Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Sonja heb de hele dag aan je moeten denken, leef zo met je mee. DIt verdriet gun je niemand, maar jou en alle anderen in dezelfde situatie al helemaal niet.

Kan me voorstellen dat je voor je gevoel in een achtbaan zit en hoop dat jij en je partner er samen sterker uitkomen.

Ik denk aan je! Sterkte meis!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Sonja,

Wat een verdriet zullen jullie voelen. Alles had ik verwacht maar dit dus echt niet. Wat een vreselijk bericht hebben jullie gekregen zeg. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en verder weet ik het ook even niet meer. Meid ik denk aan je!xxx

Geplaatst

Neeeeee!!!

Shit, 2 dagen nauwelijks op het forum en had Sonja nog niet eens succes gewenst voor vandaag om dan nu opeens dit in- en intrieste nieuws te lezen...

Wat een afschuwelijk bericht, ook ik weet even niet meer wat ik moet zeggen.

Lieve, lieve Sonja, ik hoop dat jij en je man elkaar heel goed blijven vasthouden om elkaar door deze vreselijke tijd heen te helpen en te troosten. Niemand kan jullie verdriet echt begrijpen, dus elkaars steun zal hard nodig zijn. Ik wens jullie heeeel veel sterkte en kracht toe bij het verwerken van deze klap.

Liefs , Aafke

Geplaatst (aangepast)

Oh, ik dacht dat mijn bericht 'verloren'was gegaan, dus staat nu dubbel (kon het dubbele bericht niet wissen). Even aanpassen dus. Zal het echo-lijstje dan maar weer even toevoegen...

Echo:

5 oktober: Boogie 3e (8w6d)

5 oktober: Sowiebo 4e ( 10 w 1 d)

6 oktober: Miepie80, 3e (8w5d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

7 oktober: Mama-Ree, 2e (9w 3d)

12 oktober: surf, 1e (7w 4d)

12 oktober: Pauline, 1e (dan 7w 0d)

12 oktober: Jeanine, 1e (7w1d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

13 oktober: Hellen, 2e of 3e (8w2d)

21 oktober: Henne, 2e (9w2d)

25 oktober: Aafke (12 wk, nekplooimeting)

Verloskunde:

5 oktober: Sowiebo ( intake, in ziekenhuis) + echo

9 oktober: Hellen(7 wkn en 4 d), misschien met echo

19 oktober: Aafke (intake vk)

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Sowiebo: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Jeanine: 29 mei 2011 ?

Pauline: 31 mei 2011

aangepast door Dutchess73
dubbele post
Geplaatst

Wie doet er wel en niet de combinatie test en waarom (wel/niet)? Ik twijfel nog ontzettend. Ben 35, dus er hoeft maar iets in het bloed wat minder te zijn of de kans schiet omhoog. Heb dat bij mijn schoonzusje zien gebeuren....weken in spanning en uiteindelijk voor niks. En een 'positieve' uitslag geeft eigenlijk ook valse zekerheid. Dus tja... Moeilijk hoor. Als we het willen laten doen moeten we volgende week een afspraak maken, dus best wel snel beslissen.

En hebben jullie al ingeschreven voor opvang, kraamzorg e.d.?

Ik vind het zo moeilijk dat je al dat soort praktische dingen al moet regelen, terwijl het allemaal nog zo pril en onzeker is.

Geplaatst

Hoi Henne

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik vind dat soort beslissingen ook lastig. Ik sta wel nu op de wachtlijst voor kinderopvang, maar dat is omdat de wachtlijst een jaar is...

Verder nog niets geregeld, bang dat ik het daarmee jinx...

Ik ga geen test doen, ik ben 31 en denk niet dat als het negatief zou zijn ik de zwangerschap af zou kunnen breken. Dus dan maakt het niets uit, denk ik.

Bij 20 weken echo kunnen ze natuurlijk ook veel zien.

Maar ja eerst maar eens eerste echo afwachten volgende week dinsdag, tijd gaat nu zo langzaam :-(

Hebben er vandaag nog mensen echo's of andere bijzondere dingen?

GRoetjes Pauline

Geplaatst

Hallo, mag ik me aansluiten bij jullie? Tot nu toe alleen van de achtergrond gevolgd want ik besef nog nauwelijks dat ik ECHT bij de zwangere vrouwen hoor. Komt misschien door dat ik totaal geen kwaaltjes heb. Niets! Beetje vermoeid ja maar ook dat valt mee. Daarom heb ik maandag nog een thuis test gedaan en ja het was hartstikke positief.

Henne wat bedoel je met combinatie test?

Sonja ik leef met jullie mee, het is de grootse nachtmerrie van ons allemaal! Krijg er tranen in mijn oog. Heel veel sterkte en geef nooit op!

Geplaatst

bah vandaag een slechte dag, zo bang dat het hartje niet meer klopt.

voel me iets minder misselijk en dan lijkt het opeens of alle kwalen verdwenen zijn, ik weet het ik maak mezelf helemaal gek.

Maar toch, het blijft mega moeilijk...........

heb hetzelfde als jij Henne; wil helemaal niets regelen maar je moet. heb ook nog geen kinderopvang geregeld. we gaan wel de test doen denk ik.

tja, moeilijk allemaal

Geplaatst

Oh nog wat! Doet iemand mee met Moeders voor Moeders? Ik heb me via internet aangemeld. Ze zouden me bellen maar tot nu toe niets gehoord. Ik denk dat ik maar zelf bel...

Geplaatst

Ik heb me ook aangemeld voor MvM, paar dagen later belde ze en ze komt vrijdag langs.

Voelde me wel beetje verplicht, omdat de medicijnen die mij nu geholpen hebben zwanger te worden afkomstig zijn van vrouwen die MvM hebben gedaan.

Hoor wel altijd van mensen dat je op een gegeven moment het zat bent steeds je ochtend urine op te moeten vangen, maar ach...

@ Kris, van harte welkom, wanneer ben je uitgerekend?

Groetjes Pauline

Geplaatst

@ Henne,

Toevallig hebben mijn man en ik het er gisteren over gehad maar wij gaan deze test niet laten doen. Voor ons heeft het geen meerwaarde omdat het altijd procentueel is. Dus je heb 1/1000 kans op down enz. Deze waarden vind ik te vaag om een zwangerschap voor af te breken wat sowieso geen optie zal zijn voor ons. Wij zitten niet in een risicogroep qua leeftijd of familiair dus de kans is daardoor niet groot dat er wat mis zal zijn.

Ik heb nog geen kraamzorg aangevraagd. DIt weekend gaan we het aan mijn zussen vertellen en dan wilde ik gelijk vragen welke instantie ik het beste kan doen.

Ik ga wel donderdag voor het eerst naar de verloskundige. Ik ben "ontslagen" bij de gyn. Toch wel een mijlpaal en gelukkig zei ze ook nog dat als je zover bent gekomen de zwangerschap bij 98% gewoon doorgaat. Tuurlijk weet ik dat zij geen garanties kan geven maar het is toch prettig om te horen. Ik heb ervoor gekozen om in het ziekenhuis onder controle te blijven en daarbij dus ook automatisch voor een poliklinische bevalling. Bewuste keuze, het voelt voor mij veiliger.

Gisteren heb ik van mijn moeder ons eerste cadeautje gekregen. Zo raar en zo onwerkelijk dat het dus echt lijkt te gaan gebeuren. Ik heb 2 rompertjes gekregen in maat 56 en 62 en slofjes. Allemaal in wit omdat het natuurlijk niet bekend is wat het wordt. Wij willen dit ook echt niet weten. Wij vinden dat ook zo spannend en leuk. Mijn man vond het allemaal nog erg groot en vond het onbegrijpelijk dat het nog zo groot zal worden. Zijn zusje is begin van het jaar bevallen van een prematuurtje van 1600 gram. Dat kleintje zijn wij nu gewend maar ik hoop natuurlijk dat dat bij ons niet zal gebeuren.

@ Kris,

Welkom meis. FIjn dat je geen klachten hebt. Ja en het is ook nooit goed bij ons he? Hebben we klachten balen we, zijn ze weg balen we ook ;-)

Mijn aanmelding bij moeders voor moeders was via internet ook niet goed gegaan. Wel een bevestiging gekregen maar nooit een telefoontje. Daarom zelf nog even gebeld en ik werd binnen 2 dagen gebeld voor een afspraak.

Ik geloof best dat je het zat wordt. Het stinkt en is gewoon niet echt een leuk karweitje maar wat mij betreft het minste wat ik kan doen om anderen en misschien later mijzelf ook te helpen.

Geplaatst

Echo:

5 oktober: Sowiebo 4e ( 10 w 1 d)

6 oktober: Miepie80, 3e (8w5d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

7 oktober: Mama-Ree, 2e (9w 3d)

12 oktober: surf, 1e (7w 4d)

12 oktober: Pauline, 1e (dan 7w 0d)

12 oktober: Jeanine, 1e (7w1d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

13 oktober: Hellen, 2e of 3e (8w2d)

21 oktober: Henne, 2e (9w2d)

25 oktober: Aafke (12 wk, nekplooimeting)

Verloskunde:

5 oktober: Sowiebo ( intake, in ziekenhuis) + echo

7 oktober: Boogie intake verloskundige

9 oktober: Hellen(7 wkn en 4 d), misschien met echo

19 oktober: Aafke (intake vk)

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Sowiebo: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Jeanine: 29 mei 2011 ?

Pauline: 31 mei 2011

Geplaatst

Sonja, blijf maar aan jullie denken... hoe is het met je?

Boogie, we zijn jou gisteren helemaal vergeten! Fijn dat alles goed was en je door mag naar de VK.

Hellen, heb precies hetzelfde gevoel. Wij hebben straks weer een echo (wat een luxe, zoveel echo's!) en ben ook heel heel bang op een slechte uitslag. Ik blijf heel licht bloedverlies houden (alleen bij afvegen en echt heel weinig) en heb me daar de hele week niet druk over gemaakt, maar nu dus wel. Zeker icm erge pijn in mijn lies (waarvan ik weet dat dat mijn banden zijn, maar toch....)

Leeuw, jij hebt ook je echo vandaag toch?

Ik had me na de positieve test direct al ingeschreven bij het KDV - voor ééntje dan. Nog geen contact met ze opgenomen nu het er meer lijken te worden; als het met alledrie goed blijft gaan stop ik een jaar ofzo met werken. En misschien dat het daarna goedkoper is om iemand bij ons thuis te laten komen, zoek ik dan allemaal wel uit...

Ook al ruim twee weken voor MVM aan het plassen. Van de week een mailtje gestuurd naar de kraamzorg met de vraag hoe dat zit bij 3 - ook als ze een tijd in het zh liggen lijkt het me wel erg fijn om als ze thuiskomen eerst even kraamhulp te hebben. Verder vd week de huisarts ook maar eens ingelicht... verzekering nog niet gebeld trouwens. Blijf het ook maar eng vinden om te zeggen "ik ben zwanger" en vind het nóg enger als mensen me feliciteren, durf felicitaties nog niet echt in ontvangst te nemen.....

O, Kris, welkom hier, en gefeliciteerd!!

Geplaatst

Hey Henne,

Wij hadden het er vantevoren wel over gehad en zaten allebei op dezelfde lijn. I.v.m. mijn leeftijd (36, wordt 37 in oktober) doen we wel de combinatie test. Van het Radboud had ik een uitgebreide folder over prenatale screening meegenomen en die doorgenomen, maar na het lezen ervan gingen we juist weer twijfelen. Het blijft een persoonlijke keuze die ieder zelf moet maken, het is vooral belangrijk dat je alle feitelijke informatie goed op de rit hebt.

Aanvankelijk wilden we sowieso extra onderzoek (vlokkentest of vruchtwaterpunctie) om elk risico uit te sluiten. We waren het ook eens over het besluit wat te doen bij een 'foute' uitslag. Maar vooral het risico op een miskraam (weliswaar klein, maar toch) zit ons niet echt lekker. Onze afweging is daarom om eerst de combinatietest te doen en de uitslag daarvan af te wachten. Als er geen verhoogd risico is, of wanneer de kans op een miskraam groter is dan de kans op een ongezond kindje, dan vertrouwen we maar op de natuur en laten we geen verder onderzoek doen. Als uit de test blijkt dat er wel echt een flink verhoogd risico is, dan willen we waarschijnlijk toch vervolgonderzoek. Maar we hebben ook tegen onszelf gezegd dat we daar tegen die tijd misschien nog over van mening veranderen. Dat zien we dan wel. De combinatietest is in ieder heval risicoloos en een eerste stap. Veel verder kijken we op dit moment bewust maar niet!

@Kris: welkom hier! Heb je het lijstje al aangevuld?

@Pauline: ik begrijp precies wat je bedoelt! Ik voelde ook een zware morele plicht om aan MvM deel te nemen. Ik heb het plassen in een kannetje er graag voor over, als ik zo anderen kan helpen zwanger te raken. Ik ben zelf ook zo dankbaar voor de mogelijkheid die wijzelf er door gekregen hebben!

@Boogie: wat fijn dat je naar de vk kan gaan! Het is inderdaad een mijlpaal, ik ga de 19e. Het begint steds 'echter' te voelen niet?

Geplaatst

Hihi, Miepie....als ik je handtekening zo lees dan verwacht ik straks echo III: het zijn er vier!! Maar laten we er maar geen grapjes over maken, zeker niet na het nieuws van Sonja. Ik blijf er ook mee bezig. Naast het verdriet voor hen, drukt het onszelf ook weer met de neus op de feiten...

Ik heb net toch het ziekenhuis maar gebeld omdat ik me lamlendig voel. Rillerig, klam, verhoging. Waarschijnlijk echt gewoon grieperig. Paracetamol nemen en proberen geen zorgen te maken. Zucht... Ik kruip maar weer in bed.

Geplaatst

Hier GOED nieuws!!!! Mooi kloppend hartje en eindelijk de oorzaak gevonden. Een bloeduitstorting bij mijn baarmoedermond. Ik zal ongetwijfeld vaker gaan bloeden, want hij zit er nog. Ik moet het wel rustig aan doen. Vruchtje goed gegroeid en je kan het hoofdje etc al goed zien. 9 mei uitgerekend.

Ben zo vreselijk opgelucht!!!!! Deze dag kan niet meer stuk.

Liefs junior

Geplaatst

aafke , ben je zwanger van 1 of 2.

ik heb op 14 okt de echo , dus het wordt extra spannend omdat er 2 zijn teruggeplaats bij mij.... wel een ukkie met 5 cellen... ik heb mijn ticker weggehaald vond het eng of zo...

Geplaatst

@Konijn: heb je de 14e je eerste echo? Wat spannend om dan te horen of je één of twee muppets in je buik hebt. Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend? (Staat niet in overzicht)

@ Junior: wat een heerlijk bericht! Ga er maar goed van genieten!!!

Hier niks bijzonders, behalve mijn hoofd dat niet bij het werk wil blijven ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden