Ga naar inhoud

wat doen jullie met overgebleven medicijnen


sharon24

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 661
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Naar aanleiding van de heerlijke recepten hier, ben ik even in mijn koelkast gaan snuffelen. Ik heb nog wat dingen liggen die ik zelf niet op krijg voor de datum. Wie heeft er hier trek in 5000IE pregnylsap (09-2012) en 10 decaprutjes. (05-2012) Een top combinatie vind ik zelf (kijkend naar de twins van 10 mnd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat dingen zo lopen en dat het een principe kwestie is snap ik, maar om voor een paar euro verzendkosten nou zoveel ophef te maken? Ik had ook medicijnen over en die heb ik gewoon weggegeven ondanks dat ik er 170 euro eigen risico voor hebt betaald. Ik denk altijd maar zo; wie goed doet, goed ontmoet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Melis, Wie goed doet, goed ontmoet zo zie ik het ook. Ik heb 2x wat weggegeven, en het voelde zo goed! 1tje is nu zelfs hoogzwanger! Zo onwijs TOP!

 

Bij beide kreeg ik een lief presentje! Was niet nodig, maar toch heel erg lief van ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het toch nog heel even voor Fee opnemen hoor en ben het met haar eens dat er niet over anderen geoordeeld moet worden.

Ze is zo vriendelijk om na 1 poging de meds weg te geven en vraagt hier alleen verzendkosten voor.

Als ik lees hoe ze heeft laten verzenden snap ik dat je hier een vergoeding voor wilt.

Dan is deze actie nog altijd super lief én goed! Al vraagt ze geld voor de meds, als het minder is dan wat je normaal betaalt ben je nog geholpen.

Ik vind het erg lief van je en zou het jammer vinden dat je zoiets niet meer doet omdat iemand haar afspraak niet is na gekomen.

Geloof er zijn meer goede dan "slechte" mensen in de wereld hoor. Vertrouw daar op.

 

Heel veel succes met de ICSI Fee. Hoop dat jullie droom snel uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we deze discusie idd stoppen en iedereen in zijn waarde laten. Het is allemaal al moeilijk genoeg.

 

Fee, ik hoop zo voor je dat je met ICSI een mooi resultaat zal halen. toi toi toi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een felle discussie maar gelukkig is het opgelost.

 

Heb zelf ook medicatie gekregen en omdat ik het niet nodig had i.v.m wisseling medicatie heb ik gelukkig iemand anders er blij mee kunnen maken. En die heeft de medicatie ook bij ons opgehaald.

Helaas word mij medicatie niet zoveel voorgeschreven in Nl en hebben we het zelf moeten kopen.

Ik heb altijd zelf de medicatie opgehaald. Want je mag het niet buiten de koelkast bewaren. Dus de post is hierdoor volgens mij niet zo goed idee.

Ik wil ook deze meiden super bedanken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een volle groentelade, maar nog even niet beschikbaat. Ik zi net op het wachtbankje na mijn 1e ICSI tp zondag. Ik vroeg me af waarom jullie de groentes niet in het ziekenhuis inleveren. De IVF verpleegkundige vroeg me bij de kookles van de groentes of ik ze na een geslaagde poging daar in kon leveren, omdat zij ze gebruiken voor patienten die geen vergoede pogingen meer hebben. Vond ik heel netjes! Ze vroeg me ook om ze in ieder geval niet naar de groenteboer terug te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik wil ook even reageren op bovenstaande berichtje,

 

groenten ruilen is super systeem, jammer dat het allemaal zo'n gedoe is, als je het aan het ziekenhuis geeft bepalen zij voor zichzelf of ze en wie ze de groenten geven. Of dit een eerlijk systeem is kun je niet zeggen. Er zijn ervaringen dat mensen er naar vragen bij het zh, maar dat ze niets krijgen. Waarom? niemand kan het zeggen. Dit betekent dus dat het geen garantie is dat je groenten goed terecht komt als je het aan het ziekenhuis geeft. Hier kun je het ruilen met lotgenoten die in hetzelfde schuitje zitten. Wat mij betreft moet je hier niets aan veranderen, het is een prima systeem, en werkt over het algemeen prima, als we er met zijn allen maar voorzichtig mee omgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag is poging 3 ook mislukt,ik ben verdrietig,we hebben nog een een cryo en vestigen onze hoop daarop,alleen denken we ook verder en willen we doorgaan met een vierde poging,ik heb geen idee wat zon behandeling kost,ik loop misschien op voor op de feiten,maar ik zou ook wel mijn koelkast weer gevuld willen hebben met lekkere groenten,kan iemand mij helpen,ik zoek deca fruit en gonal appels 900 stuks

 

 

liefs janine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een volle groentelade, maar nog even niet beschikbaat. Ik zi net op het wachtbankje na mijn 1e ICSI tp zondag. Ik vroeg me af waarom jullie de groentes niet in het ziekenhuis inleveren. De IVF verpleegkundige vroeg me bij de kookles van de groentes of ik ze na een geslaagde poging daar in kon leveren, omdat zij ze gebruiken voor patienten die geen vergoede pogingen meer hebben. Vond ik heel netjes! Ze vroeg me ook om ze in ieder geval niet naar de groenteboer terug te brengen.

Wow, dit is zeker netjes. Heb ik nog nooit gehoord. Mits ze inderdaad het juiste ermee doen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man en ik hebben, wederom, besloten om te stoppen met behandelingen. Ik hik er al een poosje tegen aan maar ik heb vandaag besloten om mijn beide groentelade's nu toch echt te gaan legen (had altijd nog een 'wat als-scenario' in mijn hoofd). In mijn handtekening kun je zien om welke groenten het gaat en hoe het zit met de houdbaarheid.

Ik hoop er iemand anders (of meerdere mensen) blij mee te kunnen maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Scoop volgens mij werd jouw naam een paar pagina's terug in wat minder leuke context genoemd... uiteraard gunt iedereen hier elkaar alles maar misschien is het goed als je er wat toelichting op geeft... en volgens mij mag je de namen hier niet zo noemen... het handelen in geneesmiddelen mag namelijk alleen door een apotheek gebeuren dus moet het een beetje bedekt..

 

Goed bedoeld, beide opmerkingen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden