2de behandeling het niet tot bevruchting en dus net tot TP heeft geleid, wordt die poging dan toch geteld??

Ik zal iig heel hard voor je duimen dat het deze keer raak zal zijn.

Groetjes

Daniella

Geplaatst
@Elke: Fantastisch een mooi toppertje in je buik.

Heel veel succes gewenst met de wachtweken.

@Sanne: Ik wens je heel veel succes in je wachtweken en ik hoop dat er tenminste eentje blijft "plakken".

Dus dit is jullie laatste behandeling? Dat maakt het helemaal superspannend voor je.

Maar ik zie dat bij je 2de behandeling het niet tot bevruchting en dus net tot TP heeft geleid, wordt die poging dan toch geteld??

Ik zal iig heel hard voor je duimen dat het deze keer raak zal zijn.

Groetjes

Daniella

@ Daniella: Dat klopt, als je de punctie hebt gehad, dan telt de poging mee. Heel zuur, want eigenlijk voelt dit pas als tweede kans. De tweede behandeling hebben ze mij te weinig Puregon voorgeschreven waardoor er te weinig follikels groeiden. En wij hebben toen nog aangedrongen op ICSI, maar ze hebben toch de keus gemaakt voor IVF. En toen trad er geen bevruchting op.

Geplaatst

Wat waardeloos dat het ziekenhuis bij je 2de poging geen ICSI heeft toegepast.

Dan had je misschien wel emmies gehad en dus een TP. Het is natuurlijk nooit zeker, maar de kans met ICSI is natuurlijk wel groter.

Daarom verbaast het me nu helemaal dat ze bij deze poging met uiteindelijk 5 rijpe eicellen ook geen ICSI hebben toegepast.

Vooral omdat ze weten dat er bij je 2de poging geen bevruchtingen waren met IVF.

Kan me echt voorstellen dat je je klote voelt en ook wat machteloos lijkt me met die beslissingen van het ziekenhuis.

Ik duim heel hard met je mee dat deze ene "emmy to be" dinsdag een mooi plekje krijgt in je buik.

Ik blijf je volgen.

Liefs

Daniella

Geplaatst

@ Simba: GEFELICITEERD!!!!!!! WHOEHOEOEOEOEOE

Spannend zeg, zo een eerste echo.... ik moet een paar daagjes langer wachten, tot 8 december.

@ Elke: Hoe is het met je emmie in je tummy?

@ Sanne: ik blijf voor je duimen.

Ik heb inmiddels nog geen andere test gedaan. Denk dat ik het misschien toch niet doe. Geen idee... wat is wijsheid he. Die test van Clearblue is na 24 uur niet meer leesbaar dus heb er gelijk foto's van gemaakt om het alsnog terug te zien dat het echt zo is. Ik voel wel prikjes in mijn buik. Ben erg moe maar weet niet of dat al daar van komt of dat er weer wat van me af valt qua hoop en stress e.d.

Succes allemaal meiden.

Groet Lianza

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1 x IUI dec 2009-jan 2010

1 x ICSI okt 2010, test vrijdag 12 november ZWANGER!

Geplaatst

@Lianza, ik voel eigenlijk helemaal niets... Kan volgens mij ook nog niet, haha. Bij mijn dochter voelde ik de eerste week ook niets. Vanaf week 2 had ik het idee dat ik ongi zou worden, maar das niet gebeurt :-D

Laat je niet gek maken hoor. Je bent gewoon zwanger!! Ene nog een tipje. Als je nog een zwangerschapstest gaat doen en wil bewaren. Doe er dan na de uitslag blanke nagellak op, dan wordt ie niet geel en blijft mooi.

Liefs Elke

Geplaatst

@ Lianza: Die moeheid kan héél erg goed door de zwangerschap komen. Verder hoef je natuurlijk (nog) geen kwaaltjes te voelen. Ik ben nu al aan het opletten of ik wat merk. Slaat helemaal nergens op natuurlijk, want ik zit pas twee dagen na de terugplaatsing!

Geplaatst

Simba,

GEFELICITEERD je bent ZWANGER !!!!!!!!

Geniet er van !!!

liefs, Diane

Geplaatst

@ Diane: Hoe voel je je. Kun je het een beetje volhouden in de wachtweken?

Ik niet, haha en ik zit nog maar op de tweede dag na de terugplaatsing..

Ben overal aan kijken naar foto's van embryo's en vergelijk die met die van ons... Ik heb een raar gevoel in mijn buik.. Maar ja, je gaat nu echt overal op letten hé? Voor jou is dit ook de laatste behandeling toch? Voor mij is dit de laatste vergoede behandeling. Als het niet lukt gaan we nog een keer zelf betalen, maar dat moet dan nog wel gespaard worden (geen idee wat het kost). Maar eigenlijk moet ik daar nog helemaal niet over nadenken hé? Het ene moment ben ik heel positief en het andere moment zit ik al te zoeken naar verhalen van mensen die in Dusseldorf een behandeling hebben gedaan.. Pffff ik word nu al moe van mezelf...

Maar ik ga mijn tekst nu groen maken, want daar gaan we voor hier op het wachtbankje..

Geplaatst

Hoi Sanne,

Goed idee als je tekst in het groen !!!

De eerste week zit er morgen op dan zitten we op dag 7, en het gaat traaaaagggg. pffffff

Komt misschien omdat het de allerlaatste poging is..?

Ik voel me verder goed en in mijn buik is alles rustig. Op naar week 2

liefs, Diane

Geplaatst

Even een snelle update van mij, ik reageer een andere keer weer op iedereen. Ik wil vanavond even rustig aandoen om morgen weer te kunnen werken.

Met mij gaat het al weer een stuk beter, ben weer bijgekomen van al die pijnlijkheden van gisteren.

Ik heb gisteren zelfs zitten huilen bij kinderen voor kinderen. Ze zongen over moederdag en ineens flink janken, wat ook weer pijn aan mijn buik deed.

Ik miste mijn moeder ineens onwijs, misschien ook het idee om moeder te worden zonder mijn moeder.

Daarna nog een keer bij de jubilieumshow veel later toen ze ter afsluiting kinderen voor kinderen zongen, daarbij moest ik erg aan vroeger denken aan mijn kindertijd.

Nu heb ik nog wel een gevoelige onderbuik en van zitten naar staan gaat moeilijk net of alles weer op zijn plek geschoven moet worden en dan doet het lopen geen pijn.

En het rechtop zitten op mijn stuitje doet soms nog pijn, misschien nog de wond van de slagader.

Morgen ga ik maar weer eens proberen te werken, 2 dagen en misschien nog een dag eens kijken of het lukt en daarna lekker met vakantie.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi Roossie

De emoties kunnen ineens flink los komen door alles spanningen die deze behandelingen met zich mee brengt.

Ik ben zelf ook altijd heel erg emotioneel als ik met de behandeling bezig ben.

Werkse in ieder geval deze daagjes en doe lekker rustig aan. Daarna ga je lekker met vakantie en kun je lekker tot rust komen.

Heel veel succes nog verder en alvast een hele fijne vakantie gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@ Sanne: Mooi groen is niet lelijk :) Ik ben nog steeds heel hard aan het duimen voor je.

@ Diane: Nog een week en dan lekker testen. Spannend!

@ Roossie: O meis, ik snap zo goed wat je bedoeld. Mijn moedertje is 2 jaar geleden overleden en we waren zo close. En ze zou het geweldig hebben gevonden als ik haar had verteld dat ik nu zwanger zou zijn. Afgelopen weekend was dan ook een weekend met vreugde en verdriet na vrijdag de zwtest gedaan te hebben. Dat dubbele gevoel zal hopelijk wel afnemen maar ik ben bang van niet.

Sterkte. Laat jezelf lekker vertroetelen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1 x IUI dec 2009-jan 2010

1 x ICSI okt 2010, test vrijdag 12 november ZWANGER!

8 december 2010 controle in het Medisch Centrum Kinderwens te Leiderdorp

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden