Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou hier blinde paniek. Ik heb nu helder rood bloedverlies. Ik ga zo gelijk de gyn bellen. Ik wil gewoon een verklaring en een normaal gesprek + echo. Bij helder rood moest ik bellen dus dat doe ik. Het is wel raar want het is echt niet veel. Ik heb geen pijn ofzo maar een soort druk wat volgens mij meer van de spanning komt. Het is vandaag wel precies mijn 8e week. Dus misschien is mijn lichaam wel ongesteld? Dat kan natuurlijk ook. Of misschien toch een blaasontsteking. Alles gaat aan mijn gedachten voorbij maar het belangrijkste natuurlijk als het maar goed is met ons kleintje. Ik ben zo bang! Ik weet dat ik gisteren een echo heb gehad maar die man deed dat tussendoor om mij gerust te stellen. Ik wil gewoon serieus genomen worden door mijn eigen gyn en dat ze met me mee zoekt naar een verklaring ipv te zeggen dat ik af moet wachten.

Ook ben ik boos. Hebben we nu nog niet genoeg doorgemaakt? 8x IUI, een miskraam, 1ste IVF afgebroken voor de punctie en nu met de echte 1e IVF zwanger en dan dit. Ik vind het gewoon oneerlijk. Waarom moeten wij zoveel verdriet doorstaan terwijl het voor anderen zo vanzelfsprekend lijkt en ook tijdens de zwangerschap geen centje pijn hebben.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

boogie: wat is dit killing voor jou, je schrikt telkens. Ik duim voor je en idd eis een goed gesprek en een goede echo. Heel veel succes.

wij hebben om 10.20 uur de echo, ben echt mega nerveus en hoop zo een hartje te zien, dan ben ik voor nu toch wat gerustgesteld.

we moeten een eindje rijden dus het staat niet meteen online.

Tess en Aafke ook weer goodluck

Geplaatst

Jeetje Boogie, wat schrikken! Hele veel succes bij de echo. Ik duim dat alles in orde is en dat je weer mooi hartje ziet en dat de groei ook goed is!

Ook Hellen: veel succes en plezier bij je echo. Dat je maar mooi kloppend hart mag zien!

Tess en Aafke ook succes en plezier.

Pff moet zelf nog bijna 2 weken wachten tot ik weet hoe de vlag erbij hangt...

Groetjes Pauline

Geplaatst

Lieve Boogie,

Het is ook allemaal niet eerlijk daar heb je helemaal gelijk in !!!! Ik snap je boosheid zo goed ! Je mag terecht boos zijn !

Mijn boosheid had een hoogtepunt bereikt toen ik hoorde dat m'n kostbare eitjes zoek geraakt waren in het lab. Toen we de medische molen in gingen was ik ook erg boos. M'n man z'n ex vrouw wilde destijds dat hij zich liet steraliseren. Na de scheiding ging ze met een ander verder en was snel zwanger SPONTAAN van een .....juist ja tweeling ! En wij moeten zoveel moeite doen de hersteloperatie van m'n man ging niet zonder slag of stoot , daarna maakte hij antistoffen aan in het sperma en ik met m'n medische achtergrond ( bottumor gehad , angst en paniekstoornis, auto imuunziekte , bloedstollingsprobleem) werd ook dus niet zo maar zwanger terwijl ik het zooooo graag wilde. Ik ben voor een aantal gesprekken bij de psygoloog geweest. In de tussentijd overleed m'n vader en zat ik echt aan de afgrond. Het is ook niet eerlijk waarom de een zoveel moet doorstaan en de ander zo zwanger is. Moeder natuur kan zo wreed zijn.

Ik wens je heel veel sterkte en hopenlijk kan je gauw bij je gynaecoloog terecht en krijg je duidelijke antwoorden .

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

jeanine: wauw een groot wonder dus dat jullie zwanger zijn, fantastisch!!!!! kun je er al een beetje van genieten of net als velen van ons mega onzekerheid?

nou vandaag eens niet de marie koekjes op het nachtkastje, vergeten :(

spring onder de douche en daarna jawel hoor overgeven, 4 keer. BLEH!!!!! gelukkig zit er dan niets in je maag maar ook dat gevoel is niet fijn.

stomme ik ook, straks weer de marie koekjes naast bedje

Geplaatst

Hellen,

Ik vind het nog steeds erg spannend maar probeer wel te genieten van het moment ! Ik slik en spuit veel medicijnen oa antistollingsmiddelen. Ik heb 12 oktober pas de echo , kan niet wachten ! Hoop natuurlijk een hartje te horen maar ben mij ook heel goed bewust dat het een wonder is als het goed gaat maar ik heb alle hulp van m'n gynaecoloog en internist op medisch gebied en de rest moet de natuur toch zelf doen.

Jij bent erg misselijk ? Daar heb ik (nog) geen last van. Kan nog komen natuurlijk. M'n vriendin is op haar 41e bevallen van een meisje en was ook erg misselijk ze werd er niet goed van het enige wat de mannelijk gynaecoloog tegen haar zei was:" mooi zo ! hoe misselijker hoe beter !" ( kan alleen een man zeggen natuurlijk !)

Heel veel sterkte en heb jij ook gauw een echo ?

Liefs,

Jeanine

Geplaatst
Oh ja, nog even een praktische vraag.

Ik heb hem al eens eerder gesteld, maar ben erg benieuwd. Zijn er ook meiden die tarwekiemolie slikken? En zo ja, t/m wanneer slikken jullie dit?

En foliumzuur ( extra) t/m wanneer gaan jullie dat slikken?

En ik slik Davitamon Mama+ visolie, tot wanneer slik je zoiets?

Alvast bedankt!

Groetjes

Sowiebo,

Ik heb mijn tarwekiemolie genomen tot 5 dagen na TP, daarna gestopt.

Nu alleen nog Vinalac (is vergelijkbaar met omnibionta maar er zit ook een lactobacillus in die allergie en eczeem zou voorkomen bij baby. Daarnaast ook nog 3*per dag visolie.

Geplaatst

Boogie

ik heb lijst gevonden op internet met lengte embryo bij aantal weken zwangerschap

6 weken 0.45 cm

6.5 weken 0.65 cm

7 weken 0.92 cm

7.5 weken 1.3m

8 weken 1.5 cm

8.5 weken 1.9 cm

9 weken 2.2 wm

9.5 weken 2.7 cm

10 weken 3.1 cm

10.5 weken 3.6 cm

11 weken 4.1 cm

11.5 weken 4.7 cm

12 weken 5.2 cm

12.5 weken 6 cm

13 weken 6.5 cm

13.5 weken 7.4 cm

14 weken 7.9 cm

Hopelijk heb je hier iets aan;

groetjes

Geplaatst

boogie, zo erg toch, altijd maar weer die verdomde onzekerheid. Ik hoop dat je vlug bij jouw gynae terechtkan, zodat deze jou kan geruststellen dat alles in orde is met jouw hummeltje.

Hier zit de schrik er ook zo in. Mijn buik is terug helemaal plat zoals voorheen, gisteren en eergisteren terug bruinverlies gehad en mijn borsten zijn minder gevoelig. Ben wel misselijker dan voorheen, dat geeft mij toch nog beetje hoop dat het goede richting uitgaat. Ben vanmorgen toch maar naar HA geweest voor BN. Ik wil graag mijn HCG waarde nog eens weten, miss gaat dat mij terug geruststellen, want 2° echo lijkt nog zo ver weg, pas volgende week donderdag!

Deze week nog test gedaan met KV en deze was juist weer veel lichter van kleur, maar naar het schijnt is dat normaal met KV test na 5 à 6 weken, dan zou je HCG te hoog zijn en daardoor wordt test minder roze. Laat ons hopen dat het zo is, maar zowiezo vanavond weet ik mijn HCG in bloed, dus dan weet ik meer.

Geplaatst

Dank je Object, stelt mij ook weer enigszins gerust. Afgelopen maandag was ik precies 9 weken, waarbij de kleinste 2,15 cm was.

De grotere was 2,24 cm en heeft het dus niet gered.

Maar als ik jouw lijstje bekijk dan is 2,15 cm een reële grootte voor 9 weken zwangerschap.

Meiden met een echo vandaag, heel veel succes en probeer te genieten. Laat je vooral niet misleiden door alle negatieve berichten van de afgelopen tijd, waar ik zelf 1 van ben.

Ik lees hier straks gewoon goede berichten, oké?

Geplaatst

Ohjee Boogie, kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit. Hopelijk kom je vandaag nog wat uitgebreider aan de beurt en is alles goed met jullie ukkie.

Object, dat klopt van de KV-testen, die worden idd lichter. Dus maak je daar maar geen zorgen over.

Hopelijk heb je vanmiddag een mooie hcg-uitslag!

Wat een onzekerheid hier alweer :s

Geplaatst

Hellen gefeliciteerd!!!!

Sonja, wat een rotnieuws. Ik hoop dat je het snel een plekje kan geven en je volgende week het hartje van zijn of haar brusje kan zien/horen.

Miep, Wauw 3!!!!

Alle nieuwe dames, welkom en proficiat!

Vandaag weer een echo gehad met 8w4d. Hartje klopt nog steeds!!!!! Hij had zelfs al beentjes en armpjes. Zoooo leuk. We zijn echt superbij, nog ruim 3 weken wachten en dan kunnen we hopelijk het goede nieuws bekend maken.

Succes iedereen!!!

Liefs junior

Geplaatst

Hellen wat een goe dnieuws zeg!!!! Geniet er maar lekker van.

Boogie: ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik mag pas as. dinsdag voor de eerst eecho en sinds het weekend bloed verlies eerst bruinachtig en toen rood.

Maar het is heel anders dan een menstruatie. Ook verlies ik met regelmaat stolsels. De verpleegkundige gaf aan dat dit wel vaker voor komt. Maar dat

wil ik niet horen ik wil weten of het goed zit. Heb geen buikkrampen meer en mijn borsten blijven stevig..........

Ik hoop voor jou dat je wel snel terecht kan voor een echo!!!

Sterkte meid!

Groetjes Scoop

Geplaatst

Ja, nog vergeten te zeggen, ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsyoga. Vrijdag heb ik eerste les.

Ik wou voor mijn zwangerschap al beginnen met yoga en ik dacht waarom nu dan geen zwangerschapsyoga, naar het schijnt komt zowel mama als hummeltje echt tot rust daardoor. Ben eens benieuwd.

Iemand ervaring hiermee?

Geplaatst

@ Boogie: Jee, wat een schrik. Je frustratie is zeer herkenbaar! Ik hoop dat je vandaag wat bent gerustgesteld.

@ Hellen: van harte zeg!! Goed hoor!!! Wat een heerlijk gevoel he?

Nu weet ik niet wie net schreef dat ze armpjes en beentjes had gezien bij 8 weken... dagen. Prachtig!! Wow hee!! Zelf ben ik nu ook 8 weken en 4 dagen (uit mijn hoofd) dus dan weet ik een beetje wat er nu te zien is... hihi! Ik moet nog 2 weken wachten!!! Brrrr.r.... dat duurt zo lang!!

Jolieneke

Geplaatst

Boogie, kan me voorstellen dat je er flink onzeker van wordt... hopelijk neemt de gyn je nu wel serieus en mag je eerder weer komen.Helder bloed kan ook gewoon komen van een geknapt adertje ofzo he, je hebt geen krampen, dus dat móet gewoon goed komen.

Hellen, super zeg, een kloppend hartje!!! Wat een opluchting!

En Junior ook een goede echo, gaat gelukkig weer helemaal de goede kant op hier ;).

Object, geen ervaring (alleen met gewone yoga, heerlijk!), maar wat goed dat je je al hebt ingeschreven en zo snel al begint!

Wat hebben jullie verder allemaal al wel/niet geregeld? Ik heb me nog steeds alleen aangemeld bij MvM en het KDV (al gaan we daar geen gebruik van maken als ze alledrie goed blijven groeien, dan blijf ik een tijdje thuis ;)). Misschien wel handig om ook de HA en kraamzorg eens te bellen, of toch maar afwachten hoe komende weken gaan lopen? Zijn er verder dingen die geregeld moeten worden?

Sonja, hoe is het met jullie?

Jolieneke, nog twee weken... lang zeg :(. (haha, wat raken wij verwend hier he... bij een natuurlijke zwangerschap pas rond 10-12 weken een echo en dan pas met 20w weer, haha)

Ik heb vandaag tot nu toe (*klopt af*) mijn eten (met moeite) nog binnen kunnen houden. Zo snel als de misselijkheid vorige week weg was, zo hard is ie nu dubbel teruggekomen. Voel me beroerd, maar ben blij dat er zo duidelijk wat gebeurd in mijn lijf. O, en heerlijk rondgelopen in een positiebroek vandaag, wat een opluchting!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden