Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Echo:

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w 3d)

13 oktober: Hellen, 2e of 3e (8w2d)

13 oktober: Miepie80, 5e (9w5d, pren. diag.)

19 october: Kris74 1e

20 oktober: Henne, 2e (9w1d)

25 oktober: Aafke (12 wk, nekplooimeting)

1 november: Pauline (9wk6d) + 3 nov afspr gyn

10 november: Hellen(nekplooi 12w2d)

1 december: Hellen(15w2d)

Verloskunde:

13 oktober: Miepie80 (9w5d)... ok, geen VK, maar prenatale diagnostiek ;)

19 oktober: Aafke (intake vk)

20 oktober: Liselot (intake vk)

5 november: Hellen (11w4d)

Uitgerekend:

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Kris74: 25 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011 ?

Pauline: 31 mei 2011

Hi Meiden,

Heb het lijstje ook ff aangepast. Intake bij VK staat gepland. Wat ben ik toch jaloers op jullie meiden met al die echo's ! Ben vandaag 10 weken en heb nog 0 echo's gehad doordat ik spontaan zwanger werd. Gelukkig nog maar 2 weken dan de 12 weken echo, kan niet wachten !

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Yeeeeeeeaahhh! Wat geweldig echo dag vandaag! Fijn voor jullie meiden! Iedereen is opgelucht en blij.Is er nog iemand die nog op de eerste moet wachten of ben ik de laatste? Nog 1 week!

Kris ik heb volgende week ook mijn eerste echo, maar je bent denk ik wel de hekkensluiter van mei denk ik. Ik ben nl uitgerekend op 9 juni.

Ik lees hier ook mee, omdat er nog niet zo heel veel in juni zijn. En die er zijn schrijven in de 12 weken toppic.

liefs joske

Geplaatst

Hellen wat een super foto's, dus je hebt al je derde echo gehad?? wat een bofkont ben jij.

ik ben nog wat onzeker, maar het gaat goed gelukkig. Maar ben wel het punt voorbij dat de laatste MK begon. En dan nog het volgende moeilijke stukje met 10 week (vorig jaar

was toen het hartje gestopt.)

Onbewust hou je dat toch in de gaten. Ik zal pas gerust zijn als de 12 weken om zijn en bekroond is met een mooie echo.

Maar genieten doe ik!!

Marjo gefeliciteerd!! lijkt me heerlijk 2.

groetjes joske

Geplaatst

Object, snap je zorgen wel hoor. Maar het was de voorloper, dus ik hoop dat ie het gewoon goed blijft doen.

Pauline, ik heb ook bloedverlies gehad na een echo, het was zelfs donkerrood. Ook wat krampjes. Die echostaaf is voor ons normaal geworden na al fm, maar dat is niet niks.

Jolien, fijn dat je echo goed was. Nog ff en dan zit je op de 12 weken.

Alle anderen veel succes!

Liefs junior

Geplaatst

Alarmbellen hier. Vanochtend bruin bloedverlies in m'n onderbroek :-( Het is echt minimaal, ik hoop, vermoed dat ik een adertje geraakt heb met het inbrengen van de utrogestan gisteravond. Maar ik ben wel meteen weer ontzettend onzeker. Ik heb niet echt kramp, maar wel een zeurderig gevoel in rug en benen.....ik vertrouw het gewoon niet. Net een flinke pot liggen janken, maar he enige wat we kunnen doen is hopen en afwachten. Oh, laat het asjeblieft niet mis gaan, ik denk echt niet dat ik dat trek....

Geplaatst

lieverd: rustig blijven ademen, ik heb het in de 5e week gehad. Zolang het daarbij blijft, niet meer wordt en alleen bruinig blijft zonder krampen. en anders bellen voor een echo :)

Geplaatst

Hoi henne, ik denk dat we bijna allemaal een beetje bruin bloedverlies hebben gehad in dit toppic, tenminste ik heb het best vaak voorbij zien komen. Als je geen krampen hebt, hoe je jezelf meestal niet druK te maken. Ik heb helderrood bloedverlies gehad, omdat ik geen krampen had kon ik nog een beetje hoop hebben. Vooral minimaal bloedverlies zou ik me niet zoveel zorgen maken.

Wanneer heb je weer een echo?

Liefs junior

Geplaatst

Gelukkig vandaag vrij, dus vanochtend in bed gelegen. Voel me sowieso niet erg lekker. Moe en last van mijn darmen. Tot nu toe verder nog niks gekleurds gezien, niet bruin, niet rood. Denk wel elke keer wat te voelen, maar tot nu toe is het niks. De vage kramp blijft ook, maar op zich is die niet nieuw. Zo stom, net nu ik er wat meer vertrouwen in begon te krijgen.... ben weer helemaal terug bij af voor mijn gevoel. Zal proberen het vertrouwen weer wat terug te krijgen, anders hebben we hier geen leven tot woendag.

Geplaatst

Eindelijk vandaag de verlossende echo gehad en wat blijkt, ja ja, mijn hummeltje is een echt vechtertje, het is mooi gegroeid en hartje klopt mooi. Het zit perfect op schema volgens prof. En volgens hem heel goed teken dat het zich heeft herpakt ondanks mijn andere sterretje zo sterk niet was. Was ook eerste keer op echo dat ik een mini-mensje het gezien, met een mooi hoofdje, een armpje in de lucht en beentjes in de lucht. Zo mooi en lief. Jammer genoeg was prof vergeten een foto te nemen...maar dat beeld staat in mijn geheugen gegrifd en volgende keer dan maar extra foto hé. Ik ben echt wel opgelucht, en ik moet zelfs volgende week niet terug op controle, ik mag 2 weken wachten want prof verwacht nu niet echt meer slecht nieuws. Dat was voor mij de grootste geruststelling. Ik ga eindelijk eens proberen te genieten van mijn zwangerschap, wat tot nog toe zat ik alleen maar onder de stress en das ook niet goed voor mijn hummeltje.

Geplaatst

Object, Wat fijn dat alles goed is. Dan nu maar echt beginnen te genieten!!!

Geplaatst

Henne, kan me voorstellen dat je geschrokken bent... en dan ga je ineens ook van alles voelen. Maar kans is idd groot dat het door de utro komt, je huid raakt daar ook erg geirriteerd van. Gyn wist me vandaag nog te vertellen (want hier ook nogsteeds roze, al 2 weken) dat zo'n 70% van de vrouwen ergens tussen week 4 en 16 wel een keer bruin/roze/rood hebben.

Ik heb vandaag de echo gehad op de prenatale diagnostiek. Eerste keer uitwendig!! De eenling deed het goed, lag een dagje voor (3cm). De tweeling is 100% zeker NIET siamees (was ook nog een optie blijkbaar) en deelt 100% zeker de placenta, wat een groot risico is - zo'n 30-40% kans op het TTS, ik kom dus onder strenge controle te staan. De arts dacht wel een vliesje tussen de twee in te zien, maar kon dat niet met zekerheid zeggen, dus over 2 weken weer naar de pren. diagn. voor een echo. Alles samen een behoorlijk risicovolle zwangerschap, moet met 20 weken als stoppen met werken (met kerst dus al!!) en er over nadenken komende weken minder te werken. Verder de hele zwangerschap elke 2 weken controle en echo... en bidden dat het goed gaat.

De arts heeft ook nog heel even kort de mogelijkheid van 'embryoreductie' genoemd (er 1 dood maken om de anderen meer kans te geven), maar vanwege de eeneiige tweeling is dat niet echt een optie - een van hun opofferen kan niet en met de eenling opofferen blijft het ivm delen van de placenta een risicozwangerschap. Wij wilden het sowieso al niet, maar fijn dat de arts daar ook achter staat...

Geplaatst

Object, zie nu pas jouw berichtje; super dat je kleintje zo'n vechtertje is!! En dat de arts er zoveel vertrouwen in heeft zegt toch ook wel iets... nu inderdaad gaan genieten!!

Geplaatst

@object: wat heerlijk dat je kleine het zo goed doet. En nu lekker genieten!!! Ben heel blij voor je

@Miepie: jeetje wat een spannende ontwikkelingen allemaal en wat wordt het spannend voor jou, al met kerst stoppen met werken. Maar straks als resultaat in één keer 3kleine muppets. Zal ook dan wel hard aanpoten worden! Op een leuke manier dan hè!

@Henne: kan me je schrik zo goed voorstellen, had het dinsdag ook. Heb er nu gelukkig wat meer vertrouwen in, krampjes zijn wat afgenomen (nog niet weg), maar heb nog steeds geen bloed/roze/bruin verlies meer gehad. Zal nog paar weken vol moeten houden, 1 november pas weer kijken helaas... Tot die tijd hoop ik maar dat het goed blijft gaan. Komt bij jou zeker goed meis, maar begrijp je angst!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hey Object, wat fijn dat alles goed is. Idd een goed teken dat je over 2 weken pas terug hoeft.

Miep, ik wist wel dat het een groter risico was, maar met 20 wken al stoppen met werken. Fijn dat de gyn ze alledrie lekker laat zitten. Met zoveel controle gaat het vast goedkomen. Doe het lekker rustig aan en ik zal met je mee hopen dat ze alledrie volgend jaar gezond geboren worden. Je bent denk ik niet in mei uitgerekend?

Hier gaat het ok, geen bloeding meer gehad, ik doe het ook lekker rustig aan. Ben wel heel veel moe. Ik wilde vandaag voor het eerst en positiebroek gaan kopen, helaas viel ik om 16.00 uur in slaap en werd net wakker. Dan zaterdag maar weer he.

Liefs junior

Geplaatst

Object geweldig! Ik hoop dat je nu dan idd echt kunt gaan genieten.

Miepie, het is allemaal niet niks zeg (nee niet niks, maar drie). Lijkt me heel goed om op tijd te stoppen met werken, je zult ook wel eerder gaan bevallen en je kleintjes hebben alle rust en energie nodig. Het is wel even slikken denk ik, maar het alle controle en overleg hoop ik dat je wel vertrouwen kunt houden en genieten van deze bijzondere zwangerschap.

Vanmiddag even lekker met m'n moeder aan de telefoon gehangen. Zij is vijf keer zwanger geweest en was het met me eens dat zwanger zijn op zich helemaal niet leuk is. Haha, dat luchtte me eerlijk gezegd wel op. Zij zei ook dat je lijf idd wordt overgenomen en dat ik dat niet toelaat omdat ik het niet vertrouw. En daardoor zet ik zoveel spanning op mijn lijf en geest dat ik constant bang en onrustig ben. Proberen vertrouwen te hebben en me over te geven aan wat er allemaal gebeurt.....niet makkelijk , maar wel beter. Vooral ook voor mezelf.

Pauline ik moest nog aan je denken vandaag.... had je zelf van de week nog gerustgesteld en nu schiet ik zelf in de stress om precies hetzelfde. Wat zijn we eigenlijk een dozen he? Heb vanmiddag nog het ziekenhuis gebeld en toe ze in gesprek waren opgehangen. Ik dacht "wat ik ik dan eigenlijk dat ze zeggen?" Nu een echo stelt me hooguit een dag gerust. Beter afwachten of het bruinverlies wegblijft en afwachten tot woensdag. Dat zal nu iets spannender zijn, maar als het dan goed zit, zal het vertrouwen hoop ik écht terugkomen en niet als een soort paniekreactie.

Ondertussen trouwens vandaag wel kotsmisselijk, geen zin in eten, een neus als een roedel speurhonden en moe moe moe..... Kennelijk ben ik na drie dagen werken op. Handig als je bijna aan een nieuwe baan begint ;-) Maar dat zien we dan wel weer.

Fijne avond allemaal en bedankt voor de steun en lieve woorden!

Henne

Geplaatst

@Object: Qat fijn!!! En wat zul je opgelucht zijn! Heel mooi dat nummer twee het nu solo toch hardstikke goed blijkt te doen. Ik hoop ook dat je nu eindelijk wat meer kunt gaan genieten!

@Miepie: fascinerend hoor, zo'n drieling-zwangerschap en wat daar allemaal bij komt kijken! Maar ook heel heftig als ik het zo lees...

Fijn dat jullie op 1 lijn zitten met de arts in ieder geval. Je kunt immers niet veel meer dan het allemaal maar over je heen laten komen (goed advies van je moeder, Henne!).

En wow met de kerst al stoppen met werken, wat gaat het toch snel! Het zal vast nodig zijn en wie weet ben je er tegen die tijd ook al echt aan toe. Ik had al berekend dat ik op zijn laatst op 12 april (4 weken tevoren) met verlof ga of begin april als ik 6 weken tevoren stop. Da's na de kerstvakantie ook nog maar 3 maanden! En voor mijn gevoel duurt die kerstavakantie ook helemaal niet zo lang meer, en het zijn natuurlijk ook weken die snel voorbij gaan zo tot aan de feestdagen.

Hier gaat alles nog hetzelfde, vooral vermoeidheid als kwaaltje en ben benieuwd naar vk volgende week. Ze heeft geen eigen echo-apparaat maar misschien kan ze het hartje al wel horen, dat zou ook mooi zijn als bevestiging weer.

Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak zijn steken die ik de laatste dagen in mijn borststreek (hart???) voel. Ik ben sinds ik zwanger ben sowieso erg kortademig (schijnt ook een typisch kwaaltje te zijn) maar ik hoop maar dat dit niks ernstigs te betekenen heeft. Vooral met gaan staan en omdraaien steekt het. Morgenochtend denk ik toch maar de huisarts bellen (moet ook nog doorgeven dat ik zwanger ben trouwens...)

Geplaatst

Aafke, heb ik vorige week ook gehad, bleek te komen van mijn middenrif wat wat omhoog werd geduwd. Kortademig zijn is volgens mij ook heel normaal...

Henne,goed advies van je moeder. Alleen soms zo moeilijk, haha.

Ga mijn bed in, welterusten!

Geplaatst

Hoi meiden,

Daar ben ik weer!

Ik had het even nodig om afstand te nemen en weer wat rust te krijgen en vertrouwen.

Het vertrouwen is nog wel moeilijk en ik vind het allemaal ook gewoon niet zo leuk. Ik voel me zo ondankbaar maar ik ben helemaal niet zo blij en gelukkig als ik had gehoopt. Het zal een fase zijn maar het is gewoon lastig.

@ Marjo, ook jij een tweeling! Gefeliciteerd meid en wat zal het voor jouw spannend zijn na die verhalen hier. ik ga er gewoon vanuit dat helemaal goed komt!!

@ Object,

Wat een geweldig nieuws meid en wat een opluchting. Ik ben erg blij voor je en ik hoop dat je een beetje kunt gaan genieten.

@ Henne,

Bloedverlies, ja ook ik raak denk ik weer compleet in paniek als het gebeurt terwijl ik inmiddels weet wat de oorzaak is. Omdat het zo weinig is geweest en maar heel kort hoef je niet angstig te zijn maar het is niet prettig om NOG meer in onzekerheid te zitten.

@ Miepie,

Wat een spannende zwangerschap zullen jullie krijgen. Fijn dat alledrie de kleintjes bij je kunnen blijven. Met de kerst al stoppen lijkt me inderdaad heel verstandig en ik denk dat de komende maanden sowieso erg zwaar zullen worden.

Ik had gisteren bereikbaarheidsdienst. Ik werd om 9 uur opgeroepen voor een coloscopie bij iemand met een bleoding. We waren bezig en ik werd niet goed. Zweet brak me uit, oorsuizen, duizelig en kots en kotsmisselijk. Maar het was een stress situatie dus ik moest bloed aanhangen en we moesten de bloeding behandelen. Dus gauw een stoel gepakt en erbij gaan zitten en alles gewoon kunnen doen maar ik verstond de arts zelfs niet goed. Het was zo naar en eng! Gauw wat limonade gedronken toen we klaar waren maar wat heb ik me rot gevoeld. Ik heb nog diensten tot de 16e week maar het valt me nu al zwaar. Ik ga toch eens overleggen met P&O of er geen mouw aan te passen valt....

Geplaatst

dames

ik breek eventjes in hier, ben blij te horen Object dat jullie 2de wondertje het zo goed doet, ik hoop ook echt dat je wat kan gaan genieten!!

Miepie, blij te lezen dat alles er goed uitziet, en toen ik van die embryoreductie las toen kreeg ik gewoon even buikpijn zeg...blij dat het geen optie is!

Fijn dat je vroeg stopt met werken!!! hebben ze ook de met je besproken om een soort pessarium te plaatsen om de duk op de baarmoedermond wat op te vangen? momenteel loopt nog de pro-twin studie, enkele ziekenhuizen passen dit al standaard toe bij een meerlingzwangerschap.

liefs

Babeth

Geplaatst

:36_1_13:Hallo meiden,

Hier goed nieuws! Vandaag voor een derde echo geweest. Altijd weer een opluchting als die zoals vandaag goed is. Het vruchtje beweegt en is behoorlijk gegroeid (van kruin tot stuit 4,25 cm). Het liefst heb ik iedere week een echo en omdat we te vroeg waren voor een nekplooimeting (je moet minimaal 11 weken en 3 dagen zijn en ik ben nu 11 weken en 1 dag) mogen we volgende week vrijdag weer!! Ik ben ontslagen bij de afdeling fertiliteit en het begint nu voor mij pas echt serieus te worden. Zal dan ook op zoek moeten naar een verloskundige.

Geplaatst

goedemorgen meiden

Pfff vannacht werd ik wakker (gebeurt iedere nacht dus da's niet zo bijzonder) en weer die rotkramp in mijn buik. Heb maar geprobeerd rustig te ademen en weer in te slapen, dat is ook gelukt. maar nu heb ik het nog steeds. Gelukkig niets van bloed of bruinverlies maar ben in de twee uur dat ik opben al 8 x naar de wc gelopen om te checken. Zou er zoveel voor over hebben als die krampen over zouden gaan... zucht...

Verder allemaal goede berichten met goede echo's - heel blij om te lezen.

Groetjes Pauline

Geplaatst

jeannet: sjiek hoor weer een stapje verder

miepie: jeetje wat een spannende zwangerschap wordt he, ervaar je dat nu ook al zo!? ik blijf aan je denken dat alles hartstikke goed komt met jullie vijfjes!

pien: echt vervelend die kramp en ze maken je onzeker hé, zolang er geen bloed is hoort het erbij!

hier vandaag de afgelopen twee daagje echt minder. weer 24 uur misselijk en echt geen eten binnen kunnen houden.

heb net een flink potje gejankt. Wil dit al vier jaar en nu ben ik aan het zeuren dat ik me niet goed voel, maar het is echt pittig vind ik.

sorry meiden :(

Geplaatst

Hellen je hoeft echt niet alle kwaaltjes en ellende zonder zeuren te doorstaan omdat je er zoveel voor over hebt gehad om zover te komen. Integendeel! Ik vind dat wij al zóveel hebben moeten doorstaan in al die jaren -spuiten, puncties, teleurstellingen- dat we eigenlijk nu dubbel mogen klagen. Nu ook dít nog eens ;-) Zonder gekheid, je kunt je van zwanger zijn gewoon hartstikke rot voelen en of je nu spontaan de eerste maand zwanger bent geworden of pas na tien ivf pogingen, je voelt je even rot hoor. Alleen denken wij dat we niet mogen zeuren omdat we dit tot graag wilden. ONZIN. Je wilt graag een kind. Je wilt je niet wekenlang hondsberoerd voelen, ook al heb je het er dan echt wel graag voor over.

Dus lekker een potje janken (heb ik gister ook gedaan, hielp enorm), rustig aan doen en kijken of de misselijkheid dan zakt. Zo niet, trek dan op tijd aan de bel bij het ziekenhuis, je moet wel iets binnen kunnen houden in ieder geval vocht. Beter op tijd iets tegen de misselijkheid dan dat je opeens aan het infuus ligt.

Zwanger zijn is de eerste maanden niet leuk, een kind krijgen wel en we mogen gewoon zeuren net als iedere zwangere.

Geplaatst

Hier vandaag gelukkig iets beter. Nog wel kramp gehad maar geen bruinverlies. Ren nog wel elk half uur naar de wc, maar dat zal wel weer slijten als het goed blijft gaan.

Ondertussen wel steeds misselijker. Worden jullie ook zo misselijk van tanden poetsen? Ik sta echt te kokhalzen. In het begin vond ik die mint frisheid enzo juist lekker, at ook veel kauwgom, maar nu word ik er gewoon ziek van. Raar hoor, zwanger zijn :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden