Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihi, fijn boogie!! Hoop dat je lekker op je plek zit in je nieuwe huuske!! Hoe gaat het met Evi??

Ladies: Selma doet het super hoor in haar harnasje. Slaapt net als anders; prima!! Papa en mama (vooral ikke) hebben het er moeilijker mee. 23 uur per dag erin; heftig!!

We kregen van een vriendin een hele lieve kaart. Alles van de laatste 3 maanden opgesomd, poeh, effe slikken om het allemaal te lezen. Ze leven erg met ons mee. Fijn, dat zijn vrienden, toch??

Ik blijf lezen hoor, ook al gaan we kamperen!!

Morgen dus op vakantie!! Renesse: here we come!

X

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Jolieneke,

Wat een toestand weer met kleine Selma, arme schat nu weer in een harnasje. Misschien heeft ze al die tijd pijn gehad in d'r heupjes en daarom zo gehuild ? Wie zal het zeggen.

Jullie gaan lekker op vakantie naar Renesse. Grappig: wij gaan volgend weekend ook weekendje naar Renesse. M'n schoonouders zijn daar op vakantie in een huisje en wij gaan weekendje langs.

Als ik ergens een kinderwagen tegenkom en hoor praten over Selma en Jolien zal ik je aanspreken, hahaha dat zou wel grappig zijn als we elkaar toevallig ergens tegenkomen.

Geplaatst

Zo nu is het serieus: ik ben terug.

@ Marjan,

Wat vreselijk voor jullie kleine poppetje zeg. Ik ben het helemaal met jullie eens als je zegt hoeveel kan er wel niet tegenzitten zeg.

Ik hoop dat jullie ondanks alles toch nog kunnen genieten in Renesse.

@ Pauline,

Wat vervelend dat het allemaal niet zo goed ging met Dodi in Zwitserland. Ik hoop dat jullie het ondanks alles toch leuk hebben gehad.

@ Miepie,

Ik ben ook erg onder de indruk van je dagschema. Strak en duidelijk te merken dat jullie veel discipline hebben. Respect.

@ Marjo,

Wat een triest verhaal over die baby. Echt vreselijk. Een ieders nachtmerrie denk ik. Ik vind dat je het heel knap hebt opgelost.

@Dutchess,

Gaat alles goed met jullie? En heeft Morris het doorslapen weer te pakken?

@ Jeanine,

Wat een goed nieuws van je Hb. Fijn dat je je ook beter voelt.

Hier gaat alles wel goed hoor. Evi heeft de oversteek goed gemaakt en is nog altijd het zoete meisje dat ze voor de verhuizing was. Excl het huiluurtje. Dus dat is helemaal prachtig. Ze slaapt erg lang 's nachts dus ik zet tegenwoordig de wekker om 6 uur voor de eerste voeding. Anders slaapt ze gerust door tot half 9. Begin augustus op het bureau geweest en ze was 63 cm lang en woog 5770 gram. Niet echt veel dus. Ze is maar 400 gram gegroeid. Waarschijnlijk is mijn borstvoeding teruggelopen en dat moet nu weer opgekrikt worden. Veel aanleggen dus.

Het huis is nog niet klaar maar het begint zeker te wennen. Als ik nu ook tanden kan poetsen boven ben ik een gelukkig mens.

Nog even een paar foto's en dan ben ik snel weer terug.

[ATTACH=CONFIG]1992[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1993[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1994[/ATTACH]

Geplaatst

Boogie wat een schatje en wat een mooie kamer!

Even een korte vraag in de hoop dat jullie met hetzelfde worstelen: dodi slaapt overdag matig (korte slaapjes van 45 min, ik leg haar wel wakker in bed en dan piept ze even en slaapt dan in, maar na 30-45 min weer wakker maar nog wel heel moe. Vaak zit er dan weer een boer...?) maar 's nachts doet ze het super na fles van 23 uur slaapt ze tot 7 uur. Maar de avonden zijn lastig, eigenlijk wandelen we haar iedere avond in slaap. Ze krijst als je haar zomaar in bed legt net als overdag, niet hetzelfde inslaaphuilen als overdag maar echt krijsen en hysterisch en ook niet over na 30 minuten metom de 5 min kijken. Is dit herkenbaar en zo ja, wat moet ik er aan doen?

Hoop op goeie tips.

Geplaatst

Pauline, wel herkenbaar...meiden hebben dat hier ook als we ze na de fles van 17.30 naar bed brengen -slapen dan meestal wel eerst een uurtje ofzo, maar van 19-21 is het meestal feest. Ik probeer ze idd altijd in bed te troosten, maar 9vd10 keer eindigen we met zijn drieën in ons bed, waar ik de meiden op mij/tegen mij aan heb liggen en constant speentjes/duimpjes terug in de mond aan het stoppen ben tot ze uitgeput in slaap vallen (meestal net voor de volgende fles die er dan moeizaam in gaat). Een betere oplossing dan dit heb ik helaas ook nog niet gevonden.

@all; hopelijk snel weer op iedereen even een reactie, maar dagen zijn erg vol met Rutger die zo lang over zijn voedingen doet. Morgen afspraak met de KA, hopelijk dan ook eindelijk actie.

Geplaatst

@ Pauline,

Zoals je misschien nog weet had Evi ook 's avonds echt haar huilmoment. Maar sinds dat wij verhuisd zijn en mijn man en ik beter in ons vel zitten en rustiger zijn is dit eigenlijk over. Wat ik dan deed was inderdaad ook wandelen en badderen werd ze ook rustig van. Maar verder was ze na een uur huilen vaak erg moe en viel dan in slaap. Vaak een kwartier en dan begon ze weer. Tot de laatste voeding en dan viel ze echt de hele nacht in slaap.

Geef jij ook borstvoeding? Ik weet het eigenlijk niet meer maar het schijnt dat borstgevoede kinderen 's avonds een 'tekort' aanvullen. In ons geval is het dus zo dat ik tegenwoordig overdag vaker aanleg en ze nu 's avonds meer tevreden is.

Overdag slaapt Evi erg veel. En 's avonds is ze nog steeds erg wakker. Het concultatiebureau zei dat ik hier niets aan hoefde te veranderen. Want ik vind het maar raar voor een kindje van 3 maanden om 's avonds tot half 10 op te zijn. Maar ze doet het wel perfect op dit schema en slapen doet ze 's avonds echt niet.

Geplaatst

@ Miepie,

Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor meid. Want wat een druk leven heb je zeg. En al die hapjes er nu ook nog bij. Heb jij verlof opgenomen of niet?

OF zou je sowieso niet meer gaan werken?

Ik moest er voordat ik een kind had wel eens om lachen als mijn nichtje kwam. IK had echt het gevoel dat ik haar de hele dag aan het 'voeren' was.

Dat heb jij dan x3. En Rutger dat kleine mannetje bij wie het allemaal nog zo moeizaam gaat. Veel succes vandaag bij de kinderarts. Ik hoop dat ze misschien nog tips hebben voor jullie en het liefst natuurlijk een oplossing maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn.

Geplaatst

Effe kort vanaf de camping:

- boogie: welcome back!! Fijn dat Evi nog steeds zo'n zoet kindje is. Houden zo ;)

Miepie: nogmaals respect!! Echt, al onze 'troubles' vallen weg bij jouw situatie.

Liselot: nou, ik zal ook goed om mij heen kijken hihi.

Met Selma gaat het prima. Ze heeft naar ons idee weinig last van het spreidbroekje. Wel geniet ze van de losse momentjes (1 uur per dag wat dus inhoudt +/- 10 per voeding). We hebben wel weer een ander probleem. Ze krijst bij elke fles. Wanneer we in de buurt komen met de speen: krijst ze. Niet zo prettig op vakantie, haha. Ze houdt het soms een half uur vol. Ze deed het vorige week ook al en het cb zei: ws karakter. Ze ziet er te goed uit, is niks aan het handje. Nou geloof ik absoluut dat we een dame vol pit hebben, maar honger hebben en krijsen ??? (21.00 fles en dan 4.30 weer, dan heeft ze honger, toch??)

Tips?? Erg welkom!!

Jolien vermaakt zich hier uitstekend. Groot veld met speelhuisje en zand! Meer heeft een peuter niet nodig!!

Fijne dag!!

Geplaatst

Pauline, Storm krijst ook ś avonds als hij naar bed moet dan moet 1 van ons hem echt op de arm nemen tot hij in slaap valt. Meestal tussen 19.00 en 20.00u maar na de fles van 22.30u a 23.00u kan ik hem zo neerleggen en slaapt hij zo. Niks huilen. Is dit ook weer een fase ? Ik hoor ook zo vaak dat kinderen altijd lastig doen als jij net gaat avondeten hier ook vaak. Overdag gaat het goed tenzij ik weg ben geweest dan is het hele ritme weer in de war en slaapt hij ook slecht. Als hij niet teveel inpulsen heeft gaat het beter. Ik kan je niet echt tips geven. De avonden dat Storm in bad gaat gaat het wel beter met slapen in de avond. ś Nachts hebben we nooit problemen. Flesje, knuffelen, spelen en dan weer slapen gaat hier overdag het beste. Lang leve de tips van het boek van Ria Blom. Ga hem binnenkort maar weer ff lezen kan nog wel wat tips gebruiken wat de avond betreft.

Boogie, wat een lief dochtertje heb je ! En het kamertje vind ik helemaal geweldig ! Fijn om te horen dat je al begint te wennen in je nieuwe huis.

Miepie, jij herkent het dus ook dat moeilijk slapen in de avond. Ik hoop zelf dat het straks met Storm weer beter gaat als het weer eerder donker is buiten. Ik merk dat hij echt van een donkere kamer houd.

Jolieneke, wat fijn dat Selma geen last heeft van haar nieuwe broekje. Wat raar he dat ze krijst bij iedere fles. Heeft ze mischien last van haar mondje ofzo ? Fijne vakantie nog ik hoop dat jullie mooi weer hebben ! Hier was het vandaag erg mooi en warm, ik heb nog met Storm gewandeld.

Dutchess hoe is het met jou en Morris ?

Vanochtend zijn alle moeders van de gym met de babyś bij elkaar gekomen. Was erg leuk iedereen weer te zien. Storm was duidelijk de grootste met het grootste hoofd ook nog, ons bulletje ! Leuke fotoś gemaakt en filmpjes.

Welterusten voor straks !

Geplaatst

Ey jeanine!!

Fijn dat er regelmaat is/ komt hè? Zoals jij zegt dat veel impulsen het ritme verstoren, is hier zo herkenbaar. Het slecht slapen 's avonds ook trouwens. Selma lukt het slecht tussen 17.00-21.00 uur. In de fietskar / maxi cosi wil ze wel een uur slapen, maar in bed moeizaam.

Leuk, zo'n terugkomdag van de gym. Heerlijk toch: een lekkere boeddhaatje (schrijf je dat zo??). Selma wint ws: 14 weken 2 dagen: 7220 gram / 60 1/2 cm. Tegen de bovenlijn aan. Tja... Ze krijgt alleen maar melk, en niet teveel ....

Vakantie is fijn. Flesjes gingen op 1 na goed. Pfffff, raar hoor als ze zokrijst. Je gaat meteen denken: er is toch niet Nog wat??!??! Valt mee.

Vanavond naar het strand. Was heerlijk weer. Jolien geniet met volle teugen. Selma op de arm was ook tevreden. Tien we later terugkwamen op de camping, zagen we 2 rode wangetjes. Hihi, niet ernstig hoor. Ze was mooi ingepakt maar toch: die babyhuidjes pikken elk straaltje en huppaaaa!!

Zal binnenkort eens een foto plaatsen van Selma in haar 'harnas'.

Lekker sliepe voor straks!!

Geplaatst

He Boogie,

Lekker dat je nu helemaal op je plek zit in je nieuwe huis. Erg leuk kamertje ook. Wij hebben Stan z'n kamer ook in rood/wit/blauw uit de Stoer collectie.

Zie dat Evi ook een duimelotje is, Stan ook, schattig heh. Of we het over een paar jaar nog steeds schattig vinden is de vraag, maar voor nu vinden wij het ook heel handig. Als Stan moe wordt, pakt hij z'n duim en valt in slaap. Stan is ook echt een zoeterd, goed eten, goed slapen, we hebben echt geen klagen.

Als ik het zo lees heeft Evi een prima gewicht toch ? Of is ze aan de lichte kant ?

Zijn er eigenlijk nog meer duimelotjes onder de mei baby's dames ?????

Geplaatst

Hallo dames,

Weer een tijdje geleden. Schrijf niet veel, maar lees wel, hoor. Met Megan gaat het prima. Alles gaat zoals het zou moeten. Afgelopen zaterdag: het eerste fruithapje. Niet echt een succes, maar iedere dag gaat het iets beter. Vanavond voor het eerst pap. Met een nieuwe boogfles van Difrax, dus ben benieuwd. Verder is het feest vandaag!, want Megan is 4 maanden geworden. Volop aan het genieten van haar ontwikkelingen: handjes vinden, trappelen in het water, alles vasthouden en vooral willen zitten ipv liggen, zelfs als ze de fles krijgt. Hier nog wat foto's

[ATTACH=CONFIG]2010[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2011[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2012[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2013[/ATTACH]

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

hoi meiden,

even niet te lang, ik reageer later meer. Ik ben alleen met de jongens en moet ze zo weg brengen naar het kinderdagverblijf om te wennen... aiaiaiiaia

Helemaal neit gezellig en ik moet nog best veel doen. wagen in de auto.. kolven, flesjes klaar maken, brrrr ( jaja lichtelijke stres bespeur ik nu ook)

De jongens hebben hun echo gehad om een eventuele dysplasie vast te stellen, gelukkig nog niks aan de hand.

tot later, dan zal ik even goed reageren, o.a. op die enorme schattige foto's van megan.

X

Geplaatst

Gezellig hoor dat er weer zoveel geschreven wordt.

@ Liselot, ik begin maar bij jouw want ik was je vergeten de vorige keer *schaam,schaam*

Evi duimt inderdaad sinds een week of 3 constant. Speentje trapt ze niet in en ze houdt zichzelf heel erg zoet met haar duim.

Inderdaad wat jij zegt, moeilijk om ze dit straks af te leren.... Hier heb je geen controle over.

Toen ik bij het bureau zat begon ze ook te duimen en de arts zei alleen aaaaaaahhhh wat schattig.

Het is wel een schattig gezicht maar ik had het liever anders gezien. Er is helemaal niets aan te doen zei ze.

Rood, wit, blauw vind ik persoonlijk ook helemaal super. De foto van haar kamer is van vorige week. Het is nog niet af want de gordijnen zijn nog steeds niet binnen. AAAAAAAHHHHH~nog iets wat tegenzit.

@ Marjo,

Wat een gehaast gaat dat worden als ik jouw zo hoor. Ben benieuwd hoe het bij ons vergaat straks. Wel spannend of niet?

@ Marjan,

Fijn dat het zo goed gaat met Selma op vakantie. Jolien ook lekker spelen. Er even tussenuit. Wat een heerlijk weer hebben jullie. Het wordt echt goed deze week. Onze vrienden zijn net terug (vorige week woensdag) uit Renesse en die zijn helemaal plat geregend. Die hele klapkar zeiknat en dan woon je in de nieuwbouw en moet dat ding drogen. Allemaal lekker balen. Heel het dorp zit op de camping in Renesse. ROep maar een keer Meerkerk en ik denk dat iedereen uit z'n tent komt ;-)

Of ze zijn misschien inmiddels weer in town. Was slecht campingweer dit jaar. Jullie treffen het echt. Wat een grote meid is Selma al zeg! Meer dan 7 kg. Heerlijk hoor.

@ Jeannet,

Dat hoor je volgens mij wel vaak dat de eerste fruithap erg wennen is. Lijkt me ook wel erg leuk om te gaan doen maar wij wachten in principe tot de 6 maanden. Als alles goed blijft gaan tenminste. Wat een schattig meisje is Megan zeg. Ook niet heel erg zwaar denk ik? Moeilijk te zien op foto's.

@ Jeanine,

Ook Evi is van slag hoor als ik de hele dag op stap ben geweest. Mijn moeder zegt elke keer dat ik niet overal een reden voor moet willen vinden. Alle babies hebben een huilmoment op de dag. Bij Evi is dat meestal 's avonds en als ik het zo lees bij Storm ook. Ze kunnen nu eenmaal niet praten zegt mijn moeder dan ;-))

Nu even klagen.

Evi was de laatste keer niet zoveel gegroeid. Daar word ik onzeker van. Borstvoeding heb je al geen "controle" over en als dan blijkt dat ze niet voldoende is gegroeid (volgens het bureau tenminste) wordt je niet echt gestimuleerd. Want ze ziet er echt prima uit. Ze heeft echt kneepjes op haar armen en benen en lekkere wangen.

Morgen moesten we een keer extra gaan wegen.

Zelf voel ik me ook niet goed. Kan wel leuk en aardig doen maar voel me lichamelijk vrij kl*te. Heb erg veel pijn in al mijn gewrichten en mn mijn handen zijn erg stijf en pijnlijk. Gisteren daarom toch maar naar de 'nieuwe' huisarts geweest. Vreselijk om na 3 weken al op de stoep te liggen maar ik loop er al zo lang mee. Het wordt alleen maar erger. Ik moet over 2 1/2 week weer werken en dat gepriegel met mijn handen gaat me gewoon niet lukken.

Moeilijke klacht dat besef ik ook en een veel voorkomende klacht waar vaak niets uit komt. Morgen bloedprikken, reumafactoren maar ook mijn Hb ed omdat ik zo moe ben. We zullen het wel zien maar ik verwacht er niets van. Ik heb het ook aan helemaal niemand verteld want ik voel me wel een beetje een aansteller.

Geplaatst

Boogie, jebent toch absoluut geenaansteller. Hou op zeg! En die onzekerheid van bv kan ik me goed voorstellen, heb soms met flesjes hetzelfde als Dodi een mindere drinkdag heeft zoals vandaag. En laat je niet gekmaken door het cb, die zitten niet altijd op juiste spoor. Als jij vindt dat Evi er goed uitziet (vind ik ook!) en ze is tevreden dan gaat het over het algemeen hartstikke goed!

Jeannet wat is megan een poepie zeg!

Jeanine, herkenbaar dus dat Storm ook huilt 's avonds, op zich wel fijn om te horen dat Dodi niet de enige is.

Jolienke wat heerlijk dat Selma niet van slag is door haar broek en dat jullie mooi weer hebben. Is ook wel gegund!

Marjo, kan me voorstellen dat het stress is om de jongens op tijd op hun wenochtend te krijgen en die stress komt niet alleen van flesjes etc, maar ook van het idee dat ze daar straks langer heengaan of niet? Dodi gaat over anderhalve week wennen.

En ze krijgt dinsdag tweede serie prikjes, ben nu goed voorbereid met tujababy van CSM, benieuwd of het werkt. Ben alleen bang dat Dodi weer spruw heeft, toch maar even langs huisarts. Ze smakt weer bij iedere fles en drinkt minder.

Moet nu luier verschonen, hoor de poep erin spuiten en ruik het ook meteen. Snel dus voor het overal doorlekt!

Geplaatst

Hey dames,

Tsjonge, weer veel gebeurd hier zeg! Ik was even minder online want druk en Morris heeft net een 'moeilijke' anderhalve week achter de rug. Het lukte hem overdag niet goed te slapen terwijl je kon zien dat hij wel heel moe was. Hangerig, huilerig en humeurig, pffff... Duidelijk eeen sprongetje! Sinds een dag of drie lijkt hij er gelukkig weer overheen en is hij zijn rustige zelf weer, sterker nog, hij haalt de slaap nu meer dan in :)

's Nachts gaat het heel goed hij slaapt wel door tot een uur of 6. Omdat ik iets meer van eeen ritme wil proberen te krijgen heb ik hem nu toch een paar keer wakker gemaakt tussen 22 en 23 voor een voeding in de hoop dat het werkt (eerder niet, toen werkte het wakker maken juist averechts).

@Marjan: wat vervelend om te lezen dat Selma heupdysplasie heeft zeg! Inderdaad, ook dat nog! Wie weet verklaart het haar gehuil al die tijd wel. Altijd naar om te zien dat een kleintje zo ingesnoerd moet, maar zoals je schrijft zelf heeft ze er het minste last van waarschijnlijk!

@Miepie: wat een heftig schema zeg, poeh poeh! Petje af hoor, dat je het op dagen zo in je eentje redt. Lastig dat het met Rutger en zijn voedingen nog zo moeizaam gaat. Ook dat wordt natuurlijk vanzelf better, maar voorlopig ben je er wel even klaar mee en kost het megaveel tijd!

@Boogie: fijn dat je gesetteld bent in je nieuwe huis en dat Evi ook gewend is. Pijn in gewrichten herken ik trouwens heel erg. Ik heb het alleen niet in mijn handen maar in mijn enkels en voeten. Zo stijf! Als ik uit mijn bed kom of ik heb langere tijd gezeten dan ziet het er niet uit als ik mijn eerste stappen zet, ik kan dan gewoon nog niet goed lopen. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, aan de ene kant stijf, maar ook alsof de botjes gewoon niet goed zitten? Als ik eeenmaal in de benen ben gaat het wel, is er weinig meer aan de hand. Verder heb ik ook last van mijn knie maar da's meer mijn meniscus geloof ik. Daar ga ik over een paar maanden wel mee naar een arts als ik wat meer gewicht kwijt ben.

Ik weet even niet meeer wie nou wat schereef dus reageer ik nu even meer in het algemeen:

Grappig dat zoveel van jullie ook naar Zeeland gaan! Wij dus ook, alleen niet naar Renesse maar Bruinisse. Was een aanbieding via de mail van Wij jonge gezinnen.

Heb er heel veel zin in om nog even weg te gaan voor ik weer moet werken! Ik hoef pas 19 september te starten, school is dan al zo'n maand bezig. Dat komt omdat de overlap van mijn verlof met de zomervakantie wordt gecompenseerd. Ik heb dus nog even om te wennen aan idee dat ik Morris weg moet brengen. Binnenkort praten op dagverblijf en dan waarschijnlijk ook al snel laten wennen. Brrrr inderdaad... Ook benieuwd hoe ik het dan met de BV ga doen. Ik vind het nu heerlijk, zo makkelijk en gezeilllig. Maar ik ga dus echt NO WAY kolven op mijn werk. Waarschijnlijk dus overdag met KV beginnen als ie naar de opvang gaat.

Ik las ook iets over duimen, dat doet Morris dus ook heeeel fanatiek, zijn halve hand verdwijnt soms in dat mondje! En een luid gesmak daarbij! Ik heb ook liever dat hij op een speentje zuigt omdat je dat makkelijker afleert maar die weigert hij soms echt. Blijft het dan uittuffen om op zijn duimpje verder te gaan. Tsja...

Ook wij mogen morgen weer naar CB voor 2e serie prikjes. Vorige keer heb ik geen medicijnen gebruikt en noemden jullie iets van een zetpil of zo die zou helpen?

Ik ben benieuwd hoe hij gegroeid is, vorige keer zat hij volledig op de middenlijn. Gaat wel hard he? Qua luiers zijn we inmiddels al overgestapt op maatje 3!

Buikliggen gaat nu trouwens veel beter! Ik gebruikte eerst een opgerold handoekje maar dat was gewoon niet hoog genoeg. Marjan had het over een badhanddoek dus ben ik een dekentje gaan gebruiken. Ongelooflijk, direct de eerste keer: bam, hoofd omhoog en om zich heen kijken en dat 5 minuten volhouden! Nu heft ie de lol dus wel ontdekt want hij kan meer zien dan op zijn rug. Nu raakt ie aleen gefrustreerd en overstuur als ie het niet meer volhoudt zijn koppie op te tillen, zo lief! Inmiddels leg ik er geen rolletje meer onder omdat meneer weet wat de bedoeling is.

Ik heb vast mensen enonderwerpen vergeten, sorry daarvoor!

Geplaatst

Haha, Zeeland rules!! Tweede keer voor mij maar bevalt super. En natuurlijk zit het weer mee!! Ik zit nu heerlijk in de zon:-)

Boogie: vervelend dat je je niet fit voelt. Gewoon naar de ha gaan hoor.

Hier een duimpje maar hele hand als het even kan haha. Ze slaapt in de puckababy dus dan kan ze niet veel. Soms halen we haar uit bed en is de hele halslijn zeiknat, heeft ze geprobeerd haar handje te pakken en flink liggen sabbelen. Grapjas. Speen gebruiken we om in slaap te komen, verder niet.

Zo, dames liggen in de caravan te tukken, dus ik pak mijn rust ook effe!!

Later meer!!

Geplaatst

Voor het geval ik iemand vergeet of eerder moet stoppen omdat er iemand ligt te spugen of huilen: sorry!

Jolieneke, wat fijn dat het harnasje van Selma meevalt, en dat ze zo'n stuk vrolijker is... eindelijk! Kan me heel goed voorstellen dat het wel even flink slikken was dat ze in een spreidbroek moest. (vorige week moesten die van mij voor de echo - zelf hd gehad - en bij de meiden was hij zo klaar... en bij Rutger niet. Was even bang dat hij dus ook nog in een spreidbroekje zou moeten, maar alles bleek ok). Je hebt wel het lekkerste weer tot nu toe komende week in zeeland! Kom je nu in de vakanite ook een beetje meer aan Jolien toe?

Dutchess, fijn weer van je te horen. Heftig he, die sprongetjes? Fijn dat het nu weer beter gaat en dat Morris ook door begint te slapen. Heerlijk dat je nog even vrij hebt... Ik had eigenlijk komende maandag weer moeten beginnen - ben blij dat ik niet hoef ;)

(Weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb ontslag genomen. Moest bijna geld toeleggen op het kdv als ik 2.5 dag bleef werken en 3x3 dagen kdv deed en de artsen gaven aan dat als het even kon, het beter was ze het eerste jaar niet naar het kdv te sturen ivm grotere vatbaarheid. Keuze was dus snel gemaakt ;)).

Wij hebben inmiddels de 3e serie inentingen al gehad, zijn er gelukkig voorlopig vanaf (al merkte ik er altijd weinig van). In het zh werd geadviseerd géén zetpil te geven, omdat dat ook evt. koorts onderdrukt en je dan dus niet weet (of pas later) als je kind erg ziek wordt van de prikjes.

Boogie, wat naar dat het CB je zo onzeker maakt. Ben er van overtuigd dat je zelf als moeder het beste weet hoe het met je kind gaat. En er gezond uitzien, goed plassen en eten en vrolijk zijn, zijn volgens mij belangrijker dan gewicht. Je doet het super hoor!

Fijn dat jullie huis eindelijk helemaal klaar en 'thuis'is, leuk kamertje!

Schema hier is trouwens goed te doen hoor, maar is idd wel een fulltime 'baan' - weinig momenten voor mezelf. Morgen zijn mijn moeder en man thuis en ga ik dus (voor het eerst sinds december!) shoppen!

Hier trouwens ook een wankel gansje als ik net mijn bed uitkom, voeten en knieen doen zó'n pijn dan! Duurt echt een paar stappen voor ik normaal kan lopen. Ook soms veel pijn/moeite om op te staan van de bank zonder mijn handen te gebruiken. En aan sporten of zelfs wandelen om weer wat sterker te worden kom ik niet toe :(

Surf, heo is het gegaan vandaag? Alles op tijd ingepakt gekregen ;)? Vind het altijd een hele onderneming om met de kids op stap te gaan, plan van te voren goed zodat ik ook echt helemaal klaar ben voor ik de kinderen in hun jasjes ga hijsen en in de maxi cosi zet zodat we dan gelijk weg kunnen. Maak van te voren een lijstje met wat er allemaal meemoet ;).

Liselot, duimen is inderdaad moeilijk af te leren... maar wat ben ik blij dat onze meiden een maand geleden hun duimpjes ontdekten! Hoor ze nu af en toe 's nachts even piepen en binnen een minuut is het weer stil - duim gevonden ;).

Grappig om te lezen dat jullie nu beginnen met pap en fruit/groente... bij ons zijn de maagjes en darmen natuurlijk al wel bijna een half jaar 'oud' en ze (Noor en Anna dan) eten inmiddels zo'n 80 gram groente en fruit per dag (2 momenten) en krijgen al bijna twee maanden rijstebloem in de laatste fles. Met Rutger hebben we het wel gedaan, maar hij krijgt op het moment alles via de sonde, dus geen groente/fruit/pap, maar alleen moedermelk. Ben vandaag wel voor het eerst ook wat KV (Friso comfort) aan het proberen bij hem en hij heeft motilium gekregen in afwachting van verdere onderzoeken in het WKZ.

Jeannet, boog/S-fles vind ik ideaal! Fruit moeten onze meiden elke dag opnieuw weer aan wennen, haha. Bij de eerste hap trekken ze een heel vies gezicht, om vervolgens met de mond open te gaan happen om meer. Ik geef ze een paar dagen achter elkaar hetzelfde, wennen ze langzaam aan nieuwe smaken ipv elke dag weer moeten wennen. De eerste dag iets nieuws gaat altijd minder goed dan de dagen erna. Fruit zijn banaan met peer of alleen banaan favoriet (ook appel, mango, banaan/nectarine geprobeerd) en groente eten ze het liefst wortel of broccoli en doperwtjes zijn vies ;).

Leuke foto's van je meidje!

O, tijd voor groente, later meer!!!

Geplaatst

Marjan, ha ha hier de halslijn van de Puckababy ook zeiknat van het sabbelen. Maar Storm is nog een graadje erger ahum....hij wurmt zń vinger richting zń hals en rekt daarmee de hals uit waardoor zń vingers eruit piepen geen gezicht !

Dutchess, ik had bij het eerste prikje zetpillen gehaald bij de drogist voor het geval dat Storm koorts kreeg maar sowieso handig om in huis te hebben. Ik had Panadol voor babyś maar je kan ook gewoon paracetamol zetpilletjes kopen hoor want in panadol zit ook paracetamol. Goed zeg dat Morris zń hoofdje al zo goed kan optillen. De fysio gaf mij nog de tip Storm tussen het voedingskussen te leggen dan steunt hij ook op de rand. Maar handdoekje werkt ook prima hoor. Heerlijk dat jullie naar Zeeland gaan ik vind het er altijd leuk. Lekker naar de zee, leuke plaatsjes etc.

Boogie, je klaagt echt niet hoor pijn is gewoon klote ik weet er alles van. Aan je bloed zie je vaak al heel veel. Ik hoop dat er wat aan de pijn te doen is.

Sterkte !

Pauline, vervelend dat Dodi weer spruw heeft. Hoe komt een baby er eigenlijk aan ? Ben er niet zo in thuis.

Surf, ik snap je stress ik heb met 1 soms al moet ergens op tijd te komen. Is het allemaal gelukt ? Best moeilijk he ze weg te brengen.

Jeannet, wat een leuke fotoś weer van Megan echt een schatje. Hoe is het met haar oortje moet je nog terug naar het ziekenhuis voor tests o.i.d. ?

Liselot, wat fijn dat Stan zoń makkelijke baby is. Storm zit wel met zń handje in zń mond te smakken maar de speen heeft nog steeds zń voorkeur.

Miepie, ben benieuwd hoe Storm de groente en fruit hapjes gaat vinden straks ! Jeetje zijn jou kids alweer een half jaar oud ! Wat vliegt de tijd !

Zo nu gauw richting de keuken om weer te koken helemaal geen zin in maar ja je moet toch eten !

Geplaatst

Geen tijd gehad verder; hopelijk morgen weer.

Jeannet, grappig dat mijn drietl in sommige dingen zo voorlopen (voornamelijk eten), maar wel op een soortgelijk gewicht zitten. Rutger was vd week 5400gr en 59cm; meiden weeg ik volgende week weer, maar die zijn ruim een pond zwaarder, denk net over de 6kg - zij gaan nu naar mt62, Rutger zit nog prima in 56.

Geplaatst

Net om 7.30 de kinderen maar uit bed gaan halen, t was nog stil :) (al lagen de meiden gewoon lief met open ogen te duimen, sliepen al niet meer). Heerlijk, uitslapen!

Geplaatst

Lieve meiden,

allemensen wat is er veel geschreven. Ik ga nu ook proberen om even flink de tijd te nemen, de jongens liggen in bed. Het wennen op het kdv is goed gegaan, ze hadden de flesjes helemaal opgedronken. Toen ze weer thuis waren waren ze wel helemaal gesloopt. Vooral Lev is in een coma gezakt, hij werd pas 3 uur later weer wakker. Gek hoor om de jongens achter te laten bij iemand anders. brrr daar moest ik wel eventjes aan wennen. Ik heb ondertussen oudpapier en flessen weggebracht en mezelf verwend met een visje.. ik ben dan echt een emotie-eter:happydance: Dit weekend moet het gaan gebeuren de jongens moeten op hun eigen kamertje gaan slapen, ik ben benieuwd. Slapen jullie kindern al op hun eigen kamertje of slapen ze ook nog bij jullie?

Dex is 6050 gram, maat 62 en Lev 6000 ook maatje 62, soms trek ik ze toch nog 56 aan, maar dat zit krap. Ze zijn nu 3 maanden.

Miep: wat heerlijk dat die meiden zo tevreden in bedje kunnen liggen terwijl ze wakker zijn. Dex en Lev verschillen daar heel erg in. Lev kan dat wel, maar Dex zet meteen een keel op tot je hem oppakt... verwend nest.. haha nu al. Wat leuk dat jij al bezig bent met fruit hapjes.. ik heb daar zo'n zin in. Verstandig hoor dat je gestopt bent met werken, dat lijkt mij ook bijna niet te doen. Ik moet in de week van 5 september weer beginnen, ik zie er als een berg tegenop. Ik heb wel een goed gevoel bij het KDV. Hoe gaat het nu verder met rutger? Wanneer krijg je meer duidelijkheid over de sonde?

Jeanine, haha ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet!! die vingertjes die boven de puckababy uitpiepen.

Jolieneke: Wat heerlijk dat zeeland zo bevalt. Dapper hoor dat je bent gaan kamperen, wij durfen nog niet zo goed, we zijn bang dat ze de hele camping wakker houden. Lekker dat Selma het nu wat beter doet en heerlijk dat Jolieneke ook lekker aan het genieten is. Het lijkt me heel fijn om zo als gezin er even tussenuit te zijn.

Dutchess: Wel fijn dat Morris gewoon de sprongetjes maakt, hoewel dat wel weer even onrustig is. Wat leuk dat morris nu de lol van het buikliggen heeft ontdekt. Die van ons vinden het nog steeds verschrikkelijk.. krijsen... hmm zo jammer.

Boogie:Wat irritant dat CB, aan de andere kant kan een keertje extra wegen nooit kwaad. WIj doen dat ook weleens als ik weer eens onzeker ben over de borstvoeding. Dat blijft toch lastig van borstvoeden, dat je nooit precies weet hoeveel ze krijgen. Wat vervelend ook dat je nog zoveel last hebt, gewoon naar de huisarts gaan hoor, daar zijn ze voor. Hoe is het in je nieuwe huis. Leuk kamertje..

Jeannet,

Wat een fantastische foto's, grappig dat gezichtje van d'r bij het eten.. Leuk he die ontwikkelingen.

Liselot, Hier hebben we ook 1 duimer, of meer hander...Lev propt werkelijk waar zijn hele handje in zijn mondje.. We gebruiken ook fanatiek de speentjes hoor. Maar als ze willen duimen houdt je dat toch niet tegen en ik vind het ook wel prima. Dat ze de handjes naar de mond doen is ook belangrijk voor ontwikkelen van hun eigen lichaamsbesef. Zo ondekken ze positie van handen in de ruimte ten opzichte van hun lichaam.. grappig he.

oh oh ik hoor wat.. tot later, sorry voor iedereen die ik vergeten ben..

snel even een duim vervangen voor speen

Geplaatst

Effe kort (wel superleuk dat er weer veel geschreven wordt idd!!!)

- Selma slaapt nog bij ons in de kamer. Denk wel dat ik dat gauw anders wil. Hoe donkerder, hoe beter bij Selma. Haar kamer kan helemaal verduisterd worden. Overdag slaapt ze al wel in haar eigen kamertje.

Op de camping ligt mijn man op het 2 persoonsbed met Selma in de wagenbak erop naast hem. Ik lig bij Jolien. Mijn man doet de nachtfles. Goed geregeld hè??

Selma is wel weer aan het krijsen hoor!! Pffff niet leuk op een camping. Maar ja. Eerder was ze na 1 1/2 uur nog actief, nu binnen een uur bekaf en ligt ze er weer in. Bijzondere ontwikkeling.

Laterrrrrr

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden