Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Blijkbaar ben ik de oudste hier, want ik word over een maand 43. Och, wat voel ik me oud tussen jullie jonge meiden. De ontwikkeling van Megan gaat goed: gillen, rare geluiden, scheetjes nadoen met haar mond, kauwen op haar tong, zodat het net lijkt of ze kauwgom in haar mond heeft. Veel lachen. Volgende week de derde prikjes. Haar favoriete fruithapje is overigens banaan, die vond ikzelf ook lekker toe ik klein was. Megan heeft nog niet in het speelkleed gelegen, maar ik heb er 3: 1 boven, 1 bij oma en 1 beneden. Ze speelt wel een heleboel met de dingen die in de box liggen: een knuffel van een teletubbie en een 'knispervlinder'. De muziekmobiel is inderdaad geweldig. Vanaf het begin heeft het haar aandacht getrokken. Daarvan heb ik er ook 3: 1 in de box, 1 in het ledikant en 1 bij oma. Jammer dat het binnenkort voorbij is, want het is beter om het bewegende gedeelte weg te halen als ze een maand of 5 zijn, omdat ze het dan kunnen gaan vastpakken.

[ATTACH=CONFIG]2181[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2180[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2182[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2183[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2184[/ATTACH]

groetjes,

Jeannet

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wel veel foto's, of niet, meiden. Van mezelf heb ik dozen vol, die nog in een album moeten. Ben verslaafd aan foto's. Zit dan ook de hele dag foto's van Megan te maken.

Megan gaat om 23:00 uur naar bed en slaapt dan tot de volgende dag 08:00 uur. Dan krijgt ze een fles en slaapt weer door tot 11:00 uur!!! Wel lekker, hoor.

[ATTACH=CONFIG]2185[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2186[/ATTACH]

groetjes

Geplaatst

Pfff vandaag drukke dag, eerst spullen gehaald voor Finns kinderfeestje aankomende zondag, toen met Dodi naar osteopaat en aansluitend haar wenmiddag. Dametje was dan ook volledig afgedraaid en overprikkeld toen we thuis waren.

Osteopaat ging goed, zag Dodi echt ontspannen op bepaald moment. Ze denkt nog 2 behandelingen nodig te hebben. Nu konden 2 dingen gebeuren: of heel moe en rustig of extra onrustig. Helaas hier het laatste. Wennen ging wel goed. Ze was heel vrolijk geweest en had zelfs uurtje geslapen in zweefwieg. Nu is haar pappie lekker met d'r aant wandelen in de draagdoek.

Morgenochtend weer wennen, stond niet gepland maar vond 1 keer te weinig en ga maandag werken dus morgen nog extra.

Hoest met jullie allemaal? Wie gaan er allemaal weer aan het werk??

Geplaatst

Oh meiden,

Ik heb het moeilijk, ik moet mijn lieverdjes vandaag van 10-16 uur naar kdv brengen om ze te laten wennen. Ik vind het zo lastig. Niet dat ik het verblijf niet goed vindt of niet vertrouw... maar gewoon, mijn twee mannetjes in die drukte van het kdv.. brrrrrr slapen ze natuurlijk bijna niet, zo zielig.

Het slaat nergens op. In de tussentijd ga ik op kraambezoek, boodschappen doen, kampeerspullen pakken, want wij gaan vrijdag en zaterdag naar een camping. voor het eerst slapen in de bus.. we hebben vw minicampertje... ik ben erg benieuwd. Vanavond komen mijn schoonmoeder en de overbuurvrouw eten.. 2e eetpartij deze week....

vlg week is het allemaal voorbij dan begin ik weer met werken.

Ze hebben trouwens nu al 2 nachten door geslapen, gistern tot half 6 en vandaag zelfs tot half 7.... echt zo lekker en nu liggen ze ook in bed. ik ga proberen ze om 9 uur nog even bij te voeden, zodat ze niet meteen op het kdv moeten voeden.

Boogie: Meid wat een rot bericht over je relatie. Dat lijkt me echt heel erg lastig. Maar neem je tijd inderdaad, zo'n traject, de geboorte van Evi en een verhuizing dat is inderdaad niet niks zeg. Ik ken meer relaties die onder druk zijn komende te staan na de geboorte van een kind, het duurt echt wel een poos voordat je echt weer je normaal voelt en gewend bent aan alles.

Jeannet: Wat een poppetje is megan zeg.. zo schattig. Leuk he, al die ontwikkelingen... heerlijk hoor. wij moeten maandag voor de prikjes,ik hoop dat ze er niet teveel last van krijgt. 43, ze zeggen dat je leven pas bij 40 begint. Je bent zo oud als je je voelt en waarschijnlijk ben en blijf je altijd jonger dan je echte leeftijd, juist omdat je nu weer een kleintje hebt. Ben jij straks ook op de hoogte van alle rages en acties. Ik ben trouwens 33, mijn vriend is 41.

Pauline, gefeliciteerd met finn of is hij niet jarig? Hoe vond jij het om Dodi weg te brengen om te wennen? Ik moet zo wennen aan de drukte op zo'n kinderdagverblijf.

Wat voor werk doe jij ook alweer, spannend??? tenzij je het niet wil vertellen, dan snap ik het ook hoor.

Ik heb ook heel erg leuk werk, het is meer dat het best even wennen zal zijn om weer in een ritme mee te draaien, bovendien heb ik fysiek een zware baan en ben ik benieuwd of ik het al vol kan houden.

We zullen zien, dinsdag is mijn eerste dag.

Liselot, wat heerlijk lekker naar ZF. Dat willen wij ook wel, maar wij moeten weer werken. Ach hopelijk mogen wij in november 2 weken naar de zon, we zullen zien. Geniet ervan!

oh oh ik hoor gepruttel,

later meer.

groetjes, Marjo

Geplaatst

Ikke!!! Heb gisteren met mijn duo de klas op orde gemaakt en morgen de opstartvergadering. Maandag is niet mijn werkdag maar ben ik er wel even bij om de kindjes en ouders te verwelkomen in hun nieuwe klas. Dus vanaf vlg week, werk ik weer op do en vrij!!

En jullie, hoeveel dagen??

Jeannet, prachtig hoor, al die foto's!! Mooi meiske, ik snap dat je veel foto's maakt ;)

Jolien is niet fit, Selma slaapt prima ... Nu wakker dus zal zo speentje erin doen, maar even kijken of ze zelf ook weer in slaap kan vallen. Dat blijft hier moeilijk .... na een cyclus wakker worden en dan huilen, speen erin werkt dan vaak goed.

Fijne dag dames!!!

Geplaatst

Oh wat spannend Jolieneke dat je weer aan de slag gaat. Wel ook zin in?

Surf, erg hè om de kleintjes achter te laten, Dodi is nu voor tweed keer aan het wennen. Moeders is maar was aan het vouwen en gaat zo alsvast originele bolognesesaus maken, die moet 2 uur pruttelen. Ga Dodi om half 1 halen. Sterkte met jouw knulletjes vandaag, bem benieuwd hoe ze het gevonden hebben. Dodi was doodmoe gisteren en heeft vanochtend tot 7.15 geslapen, best lekker om weer eens een ononderbroken. Nacht gehad te hebben.

Ik werk als woordvoerder/communicatieadviseur (en bestuurlijk adviseur) voor een bestuurder bij de overheid, heel leuk en iedere dag weer anders. Wel raar, moet maandag meteen lange dag maken met avondvergadering. Nou ja zit ik er in ieder geval meteen weer goed in. Ik werk trouwens 4 dagen en jij Marjo? Finn was twee weken geleden jarig maar kinderfeestje is aanstaande zondag.

Jeannet, wat een lekker meisje heb je!

Liselot ben jaloers dat je nog lekker naar ZF gaat, vakantie bi ons was geen succes, hopelijk volgende vakantie in Spanje in de herfstvakantie wel.

Ga nog lekker kopje koffie pakken en kokkerellen, tot later!

Geplaatst

Hoi meiden..

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,

Ik flink haasten vandaag om om 10 uur op kdv te zijn om te wenen. kinderen eerder wakker gemaakt, snel nog gevoed, 6 voedingen ontdooid. Kom ik daar om 10 over 10, blijkt het wennen morgen te zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kanonnen, dat kan dus niet want wij gaan het kamperen even uitproberen dit weekend. Dus volgende week vrijdag is meteen de eerste keer en dus de vuurdoop. brrrrr Gelukkig zijn ze al een keer 2 uurtjes geweest en dat ging goed, ze drinken ook goed uit de fles. We gaan nu de flesjes maar vandaag en morgen geven, kan ik ook weer eens een lekker wijntje drinken zonder schuldgevoel.

Werk: ik ga in eerste instantie 3 dagen per week werken en later misschien weer 4, we zullen zien. Ik hoop dat ik het fysiek red. Ben fysiotherapeut en behandel jongeren van 12-20 jaar..

Marjan: wow jij gaat ook alweer beginnen, heftig hoor. Ook wel weer leuk toch. Wat leuk dat je de eerste dag toch even gaat om de ouders te ontmoeten, ik zou dat heel erg op prijs stellen als moeder! Vindt jij het ook zo spannend om weer in een andere rol mee te draaien in de maatschappij? poehee of klinkt dit heel erg zwaar...

fijne dag meiden.

Geplaatst

Oh nee Marjo, wat balen!!! Kon je ze niet toch daar paar uurtjes laten?

Lijkt me zwaar, werken als fysio, kan me voorstellen dat 3 dagen meer dan genoeg is.

Heeft Surfman een pappadag of hebben jullie ouders die oppassen?

Dodi gaat 3 dagen naar kdv. Haar grote broer vond het altijd geweldig, ik hoop dat Dodi net zo enthousiast is!

Geplaatst

Hey wat grappig, nu allemaal tgt. aan het wennen op het kdv!

Morris is vanmorgen tussen 9 en 12 geweest, en moeders in de tussentijd naar de stad. Papa wilde maar wat graag mee om hem weer op te halen zodat hij uit de 1e hand kon horen hoe het gegaan was, haha. Nou, het ging op zich wel aardig maar hij werd heeeeel erg boos toen ze hem een flesje wilden geven. Als papa dat thuis doet is het nooit een probleem dus kennelijk vond ie het maar niks, dat drinken bij een vreemde. En toen we aankwamen draaide hij zijn hoofd eerst van me af toen ik hem een kusje wilde geven... nog een beetje boos dat ik hem had achtergelaten misschien??? Bij de intake zeiden ze trouwens wel dat sommige kindjes in het begin 's avonds heel boos kunnen reageren, dus ik hou mijn hart nu al vast, pfffff! Voor de zekerheid nog een ochtendje wennen op maandag de 12e, en dan misschien later in die week nog een keertje als het nodig is. Toen we binnenkwamen was het trouwens wel een SUPERschattig gezicht omdat ze net gezamenlijk een boterhammetje gingen eten. Zaten daar al die kleintjes keurig in hun stoeltje aan 2 grote tafels!

Liselot, Zuid-Frankrijk klinkt wel lekker hoor! Het is dat ik zo'n afstand echt nog niet aandurf nu. Wij gaan volgende week dus nog even lekker weg naar Zeeland. Wel zin in maar ik heb nog totaal geen vakantiegevoel. Ik vind het lekker om even in een andere omgeving te zijn maar ik moet zeggen dat ik vooral uitkijk naar de vakantie volgend jaar omdat Morris dan een jaar is en gewoon veel meer kan. Als hij kan zitten en kruipen kun je ook al lekker aanmieren in een zwembadje of gaan fietsen en zo.

Ik begin de 19e weer, voor 3 dagen in de week. Ik heb alleen nog geen rooster dus weet niet hoe laat ik moet beginnen. Waarschijnlijk krijg ik wel lesdagen t/m het laatste lesuur dus zal niet vroeg thuis zijn. Ik ben gisteren al even op school geweest voor een overleg met collega en het ophalen van boeken. Ook mijn kast alvast een beetje opgeruimd want dat lukte me voor mijn verlof niet meer (kon onmogelijk nog bukken haha). Ik vond het wel heel lekker moet ik zeggen, erg gelachen weer met mijn favo collega's!

Het lieftse zou ik na komend jaar gewoon weer 4 dagen gaan werken (dit schooljaar werk ik 3 dagen en gebruik daarvoor ouderschapsverlof). Ik wil daarna geen deeltijdontslag nemen maar ik wil Morris ook niet vaker dan 3 dagen naar de opvang brengen. Manlief is nu eens in de 2 weken de woensdag vrij, dus als ik iets kan regelen voor die andere woensdag is het opgelost. Mijn schoonouders passen graag op in geval van nood maar zijn hardstikke druk met het familiebedrijf, en helaas kan ik geen beroep meer doen op mijn moeder. Ik ga er vanuit dat zich het komende jaar wel een oplossing voordoet, wie weet in mijn eigen netwerk dat je oppasdagen ruilt ofzo.

Pauline, wat fijn dat Finn het zo geweldig vond! Dat geeft nog meer vertrouwen natuurlijk!

Marjo, wat erg!!! Ben je al gestresst over het wegbrengen, krijg je dat weer... Nou ja ze zijn in ieder geval met zijn twee moet je maar denken, dus er is altijd 1 bekende factor aanwezig: hun broertje!

Oh ja, wel handige tip die ik kreeg was om een hemdje van mezelf mee te geven voor de geur. Daar dacht ik vanmorgen gelukkig nog aan, en heb toen snel mijn slaaphemdje nog ingepakt. En daar bleeek Morris dus inderdaad mee gespeeld te hebben...

Geplaatst

Hee wat gezellig hier!!

Ik heb dus erg veel luxe lees ik wel (durf het haast niet te zeggen haha). Mijn man is huisman (gedwongen dat wel) maar is dus thuis. We hoeven Selma dus niet te laten wennen oid. Ik kan me wel goed voorstellen dat dat zeer verdrietig en moeilijk is. Ik vergelijk het met het gevoel Jolien voor het eerst (huilend) achter te hebben gelaten bij de psz. Pffff gaat door merg en been. De navelstreng is wel doorgeknipt bij de bevalling, maar er is ook een psychische navelstreng. Elke keer weer een nieuwe stap van loslaten.... zwaar voor mama's (en papa's, al zal het ongetwijfeld een beetje anders werken bij mannen).

Ik vind het knap hoeveel dagen jullie allemaal gaan werken. Respect!! Ik heb meteen ouderschapsverlof opgenomen, en hoef nu 1 schooljaar lang de woensdagen niet te werken. Heerlijk!! Volgend jaar wel weer 3 dagen. Maar ja, in de toekomst wil ik denk ik wel weer 4, we zien wel of dat dan weer mogelijk is !!!

We hebben effe geshopt met 'hangerige' Jolien en super relaxte Selma!! Van 10.30-13.30. Broek voor papa, rompers en maillots voor Selma (die draagt niks anders meer). Alles bij de v&d, daarna hapje eten. Selma had om 10.15 fles gehad, ze was rond 12.00 bekaf, effe flink huilen (5-10 minuten) en toen: slapen in de duowagen van Koelstra!! Jolien ernaast later, perfect!! Selma is bijna 4 maanden, heb geen idee vanaf wanneer precies ze in een buggy mogen, maar hij kan helemaal plat en we hadden de heerlijk zachte voetenzak van de Quinny erin gedaan. Super!!! Ach, in totaal heeft ze er 2 uur in gelegen (auto natuurlijk gewoon maxi cosi). Moet kunnen voor een keertje!!

Zondag is ze 4 maanden, en dan staan er worteltjes op het programma!! Haha, zoveel zin in!!

@ Marjo: ook ik zou het als moeder fijn vinden om beide leerkrachten even te zien. Sinds ik moeder ben, denk ik over bepaalde dingen dus ook anders dan eerder. Niet dat het eerder 'fout' was maar nu meer met mijn gevoel. :-)

Zo, ik vertrek maar weer eens uit de slaapkamer van Selma. Die heeft de ogen nu wel lang genoeg dicht!!

Xx

Geplaatst

hey lieve meiden.

oh de meesten hebben er net als ik aan moeten geloven, het kdv!

jeetje Surf wat shit voor jullie zeg; sta je daar met twee kids nog notabene

hier was het super goed gegaan met Caz van 9.00-16.00 uur, geslapen, gelachen, gespeeld en goed gedronken.

Heerlijk kind zeiden ze, wat voel ik me dan trots!

met mama echt minder, huilen vanochtend al en bij weggaan al helemaal. Toen naar fysio en daarna naar werk; werk drie dagen in onderwijs.

ging echt super goed.

heb alleen een ander probleempje iemand tips?

caz heeft vandaag bijna 400cc gedronken bij KDV en ik heb 280 cc gekolfd, moet ik dit gewoon zo laten of nu extra kolven vind het moeilijk.

heb altijd enorm veel melk, lek nog steeds elke nacht terwijl Caz al weken doorslaapt. Uit mijn rechterborst kwam maar 30 cc, slik :(

en dat was de kolfsessie thuis, op school 165cc gekolfd binnen 10 minuten, misschien toch de spanning/stress?

verder gaat het wel goed hier, heb alleen wederom het scheurtje in endeldarm terug en dat is echt hel.

fijn jullie diversen reacties op gaan voor een brusje.

hoe is het verder met iedereen?

boogie heel herkenbaar wat je schrijft over je relatie; het is toch anders nu met een kindje hé!?

Geplaatst

Ee dames!!

Rustig hier!! Iedereen druk met werk en kindjes!!

Iedereen gaat zijn weg daar wel in vinden, maar het is ook niet niks je kindje 'uit handen' te geven!! Zoveel bloed, zweet en tranen gekost (hele trajecten, IVF/ICSI etc) en nu is je kindje er en moet je weer aan het werk.

(af en toe vind ik dat soort van dingen zo lastig... je zet een kindje op de wereld om het dan 'even later' bij iemand anders te brengen zodat we kunnen werken > om te leven weliswaar ...... Herkent iemand dit??? Nie dat ik vind dat werken niet goed is, in tegendeel, we zijn meer dan alleen maar mama's maar goed...)

Vakantieganger(s) veel plezier. Mooi zomerweer dit weekend!!

X

Geplaatst

Ja Marjan zo is het maar net! Hoopte op winnen postcode loterij maar helaas;)

Hele dag wezen wandelen en terrassen met collega! Morgen weer maar dan met manlief, hihi

Geplaatst

Hey dames hoeveel wegen jullie kIds?

Caz weegt nu 8 kilo!!!!!! Hij is 15Wkn

Dinsdag naar cb maar vindt het echt veel hoor

Ben benieuwd naar jullie kids!?

Geplaatst

Haha!! Nou, IVFmoeke, Selma woog 3 weken terug ook 7250 gram en is van 4 mei. Geen idee hoeveel ze nu weegt maar een dikkerd is het!! Geeft niks hoor!!! Wijkverpleegkundige hier is een lieverd en zei wel: lekkere Boeddha, en doe maar geen rijstebloem wanneer ze 4 maanden is (veel calorieen). Selma zit tegen de bovengrens aan. Vrienden van ons hun dochtertje was ook een lekkere dikke, volle baby. Als ze eenmaal gaan bewegen zoals kruipen ed, is het zo 'weg' hoor. Hun kindje is nu een heerlijke 'gewone' peuter!!

Fijn weekend!!!

Geplaatst

Evi's gewicht blijft een probleem. Ze lijkt echt niet goed te groeien van mijn borstvoeding. Het zou me niets verbazen als ze misschien zelfs afgevallen is. Hoe vaak ik ook aanleg, het helpt gewoon allemaal niet. Ze drinkt niet goed aan de borst dus toch vandaag maar gebeld met het bureau en ik geef haar na het drinken aan de borst nog een beetje flesvoeding na. Hopen dat dit gaat werken.....

Werken was lekker gisteren. Evi ontzettend gemist en ik vond haar niet enthousiast genoeg naar mijn zin toen ik thuis kwam. :laugh:

Het werken was leuk en of ik nooit ben weggeweest...

Fijn weekend.

Geplaatst

Zo hee er is weer veel geschreven. Ik kan niet meepraten over kinderdagverblijven, wennen en weer aan het werk gaan aangezien ik niet werk. Niet dat ik de loterij gewonnen heb maar ik ben afgekeurd. Soms mis ik het wel collegaś e.d. maar ik heb gelukkig wel lieve vrienden die zelf ook niet werken en waar ik wel eens een bakkie gaan doen op een doordeweekse dag. Ik heb inmiddels wel een oppas waar Storm heen gaat als ik therapie heb. Zij woont hier vlakbij, ideaal ! Ze maakt sinds dinsdag ook bij mij schoon. Tegen betaling 2 uurtjes , de dingen waar ik niet aan toe kom. Ze wilde er niets voor hebben maar dat wil ik niet. Ik zit dus in een luxe positie en kan de hele dag voor Storm zorgen. Luxe vind ik niet dat ik ziek ben en afgekeurd want anderen denken wel eens zo lekker makkelijk een uitkering en de hele dag thuis doen en laten waar je zin in hebt. Maar dat ligt toch even anders. Maar ik moet het mij niet aantrekken maar dat doe ik soms toch.

Storm slaapt de laatste dagen slecht overdag is dit weer een fase ? Van die hazeslaapjes van amper 45 min. Gisteren ben ik voor het eerst zelf naar mń moeder gereden en had Storm uiteraard mee. Hij is dan weer helemaal van de leg omdat het ritme weer anders is dan normaal. Vandaag heb ik erg last van mń rug en ben vreselijk moe, klaag, klaag ! Even wat minder dus. Maar vanmiddag ging de bel en van vrienden in Amerika kreeg ik een pakje. Daar zaten allemaal babykleertjes in. Zo leuk en lief ! Ik schrok wel wat ze hadden betaald voor het verzenden, 45 dollar !

Fijn weekend allemaal en sorry dat ik nu even niet iedereen persoonlijk beantwoord.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hihi, Selma zit tegen de bovenlijn aan haha, oeps ;)

Ik ben toch even benieuwd dames. Ik weet dat Selma absoluut niet de makkelijkste is, maar af en toe vraag ik me ook wel af of al jullie baby's dan wel zo goed slapen (overdag). Gemiddeld gesproken ( de afgelopen 2 dagen loopt alles anders.. Ziek?? Beginnende tandjes?? ) slaapt ze 's ochtends 2 uur, 's middags 2 à 3 uur en 's avonds een uurtje. Dit alles wel altijd met onderbrekingen --> na een slaapcyclus wordt ze altijd wakker en gaat ze even huilen (tot wij de speen erin doen).

Hoe slapen jullie kids? Hoeveel, hoe vaak, ook met onderbrekingen, huilen ??? Ik zit nu voor de zoveelste x bij mijn dame, want niet eens komt ze aan een cyclus toe; ze is erg huilerig (veel meer spugen) en heeft rode wangen ....

Lekker weertje hè? ( jammer dat ik steeds binnen zit grrrrrrrrrr)

X

Geplaatst

Ha jolieneke, even kort, want moet nog boodschappen doen.

Dodi slaapt absoluut niet beter dan.

7 uur fles, 8.45 in bed, 9 uur slapen, half 10/ kwart voor 10 weer wakker, huilen, in draagzak nog van 10.15 tot 1 uur slapen. 11 uur fles, 12.30 naar bed, vaak niet slapen of weer 45 minuten, incidenteel slapen tot half 3-3 uur. 3 uur fles, 4 uur in bed, niet slapen, huilen, rondlopen met haar en uiteindelijk om 5 uur mee kinderwagen in om Finn te halen, soms tijdens wandeling slapen, meestal niet. Thuis van 6 tot half 7 vaak even slpen in draagzak of spelen in wipstoel. 18.45 eten en dan tot half 10 af en aan klooien met heel hard huilen en minislaapjes in dragdoek. Om half 10 lijkt er een knop om te gaan en gaat ze slapen , 11 uur fles en dan slapen tot 5, vervolgens rommelen bij moeders in bed met speen en benen naar haar toegevouwen tot. 7 uur en dan begint hele riedeln weer van voren af aan. Dus al met al: als dodi overdag meer dan 2,5 uur slaapt is het een topdag....

Geplaatst

Oké, Pauline, dat is zwaar hè? Nee, dan doet Selma et best goed!! Maar wat herkenbaar dat ze na 45 min wakker worden hè? De ene keer slaapt Selma ( met hulp vd speen en onze hand die hem er steeds weer indoet) nog wel een cyclus of eventjes, vaak ook niet.

Na vanmiddag veel aangeklooid te hebben, moesten we haar om 17 uur wakker maken. Tja..

Om 18.22 weer in bed gelegd en ze slaapt nog maar wordt ws zo wakker ;)

EERSTE HAPJES WORTEL ZIJN BINNEN!!! WHOEHOEEE!! Moet er wel bij zeggen, ze drukt de wortel er zo weer uit met haar tong ;) gelukkig wist ik dit van Jolien. Toen was ik erg teleurgesteld omdat ze 'niks' at. Maar ja, het gaat om het proeven en dat gaat steeds meer worden. Wel leuk hoor, en die kop erbij haha. Morgen is Selma 4 maanden !!

Bedankt Pauline voor je reactie.

Geplaatst

@ Marjan,

Ik ben me er van bewust dat ik het erg makkelijk heb maar met slapen hier absoluut geen moeite.

Soms een lippie trekken [ATTACH=CONFIG]2200[/ATTACH] (zo zielig ;-) )maar dan valt ze toch in slaap met een paar minuten. Duim erin [ATTACH=CONFIG]2201[/ATTACH]en slapen maar.

Ik vond het heel moeilijk een goed ritme te vinden. Nu hebben we het volgende ritme waar ze het erg goed op doet.

20:00 laatste keer drinken en dan om half 9 slapen tot 6 uur de volgende ochtend. Dan drinken en slapen tot een uur of 9. Drinken en mee naar beneden en in de box/wipper/wandelen. half 11 slapen tot 12 uur. Drinken en weer lekker naar beneden vaak wel tot een uur of 3. Drinken en dan slapen tot ongeveer half 6. Erg hongerig 's avonds en dan dus drinken en om 20:00 uur weer. Ik weet dat ze erg veel drinkt maar ze lijkt niet zo goed te groeien.

Puur gevoelsmatig hoor heb geen exacte cijfers maar als ze gedronken heeft aan de borst en ik geef haar een fles met 65cc, drinkt ze het ook nog op.

Dinsdag moeten we naar het bureau. Wegen en prikken. Vind het erg spannend want dan gaan we overleggen hoe het verder moet. Die 6x op een dag beginnen me wel op te breken. Dit doen we overigens niet als Evi bij mijn moeder is want dan weet ik zeker dat ze genoeg krijgt (afgekolfd)

Verder verdenk ik Evi ook sterk van het krijgen van tanden: kwijlen, hele hand in d'r mond, alles in d'r mond duwen, diarree, verhoging gehad, rode billetjes. Alle signalen maar waar zijn die tanden :toppie:

Nog een paar foto's om nog even te pronken:happy:. Op de eerste foto had Evi zich 180graden gedraaid. Zonder mijn hulp. Ook draait ze op haar zij. Zo leuk om te zien.

[ATTACH=CONFIG]2204[/ATTACH] :happy:

[ATTACH=CONFIG]2202[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2203[/ATTACH]

Geplaatst

Wat leuk trouwens het eerste hapje! Lijkt me ook wel erg leuk om te doen. Maar ik heb nog even geduld. Denk ik ;-) Als ik ga minderen met borstvoeding ga ik ook een happie tussendoor doen denk ik . We wachten nog maar even af.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden