Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey dames,

Ik merk dat het af en toe lastig is om de tijd te vinden t e reageren zeker als er weer zoveel geschreven is en je op iedereen wil reageren! Steeds als ik ervoor ga zitten is er wel weer iets/iemand die afleidt...

@Boogie: weet je al of die rontgenstralen kwaad kunnen? Ik heb geen idee eigenlijk, maar ik zou denken van niet. Wat een gedoe in de familie zeg! Hier onlangs ook wat uitgepraat met mijn schoonzusje, erg fijn dat de lucht weer geklaard is. Ik kan me voorstellen dat je er vreselijk mee zat, zeker als je al niet zo lekker in je vel zit. Ik hoop dat het tussen jou en meneer Boogie nu met al jullie goede voornemens ook weer wat beter loopt!

@Pauline: leuke baan maar erg hektisch inderdaad. Ik ben jaren terug actief geweest in de lokale politiek dus weet hoe spannnend het kan zijn! Leuke foto van Dodi, jammer dat ze misschien aan een helmpje moet. Maar het is voor een goed doel. Hoe lang moeten kinderen zo'n helmpje doorgaans eiigenlijk dragen?

@Marjan: is het zieke gezin inmiddels weer een beetje opgeknapt? Lijkt me wel lastig om als je zelf heel beroerd bent voor 2 kleintjes te zorgen! Ik zag in de nieuwste uitgave van kinderen trouwens een link staan naar eeen site met handige spullen voor kinderen met een spreidbroekje: http://www.kiekhipwear.com/

Misschien heb je er wat aan!

@Miep: poeh heftig hoor wat betreft Rutger. Ik hoop inderdaad ook maar dat hij er wat sneller overheen groeit, helaas heb je dat niet zelf in de hand. Wel fijn dat je een indicatie voor hulp hebt gekregen, kun je vast wel gebruiken. Al is het maar om ook af en toe wat adempauze en tijd voor jezelf te hebben!

@IVFMoeke: wat naar om te horen dat Caz iets achterloopt qua motoriek zeg. Maar wat je zegt, gewoon rustig blijven en maar blijven oefenen. Ontwikkeling van elk kindje is anders dus het zegt niet altijd wat.

Voor je schoonzussen is het denk ik wel fijn dat jij precies weet wat ze door moeten maken. Omdat jullie alledrie hetzelfde proces meemaken met alles wat daarbij hoort aan verdriet, hoop en teleurstelling is het ook makkelijker om elkaar te steunen. En jij vormt natuurlijk een prachtig voorbeeld dat het uiteindelijk toch lukken kan!

@Jeanine: Heel herkenbaar van je vader. Ik wil dit weekend ook weer even naar het graf van mijn moeder omdat ik met haar verjaardag in Zeeland zat. Even weer een bloemetje bij haar graf leggen EN Morris laten zien! Ik vind het zo jammer dat ik haar niks meer kan vragen over mijn gedrag als baby zodat ik dat kan vergelijken met Morris. Ik kan het wel aan mijn vader vragen maar die weet dat soort dingen gewoon niet (is toch een vrouwendingetje geloof ik). Hij had bijv. ook geen idee of mijn broer ook te laat geboren was, toen ik dat vroeg na mijn uitgerekende datum.

Grappig dat je dat schrijft over Amerikaanse supermarkten! Ook heeeel herkenbaar! Ik ben er 2 keer geweest en vond het echt fantastisch! Ben zelf verslaafd geraakt aan ontbijt bij Starbucks en aaan Taco Bell. En ik heb een superfijne portemonnee van de Wallmart, zo'n hele grote mama-portefeuille waar echt van alles in past!

@Marjo: wat vervelend dat Lex ook assymetrie houdt, hopelijk trekt het toch nog bij! En wat een gedoe met dat slapen en eten op het KDV! Als ik jou zo lees hou ik mijn hart vast... Je merkt dus wel dat Dex en Lev twee aparte karaktertjes zijn met hun eigen voorkeuren. Wel ja opgewarmde moedermelk vies vinden, daar doe je dan zoveel moeite voor tsk tsk...

Morris gaat ook naar een verticale groep en ik moet zeggen dat ik het ook wel druk vind hoor. Als hij wat groter is (vanaf een jaar of 1) zie ik absoluut de voordelen van het samenspelen met oudere kinderen maar voor een baby is het wel wat heftig. Misschien de volgende keer minder lief suggereren dat ze naar bed 'mogen' maar meer als verzoek/eis brengen of ze de tweeling minimaal een x-aantal uurtjes op bed leggen. Als ouder heb je daar volgens mij echt wel wat over te zeggen!

Maandag a.s. begin ik met werken en gaat Morris voor het eerst een hele dag naar de opvang. Hij is maandag voor de 2e keer gaan wennnen en dit keer ging het gelukkig veel beter dan de eerste keeer toen ie heeel boos werd. Ik vond het wel even moeilijk om hem achter te laten omdat het op dat moment vrij druk was, en hij in een hoge box gelegd werd van waaruit hij mij helemaal lag na te kijken toen ik wegliep...slik... Bij terugkomst werd ie net wakker en begon ie te lachen. Hij was heel vrolijk geweest, had lekker in een schommelstoel gelegen en goed gedronken dus dit keer helemaal geen probleem. Dat was wel een opluchting!

Mijn rooster is nu wel eindelijk bekend trouwens en gelukkig 2 dagen om 15.00 uur lesvrij, dan kan ik Morris rond 16 00 uur weer ophalen en dat scheelt toch ook weer.

Morris is sinds een paar dagen wel verkouden maar als ik jullie allemaal zo lees geldt dit voor meer kindjes! Hierdoor is ie ook iets hangeriger maar dat vind ik ook wel lief omdat ie lekker met zijn koppie tegen me aan blijft liggen als ik hem oppak.

Ik heb de afspraak voor de prikjes op het CB voor volgende week wel afgezegd omdat ik dat wat veel van het goede vond. Eerst 2 dagen opvang, dan prikjes en dan weer een hele dag opvang? Eerst maar even een beetje aan de opvang wennen! Bovendien heb ik baby-massage met een aantal meiden van de gym. Dat is wel leuk al begon Morris vooral heel hard te huilen omdat ie eigenlijk moe was, haha. Dat komt heeel vaak voor volgens de leidsters. Wij hebben zelf een bepaald beeld van massage als lekker ontspannend enzv, maar daar kunnen de baby's heel anders over denken want ze worden zomaar uit hun ritme gehaald en in een vreemde ruimte gelegd en dan wordt er ook nog es allemaal aan ze gefrut...:)

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ja IVFMoeke, is dat soms die Kabouterfeeest thee? Die kreeg ik in het ziekenhuis (en kon me toen niet voorstellen dat die thee echt zo heette) en werd gezegd dat die heel erg hielp. Misschien toch maar es via internet bestellen hier...

Geplaatst

Nou dames,

Hier ook een zieke familie. Eerst Megan, toen ik en nu ook mijn man. Wel zielig zo'n verkouden kleintje.

Even een vraag: als ik nies, komt er bij mij plas uit. Ik probeer de spieren te versterken met bekkenbodemoefeningen, maar dat helpt niet echt. Heeft 1 van jullie dit ook of hebben jullie misschien tips?

Vorige week naar CB geweest: Megan heeft derde prikjes gehad en nu de volgende pas weer met 1 jaar. Wel een opluchting, want vindt het zooooo zielig. Ze weegt nu ruim 6200 gram en is 63,5 cm lang. Ze zijn erg tevreden, want ze houden niet van dikke baby's, maar ik vind die dikkerdjes juist zo leuk!

Ondanks dat Megan ziek is, blijft ze goed drinken en eten. Alle fruit en groenten gaan tot nu toe naar binnen. Alleen bij de rijstebloem blijft ze nog een beetje verstopping houden. Hou zit dat bij jullie?

Jeanine, wat vervelend dat je nog steeds klachten hebt. Zelf heb ik sinds mijn zwangerschap nog steeds last van mijn pols. Er lijkt een soort knobbel op te groeien.

Marjan, wat zielig dat Jolien door een wesp is geprikt.

Waarschijnlijk gaat Megan over een maand aan de helm. Ach, er zijn ergere dingen in de wereld. Verder is ze kerngezond, godzijdank. Ze is zich verder aan het ontwikkelen: rammelaars op de grond gooien, oorbellen van oma uit het oor trekken, kleding trekken tijdens het fruithapje, de fles uit haar mond duwen, zodat de fles op de grond valt. Wel een beetje druk voor mij, 'smorgens vroeg. Ze is net vijf maanden geworden, dus hierbij nog wat foto's.

Sorry dat ik nu niet op alle berichten reageer, misschien als ik wat meer tijd heb.

[ATTACH=CONFIG]2309[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2310[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2311[/ATTACH]

groetjes,

Jeanine

Geplaatst

En omdat ik er geen genoeg van kan krijgen, nog een paar!!

[ATTACH=CONFIG]2312[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2313[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2314[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2315[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2316[/ATTACH]

Geplaatst

Zo… effe tijd!!

Dutchess… bedankt voor de link, echt super!! Er is idd vrij weinig spul voor kindjes in een spreidbroek!! Lief je dat dit even deelt!!

Jeannet, wat een heerlijk ding is Megan toch!! Ik herken het plassen tijdens het niezen niet. Het is idd goed om je bekkenbodemspieren goed te trainen. Ik ga even op zoek voor je, want heb na Jolien een keer een dvd aangevraagd (gratis van Tena?) over training bekkenbodemspieren. Heel veel vrouwen hebben er last van overigens!!

Surf: vreemd dat ze je mannekes niet laten slapen! DAt is toch normaal? Ik snap best dat het een gedoe en georganiseer is, maar ik heb niet anders begrepen dan dat er toch altijd bedjes zijn voor de kindjes? Selma zou niet zo leuk meer zijn na 1 1/2 uur hoor!! die gaat hard krijsen als ze moe is, en moet dan echt op bed!! Ik zou het idd gewoon vragen hoor.

Opa en oma hebben vannacht voor het eerst op Selma gepast. Ook Jolien logeerde daar. Het is, natuurlijk, allemaal goed gegaan!! Erg fijn! De eenkennigheid die ze laat zien, is er niet als wij niet in de buurt zijn. Net alsof ze dan denkt: ' hier moet ik het dus mee doen, dus laat ik me maar gedragen ') Ik heb Selma om 10.00 opgehaaald en Jolien daar nog eveb gelaten. Heb ik even de tijd voor Selma en krijgt Jolien ook nog lekker aandacht!! Mijn man is het opruimen bij het openluchtpodium. Heel veel werk voor 2 avonden toneelspelen, en gisteren was het weer zo slecht, dat er maar 81 mensen waren…. echt een dieptepunt voor onze vereniging. Maaarr…. vrijdag was Jacques d'Ancona aan het kijken; dat is wel erg leuk!! (Hopen we, haha, want hij is erg kritisch ;) Jacques woont redelijk dichtbij ons en is een 'rasechte' Groninger. We zijn benieuwd naar zijn recensie!

Zo, mijn meisje slaapt alweer 1 1/2 uur!! Netjes toch!! Ik ga nog even wat doen!!

Fijne zondag verder dames!!

Geplaatst

Jeannet, wat een schatje is Megan toch. Pracht foto's heb je geplaatst van haar. Is dat iets van een vergroeing die knobbel ? Of wild vlees ? Of heb je reuma ? Sorry ik ben het even kwijt waar je al last van had tijdens de zwangerschap. Misschien is Mensendieck ook wat voor jou ? Ze heeft ook hele goeie oefeningen om je bekkenbodemspieren weer te trainen. Hi hi die Megan, oporbellen uit oma's oor trekken ! Storm trekt regelmatig aan m'n haar en shirt !

Miepie, wat rot zeg die combi die Rutger heeft van reflux en een trage maaglediging. Zo zielig voor dat ventje. Komt deze combi vaker voor ? Of is het puur "pech" ? Wat heerlijk dat je 20 uur hulp krijgt per week ! Kun je nog wat momentjes voor jezelf creeeren lekker in bad gaan ( moet je wel een bad hebben natuurlijk hi hi) of gewoon ff heerlijk op bed liggen met een tijdschrift ik noem maar wat.

Jolieneke, ook Storm trekt een pruillip net als Selma. Het gebeurde vanochtend bij opa en oma en daarna ging hij huilen totdat hij weer bij mij op schoot zat. Wist ook niet dat die eenkennigheid al jong op kan treden. Wat heerlijk dat het zo goed ging bij opa en oma. Voor herhaling vatbaar dus. Ik wist ook niet dat er een hele modelijn was voor baby's met spreidbroekjes. Wat lachen zeg dat Jaques ook kwam kijken bij de toneeluitvoering. Ik zie hem nog zo zitten bij de soundmixshow als jurylid en dat is alweer eeuwen geleden wat word ik oud !

Dutchess, lijkt mij ook moeilijk nu je zelf moeder bent dat je niets meer kan vragen aan je moeder. Hoe jij was als baby en idd met mannen is het toch anders om erover te praten dan met vrouwen. Lief dat je ook weer bloemen op het graf hebt gezet. Ik vind het zo erg als ik verwaarloosde graven zie op het kerkhof dan heb ik zo de neiging de keer daarop daar ook bloemen op te zetten.

Waar ben jij geweest in Amerika ? Ook Californie ? Jaaaa ! Taco Bell ! Maar ook Wendy's en In 'n out Burger, the Souplantation ( heerlijk een buffet waar je zelf kan opscheppen) hotdog on a stick ! en Cheesestick. Ow wat erg het water loopt mij in de mond ! En dan die grote emmers ijs in de supermarkt ! Het is maar goed dat ik er niet woon want ik zou vierkant worden en ik heb al neiging gauw aan te komen ! Wallmart ook leuk maar die dierenwinkels die hondjes verkopen dat vind ik zo moeilijk. Moet daar ook niet naar binnen gaan maar ja.....het is zo schattig ! Sneu dat Morris zo verkouden is , slaapt hij wel goed ?

Surf, wat goed dat je dat plan van die speelgoedkist ! Ik heb een foto van m'n vader staan als baby ! en als volwassen man. Wil de gedachte aan m'n vader ook levendig houden en Storm laten weten als hij wat groter is wat voor lieve vader ik had. Ik neem Storm ook altijd mee als ik naar het graf ga. Het wrange is dat mijn opa ( de vader van mijn vader) ook al was overleden voor mijn geboorte dus ik heb opa ook nooit meegemaakt. Mensendieck is best zwaar de oefeningen gaan mij niet altijd even makkelijk af. Krijg van de liggende oefeningen erge hoofdpijn, ik schijn dan niet goed door te ademen. Vrijdag weer nieuwe oefeningen er bij gekregen. Ik heb er soms helemaal geen zin in maar doe ze dan voor de tv heb dan nog wat afleiding. Het helpt wel iest maar had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Maar misschien wil ik te vlug verbetering zien en merken. Ik heb nog vaak rug en buikpijn vooral 's avonds kan wel janken soms. De pijn zorgt er ook voor dat ik een kort lontje heb en als ik helemaal een klote dag heb zo een zak M & M's achter elkaar zit weg te werken. Zo slecht maar zo lekker !!!

Ivfmoeke, je ik heb nu ook wel iets met reincarnatie sinds ik zwanger was. Ik zei al dat wordt een jongen dat kan niet anders ! Sneu dat je ook geen vader meer hebt. Valt niet altijd mee he. Moet je hem allang missen ? Wel grappig dat Caz er dan weer zoveel op lijkt. Storm niet eigenlijk. Heeft Caz nog zoveel poepluiers ? Storm is denk ik ook niet helemaal fit ook zoveel poepluiers soms wel 2 op een dag en normaal maar 1 eens in de 2 dagen.

Gisteren een nieuwe uitlaat onder de auto laten zetten bij Kwikfit. Ik deed vrijdagavond boodschappen en hoorde een teringherrie, raampje open en ahum....ik bleek het zelf te zijn ! Leek wel op het geluid van de auto van de Dukes of Hazard hi hi. M'n Micra is al oud maar ik KAN niet zonder, nee correctie ik WIL niet zonder. Ik ben er zo aan gewend dat ik mobiel ben en alle kanten op kan. Als er nu weer wat aan mankeert ( eigenlijk heb ik nooit wat met die auto) dan zoek ik een ander boodschappenkarretje dan wegen de kosten niet meer op tegen wat die waard is.

Ik had fotoboekjes laten maken van Storm bij Webprint, vandaag de eerste aan opa en oma gegeven ( de ouders van manlief) en ze waren er zo blij mee. Storm is zo veranderd, ik zat net een videofilmpje te kijken van de eerste week na Storms geboorte. Wat een klein mannetje toen nog ! En wat gaat de tijd snel de 27e wordt hij alweer 4 maanden. Ik vergeet soms gewoon te filmen omdat foto's maken wat sneller en makkelijker gaat maar ik vind het zo leuk die beelden terug te zien.

Fijne avond allemaal ! Ik ga grenzeloos verliefd kijken op Net5 ik vind het gewoon een leuk programma net als genante ziektes ( ja niet dat het leuk is dat die mensen dat hebben maar ik verbaas mij erover dat die engelsen gewoon naakt met hun ziekte/aandoening voor de camera gaan staan) dat komt volgens mij ook straks weer.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Wow jeanine, wat een lang bericht!! Haha respect!!

... Smelt smelt als ik Storm zie!! Is net wat voor Selma haha!! ;)

BOOGIE waar ben je??? Ik mis je hier wel hoor!! Gaat het goed met jou en Evi?? (blijf het een supernaam vinden en verbaas me er elke keer over dat ik die naam nooit echt ben tegengekomen als potentiële naam voor 1 van

Mijn. Kindjes. Gek hè! )

Op bed op bed zei Duimelot...

Vooruit!! Hup!!

Oja, moet morgen voor 2 vullingen naar de tandarts. WHAAAAAA. Ik ben echt een mietje wat dat betreft.

Lekker sliepe!!

Geplaatst

Nou daar ben ik dan hoor. Ik moet nog erg wennen aan 4 dagen per week thuis ipv 7 dagen ;-)

Ik heb het gewoon soort druk :happy7:

Ik ga maar niet op iedereen reageren want ik ben er te lang uitgeweest. Hoop dat jullie het me vergeven :-))

Ook vandaag is Evi weer naar mijn schoonmama geweest. Het gaat erg goed en ik krijg geen commentaar :toppie:

Vandaag was ons nichtje er ook. Dat vind ik persoonlijk geen succes. Hoe lief en schattig de 2 meisjes samen zijn, ik vind het teveel voor mijn schoonmoeder. Een baby van 4 1/2 maand en een kleintje van 1 1/2 dat nog niet kan lopen. Ze zit de hele dag aan huis gekluisterd.

Daar komt bij dat mijn nichtje erg jaloers is geworden de laatste maanden.... Het is erg goed gegaan zegt mijn schoonmoeder maar ik heb er een rotgevoel over.

Het werken is echt weer heerlijk. Iets anders waar ik 'goed' in ben. Even Petronella zijn in plaats van mama. Heel fijn.

Ook ben ik nu met een nieuwe uitdaging begonnen op de röntgen. Daar word ik ingewerkt om ERCP's doen. Echt supermoeilijk maar heel uitdagend. De röntgenstraling blijkt geen probleem te zijn aangezien ik een loodschort gebruik.

Het kolven gaat maar zozo. Ik ga die borstvoedingsthee ook maar proberen. Ik kolf maar 1 voeding per dag. Ik mag wel een uur eerder naar huis. Heel prettig omdat ik de voeding van 18:00 uur niet redt anders. Wel ben ik nog erg gemotiveerd om het vol te houden tot 6-9 maanden.

Bedankt voor de complimenten over de naam van Evi. Ik vind het ook nog steeds erg leuk (gelukkig maar). Ik had het eens gehoord en vond het helemaal super. Ik hou erg van 'gewone' hollandse namen omdat wij ook oerhollandse namen hebben en ook een achternaam waar niet alles bij past. Op deze manier paste het overal bij en nog belangrijker: we waren het eens :-))

Met mijn man en mij gaat het eigenlijk beter dan ooit. We hebben elkaar echt weer gevonden. Genieten van elkaar en zijn gewoon weer erg gelukkig. We zijn samen met een aantal dingen in en om het huis begonnen en het gaat goed zo.

Ook onze Evi doet het super. Wat een lief en tevreden meisje is het toch. Echt genieten. Wel veel huilen de laatste dagne als ze naar bed ging. Maar bij anderen in het campingbed bijv was er niets aan de hand. Daarom gisteren toch maar voor het eerst in het ledikant gelegd. En... mw was tevreden en ging meteen slapen. Vannacht hoorde we allemaal rommelen en kletsen en toen werd het gezellige kletsen mopperen en gillen en uiteindelijk huilen. Ik even gaan kijken en daar lag ze hoor, helemaal omgedraaid, hoofdje naar beneden en voeten echt klem tussen de spijlen van het bed. Ik heb erg gelachen en ook mijn man even wakker gemaakt om te komen kijken. Het was een heel gedoe om haar voet los te maken zonder pijn te doen maar het is gelukt ;-) Ze was er moe van en viel weer rustig in slaap.

Van Marjan al een goede tip gekregen, die ik zeker ga proberen.

En dames gaan we nog eens een keer afspreken???

Geplaatst

He Meiden,

Ben ook weer back in town, na een kleine 2 weken Zuid-Frankrijk. We hebben het top gehad daar en moeten erg wennen aan het slechte weer en bijna de hele dag binnen zijn. Voor degenen die nog twijfelen of ze op vakantie willen met een kleintje, gewoon doen. De autorit was 12 uur en hebben we 's nachts gedaan zodat Maud en Stan sliepen. Ging super goed. Zelf waren we wel beetje brak, maar na een kleine power nap 's middags waren we weer fit. We hadden een grote stacaravan gehuurd met 3 slaapkamers op een 4* camping die aan 't strand lag en groot zwembad had. Meer dan dat hebben we ook eigenlijk niet nodig gehad. Voor degenen die van luxe kamperen houden was het echt een aanrader.

Maar ja nu weer terug in 't kikkerland met de was, strijk en koken.... behhhhhh. Ga vd week maar eens op zoek naar winterkleren voor de kids en kan zelf ook wel weer wat nieuws gebruiken.

Heb na 2 wkn vakantie wel al jullie berichten gelezen, maar op iedereen reageren gaat 'm niet worden.

Geplaatst

Hey dames,

Hier ook weer een die nog even moet wennen aan combi werken-thuis...

Eerst even reageren:

@Jeannet, leuke foto's hoor, het gaat echt hard. Ik heb gelukkig geen last van urineverlies maar het komt natuurlijk wel heel veel voor bij vrouwen die bevallen zijn. Heb jij een zwangerschapscursus gedaan? Ik heb nl nu nog een aantal lessen nagym en daar wordt ook flink de bekkenbodem getraind. Anders even langs huisarts gaan?

@Boogie: fijn dat het weer beter gaat thuis! Vooral nu je weer aan het werk bent is het lekker om alle neuzen weer dezelfde kant op te hebben staan! Ik herken wat je zegt over weer werken. Ik ben net 2 dagen, of liever gezegd slechts anderhalve dag (daarover hieronder meer...), bezig en vind het echt wel heel lekker om weer even mijn 'ding' te kunnen doen!

Vraagje: lag Evi nog steeds in een wiegje dan? Morris paste daar nl met 8 wk al niet meer zo goed in haha, dus hebben we toen maar naar zijn ledikant verhuisd. En ja, het voetjes tussen de spijlen- gebeuren hebben we hier dus ook al paar keer meegemaakt. Dat is ook een van de redenen dat ik het nu prettiger vind om hem in een slaapzakje te leggen, dan lukt dat niet meer!

@Liselot: oooohh, klinkt wel goed hoor dat Zuid-Frankrijk! Ik had het niet aangedurfd en dus gingen wij naar Zeeland maar dat was echt zwaar kmudde qua weer dus volgend jaar misschien toch maar kiezen voor langer reizen en meer zonzekerheid...:)

@Jeanine: wij zijn niet naar Californie geweest maar 2 x naar de oost-kust. Ik wilde vooral heel veel geschiedenis zien (beroepsgekte zeg maar) dus de eerste keer naar het noorden (New York, Philadelphia, Boston en Niagara watervallen) en de tweede keer zuiden (Washington, Charleston, Savannah en opnieuw New York). Echt super, ideaa vakantieland en de mensen zijn vreselijk aardig! De eerste keer hebben we in de buurt van Philadelphia gelogeerd bij een vriendin die ik via een Colin Firth-fansite op internet had leren kennen, dat was ook echt geweldig. Zooooo gastvrij!

Vervelend dat de Mensendieck je zo zwaar valt, hopelijk ga je binnenkort toch wel vooruitgang merken. Ik kan me voorstellen dat je wil dat het sneller gaat, maar dat heb je helaas niet altijd zelf in de hand!

Nou, ik ben zoals gezegd dus ook weer aan het werk en het valt me tot nu alleszins mee. Klassen lijken op het eerst gezicht best mee te vallen, hoewel het grote uitproberen natuurlijk nog moet beginnen. Op dag 1 al 3 mobieltjes ingenomen, haha! Mijn rooster is ook prima, genoeg kolftijd enzv. Kolven gaat ook goed gelukkig. Als ik Morris ´s ochtends rond 7 uur voed, kan ik op mijn werk 2 x zo´n 20 min kolven. Samen met de melk die ik´s avonds nog afkolf krijg ik zo wel 2 kolfflesjes helemaal vol en dat is genoeg voor 2 voedingen op het kinderdagverblijf. Mocht Morris nou straks NOG meer nodig hebben dan heb ik nog genoeg in de vriezer.

Tot zover de theorie...

...en dan nu de praktijk: gister liep het helemaal supergoed en gesmeerd, vandaag ook alles perfect ingepland. Ik ging op tijd richting kolfruimte om er bij het uitpakken achter te komen dat ik het opzetstuk vergeten was mee te nemen!!! Da's een beetje moeilijk kolven, duh...

En aangezien ik te ver woon om dat even op te halen kon ik dus naar huis. Werd min of meer naar huis gestuurd door vrouwelijke collega's die zeiden dat ik het er echt niet op moest gokken door te blijven omdat het heel erg pijn kon gaan doen. Haha, en mannelijke ledinggevende durven dit soort zaken uiteraard niet in twijfel te trekken! Was wel heeeeel blij toen ik er thuis de spanning af kon halen!

Met Morris gaat het heel goed op de opvang, hij kijkt zijn ogen uit en slaapt weinig. Gisteren heeft hij dat thuis dus weer even fijn ingehaald, al komt hij de laatste weken wel standaard ook 's nachts weer. Nou ik weer begonnen ben met werken ga ik dus ook maar eerder naar bed om ervoor te zorgen dat ik toch voldoende slaap krijg!

Geplaatst

jeannet: wat is het toch een mooi meisje hé!? en wat gaat de tijd toch snel. Ik heb geen urineverlies maar merk wel dat ik mijn plas niet meer zolang kan ophouden. Bekkenbodemoefeningen kunnen helpen. Sterkte ermee

Liselot: ook wij zijn daar zuid-frankrijk gegaan en het was super gegaan! zou het zo weer doen, lekker genoten? valt idd tegen als je weer hier bent hé.

boogie: fijn dat het thuis weer wat lekkerder loopt, zeker nu je weer aan het werk bent. Hoe bevalt het werken? Geef je nog steeds bv?

Jolieneke: hoe is het met de meisje, leuk knutselwerk van Jolien en super leuke foto van beiden tv kijken

Dutchess: wat super dat het kolven zo goed gaat; afgezonderd van het vergeten dan :) herkenbaar ik heb gisteren enkelzijdig moeten kolven want had de andere set ook niet compleet. Goed dat je het er niet op gegokt hebt, productie kan snel teruglopen namelijk! herkenbaar van de nachten; Caz ook weer. Ik baal er wel van moet ik zeggen. Maar goed..............

surf: hoe is het met jullie?

Hier erg druk, manlief is twee dagen en nachten weg, snik! Caz spuugt veel, is hangerig, kwijlt veel, stopt alles in de mond. Komt er een tandje!? ik heb echt geen idee.

Verder loopt de bv weer beter, al komt Caz nu nog steeds 's nachts. Vannacht was het drama (4x) maar niet telkens voeding gegeven. Erg hangerig en huilerig.

Zit ook wederom in sprong en las in het boek dat het slapen chaotisch is, vaak vroeg wakker en 's nachts en dat baby's weer nachtvoeding willen! Yep that's me.

vandaag kinderfysio weer thuis gehad; armpje ontwikkelt zich wel maar idd erg traag. Dit is dan ook voorbodes voor rollen, kruipen etc.

Hebben foto bekeken toen hij pas ter wereld was en daar zie je het heel duidelijk; ze denkt schouder of sleutelbeen uit de kom geweest. Dat niemand dat heeft opgemerkt!

echt bizar.

betreft de borstvoedingsthee deze is van Traditional Herbals: biologische bvthee. Gekocht bij reformhuis in de stad.

olie is van weleda;is voor te masseren

Geplaatst

IVFmoeke: Eerste wat mijn man zei: armpje uit de kom!! Heeft de Fysio daar niks over gezegd? Kun je daar geen foto van maken?? Tja... zeg ook maar wat, maar nu Selma met haar heupjes zit ben ik wel alerter op dingen.

Hier ook drama in de nacht!! Vannacht van 23.30-1.45 wakker/huilen/speen. Heavy!! Nu vanavond ook weer drama: 19.30 fles, even spelen en naar bed. Krijsen van 20.15-21.30. Twee x eruit gehaald, weer erin. Krijsen!! Zonet opgepakt in het donker en gewiegd en er kwam me toch een boer!! De pop ...

Morgen weer werken!!

X

Geplaatst

Manlief heeft mij aangestoken. Heb keelpijn,moet hoesten, loopneus en een hese stem. Storm was vandaag ook al aan het niezen en hoesten. Volgende week z'n 3e ronde prikjes. Hij sliep de laatste dagen slecht overdag, hazeslaapjes van amper 45 min. Maar vandaag ineens weer 2eneenhalf uur achter elkaar vanochtend dus ik ben ook lekker het bed weer in gedoken. Morgen geen therapie heb afgezegd, voel me niet zo fit en wil de therapeut niet aansteken zij is zwanger.

Jolieneke, ging het vannacht wat beter met Selma ? Of nog veel gekrijs ?

Ivfmoeke, Storm stopt ook alles in z'n mond het liefst z'n hele hand en kwijlt als een gek ! Wat erg zeg dat niemand wat gemerkt heeft aan Cas z'n armpje zzo vlak na de geboorte ! Een oplettende arts moet zoiets toch zien ! Schijnbaar was hij of zij niet oplettend genoeg, erg jammer en balen zeg !

Dutchess, fijn dat het zo goed gaat met Morris op de opvang wel balen voor jou dat hij nu 's nachts weer komt. Je hebt echt je rust nodig zeker nu je weer werkt, hopenlijk is dit maar tijdelijk.

Boogie, wat heerlijk dat Evi nu al zo'n komiek is. Hoe krijgt ze het voor elkaar haar voeten klem te krijgen tussen de spijlen van het bed ? Wij moeten binnenkort ook een ledikantje kopen Storm past bijna niet meer in z'n bedje. Wij hebben nu nog zo'n hoge witte wieg met spijlen, meer een minibedje vind ik het ipv een wieg. Je ziet ze veel tegenwoordig. Ja lijkt mij ook leuk een keer met z'n allen af te spreken maar aangezien we uit alle windstreken komen is het misschien wat lastig een plaats te kiezen de meesten zullen wel een eindje moeten rijden.

Liselot, fijn om te horen dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad. Valt dan idd weer tegen hier in Nederland ! Ik geloof dat we van het weekend weer mooi weer krijgen nou dat zal dan ook wel na een paar dagen weer afgelopen zijn ! En heb je al geshopt voor de kids en jezelf ?

Ik ga er een eind aan breine en nog even tv kijken en dan bijtijds naar bed. Storm ligt al een uurtje te ronken en is lekker onder de douche geweest en toen een flesje. Hij was helemaal knock out en sliep zo.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

@ Dutchess,

Onderdelen van de kolf vergeten heb ik tot nu toe niet gedaan. Wonderlijk als je bedenkt wat ik allemaal wel vrgeet. Fijn dat je in ieder geval naar huis kon. Want het is ook niet best voor je productie als je niet kunt kolven. Goed zeg dat Morris het goed doet op de opvang. Dan is het minder erg om ze weg te brengen merk ik....

@ IVFMoeke,

Goede tip die thee alleen woon ik niet in de stad en verzendkosten waren hoger dan de thee zelf zag ik net. Ik ga dan maar voor het bruine bier ;-)

Fijn dat het kolven zo goed gaat op het werk. Ben jaloers op je want zoveel kolf ik bij lange na niet.

@ Liselot

Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad. Wij willen volgend jaar gaan vliegen met z'n drieën. Heb er nu al zin in. In december hopen we een weekje naar Center Parcs te gaan.

Drukke week gehad en het wordt nog drukker. Mijn man was jarig. Alweer 33 jaar. Morgen hebben we een BBQ hier thuis met zo'n 37 man. Super leuk maar een heel gedoe. Heeft mijn man zijn moeder ook nog het idee opgepakt om te komen verven. Ik heb hier dus echt geen tijd voor. We hebben meer dan genoeg te doen. Maar ja ze wil het en dan zal het gebeuren ook....

We hebben deze week voor het eerst gezwommen en Evi heeft vandaag weer een keer zonder slaapzak in bed gelegen :-))

Nog een paar foto's...:[ATTACH=CONFIG]2341[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2342[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2343[/ATTACH]

Geplaatst

Als ze haar slaapzak aan heeft gaat het prima hoor. Ik moet die zak dan wel instoppen maar ze sliep al voor ze in bed werd gelegd dus ik had de slaapzak uitgehouden :laughing4:

Ik ben vergeten om te reageren op jouw verhaal over Caz, IVFmoeke. Wat een vervelend iets zeg. Heel bijzonder dat dit niet eerder gezien of bemerkt is door het ziekenhuis ed. Ik hoop dat het elke keer wat beter zal gaan. Succes!!!

Geplaatst

Hahaahha erg herkenbaar (iPhone)

Ik zou vandaag ook effe reageren maar ben kapot!! Selma is een beetje aan het 'miepen' geweest vandaag ... Nu moe moe moe ...

Hoop morgen meer puf ...

Geplaatst

Nou, jullie zullen het allemaal vast net zo druk hebben als ik. Weinig te doen hier haha!!!

Selma is nu al een paar dagen helemaal de kluts kwijt!!! Veel meer huilen, maar vooral zeer slecht slapen. Ook na de laatste fles zijn we soms 2 - 3 uur bezig om haar rustig in slaap te krijgen en madame is er de volgende ochtend om 5.00 dan gewoon weer!!

( ben nu even bij haar bedje, maar ze laat ook wel veel scheetjes. )

Vanmiddag naar het cb. 3e x prikjes. Ben benieuwd!!

Fijne dag !!

Geplaatst

JA hier ook echt heel druk. Is weer even wennen drukke baan combineren met kids. Ook nog voetbaltrainer en coach van team van FInn dus geen tijd over. Vorig weekend huwelijk in London, Finn was mee, was leuk maar ook heel vermoeiend. Afgelopen weekend heerlijk niets dus daar hebben we met zijn vieren echt van genoten. Dodi is nog steeds snip, maar blijft stralen. Rolt om maar komt dan op haar arm te liggen en vindt het dan niet meer leuk. VRijdag krijgt ook zij haar derde ronde prikken en dan is het voorlopig weer gedaan.

Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie allemaal is. Iemand had iets gezegd over afspreken, lijkt me heel leuk!

Geplaatst

Ik heb de laatste par keer wat langere lappen geschreven nu ff snel wat typen !

Jolieneke, wat vervelend dat Selma weer moeilijke slaapmomenten heeft voor haar zelf maar ook voor jullie. Je wil ś nachts wel lekker slapen. Zeker als je de volgende dag weer aan het werk moet. Sterkte met de 3e ronde prikjes !

Pauline, wat een heerlijk lachebekje is Dodi ! Leuk die bruiloft in Londen, ook nog wat van de stad gezien en kunnen winkelen ? Sterkte vrijdag met de prikjes.

Storm en ik zijn gisteren naar mń moeder geweest en dan is hij de volgende dag van slag en uit zń ritme. Vanochtend na een hazeslaapje van 30 min alweer huilen. Speen erin en na een half uur weer huilen toen er maar uit en even later de fles gegeven toen gelijk weer miepen. Dus naar bed maar weer nu slaapt hij gelukkig alweer bijna 2 uur. Storm moet donderdag zń 3e ronde prikjes. Vandaag is de hulp weer geweest. Mń badkamer, toilet beneden en de ramen boven zijn weer heerlijk schoon. Ik ben erg moe van gisteren en doe klalm aan. Heb net een leuke Pointer winterjas voor Storm gekocht op internet met bijpassende wantjes, mutsje en sjaaltje. Heerlijk snuffelen op MP.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden