Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Dodi heeft een paar flinke blaren op haar bovenlip en wang en vraagt logischerwijs veel aandacht nu. Als we het paracetamollevel constant houden gaat het wel, maar ze slaapt slecht en licht en heeft er wel echt pijnvan, hopelijk heelt het zonder littekens...

Twee keer per dag moet er zalf met antibiotica op die ook koelend werkt, ze heeft nu op haar wang een gaasje waar flinke klodder onderzit op een hele grote blaar en haar lip smeren we dun in.

Ben er echt heel verdrietig van, ti's zo zielig en toch houdt ze zich zo groot.

Pfff we weten nu maar des te meer dat warme dingen echt levensgevaarlijk zijn.

Hoe is het verder met jullie?

Geplaatst

Ja ziet er erg uit hè! Ze had ook zo'n pijn toen ik thuiskwam gister. Echt gillen met zo'n overslaande stem.

Bah!

Oh voor de rest vd dames: Marjan en ik hadden het op Facebook over afspreken in mei als alle kindjes (bijna) 1 zijn. Hoe kijken jullie daar tegenaan? Zou wel bij mij kunnen in de tuin? Midden vh land? Maar vind ook prima om andere kant op te gaan! Hoor het wel hoe jullie erover denken.

X

Geplaatst

Ach gossie die foto van Dodi ! Ik vind het zo ontzettend zielig ! Je zou het zo van haar over willen nemen, de pijn. Hoe kwam het nou precies ? Stond dat haardscherm in de buurt van haar wipstoel ofzo ? Ja niet dat het nog iets uitmaakt want het leed is al geschied natuurlijk. Heel veel sterkte met je kleine meisje en ik hoop dat ze vannacht een beetje slaapt.

( dat afspreken lijkt mij super leuk ! Iedereen in het echt te zien. Count me in !)

Geplaatst

Oh jeetje wat heftig zeg, ziet er idd heftig uit echt zielig arme dodi en mama.

Afspreken super leuk ligt eraan waar idd. Wonen helemaal in zuiden.... Midden land klinkt goed

Geplaatst

Ach, wat zielig... heeft ze vannacht een beetje geslapen? Heeft ze er veel last van met drinken, of valt dat mee? Hoop dat het snel (en mooi) heelt!

Afspreken; haha, kijk nu nog niet verder vooruit dan een week, maar lijkt me gezellig! Woon in het midden van het land, dus vind ik prima, haha!

Facebook heb ik ook ;) - mocht je me willen toevoegen, pb even (wel gezellig!).

Geplaatst

Dodi is redelijk de nacht doorgekomen. Ze is nl ook verkouden sinds ze naaf kdv gaat en die combi is niet heel fijn.

Vanochtend naar de huisarts, die afspraak stond al om naar haar longen te laten luisteren. Ze heeft een kuur gekregen voor haar longen, hij wilde eigenlk een puffer geven maar met die brandwonden gaat dat niet. Nu ook nog een kuur dus. Werd me allemaal teveel even, ze maakten de wonden schoon en ze moest zo huilen dat ik lekker een potje met haar meegedaan heb!

Nu slaapt ze lekker in de maxicosi dus ik laat haar liggen tot het tijd is voor fles. Ik merk dat ze haar hapje mist ze drinkt de flessen helemaal leeg nu steeds. Maar hapjes is nu even niet goed met die wonden. Bah!

Maar morgen lekker naar Spanje, onwijs veel zin in. Vanaf dinsdag mag dan het verband eraf en kan het lekker aan de lucht drogen. Mijn moeder heeftf al wantjes gekocht voor haar tegen het krabben.

Hoe is het met jullie kids? storm vindt zijn hapjes lekker hè? Selma ook? Hoeveel flessen zitten zij nu?

Boogie hoe is het met de bv? Helemaal teruggelopen?

Miepie hoe is het met Rutgers sonde, is die eruit? Gaat hiji verder goed?

Hoe is het met caz zijn armpje? Helpt fysio?

Surf hoe is het met jou boys, helemaal gewend op kdv? En krijg je het voor elkaar om op tijd te zijn? Vind ik zo moeilijk en ik heb er maar een die niks zelf kan...

Eet Morris oo al hapjes, dutchess?

Geplaatst

Pauline, kan mij goed voorstellen dat het je alemaal even teveel was verband verschonen is ook pijnlijk lijkt mij. Dat trekt natuurlijk aan de wond, arm kind ! Wat heerlijk naar Spanje ! Wil wel mee ha ha ! Geniet er lekker van en beterschap met Dodi !

Geplaatst

Vanochtend weer Mensendieck therapie gehad nou ja ........ze vroeg hoe het ging en ik brak ineens, moest vreselijk huilen. :waaaahhhhh2525257Et:waaaahhhhh2525257EtWe kwamen niet toe aan oefeningen of wat dan ook maar hebben anderhalf uur gepraat. Ik vond het rot in huilen uit te barsten maar ze zei dat geeft niets daar ben ik ook voor ! Ze zei ik ben blij dat het er nu uit komt. Je hebt geen rugzakje maar een hutkoffer als ik reken wat je allemaal hebt meegemaakt. Ik ben het gewoon zat. Na de lastige zwangerschap bevalling en nasleep (o.a.rugpijn) komt het er nu allemaal uit. Tja tel daar nog eens de bottumor destijds, mń auto-imuunziekte, het hele IVF gebeuren, problemen met mń relatie, zelfmoordpogingen van mń broer, moeizame kontakt wat ik had met mń moeder ( tijdens de zwangerschap 3 maanden geen kontakt gehad) het gemis van mń vader en wat al niet meer en het "feest" is compleet ! Voelde mij na die tijd wel opgelucht en was doodmoe. Niet meer op de hometrainer en het roeiapparaat gezeten dat komt volgende keer wel weer. Ze zei je bent altijd opgeruimd en vrolijk maar ben blij dat het eruit is en je je een beetje opgelucht voelt. Moet van haar mezelf wat meer op 1 zetten en dat is waar naast partner, moeder, vriendin, dochter etc kom ik totaal niet aan mezelf toe. En dat is niet goed blijkt nu wel. Ga aan mezelf werken en wat meer leuke dingen doen en wat minder moeten van mezelf.(ben ook nog al een perfectionist o.a. qua huishouden )

Fijn zonnig weekend allemaal !

Jeanine

Geplaatst

Wat is het leven soms toch moeilijk .... Jeanine, Pffff Heftig en zeer zwaar. Wel goed dat dt gebeurd is hoor!! Hoop dat het allemaal nu makkelijker zal gaan. Kleine stapjes ... Xx

Pauline: brrrr die dodi. Heb veel aan d'r gedacht. De pop ... HEERLIJK Spanje. Idd, lekker aan de lucht drogen. Je zult zien, het heelt snel maar goed .... heb je nu niks aan.

Haha IVF moeke : ik woon helemaal bovenin ons kikkerlandje .... Dus midden land is dan idd wel het beste ;-) misschien juni een geschiktere maand?? Als elk kindje 1 is geworden??

Fijn weekend allemaal (of vakantie zoals ik haha)

X

Geplaatst

Lieve Meiden,

Hier weer een bericht van mij, ik merk dat ik even tijd moet zoeken, maar het lijkt te lukken. Hier gaat alles goed, we beginnen lekker in een ritme te komen, momenteel is wel iedereen verkouden en snotterig, maar daar blijft het bij. Lev die rolt allekanten op terwijl zijn broer Dex alles liggend ligt te bekijken. grappig hoe kinderen zich anders ontwikkelen. Het is nu heerlijk herfstvakantie en wij gaan een weekje in een bungalow aan het veluwemeer bivakkeren. surfplank mee en misschien kunnen we nog een rakje varen. Ik hoop dat het dit lekkere herfstweer blijft.. het bos is nu vast prachtig. In november hebben we 2 weken vrij en dan willen we een weekje naar Fuerteventura, een beetje zon pakken. We hadden 2 accommodaties op het oog, 2 kamer-appartementjes , blijkt dat de hoteliers niet twee babies in 1 appartement willen hebben, kosten technisch is dat niet gunstig.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat geloof je toch niet,,, alsof we er 1 thuis kunnen/ willen laten.. belachelijk. Dus nu zijn we opzoek naar een andere plek.. ik hoop dat het lukt. Ik ben mijn borstvoeding aan het afbouwen, ik vind het genoeg geweest. Hoewel ik het ook wel moeilijk vind om er afscheid van te nemen. DIt is de enige keer dat ik het kan doen, want meer kinderen zitten er voor ons niet in en dat is ook prima.

wow wat is er weer heerlijk veel geschreven..

Pauline, o o o mijn hart huilt met jullie mee... Die arme Dodi, ik schrok me rot toen ik het las... jasses... Brandwonden zijn zo naar. Gelukkig zijn kinderen heel weerbaar, maar toch. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat jullie lekker kunnen genieten in Spanje, waar gaan jullie heen?

Jeanine, Goed zo meid gooi het er maar uit..... Dat is erg belangrijk en die die hutkoffer is ook nog eens enorm gevuld zeg... bah. Ik hoop dat je je snel beter voelt.

Ivfmoeke: Hoe gaat het nu met Caz? is het dieet voor jou vol te houden?

Miep"Hoe gaat het met jullie? ZIjn de nachten weer wat rustiger.. de meiden waren laatst toch weer wat meer aan het spoken?

Liselot, hoe gaat het met jou?

O o een huiler, later meer,

sorry voor iedereen die ik vergeten ben ik zal later uitgebreider reageren...

nog even.. lang leve schoonmoeders.

Marjo

Geplaatst

Jeanine, goed dat t er even uit is ;)...is ook niet niks wat je afgelopen jaren voor je kiezen hebt gehad.

Surf, fijn dat t op verkoudheid na zo goed gaat! Ik heb vorige maand de bv (nou ja, kolven) afgebouwd, nu twee weken zonder kolven en heb toch wel meer energie ;). Vond het ook heel moeilijk om te stoppen.... Wat heerlijk, twee vakanties in het vooruitzicht! Wij gaan in nov anderhalve week naar de Veluwe - daar konden we gelukkig zelfs 3 bedjes bestellen in ons 6p huisje. Suf hoor....of je nou met 1 of 2 baby's komt, maakt toch niks uit voor hun? Bezet met twee volw is bezet... Nou ja, hoop dat jullie iets anders vinden.

Hier is t weer rustig, ergste tandenpijn en koorts en snotkoppies voorlopig gehad. Noor blijft wel wat snotterig met piepende ademhaling, kijk het nog even aan. Meiden zitten op drie flessen nu, gaat goed. Anna is wel regelmatig rond vier/vijf uur al een tijdje wakker :/. Met Rutger gaat het super: hij eet nu ongeveer een kwart van zijn melk zelf, met een lepeltje eb met rijstebloem erdoor. Ook heeft hij afgelopen twee dagen zo'n 50gr courgette op! De rest gaat nog via de sonde, maar het gaat dus de goede kant op. Hij spuugt nog maar weinig en voedingen gaat er weer in iets meer dan een uur in ipv twee uur! En belangrijkste; hij is ineens zo vrolijk en druk aan het bewegen :), super on te zien hoe lekker hij zich voelt.

Geplaatst

Hey dames,

Jawel, ik leef nog! Combi werken-zorg voor Morris gaat prima maar de tijd glipt me wel steeds uit handen zeg, pffff... Moest er echt voor gaan zitten om alles te lezen en zelf weer eens een bericht te posten. En als je me nou vraagt waar ik nou zo druk mee ben? Ik heb geen idee, je lijkt met zo'n kleintje veel druk met niks! Als Morris overdag in zijn bedje ligt ben je geregeld overloos heen-en weer aan het lopen om speentje erin te doen of te kalmeren. En als ie wakker is moet je er vooral de hele tijd bij zitten (op zijn buik leggen, speeltje aangeven, boekje voorlezen, drinken). Nu ligt ie ook al weer zo'n drie kwartier te mieren boven. Ik laat hem maar even want zoals mijn moeder vroeger altijd zei: "als je niet slaapt dan rust je toch" Haha, ik vond het vreselijk als ze dat zei vroeger want betekende dat je dus gewoon naar bed moest :D

een aantal van jullie vroeg of ik ook al met hapjes begonnen ben maar dat stel ik nog even uit. Ik kom wel eens in de verleiding hoor want het lijkt me echt geweldig om te zien! Maar ik heb me voorgenomen om de eerste 6 maanden alleen bv te geven en aangezien dat verder prima loopt en Morrris het goed doet hou ik het nog wel even vol.

Wel heel vervelend dat commentaar gegeven wordt want vanaf 4 maanden kan het prima, voor iedereen een persoonlijke keuze. Een van de redenen dat ik nog geen bijvoeding wil geven is omdat ik mij aangetrokken voel tot de Rapley-methode. Dat kan vanaf 6 maanden (dan kunnen ze goed kauwen) en houdt in dat je niets gepureerd geeft maar voedsel alleen in grotere stukken aanbiedt. Waarschijnlijk wordt het een mix tussen 'gewoon' en Rapley hoor, want alles schijnt dubbel zo smerig te worden en als ie moe is of zo maken we er ook gewoon een prakkie van! Ik heb wel het boek van Stefan Kleintjes in huis en op zich moet het verder niet veel meer moeite kosten. Alleen zijn ze er op het CB niet zo voor geloof ik. Laatste keer was ik niet mee en kreeg manlief dat te horen. Ik denk dan: hoezo niet? Ik vind dat er heel veel argumenten voor zijn maar als er goede tegenargumenten zijn wil ik ze wel graag horen. Als het alleen is omdat ze er minder bekend mee zijn dan vind ik de kritiek onzin. Kortom, ik ga gewoon mijn eigen zin doen en ik merk vanzelf wel of het me bevalt of niet! In ieder geval ga ik half november starten, dus da's ook al snel!

BV gaat dus nog steeds goed, al word ik een beetje gallisch van die onderbroken nachtrust. Ik zou er heel wat voor over hebben om weer eens 8 uur door te kunnen slapen. Morris komt zeker 1 keer en soms vaker. Afgelopen week overwoog ik bijna om wat rijstebloem door afgekolfde melk te doen en dat als laatste flesje te geven maar op laatste moment niet gedaan omdat ik las dat het ook tegengesteld kan werken: nog vaker wakker vanwege darmkrampjes.

Ik vind het wel geweldig dat het al echt zo'n kereltje begint te worden! Hij is heel vrolijk en wil steeds meer zelf ontdekken. Sinds een week of 2 is echt niks meer veilig voor zijn grijpgraage vingertjes: alles, echt ALLES grijpt hij vast en trekt eraan! Mijn haar moet het bijv. echt de hele tijd ontgelden, gelukkig heb ik sinds kort een pony laten knippen en dat scheelt al iets...

Afspreken in mei lijkt me leuk, ik woon in Apeldoorn dus midden van het land is voor mij perfect!

@IVFMoeke: heftig zeg, eerst Caz zijn armpjenu koemelkallergie. Ik vind dat je je er knap doorheen slaat!

Wat betreft maximale tijd opblijven: idem dito hier. Als Morris langer dan 1,5 of 2 uur wakker is, wordt het een drama: raakt dan zo overprikkeld dat hij totaaal overstuur wordt en de boel bij elkaar krijst. wellastig als ie dan inderdaad rond 16 u wakker is en je hem rond 19u weer in wil hebben, dan moet hij tussendoor ook echt liggen en meestal ligt hij dan vreselijk te mieren. Ik vind het vooral lastig dat ik geen vaste bedtijd heb i.v.m. slaapritueel. Ik doe meestal voorlezen en een liedje maar standaard badderen voor die tijd lukt dus niet. Misschien als ie wat ouder is en met de pot mee kan eten.

@Jeanine: jij hebt echt een enorme hutkoffer en het is goed dat je het even hebt kunnen uiten, het klinkt als een goede therapeute! Hoe is het nu met Storm zijn nekje? Al weer meer los nu? Ik zit trouwens ook op FB dus zal wel eeen pb-tje sturen!

@Jolieneke: een wit hempje met bloemprint dus? Het zal wel even wennen zijn maar het resultaat is natuurlijk het belangrijkste! Toen ik je opmerkingen over gewicht las, vond ik ze erg herkenbaar! Twee jaar terug maatje 36, nu maatje 42-44. Ik mag niet lijnen vanwege bv en door de last vanmijn gerichten zie ik ook wel tegen sporten op. Ik richt me maar op de lange termijn en zal blij zijn als ik er op zijn minst 10 kilo afkrijg, maar 15-20 is nodig om weer op mijn oude gewicht te komen. In mijn geval lijk ik van de bv ook niet echt af te valllen helaas. Als ik eenmaal ontzwangerd ben, wordt het ookk wel anders denk ik, al was het maar dat sporten dan makkelijker gaat.

@Marjo: ik vind hetsowieso al zo knap dat jij het met je 2 jongens zo lang hebt volgehouden met bv geven! Grappig om te lezen dat je jongens al zo duidelijk verschillen, ook qua hoe ze zich ontwikkelen.

@Miepie: is de hele familie inmiddels bekomen van verkoudheid en koorts? Het lijkt me wel heftig dat ze alledrie ongeveer gelijtijdig hangerig kunnen zijn van tandjes krijgen enzo, poeh! Ik heb met Morris al mijn handen vol! En heeel fijn te lezen dat het met Rutger weer wat beter gaat!

@Boogie: wat een achterbakse ellende op je werk zeg! Fijn dat je eigen leidinggevende in ieder geval wel achter he staat. Echt belachelijk dat die interimmer zelfs moeilijk doet over zaken als kolven die gewoon wettelijk geregeld zijn. Ook lastig met je schoonma, van de ene kant heb je haaar nodig voor opvang maar je Evi blijft jouw kind en dus mag je met bepaalde dingen wel verlangen dat ze zich aan jullie wensen houdt. Vooral dat met die buggy is naar omdat ze hiermee risico's neemt die jij wilt uitsluiten. Als ze zo gevoelig is is het moeilijk om wat te zeggen, maar misschien dat je haar een artikel ofzo hierover kunt laten lezen van 'experts' die het er niet mee eens zijn? Of je zegt dat je bij het CB hebt gevraagd of het kwaad kan en dat die het dringend hebben afgeraden.

Leuk wel dat je bent gaan baby-zwemmen, wil ik ook nog gaan doen! Ik vraag me allleen heel praktisch af hoe je dat doet met omkleden enzo. Ik vind het nu vaak al en crime in zo'n kleedhokje, laat staan met een baby. Nu hebben ze bij ons ook wel een grote kleedkamer met een baby verschoon-ding erin maar die kun je niet allemaal tgt gebruiken. En als je eerst je baby aankleedt sta je zelf nog nat te rillen en wordt je kind dus ook half nat, en waar leg je hem/haar dan zo snel neer???

@Pauline: Wat vreselijk van Dodi zeg, ik schrik er helemaal van. Zooooo zielig! Kinderen herstellen vaak sneller en beter dan wanneer je ouder bent dus ik hoop dat ook zij er weer snel bopvenop komt!

Trek je niet teveel aan van het commentaar van vriendin en schoonzus, het is typich Nederlands om te menen dat je allles maar recht voor zijn raap moet kunnen zeggen. En ook sociale media zijn weer anders. Als ze er iets van vinden hadden ze dat ook prive tegen je kunnen zeggen, je hoeft niet meteen aan een digitale schandpaal genageld te worden. Zo zou ik het voelen dus je bent terecht heel boos! Leg het het maar lekker naast je neer en ga vooral heeel erg genieten in Spanje!

Nou, ik geloof dat ik nu iedereen heb gehad? Alles met Liselot en Jeannet ook goed?

Ik ga hier maaar weer es een knuffel uitdelen aan mijn mannen!

Geplaatst

Zo wat leuk dat er weer wat geschreven is. Wist al niet meer wat ik moest vertellen ;-) En daar heb ik nu nooit last van.

@ Dutchess,

Ook mijn voorkeur gaat uit naar de Rapley methode. Ik wilde ook pas beginnen rond de 6 maanden maar... ik ben zaterdag toch maar begonnen. Ze begon mee te smakken en wilde zelfs ons eten uit de handen pakken. Ik vond het altijd flauwekul maar ze blijkt er toch erg aan toe te zijn. Ik had haar een banaan gegeven en wat hebben we gelachen. Ze wist hem meteen naar haar mond te brengen en begon ook echt soort te kauwen. Maar ik denk toch dat ze hier iets te klein voor is. Het gaat allemaal wel maar ze eet uiteindelijk niets. Ik had nog een potje staan dus ben ik daar maar mee begonnen. Dat was een perfect idee. Ze heeft 's morgens en 's avonds fruit op en het hele potje is leeg. Haar mond gaat open en kiepen maar. Ze gaat aan 1 stuk door.

[ATTACH=CONFIG]2597[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2598[/ATTACH]

Ik heb trouwens hetzelfde boek als jij. Dus nu dacht ik over een week of 2 te beginnen met Rapley. Dan snapt ze het principe eten en gaan we het weer proberen.

Prachtig gezicht. Ze richt ook wel eens verkeerd en smeert die banaan op haar voorhoofd.

Geplaatst

@ IVF moeke,

Hoe gaat het me jouw? En de kleine (grote) Caz? Is het dieet een beetje vol te houden voor je? Gaat de borstvoeding nog naar wens?

Ik zit er heel hard over na te denken om te stoppen. Het is zo ernstig terug gelopen dat Evi ook regelmatig een fles krijgt. Wanneer ik bij haar thuis ben probeer ik nog fulltime BV te geven maar wanneer ik aan het werk ben krijgt ze bij mama/schoonmama een fles en 1 afgekolfde voeding. Ik probeer het nog uit te stellen tot het halve jaar maar als het niet lukt dan geef ik er de brui aan. Wat vind ik het moeilijk maar het is nooit vanzelf gegaan bij me, heb altijd maar net genoeg gehad voor haar en volgens heb ik nu gewoon te weinig.

Het oppassen van schoonmama gaat in principe prima hoor. Ik weet dat ze erg gek op haar is maar ze houdt er wat andere ideeen op na dan ik. Ik heb besloten datik me daar bij neer moet leggen. Als het niet te ernstig afwijkt van mijn ideeën pas ik me aan.

@ Pauline,

Hoe gaat het met het lieve kleine moppie? Geneest het goed? Ik zou wel een foto willen zien van het herstel? In ieder geval zijn jullie nu heerlijk op vakantie. Geniet ervan.

@ Jolieneke,

Ja, ja je hebt werkpaarden en luxe paarden dat is duidelijk :laugh: Wel vreselijk but weer zeg. Echt HERFSTvakantie. Gaat het goed met de meisjes?

@ Marjo,

Jeetje meid waar zat je man :happy: !!Wat zul je het druk hebben met je mannen en werken. Maar nu heerlijk vakantie. Geniet van het veluwemeer en ik hoop dat het weer snel opknapt zodat je heerlijk kunt varen ed.

@ Miepie,

Wat goed dat Rutger de smaak te pakken heeft. Heerlijk hoor. Het werd wel tijd voor een opsteker van zijn kant. En tanden! Ik denk al weken dat ze komen maar in de verste verte niets te bespeuren. Wat leuk dat de dames zo actief zijn! Volgens mij is het zowiezo dat meisjes 'sneller" zijn in hun ontwikkeling dan jongens. Gaat natuurlijk niet altijd op en in het geval van Rutger is het natuurlijk ook wel iets anders maar je zult in de toekomst ook wel merken dat Anne en Noor zich heel anders ontwikkelen dan Rutger. Fijn in ieder geval dat je iets minder lang bezig bent met voeden van Rutger want het is allemaal al zo druk voor je. Knap van je dat je de borstvoeding zolang hebt volgehouden!

@ Jeanine,

Ah lieve meid. Er komt bij iedereen een moment dat je het even niet meer kunt handelen. Goed dat het eruit is en ik hoop dat het je opgelucht heeft. Je hebt zoveel meegemaakt en altijd vrolijk zijn is knap maar niet realistisch. Zet 'm op hoor!!

Op het werk gaat het gelukkig prima. Mijn eigen hoofd is weer terug en stukje bij beetje pakt ze de zaken weer op zoals zij het graag ziet. Voor mij betekent dit dat ik weer de scholingscommissie mag regelen en ook de inkoop is weer mijn afdeling. Ze heeft het heel tactisch gespeeld en ik super blij met haar. Het gesprek is nog steeds niet gevoerd. De a.i is nog al een hotemetoot in de voetballerij en was dus vorige week naar zweden en had daarna een kater. Deze week is hij er weer dus het gesprek zal wel komen. De arts die mij zou "helpen" wil toch nog een gesprek met hem voeren zonder mij. Ik had namelijk aangegeven dat het niet meer nodig was omdat mijn eigen hoofd met mij en a.i. in gesprek wilde maar hij wil dit toch nog doen. Super fijn en ook een opluchting om serieus genomen te wordne.

Mijn collega's probeer ik voor me te houden. Er zijn er dus een aantal die ik niet kan vertrouwen. Ik werk dus en nog altijd met veel plezier maar een aantal collega's vertrouw ik niet.

Ik krijg visite. Ladies ik spreek jullie snel weer! Heb jullie in ieder geval leesvoer gegeven, haha

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve reakties doet mij goed ! Ik ben zo moe nog erger dan "normaal" en lig al 2 avonden heel vroeg op bed. Heb ook niet zoveel puf om echt wat te doen. Het is nu herstvakantie en manlief heeft ook een week vrij van school. Luxe idd maar de andere kant is ( hij is concierge) dat hij soms zń bed uit gebeld wordt als het alarm af gaat op school. Hij wordt dan op zń mobiel gebeld en ik zit dan rechtop in bed. Deze vakantie hoop ik niet ha ha !!!

Boogie en Dutchess, zo hee wat een lappen tekst getypt !

Boogie, wat fijn dat het op het werk goed gaat en dat je hoofd alles goed geregeld heeft zodat jij weer wat "oude" taken terug hebt. Wel vervelend dat er collega's zijn en blijven die je niet kunt vertrouwen. Maar bij elk bedrijf is er wel wat hoor. Je krijgt visite nog kraamvisite ? Wij gaan zo even op visite bij een collega van Erwin en dat in de vakantie ja. We zouden altijd nog een keer haar huis bekijken en dan kan zij gelijk Storm weer eens zien. Lieve vrouw van 60 haar man is 2 jaar geleden overleden maar ze heeft toch aardig de draad weer opgepakt. Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik vaak kadootjes van haar zo lief. Leuk trouwens die bananenfoto ! hi hi !

Dutchess, die Rapley methode ken ik niet toch maar eens op internet lezen wat het inhoud. Begrijp dat je gewoon stukken eten aanbied ipv pureren of prakken. Trek je niet teveel an van het CB wat betreft dat boek ik blijf er nog steeds bij dat ze het beter het consternatie buro hadden kunnen noemen. Gaat heel goed met Storm zń nekje merk dat hij verder kan draaien dan eerst. Ik heb nog steeds Mensendiecktherapie voor mezelf maar mijn therapeute is nu met zwangerschapsverlof vanaf volgende week krijg ik een ander en dat vind ik 3 keer niks was net aan deze gewend. denk er toch over om naar een Osteopaat of maneel therapeut te gaan. Leuk dat je ook op Facebook zit ! Misschien raar gezegd maar ik vind je een knappe meid !

Miepie, wat heerlijk dat Rutger lekker in zń velletje zit en zo vrolijk is. Hoe gaat het nu met Noor haar piepende ademhaling ? En Anna slaapt ze nu wat langer door ? Lijkt mij erg vermoeiend dat ze zo vroeg al wakker is een echt ochtend mens dus ! Wat heerlijk weer een vakantie in het vooruitzicht. Veluwe is prachtig lekker veel natuur.

Surf, van de zotte he dat zo'n vent geen 2 babyś in een appartement wil raar gedoe. Heb je inmiddels wat anders kunnen vinden ? Grappig ja dat je 2 kids zo verschillend zijn. Storm rolt wel maar niet extreem veel. Hij is wel heel beweeglijk qua beentjes en armpjes. Hij heeft om de haverklap zń sokken uitgetrapt. Hij trekt ook graag aan mń haren ! En ik heb al zo'n haaruitval ! ( nog steeds)

Marjan, heerlijk ff eruit zonder kids. Geniet er maar lekker van voor je het weet is het weer back to normal. Mooi huis heb je trouwens. Misschien kun je hem aan iemand anders "slijten" hier op het Forum ? Wij hebben een aardig huisje maar de buurt vinden we maar zo zo. Veel oude mensen en buitenlanders.( ons huis komt uit 1973) Niks mis mee zo bedoel ik het niet zijn allemaal aller aardigst maar weinig kindjes voor Storm om mee te spelen straks. Aangezien er ook geen broertje of zusje bij komt ik niet werk dus hij ook niet naar een dagverblijf hoeft.Zit hij niet zoveel onder de kindjes. Manlief zń kids zijn bijna 10 en 11 jaar. We willen graag naar een jongere buurt maar ja het is de tijd nu niet echt om te verhuizen en we hebben het geld ook niet. Dus we blijven lekker zitten voorlopig.

Pauline, ik hoop dat het beter gaat met Dodi haar gezichtje en je lekker geniet van je vakantie !

Ik ben gisteren even naar Ikea geweest die zit in onze woonplaats. Ik moet een nieuw bedje voor Storm. Prijzen vallen reuze mee, het matrasje is nog bijna duurder dan het bedje zelf. Wordt waarschijnlijk wit alhoewel ik die lichtblauwe ook erg leuk vond. Heb ook al op MP zitten snuffelen maar kon niet echt iets naar mijn zin vinden hier in de buurt.

Ga nu gauw douchen, net wat in huis gedaan. Morgenavond komen de kids weer en blijven 4 dagen. Best druk maar ik kan mij nog terugtrekken op de slaapkamer dan neemt manlief het maar even over.

Geplaatst

Lieve meimama's,

Wat leuk en bijzonder dat jullie nog steeds zo actief schrijven in dit topic! Leuk om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat en hoe goed jullie kindjes groeien.

Ook lees ik minder leuke verhalen...pffff arme Dodi, hopelijk knapt de kleine meid gauw op.

Ik houd dit topic zo nu en dan in de gaten, omdat ik nog steeds nieuwsgierig ben hoe het met jullie allemaal gaat.

En wat gaat het snel zeg, we zijn alweer bijna een half jaar verder.

Voor ons is het nu een jaar geleden dat ik dit topic verliet, maar gelukkig is het eind nu in zicht en mogen wij hopelijk over een paar weken ons langverwachte wonder ook in de armen vasthouden en heeeeel veel knuffelen!

Liefs José

p.s. Dutchess zie dat jij ook je naam hebt veranderd, hopelijk uit voorzorg en niet omdat het moest vanwege....nou ja, je begrijpt me vast wel ;)

Geplaatst

Hi

Ik zag het al op Facebook! Wat is Storm al groot. Ik zei tegen man dat hiij maar 10 dagen ouder is dan Dodi, hij lijkt al 6 mnd oud, echt karakteristiek gezichtje!

Als ik terug ben uit de zon, reageer ik uitgebreid op iedereen!

X

Geplaatst

Ja erg he hij is al zo groot ! Hij is ook alk zo wijs met alles dat ik soms wel eens denk waar gaat dat heen ! hi hi ! Hij is ook erg sterk en kan driftig worden als iets niet lukt ( dat heeft tie van z'n moeder, ahum !)

Geplaatst

Heel rustig ja.... Jeanine, wat een vrolijk kereltje! Grappig ook dat Rutger dan helemaal niet ouder lijkt...(zal ook qua gewicht denk ik weinig schelen - of denk dat storm zelfs zwaarder is).

Pauline, hoe Is het met Dodi? Geneest het goed?

José, wat gezellig dat jr nog even langs komt waaien, en super om te zien dat jij ook bijna jullie langverwachte kleintje mogen verwelkomen!

Marjan, genoten van jullie weekendje weg?

Hier gebroken nachten, snotneuzen, koortsige meisjes, diarree... pffft

Geplaatst

Heel rustig ja.... Jeanine, wat een vrolijk kereltje! Grappig ook dat Rutger dan helemaal niet ouder lijkt...(zal ook qua gewicht denk ik weinig schelen - of denk dat storm zelfs zwaarder is).

Pauline, hoe Is het met Dodi? Geneest het goed?

José, wat gezellig dat jr nog even langs komt waaien, en super om te zien dat jij ook bijna jullie langverwachte kleintje mogen verwelkomen!

Marjan, genoten van jullie weekendje weg?

Hier gebroken nachten, snotneuzen, koortsige meisjes, diarree... pffft, dit mag van mij weer snel over zijn! Voel me beroerd van een slaaptekort en beginnende griep - hoop dat t niet doorzet.

Rutger is wel super bezig, eet ruim de helft zelf met een lepeltje en ook zo'n 100gr groente. Daarnaast is hij tot onze grote verbazing ineens gaan duimen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden