Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Bianca

Helaas komen we elkaar hier weer tegen, maar idd.... gaan we deze keer samen de sjorbanden aantrekken, hihi.

Zoals je op het ander topic inmiddels gezien hebt, heb ik nog 3 cryootjes.

Ik krijg een kunstmatige cyclus, dus met hormoonpleisters en die ooooo zo bekende mutsenbolletjes, haha.

En jij? Doe jij het in in natuurlijke cyclus of ook in kunstmatige cyclus?

Groetjes

Daniella

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sjorbanden ???

Leg uit! misschien ga ik ze ook wel halen! hahaha

Geplaatst

Hoi Daniella,

Spannend weer hopelijk overleven ze het alle 3!!!!

Moet nu gewoon eens even lekker blijven zitten!!!

Ik doe het gewoon in mijn eigen cyclus.Zonder spuiten en zonder bollen.

Met ovulatie testen en op eigenverzoeken met de echo ter extra controle.

Guusje.

In de de maand aug had Sonja een set sjorbanden voor mij en Pris ;-)

Alleen zijn hun beiden zwanger geworden en ik helaas niet.

Dus 3 vrouwen is teveel voor de sjorbanden hihi.Dus nu maar samen aan de sjorbanden en dan moet het helemaal goed komen ;)!!

Dan zorgen we dat de emmies zich goed vast houden!!!

Geplaatst

Ik doe dan ook mee ;-)

Op naar een goene maand dan maar in oktober !!!

:wav::wav:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Graag zou ik met jullie meelezen/schrijven. Ik hoop rond oktober ook te kunnen beginnen met onze eerste IVF. Ik heb 3 IUI behandelingen gehad en ben nu doorgestuurd naar het Catherina Ziekenhuis in Eindhoven voor IVF, omdat het zaad van mijn man steeds verder afneemt. 7 september heb ik daar een gesprek met de gyneacoloog. Geen idee hoe of wat verder...

Iedereen heel veel succes met zijn IVF of cryo terug plaatsing! en hopelijk wordt het een mooie herfst :D

Geplaatst

@Misty welkom!!! Wat spannend je 1e IVF!!! Hopelijk gaat het voor jullie ook een uitkomst bieden om zwanger te raken!! Inderdaad op naar een mooie herfst!!!

Geplaatst

Hey Roossie,

Ja, zeker spannend. Ben benieuwd naar het gesprek van 7 september met de gyn. Vraag me ook af of ze de onderzoeken die wij al hebben gehad gewoon aanhouden of dat zij ook weer eerst van alles willen onderzoeken. Hoop het eigenlijk niet, want wil nu toch wel echt verder. Is ook alweer even geleden dat we de 3e IUI hebben gehad en sta voor mijn gevoel nu een beetje stil.

Voor jou ook spannend je eerste ICSI! Hopelijk komt er nu wel een mooie bevruchting en natuurlijk een zwangerschap. Hoe heb jij je eerste IVF (intake/gesprekken, medicatiegebruik en punctie) ervaren?

Geplaatst

@misty, ja al onze hoop is gevestigd op ICSI, hoop zo dat het dan wel lukt!!!

Met de intake werd ons alles netjes uitgelegd en we kregen een prikschema, boekje over ivf en recepten mee voor medicatie.

We hadden ook een infoavond bijgewoond, maar ben er niet veel wijzer van geworden had me al aardig ingelezen.

Mijn eerste ivf heb ik best relaxt kunnen doorstaan. Had mezelf voorgenomen om alles over me heen te laten komen, iedereen ervaart het toch weer anders. Het scheelt dat ik mezelf al hormonen had moeten prikken voor de IUI. Tijdens de punctie zei ik tegen mijn arts ik laat het maar over me heen komen iedereen ervaart het toch anders, juist zei ze. Heb goed in en uitgeademd, mijn hand op mijn buik gelegd en had afleiding van de assistente. Zo heb ik het aanprikken van 23 follikels goed kunnen doorstaan. Ik weet niet of je het HSG onderzoek hebt gehad, dat vond ik zelf persoonlijk erger, maar ook dat ervaart iedereen weer anders. Het toedienen van de medicatie is me erg meegevallen. Wat ik wel fijn is dat ik acupunctuur er naast doe, daar wordt ik toch ook lekker relaxt van.

Het meest erge zijn toch de wachtweken over het algemeen, je kent het al van de IUI, maar met IVF schijnt het nog spannender te zijn.

Helaas heb ik dit nog niet mee mogen maken.

Trouwens je kunt met acupunctuur en kruiden ook de zaadkwaliteit verbeteren.

Is het een ziekenhuis waar je vorige ziekenhuis mee samenwerkt? Als het goed is hoeven de onderzoeken dan niet meer over nieuw. Ik ben ook naar een ziekenhuis gegaan waar ons ziekenhuis mee samenwerkt, alleen mijn bloed moest geprikt worden aan begin van mijn ongi om het fsh te checken.

Geplaatst

hallo iedereen

ook hier in afwachting van onze 1ste icsi-behandeling... vorige week de prikinstructies gekregen en nu dus in afwachting van mijn ongi en dan aanmelden en hopen dat we er bij zitten deze maand... [verwachte mijn ongi 3 sept maar ben het nu door alle onbewuste spanning nu al aan het worden, het zet alleen nog niet goed door dus ik kan nog niet bellen,hopelijk morgen wel]

herkent iemand dit trouwens... dat je normaal altijd een heel regelmatige cyclus hebt en dan in ene zo een hele week te vroeg??? maar hoe dan ook...

ik wens iedereen heel veel succes!!!

liefs mone :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Mone succes meid,

Hoeveelste dag van je ongesteldheid moet je beginnen met prikken....

Ik hoop dat je snel ongi wordt haha.

Normaal willen we niet ongesteld worden en nu staan we te popelen...

Ik zie dat je in nijmegen in behandeling bent...

Masg je meteen aanmelden als je ongesteld wordt???

En als je 1 of 2 dagen van te voren ongeteld bent voor je instructies mag je dan ook aanmelden, heb je daar iets van meegekregen:)

Ik ben zo benieuwd.

Ik heb 9 september mijn GA... maar ik wordt 1 of 2 dagen ervoor ongesteld. Ik ben bang dat ik de volgende cyclus moet wachten...

Groetjes

Geplaatst

@mone spannend je 1e icsi!!! Soms kan het voorkomen dat je ongi ineens anders is, kan misschien door spanningen komen, maar dan zou het eerder later komen. Ik weet het ook niet!

Heel veel succes en op naar een mooie herfst!!!

Geplaatst

@Roossie: Fijn dat je de IVF niet als heel zwaar hebt ervaren. Wel ontzettend jammer en frustrerend dat er ondanks zoveel eitjes geen bevruchting was. Ik ben inderdaad doorverwezen door ons Ziekenhuis naar het Ziekenhuis waarmee zij samenwerken. Ben daar ook steeds met mijn mannetje geweest voor de zaadbewerking. Denk dus zelf ook dat er geen onderzoeken opnieuw hoeven. Een HSG heb ik nooit gehad. Hoop eigenlijk ook niet dat dit nog nodig is ;)

Voor wat betreft het verbeteren van het zaad is mijn man vitamine C en Selenium en Zink gaan slikken. Ik had gelezen dat dit ook tot verbetering van het zaad kan leiden. (alhoewel er niet echt verbetering inzit, maar het nu zelfs achteruit was gegaan).

Voor de ontspanning doe ik zelf Yoga. Ook erg fijn vind ik :D

@Moone: welkom! Spannend je eerste ICSI. Hopelijk zet je ongi snel door en kun je gaan beginnen. Succes!

Wij gaan voor onze eerste IVF. Weet nog niet wanneer we gaan starten, want heb 7 september eerst nog gesprek met de gyn in het Ziekenhuis waarnaar we verwezen zijn door mijn gyn.

Geplaatst

Hoi Misty

Nogmaal welkom op dit fijne forum en "gezellig" dat je hier mee komt kletsen.

Hoop dat jullie gauw van start kunnen met jullie 1ste IVF behandeling.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Mone

Welkom hier en alvast heel veel succes gewenst met je 1ste ICSI behandeling.

Hoop dat je gauw van start kunt. Spannend.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Veel nieuwe meiden hier!!! WELKOM !

Nog 1xtje dan ...

:wav:

:wav:

hihihi

Geplaatst

@ TK thanks meid... nou ik kan morgen bellen hi..hi..hi.. [wat je zegt normaal baal je er vreselijk van maar nu...] als ik me morgen aanmeld hoor ik gelijk of later op de dag of ik er bij zit deze maand of dat ik bij mijn volgende menstruatie weer moet bellen... ze kunnen natuurlijk maar een beperkt aantal stellen per maand helpen en wat ik begrepen heb dat je iig bij de 3e keer bellen er bij zit... en je mag pas bellen om je aan te melden wanneer je menstruatie goed door-gebroken is [helderrood bloedverlies] ben dus idd bang dat je nog tot een volgende cyclus moet wachten... en ik begin met spuiten 3 weken nadat ik aangemeld ben

@ MISTY spannend allemaal he... hoop dat jullie een goed gesprek hebben de 7e en dat je ook snel mag beginnen!!!

@ DANIELLA thanks... je mag ook bijna weer beginnen lees ik... heel veel succes gewenst!!!

liefs mone :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Mone, ik hoop juist dat je nadat je je hebt aangemeld meteen de 21 ste dag van je menstruatiie mag beginnen....:(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden