Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lianza: Wat spannend morgen testen. Heb je nog niet de neiging gehad om eerder te testen?

Heb je één of twee embryo's teruggeplaatst gekregen?

Ik duim voor je voor een dikke vette positieve test.

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAA WE HEBBEN EEN TERUGPLAATSING JIPPIEEEEEEEEEEEEEEE

Er zijn 5 embryo's ontstaan, 1 wordt er teruggeplaatst en 1 wordt er ingevroren.

Om 11.30 uur is de tp.

Manlief is zijn werk aan het afronden en komt zo naar huis.

Ik ben helemaal door het dolle heen!!!! :-) :-)

Net na het telefoontje belde mijn verzekering op met vragen over hoe het met me gaat pffff...kon niet ineens gelijk mijn man bellen.

Manlief is helemaal beduusd hahahaha..........

@Sanne wow 10 emmy's gefeliciteerd!!!!

Geplaatst

YESSS hehe hartstikke goed Roossie!!

5 emmy's !! goed hoor.

alvast heel veel succes morgen met de tp !!

Geplaatst

ach, natuurlijk stom (hormonen) ;-)

succes en sterkte met dfe wachtweken. ik hou vast een plekje vrijd op het wachtbankje!!

Geplaatst

ja gezellig op het wachtbankje.

Zit nu op dag 3 en het gaat heeel langzaam heb ik het idee.

Geplaatst

Ja erg hé nu die wachtweken nog pffffffff, gelukkig ga ik de 2e wachtweek op vakantie.

En deze week vakantie voorbereiden en paar dagen werken.

Ik trakteer straks wel op appeltaart gaan we die met iedereen op de wachtbank oppeuzelen, met Jip en Janneke champagne hahaha.........

Geplaatst

@Roossie: wat goed dat ze niet gebeld hebben!!! Nog even en je hebt je emmy!!

@Diane: wachten duur altijd lang!! Komt goed. Je moet toch nog 8 maanden wachten op je kleintje, dan is 2 weken niets ;)

Mijn telefoon mag binnen nu en 40 min niet gaan!! Als ze voor 12 uur niet hebben gebeld dan heb ik morgen de terug om 15 uur de terugplaatsing van een prachtige emmy :)

Liefs Elke

Geplaatst

Elke...niet vervelend bedoeld hoor...maar die 8 maanden wachten in de wetenschap dat je zwanger bent is lijkt me toch wel anders wachten dan het wachten op (opnieuw) een enorme teleurstelling of je ongesteld wordt!

Geplaatst
JAAAAAAAAAAAAAAA WE HEBBEN EEN TERUGPLAATSING JIPPIEEEEEEEEEEEEEEE

Er zijn 5 embryo's ontstaan, 1 wordt er teruggeplaatst en 1 wordt er ingevroren.

Om 11.30 uur is de tp.

Manlief is zijn werk aan het afronden en komt zo naar huis.

Ik ben helemaal door het dolle heen!!!! :-) :-)

Net na het telefoontje belde mijn verzekering op met vragen over hoe het met me gaat pffff...kon niet ineens gelijk mijn man bellen.

Manlief is helemaal beduusd hahahaha..........

@Sanne wow 10 emmy's gefeliciteerd!!!!

Wauwww Roossie wat fijn! En ook nog een cryo. Geweldig meid.. Nu lekker genieten van dit goede nieuws en je kleine wondertje.. Woeiiii op naar een positieve test. Gelukkig heb je leuke dingen gepland staan de aanstaande twee weken.

@ Elke: Oeoeoehh Spannend hé dat wachten op Geen telefoontje.. Ik ben wel blij dat wij voor de tijd al kunnen zien op de digipoli hoe het ervoor staat.

Geplaatst
Elke...niet vervelend bedoeld hoor...maar die 8 maanden wachten in de wetenschap dat je zwanger bent is lijkt me toch wel anders wachten dan het wachten op (opnieuw) een enorme teleurstelling of je ongesteld wordt!

Dat snap ik, maar ik probeer er een positieve draai aan te geven :)

Geplaatst

Komt wel goe hoor, ik zorg voor afleiding, maar heb het gevoel dat het nu toch langzamer gaat dna (de dagen) dan de vorige keren.

Voor ik het weet zit week 1 erop !!

Geplaatst

@ Roossie: JOEPIEIEIEIIEIEIEIEIEIE gefeliciteerd met je tp. Ow wat fijn voor je. Zal even zingen van blijdschap tralalalalala.

@ Sanne: ik heb er eentje terug laten plaatsen (in het Medisch Centrum Kinderwens doen ze maar 1 emmie).

En ik heb zooooooo de neiging gehad om te testen vorige week donderdag.

Ik werd helemaal gek. Hield het niet meer. Had ooit eens een buil van die zwstripjes gekocht dus ik overal zoeken of ik echt niets had nog. GELUKKIG had ik niets meer liggen en heb me er weer bij neergelegd dat ik niet moest gaan testen. Had het toch heel druk deze periode totdat zondagavond bruinbloed kwam. AAAAAAAh HELp. Ik zat die maandag in de trein naar een concert van mijn Amerikaanse superheld in Antwerpen maar ik kon niet blij zijn. (ging nog naar wc in de trein, nou dan MOET ik wel want ik doe dat echt NOOIT, zo goor!!) Was alleen maar met die stomme ongesteldheid bezig. Maar het zette niet door. Maar heel klein beetje. Dus hopelijk was dat innesteling???

Eindelijk is het dan bijna morgen. Ga zo een zwtest halen.... ik durf niet te kijken morgen!! Ik laat het nog weten natuurlijk. Succes he.

Groet Lianza

Geplaatst

Aaaaaaaaaaaaaaaaah kan het nog steeds niet geloven maar vanmorgen een test gedaan en er staat toch echt:

ZWANGER 2-3

Een test gedaan van Clearblue en heb dan ook de neiging om een nog een keer opnieuw te doen van het weekend.

Zit nog in ongeloof. Is het gewoon echt de eerste keer al raak??!! Pinch me.

Mijn vriend helemaal door het dolle heen, ik nog steeds half stoicijns voor me uit te staren.

Ben zooooooooooooo blij.

JOEPIEIEIIEIEIEIEE

groet Lianza

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1 x IUI dec 2009-jan 2010

1 x ICSI okt 2010, test vrijdag 12 november ZWANGER!

Geplaatst

Lianza,

GEFELICITEERD !!!!! je bent Zwanger !!!!

Geniet ervan !!

liefs, Diane

Geplaatst

@ Lianza: Gefeliciteerd Gefeliciteerd Gefeliciteerd Gefeliciteerd Gefeliciteerd Gefeliciteerd Gefeliciteerd Gefeliciteerd Gefeliciteerd

Joehoeoeoeoeoeoeoeooeoeoe

Wat fijn voor je dat het direct de eerste keer gelukt is.

Geplaatst

@Elke, hopelijk ben je niet gebeld!!! Succes vandaag met de TP!

@Sanne, succes met de tp van je twee emmies!!!

@Lianza, GEFELICITEERD!!! WAT SUPER JE BENT ZWANGER! jOEPIEEEEEEEEEEEE

Iedereen een dikke knuffel!!!! En bedankt voor al jullie lieve woorden!

Gisteren heb ik om 11.30 uur mijn tp gehad en het is allemaal goed gegaan.

Dezelfde gyn als van de punctie heeft ook de tp gedaan.

Ze vroeg gelijk hoe het met me gaat vanwege de slagader.

Heb haar verteld dat ik nog niet heb kunnen werken, maar dat het wel iedere dag beter met me gaat.

Ze vond dat erg fijn om te horen, want als dat niet zo was moest er naar gekeken worden.

Ze gaf me ook groot gelijk dat ik thuis was gebleven deze week.

De tp is bijzonder, maar ook zo gebeurd.

Ik hoefde gelukkig geen volle blaas te hebben, ik kreeg dan ook geen echo apparaat op mijn buik.

Het was eendenbek erin en hop spuitje met slangetje erin, hij ging gelijk op de goede plaats.

Daarna werd er gekeken onder de microscoop of ie echt uit het spuitje was en ja hoor, ik had echt eindelijk mijn emmy in de buik.

Mijn emmy is 7 cellig en de cryo ook, een embryo moet ook minstens 7 cellig zijn eer ze hem invriezen, daar zijn ze wel streng in.

De gyn zei nog, dat dit harstikke goed is, zo fijn om te horen!!

Nu mag ik gewoon alles doen, zelfs bungyjumpen hahaha.......wat ik sowieso al niet doe.

De assistente zei het liefst zou je 14 dagen met je benen omhoog willen gaan liggen, de gyn zei ja en dan ook nog slapen hahaha......

25 nov. mag ik gaan testen, dan zijn we op vakantie.

Was ook wel fijn om weer een aantal stellen te zien die op dezelfde dag als ik de punctie gehad hebben, zo van die hebben dus ook goed nieuws gehad!

Na de TP zijn we even naar een nieuw winkelcentrum geweest bij ons in de buurt, hebben we bij een brasserie geluncht en bij de hema tompouzen en Jip en Janneke champagne gehaald. We waren en zijn nog in een echte feest stemming. Nog nooit zijn we zo dichtbij een zwangerschap geweest en na al die jaren eindelijk een emmy in mijn buik, dat voelt al zo bijzonder. En ook te weten dat ICSI echt werkt bij ons, dat dit de behandeling voor ons is, dat geeft al veel rust.

Daarna nog door naar acupunctuur, manlief ging voor het eerst mee.

Ze heeft nog wat gedaan voor de goede doorbloeding van de baarmoeder, dat mag nu nog daarna niet meer.

En ik heb een paar prikkers in mijn oren gehad.

Ze gaf als tip om niet pittig en niet te zout te eten en iedere ochtend iets zuurs drinken.

Iedere morgen pers ik een verse jus d'orange uit, sinds ik beetje grieperig was doe ik dit en het voelt als een powerdrankje.

Daarna nog met onze poes naar de dierenarts voor haar jaarlijkse inenting en apk keuring en toen was de pijp wel leeg.

Gelukkig ging manlief koken en ik had er een kaarsje bij aangedaan, we voelen ons zo blij!!

We hebben ook van fam. en paar vrienden lieve smsjes gehad en paar telefoontjes. Voelt erg goed dat er een aantal mensen zo met je meeleven, de vorige keer waren het een paar mensen die ervan afwisten, maar dit voelt toch wel fijner zo.

We noemen elkaar nu pappa en mamma van Emmy hihihihi

En we hopen dat we de cryo kunnen gebruiken voor een broertje of zusje!

Liefs Roosie

Geplaatst

@ Roossie:

Ik ga ook voor jou duimen dat emmy blijft zitten. Dat vind ik nu ook zo spannend dat er een traject is geweest, kost al zoveel moeite (ik klaag niet hoor want ik lees dat bij andere, dat ze er veel meer voor hebben moeten doen of nog doen) en dan nog die wachtdagen. Dat vond ik nog het ergste van alles hihi.

Gewoon laten plakken en ik had ondertussen al gekletst met onze beeb zodat ie maar heel veilig mag innestellen en vooral moet blijven zitten. :happydance:

Ik heb de test inmiddels al 1700 keer bekeken maar er staat toch echt zwanger :zwanger:

Ik ga nu nog even snel de hort op om iets leuks te scoren voor mijn mannetje als kadootje voordat ie thuis komt.

@ Elke en Sanne: Heeeeeel veel succes met de terugplaatsing. Spannend...en nu wachten

Succes meiden

Liefs Lianza

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst

@Roossie: Meid wat fijn dat je eindelijk een emmy in je buik hebt zitten.

Heel veel succes met je wachtweken, maar dat zal best lukken met je vakantie in het vooruitzicht.

Ik duim voor een positieve test op 25 november.

@Lianza: Geweldig dat het de eerste keer gelijk raak is.

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Lianza, ja in het begin zal het super onwerkelijk zijn dat je ineens zwanger bent.

Goed idee om een cadeautje te scoren als je man thuis komt.

En ik praat ook al met mijn emmy, heb gezegd dat als ie zijn best doet ook een broertje of zusje krijgt hahaha.......en dat we goed voor hem zullen zorgen.

@Daniella dankjewel!!!

Geplaatst

Heej dames!

Ook ik ben inmiddels de trotse eigenaar van een kei mooie verse emmy!!

Van de 16 eites hebben ze er 15 kunnen bevruchten. Er zijn er daadwerkelijk 12 tot emmy gegroeid. Ze konden me alleen nog niet zeggen of er iets van de andere 11 ingevroren kon worden. Hier krijg ik nog bericht over.

@ Lianza: gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

@ Roossie en Sanne: en nu gaan we broede met zijn alle!! :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Elke,

Wauw wat een aantallen.

En in het bezit van een mooie emmy, en nu maar goed broeden!

liefs Diane

Geplaatst

@Elke gefeliciteerd met je mooie emmy in je buik!!!

Kom gezellig bij ons op de wachtbank zitten, wordt steeds drukker hier!

Hopelijk hebben jullie nog een aantal cryo's!

Liefs Roossie

Geplaatst

@Elke: van harte gefeliciteerd met zoveel eitjes. Wat een hoop zeg. Echt super.

Geniet er maar lekker van, met je emmy in je buikie.

Gr Lianza

------------------------------------------------------------------------------------------

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden