Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Jeannet,

Gefeliciteerd meid, wat een goed nieuws. Wel fijn om eindelijk weer een fijn bericht te lezen. Zullen we afspreken dat het gewoon goed moet gaan?!!

Ik las net wat over die roze wolk, daar zit ik half op. Ik durf het bijna niet te geloven.

Geniet ervan en ik ga voor ons allen duimen...

Wel lastig hoor want ik ben zo ongeduldig als wat w8!

Ik kan niet wachten op de echo.

Dag dames,

Ik ga naar een verjaardag....

Groetjes,

Surf

Geplaatst

Jeannet, welkom hier! Kan me goed voorstellen dat de 9w2d voor jou een grote drempel is....nog een paar dagen en dan hopelijk doorstomen naar de 40 weken. Met hoeveel weken had je de eerste echo?

Surf, blijf er maar lekker op zitten hoor! Zijn hier veel meiden met eerdere mk en dan daarbij de meiden bij wie het nu fout is gegaan....we kunnen er wel iemand bij gebruiken die zichzelf en ons wat op die roze wolk trekt ;-),

Vanmorgen misselijk wakker, jippie! Hahaha....geeft weer een heel klein beetje vertrouwen. Nog 25 uur, dan weten we of het goed zit of niet....

Geplaatst

Pff... ik ben 's middags echt een zoutzak. MOE!!!! Niet vooruit te branden. Zware ledematen en oogleden. Gisteren een uur geslapen op de bank... zal ik vanmiddag wel weer eindigen!!

Hoe is het hier verder?

Jolieneke

Geplaatst

Ha ladies,

Nou om eerlijk te zijn Jolieneke, ben ik net wakker van m'n tukkie op de bank :laughing1:

Het gaat goed. Heb een raar gevoel in m'n buik ik denk dat dit de groei is. Ik krijg mega kramp van de roosvicee lacto. Het werkt op zich wel maar pas na ruim 8 uur. 8 uur van kramp.

Niet fijn maar er gebeurt tenminste wat.

Wij gaan zo naar onze ouders. Spannend, we gaan vertellen dat ze weer opa en oma worden. Heb er zin in :bf_new:

Het is allemaal nog erg pril, dat beseffen we ook maar ik wil het gewooon delen.

Geplaatst

Lieve babeth,

weet niet of je dit topic nog leest maar ik las net je berichtje: shit shit shit!!! Ik had het jullie zo gegund! Heel veel sterkte met deze enorme domper.

Liefs

Geplaatst

Hoi Boogie!

Leuk en spannend om het je ouders te gaan vertellen! Ik kan me voorstellen dat je daar zin in hebt!

Ik drink ook veel roosvicee, en kan makkelijker naar de wc! Heb af en toe ook wat krampen en ook echt het gevoel dat er behoorlijk hard gewerkt wordt in mijn buik! Gelukkig maar, het zal wel goed zijn!!!

Ik duik straks ook op de bank.. heerlijk!!!

Jolieneke

Geplaatst

@ Jolieneke,

Hebben jullie het al aan iemand verteld.

Wij hebben een leuke brief gevonden die we willen geven:

Geachte heer/mevrouw,

Naar ik vernomen heb zijn jullie nog op zoek naar een persoon voor de invulling van de volgende vacature: "kleinkind".

Bij deze ben ik dan ook zo vrij om naar deze betrekking te solliciteren.

Mijn interesses gaan vooral uit naar:

Spelen met mijn rammelaar,

wandelingen,

samen liedjes zingen,

paardje rijden op opa's knie,

naar de eendjes kijken met ons 3,

ik blijf ook eens graag logeren,

maar dan moeten jullie wel mijn boterhammen smeren.

Ik zoek een lieve oma en opa

met een onderscheiding op hun grootouderdiploma.

Ik zal iets van me laten horen zodra ik ben geboren!

Dit zal ongeveer in mei 2011 zijn.

Hoogachtend,

Uw kleinkind in spé

Geplaatst

Oh spannend Boogie, ze zullen blij verrast zijn. En leuk idee om het zo te zeggen, heel veel succes!

Trouwens jij moest van DD toch ook de tarwekiemolie blijven slikken? Hebben ze ook gezegd t/m wanneer?

Jolieneke, die krampen herken ik haha.... er gebeurt zoveel daarbinnen! Wel weer even bevestiging, altijd leuk! Hier ook heel moe, maar daar is het mee gezegd geloof ik.

Nog wel weeiig als ik niet blijf eten, maar echt misselijk heb ik 2 ochtenden gehad. Achteraf misschien wel een griepje geweest, geen idee.

Heb zo'n zin in morgen, ben dan 9 weken en als het goed is, kunnen we onze ukkies dan zien bewegen. En dat lijkt me zo gaaf :)

Fijne dag meiden!

Geplaatst

En wat betreft de stoelgang. Voordat ik zwanger was, had ik daar heel veel moeite mee. 1x in de week was voor mij normaal.

Nu ik zwanger ben, gaat het juist veel beter. Hopelijk blijft het zo ;)

Geplaatst

Wow Boogie, wat een leuke brief zeg!!! Heel erg leuk!!

Mijn ouders weten het al. Zij hebben vaak op onze dochter moeten passen toen wij voor controles ed weg moesten. De moeder van mijn man weet het nog niet. Zij is ook al wat ouder. Ze vindt het waarschijnlijk fantastisch. Een paar vrienden weten het, en mijn collega's.

Wij (lees: ik) zaten te denken aan een shirt voor onze dochter, met de tekst: ik word grote zus oid. Niet erg origineel, maar ja, wel leuk. Ben al overal aan het zoeken voor de leukste, en niet de duurste (ja... blijf een echte hollander.. hihi!)

@ Sowiebo: bijzonder zeg dat je nu beter naar het toilet kunt!! Ach ja... je hoeft ook niet last van de 'standaard' kwaaltjes te hebben... soms kun je er ook van profiteren!!! Ik moet zeggen, ik was bij de zwangerschap van mijn dochter ook beroerder. Eet nu uit voorzorg op bed cornflakes, maar of het echt heel erg nodig is? Laatst een keer niet gedaan en toen was ik erg duizelig en beroerd. Maar ja, als ik wakker word, ben ik niet meteen misselijk hoor!!

Spannend, dat je ze morgen misschien al kunt zien bewegen!!! Ik wilde dat ik alweer 2 1/2 week verder was!!! Veel plezier morgen bij de echo!!

Jolieneke

Geplaatst

@ Surf Goed idee, gaan we vanaf nu hopen dat het goed gaat voor iedereen.

@ Miepie80 Mijn eerste echo was met 6 weken en 5 dagen.

@ Sowiebo Prijs je gelukkig met je stoelgang. Waar ik normaal altijd gemakkelijk twee keer per dag kon, is het nu nog steeds twee keer maar nu behoorlijk moeilijk. Het is echt doorbijten. Ben altijd blij als ik er weer vanaf ben, maar ik denk alweer aan 'het monster' van de volgende dag. Dit ondanks dat ik alles probeer om het zo soepel mogelijk te laten verlopen: roggebrood, pruimen, kiwi en Yakult.

Groetjes, Jeannet

Geplaatst
Pff... ik ben 's middags echt een zoutzak. MOE!!!! Niet vooruit te branden. Zware ledematen en oogleden. Gisteren een uur geslapen op de bank... zal ik vanmiddag wel weer eindigen!!

Hoe is het hier verder?

Jolieneke

Jolieneke,

Hier net hetzelfde, ik ben ook zo moe en mijn oogleden wegen als lood. Eerste dag dat ik echt misselijk ben, kan maar hele kleine porties eten. Gisterenavond voor de eerste keer moeten overgeven.

Geplaatst

[quote=jeannet;361226@ Sowiebo Prijs je gelukkig met je stoelgang. Waar ik normaal altijd gemakkelijk twee keer per dag kon, is het nu nog steeds twee keer maar nu behoorlijk moeilijk. Het is echt doorbijten. Ben altijd blij als ik er weer vanaf ben, maar ik denk alweer aan 'het monster' van de volgende dag. Dit ondanks dat ik alles probeer om het zo soepel mogelijk te laten verlopen: roggebrood, pruimen, kiwi en Yakult.

Groetjes, Jeannet

hi jeannet,

Hier net hetz. Voor mijn zwangerschap kon ik bijna de klok zetten op mijn stoelgang, heel spontaan en vlot. Nu is het echt een marteling, kan zelfs niet elke dag meer naar toilet. jammer genoeg hebben ze in Belgie geen Roosvicee lacto. Dus moet ik mij ook behelpen met de pruimen, pruimensap, yakult, rijpe kiwi, veel veel drinken,... maar toch had het liever anders gezien. Hopelijk houdt dit geen 9 maanden aan.

Geplaatst

@Jeanine en Surf: welkom hier! En inderdaad vanaf nu alleen nog maar positief nieuws en goede berichten!!!

@Sonja: morgen je echo, en 9 weken al weer! Tsjee, het schiet wel op zo! Straks zijn we allemaal die eerste 12 weken al weer voorbij! Heel veel plezier morgen, het lijkt me zo apart om ze zien te bewegen! Ik moet nog twee daagjes langer wachten, maar dan hopelijk een hartje en een beter beeld van wat er in me groeit en leeft! Ik heb ook nog steeds gerommel in mijn buik en daardoor het gevoel dat het allemaal nog wel goed zit. Er gebeurt daar in ieder geval wel van alles!

@Boogie: wat een leuke brief! Jij ook heel veel plezier vanmiddag met het brengen van het goede nieuws, het is zo fijn om het te kunnen delen!

Als ik al die kwaaltjes van jullie lees, blijf ik maar denken dat het bij mij nog moet komen?

Verstopping: geen last van (iets harder, maar that's it)

Misselijk: helemaal niet (blijf wel eten, want word eerder 'flauw')

Borsten: wel iets gegroeid en gespannen, maar niet pijnlijk. Nog geen verdere groeispurt?

Vermoeidheid: wel een beetje maar het is niet zo dat ik mijn ogen niet meer kan open houden. Ik ga op tijd slapen en ga 's middags soms een half uurtje liggen (gewoon voor de zekerheid eigenlijk). Wel heb ik een verbeterde geur en is buik al aan het zwellen...

Ben nu wel een beetje moe, omdat we gisteren weer de hele dag in Duitsland waren om dingen rond mijn vader te regelen. Het gaat nu gelukkig een stuk beter, waarschijnlijk kan hij dinsdag naar huis. Uit onderzoek enzo blijkt wel dat het in ieder geval niets ernstigs is, dus dat is wel een opluchting. Ben vandaag een beetje aan het bijkomen en relaxen. Ga zo denk ik toch maar even liggen :)

Geplaatst

Aafke, mooi te horen dat je papa aan de betere hand is. Zo op en af naar Duitsland, is ook niet evident zeg, maar gelukkig mag je papa zaterdag al naar huis. Dat zal terug wat rust brengen voor jou.

Ja, raar hé, de één heeft wel last van symptomen, de ander niet. Maar uiteindelijk heeft het al dan niet hebben van symptomen gelukkig niets te maken met een goede zwangerschap. Je hebt binnen 3 dagen terug echo en hopelijk zie je dan al veel meer. Ik vond die eerste echo eindelijk ook beetje ontgoocheling (5w4d) maar ja, dat was nog vroeg ook, nu weten we tenminste wel al dat hij/zij of ze op de juiste plaats zitten. Volgende echo zullen we wel al hartactiviteit zien en horen hé.

Sowiebo, voor jou is die dag morgen al. Jouw 2 spruitjes horen en zien! Spannend

Geplaatst

Hoi iedereen,

Aafke, fijn dat het iets beter gaat met je vader en dat hij weer thuis is. Dat lijkt me een fijne gedachte voor je.

Sowiebo, wat ontzettend spannend morgen, ik ga zo hard voor je duimen en aan jullie denken. dus veel succes morgen, ik hoop dat het genieten wordt.

Meiden, ik ben bijna jaloers op jullie kwaaltjes... dat is toch wel heel erg ziek:icon_pale:!! Ik wil zo graag de bevestiging van mijn lichaam dat ik zwanger ben... Dus de eerste dag dat ik moet overgeven gaat de vlag uit!

Boogie: Wat leuk dat jullie het aan je ouders gaan vertellen, ze zullen na al dat gedoe vast heel blij zijn. Bij mij weet iedereen het ook, ook al is het nog zo pril. Onder het mom van: " je kan het maar beter gevierd hebben":binkybaby:! Wij wachten al 5 jaar op de gelegenheid om te kunnen vertellen dat we zwanger zijn, dus we zijn het meteen gaan vieren, al is het wel met 3 slagen om de arm!

fijne avond iedereen!

Surf

5 jaar bezig, 2 eileiders verwijderd, 6 TP na ivf(icl cryo's) nu eindelijk voor het eerst zwanger.

Geplaatst

Nou het was super! Huilen dat de mama's deden. Mijn schoonmama had er deze week nog zo slecht van geslapen omdat ze bang was dat het misschien wel nooit ging gebeuren. Mijn schoonzusje had deze week ook nog tegen haar gezegd dat ze hoopte dit jaar goed nieuws te krijgen.

Mijn ouders hadden al een vermoeden omdat ik niet zo verdrietig ben geweest nadat de 1e poging 'mislukt' was. Dit vonden ze wel een beetje verdacht. Ik ben altijd een dag extreem verdreitig en dan gaat het wel weer maar dat had ik nu niet gehad.

Al met al was het superleuk.

@ Sonja,

SPannend hoor morgen. Geniet er lekker van en ik hoop dat de :binkybaby::binkybaby: lekker aan het sporten zijn.

@ Aafke, fijn dat het wat betr gaat met je vader. Hopelijk gaat hij snel weer naar huis.

Geplaatst

Goeiemiddag!

Aafke, fijn dat je vader genoeg vooruit gaat om weer naar huis te mogen, en vooral dat hrt niks ernstigs is. Nu hopelijk zonder zorgen komende 32 weken door.

Surf, het is eigenlijk idioot hoe we (ik) ons druk zitten te maken over kwaaltjes of het uitblijven daarvan. Ook wél van alles voelen geeft geen garantie en betekent zeker niet dat het een betere zwangerschap is ofzo....het is alleen voorlopig het enige waaraan je merkt dàt je zwanger bent, dus ook wel logisch dat je erop let en zelfs hoopt. (mijn eerste zws was ik ook heel moe en misselijk....)

Object, van zo'n vroege echo word je inderdaad niet veel wijzer he. Wanneer mag jij weer?

Veel echo's deze week toch? Sonja, jij ook morgen, ben benieuwd hoe jullie kleintjes het doen. 9 weken, dan zijn het echt al mini-mensjes....

Ik ga even plat, vanmiddag heerlijk gewandeld op de hei. Veel te grote pannekoek op, plof bijna....

Geplaatst

Oh leuk Boogie, maar je had natuurlijk niet anders verwacht ;)

Nu kun je het ook met hen delen, wel zo leuk :)

Miepie, jij morgen ook heel veel plezier met de echo, hopelijk doen je ukkies het goed!

Wij gaan morgen een filmpje maken. Vorige keer de hartjes gehoord en deze zullen we morgen vast weer horen, dus willen we het graag opnemen voor de ouders.

Wij krijgen niet een hele rit aan foto's mee. Tot nu toe nog steeds 1 van elk gehad. Misschien worden ze nog guller.

Maar zo'n echt beeld is natuurlijk nog veel tastbaarder. Hopen dat het lukt.

Ik zal zo het lijstje eens opzoeken, want volgens mij is het een echte echoweek voor iedereen.

Geplaatst

Zo, hier is hij weer :) De ziekenhuizen hebben het er deze week maar druk mee.

Echo:

27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

5 oktober: Boogie 3e (8w6d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

7 oktober: Mama-Ree, 2e (9w 3d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 10 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Meiske74: 30 mei 2011?

En dan zie ik de namen van IVFSH, Lianne en Meiske staan..... en dan denk ik weer.... hoe oneerlijk is dit allemaal? Ik laat jullie ook lekker staan, het is niet aan mij om dit aan te passen.

Geplaatst

Wow, zes echo's deze week.

Sonja, heb er ook wel aan gedacht het op te nemen....maar bang dat het niet goed zit, da's dan ook weer zo naar. Nog even over nadenken.

En wat confronterend inderdaad, het lijstje zo. Babeth, Ivfsh, Lianne, nogmaals heel veel sterkte....

Geplaatst

Lieve Miepie, het zit nog helemaal goed joh!!!!

Maar als, lees als.... het nou niet zo is, dan verwijder je het filmpje weer. Je weet het nooit van tevoren. Succes meid, jij ziet morgen ook 2 prachtige kleintjes en mooie hartjes kloppen :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden