Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lianne, nee toch, das echt wel Kl**E voor jullie! Zo totaal onverwacht, waarom gebeuren zo'n dingen toch? Das toch niet eerlijk. ik heb er eigenlijk geen woorden voor; Eerst IVFSH en nu ook jij. Dit moet echt hard aankomen, sterkt meid in deze moeilijke dagen.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Object, fijn dat het bruinverlies gestopt is. In wat voor zin liep nr2 'achter'? Kleinere vruchtzak, of ook nog geen dooier? Hopelijk is het een vechtertje! Veel tweelingen dan in mei als alles goed gaat!

Miepie,

Nummer 2 heeft idd kleinere vruchtzak en hier heeft prof niet specifiek een vruchtje of dooiertje aangewezen, bij het andere vruchtzakje, dat dubbel zo groot is, kon je dat wel duidelijk zien.

Ik heb ondertussen op tweelingen site gelezen, dat dat wel vaker voorkomt, en dat die achterstand tot en met 3 maanden nog groot kan zijn; Zowiezo heeft de éne altijd wat achterstand op de andere, maar dat verschil mag niet te groot blijven, werd mij verteld.

Wie zijn hier de tweelingdames momenteel? Jij, Sowiebo en ik?

Ik kan gelukkig bij mijn prof blijven en hij gaat ook mijn bevalling doen, vind ik wel prettig dat ik niet moet veranderen van gynae. Hij is verbonden aan het UZ Gent, maar ik ga privé bij hem thuis, heel gemakkelijk, nooit wachttijden, altijd hem persoonlijk, ook aan de telefoon. Super begeleiding.

Geplaatst

O, neen Lianne...en dan stort je wereld even in. Wat een klap en wat verdrietig voor jullie. Heel heel veel sterkte.....

Object, vandaar dat mijn gyn zo enthousiast riep dat ze zo mooi gelijk waren.... Nr2 is vast een vechtertje. Hoe lang nog tot de tweede echo?

Henne, nog steeds aan het broekloeren ;-)? Hier eigenlijk nooit bij stilgestaan tijdens het naar de wc gaan. Scheelt denk ik dat ik in alledrie de zwsch nog nooit bloedverlies heb gehad. Ben wel nog steeds heul bang voor de echo.

Heb vanmorgen zelfs gemaild naar het zh. Weer een nacht liggen malen. Weet dat ze weinig kunnen doen, maar hoop stiekem dat ik misschien toch even eerder mag gluren...ofzo... Net in tranen uitgebarsten bij de conrector, nu mijn mentorklas naar huis gestuurd en even languit op de grond in een kantoortje.

Geplaatst

Ja die stomme utrogestan zorgt elke keer nog voor schrik. Ik wéét ondertussen dat als ik iets voel het gewoon witte prut is ;-0 maar toch.... De echo ben ik ook erg bang voor. Ik vertrouw het nog voor geen meter. Kan eigenlijk nog niet geloven dat het na vier jaar en al die tegenslag en teleurstelling nu eigenlijk opeens zo simpel en rustig zou zijn. Dat het gewoon écht waar is er een een klein mensje voor ons groeit. Zonder dat we er verder moeite voor hoeven doen, het gebéurt gewoon.

Miepie sterkte meis. De spanning zal zeker meespelen in vermoeidheid. Wie weet mag je wel iets eerder komen. En anders proberen positief te blijven hoor! Voor je gaat slapen even die angst uitschakelen en stiekem gewoon blij zijn. Wat we allemaal willen, maar eigenlijk niet durven. Zo in je warme bed in een donkere slaapkamer waar niemand het hoort of ziet kun je best nadenken over namen, kamertjes, tegen je hummeltje(s) praten en lekker samen met ze in slaap vallen met die glimlach om je mond omdat je gewoon zwánger bent.....

Geplaatst

jjjjjjjjjjjjjjjjoooooooooooooooooeeeeeeeeeeehoeeeeeeeeeeeee

vandaag 5 weken zwanger.

Hoi meiden,

Heel erg gefeliciteerd allemaal, Pricilla en Sonja!

Ik ook, ik ook, ik ook!!!! Afgelopen maandag positieve bloedtest in het ziekenhuis (VU). 4 weken, hcg van 1300...

Na 5 lange jaren van operaties en ivf behandelingen ben ik voor het eerst in mijn leven zwanger!

Uitgerekend tussen 17 en 27 mei 2011, 12 oktober een eerste echo.

Ik moet zeggen dat ik het wel heel spannend vind. ik heb nog behoorlijke krampen in mijn buik, maar nog geen bloedverlies...

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

Beste Lianne en IVFsh,

Wat ontzettend erg voor jullie, Ik las het pas na het plaatsen van mij bericht.

Ik wens jullie heel veel sterkte, liefde en kracht toe.

Het is zo oneerlijk.

Marjo/surf

Geplaatst

Lieve Lianne,

Meid..... wat vreselijk..... Dat is echt heel erg: als je eerst het hartje al hebt zien kloppen en als je gezien hebt wat er in je groeit en het gaat dan nog mis... Zo onwerkelijk, zo gemeen en zo in 1 keer je toekomstdromen weg.... Ik weet hoe het voelt en het is echt heel hard. Ik ben er vorig jaar echt even helemaal kapot van geweest.

Ik had het ook echt niet verwacht, ik was zo blij voor je dat je een kloppend hartje had gezien....

Voor nu een dikke knuffel, veel sterkte, zoek troost bij je lief!

Mocht je er behoefte an hebben: kom dan naar het 'als het misgaat' topic, daar hebben we nu een actief topic met andere meiden die ook vreselijke pech hebben gehad.

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Surf,

Welkom en wat fijn dat je zwanger bent, gefeliciteerd!!! Je hebt een hoog hcg, is dat 14 dgn na tp? Want dan is de kans groot, dat het er 2 zijn ;)

Miepie en ik hadden ook een hoog hcg, nou spannend.... op naar de 1e echo.

Wanneer had je punctie? Want dan kun je zo uitrekenen wanneer je precies uitgerekend bent :) Toch wel leuk om te weten, toch?

Even wat rechtzetten, Surf, Priscilla heeft helaas ook een mk gehad, 2 weken terug ergens geloof ik, erg sneu!

Trouwens hoe is het met Wendy? Lang niets van haar gehoord.

Geplaatst

Wow Surf dat is een hoge hcg inderdaad. Gefeliciteerd! Goh, ik word er haast weer onzeker van met m'n schamele 290 :-S Had je er twee terug laten plaatsen? Dan is de kans op een tweeling nu best groot. Spannend hé, tot de eerste echo!

Geplaatst

Hee Henne,

Normaal ben jij degene van de feiten en mensen geruststellen: nu zal ik die rol even overnemen :-). Heb me de laatste weken verdiept in de wondere wereld van de HCG waardes. Wat keer op keer terugkomt is dat de hoogte (zolang je maar een bepaalde basiswaarde hebt, en daar zit jij ruim boven!) niet zo belangrijk is. Het gaat vooral om de stijging. Dus staar je niet blind op het feit dat de 1 een veel hoger HCG heeft dan de ander. Zolang het HCG goed verdubbelt (elke 2-3 dagen, daarna elke 3-4 dagen), zit het hoogstwaarschijnlijk allemaal goed.

Groetjes!

Geplaatst

:-D Dank je wel lieve ivfsh.....je hebt helemaal gelijk hoor. Ik zit mezelf onnodig gek te maken. We kunnen écht alleen maar afwachten tot donderdag. Want we hebben hier ook genoeg gezien om te zeten dat een mooie hcg waarde óók niet alles zegt.

Geplaatst

Hee Henne,

dat klopt: we hebben hier al genoeg ellende gezien, dus we blijven allemaal ongerust. Maar goed, ik vind ook dat er alweer genoeg ellende is geweest in het uitgerekend mei bankje, zeker nu Lianne er ook nog keihard afgedonderd is.

Dusssss: vanaf nu alleen nog maar positieve berichten!

Afgelopen drie dagen waren hier in China trouwens feestdagen (echte feestdag was woensdag), dus er is weer heel wat vuurwerk de lucht in gegaan: vooral heeeeeel veel rotjes. De Chinezen steken dat vooral af voor 'geld' ('bidden' voor fortune), maar ik denk dan toch elke keer weer aan ons allemaal. Dat die boze geesten nu eindelijk eens helemaal verdreven worden! Volgende feestdag ga ik ook weer flink knallen, haha, mooi excuus!

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Sowiebo en Henne,

Bedankt voor je berichtje... er zijn inderdaad 2 cryo's terug geplaatst, en het is heel spannend. Ik wist niet precies hoe dat zat met die hcg waardes en ik ben al zo blij dat ik eindelijk een keer positief heb getest. Na wat onderzoek begrijp ik dat het vooral belangrijk is dat het stijgt, dus Henne niet onzeker worden nu, ik duim heel hard voor ons allemaal. Wanneer moet je weer voor onderzoek?

Wat ontzettend klote voor Priscilla, dat bericht wens je niemand toe.

Priscilla ik wens je heel veel sterkte, liefde en kracht toe. Het is zo oneerlijk.

Groet Surf

Geplaatst

Oh Lianne,

Wat een vreselijk bericht! Het drukt me wel weer met m'n neus op de feiten dat het nog steeds mis kan gaan, heel eng. Ik vind het zo afschuwelijk voor jullie, vooral inderdaad omdat je eerste echo wel goed was en je al zo'n mooi kloppend hartje had gezien. Ik krijg er echt de rillingen van. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik het heel erg vind voor jullie en dat ik je heel veel sterkte wens bij het verwerken van deze klap.

Ik krijg helemaal de zenuwen nu voor mijn tweede echo komende week, pffff!!! Ik voel me wel heel goed, maar dat zegt natuurlijk niets. Wat voor ons allemaal geldt, ik moet mezelf echt weer even moed inpraten...

Verder kreeg ik een verontrustend telefoontje van mijn vader vanmiddag. Hij is opgenomen in het ziekenhuis op de afdeling neurologie, omdat hij vanmiddag helemaal duizelig werd. Hij dacht dat het iets met z'n evenwicht-orgaan was, hij heeft dat 1 keer eerder gehad, op de dag dat mijn moeder overleed. Maar voor hetzelfde geld was het een kleine hersenbloeding, de artsen willen hem twee dagen houden voor onderzoek om e.e.a. uit te sluiten. Er is geen reden tot paniek maar fijn is anders. Ik vind het af en toe heel moeilijk dat ik mijn moeder niet meer heb, vooral tijdens het traject en toen het misging. Dan wil je gewoon even uithuilen bij je moeder. Ik kan haar ook niets meer vragen over wat zij voelde tijdens haar zwangerschap en zo of om blijdschap en zorgen met haar te delen. Gelukkig ben ik vrij nuchter maar het steekt af en toe wel.

Ik moet er niet aan denken dat er nu ook iets met mijn vader gebeurt, ik besef maar al te goed dat ie ook qua leeftijd steeds kwetsbaarder wordt!

Maar goed, ook hier geldt weer: positief denken en vooral veel opa met kleinkind visualiseren!!!

Geplaatst

hoi dames

Mag ik me bij jullie voegen? Na 5 IUI en vijf mislukte IVF TP's nu zwanger van de 6e TP. Afgelopen 3 dagen positief getest en nu ongeveer 4,3 weken zwanger (megapril dus).

Vanochtend het ziekenhuis gebeld en mag 12 oktober al komen voor een echo. Ga me maar sufduimen om te hopen dat het goed blijft gaan.

Lijkt me fijn om hier met jullie alle onzekerheden en vervelende wachtweken te kunnen delen!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Lieve Meiden

hoe optimistisch ik en mijn man ook waren, ik ga jullie weer verlaten....gisteren had ik het gevoel dat het weleens niet goed kon zitten: had minder last van misselijkheid en voelde mijn buik ook minder, gisteravond een test er tegenaan gegooid, schrik: lichter!!!

Vanochtend de bloedafname gehad, mijn hcg was 23! wel zwanger maar in een grijs gebied, mijn progesteronwaarde en E2 was ook veel lager in vergelijking met de zwangerschap van de jongens.

In eerste instantie adviseerde ze mij om de progesteron nog verder te gebruiken maar toen ik vertelde dat mijn test gister lichter was in vergelijking tot dinsdag en woensdag toen werd het wel helemaal duidelijk, zelfs als zou mijn hcg nog gaan stijgen dan is de stijging nog niet genoeg voor een gezonde zwangerschap.

We zijn er behoorlijk kapot van, verdorie eindelijk met het enorme verdriet een lichtpunt! moet zeggen dat als het dan mis moet gaan dan nu en niet later...maar goed we hebben niet alles voor het zeggen....

Mijn ticker ga ik verwijderen maar er komt er tzt echt weer een mooie voor terug!!!!

Ik hoop dat het bloedverlies snel gaat doorzetten, heb sinsd vanmiddag ook meer een stekend / scherper gevoel, echt totaal anders als in het prille begin van de zwangerschap.

Het is een vroege miskraam zegt men, wat een akelig woord zeg!

Lianne, ik las net dat jullie echo bezoek een drama is geweest, meis, wens je onwijs veel sterkte!!!!

sorry meiden, weer een slecht bericht maar houden jullie aub de moed!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve Babeth,

Was al aan het kijken of je ergens een bericht had geplaatst. Dit is natuurlijk niet het bericht waar ik op hoopte. Wat vind ik dit erg voor jullie. Weet helaas hoe het is. Heel veel sterkte!

Liefs Debbie.

Geplaatst

Lieve Babeth,

Neen toch, dat kan toch niet, waarom net jij weer met slecht nieuws! Das zo oneerlijk! Waarom loopt het zo vroeg al mis? Toch een positieve test, dus krijg je hoop en dan wordt die jouw zo vlug weer afgenomen, echt niet te begrijpen. Wat scheelt er toch met onze moeder natuur? Het is gewoon niet eerlijk, ik heb er geen woorden voor. Dit doet ook voor ons IVF-lotgenoten pijn om dat te lezen, maar toch dit is niet te vergelijken met de pijn die jullie nu weer meemaken. Ik wou dat we iets voor jou konden doen, maar ik vrees dat we momenteel weinig voor je kunnen doen. Ik hoop dat jij en je man ook deze domper terug kunnen verwerken. Hou je sterk Babeth!

Geplaatst

Babeth, nee! Ben even helemaal sprakeloos... jullie hadden dit zo dubbel en dwars verdiend.... heel heel veel sterkte samen. Wat oneerlijk :(

Ben ook de rest helemaal vergeten... sorry meiden, lees later weer even terug.

Geplaatst

Jeetje Babeth dat is flink balen zeg. Ik had het jullie zo gegund. maar inderdaad wat je zegt beter nu dan later in de zwangerschap. het lijkt op hetzelfde wat ik in januari had. Steeds lichtere testen en inderdaad een vroege miskraam. Meid heel veel sterkte de aankomende tijd.

Geplaatst

Wat een vreselijk verdrietige berichten zeg. De maand september die zo groen was en nu dan toch nog erg rood begint te kleuren.

Lieve Lianne, wat een schok hebben jullie te verwerken gekregen. Heel veel sterkte voor jouw en je man en ik denk aan jullie!

Lieve Babeth, ook jij bent weer vreselijk met je neus op de feiten gedrukt hoe kwetsbaar je bent in dit traject. Heel veel sterkte meis. Jullie durfden eindelijk weer een beetje blij te zijn en dan dit verdrietige nieuws. Veel sterkte.

Geplaatst

Wat word ik hier toch verdrietig en onzeker van. Lianne die met de vorige echo nog een hartje zag kloppen en nu zo hard met beide voeten op de aardbol terug wordt gezet. Babeth en haar man die zoveel verdriet hebben gehad afgelopen jaar en nu dan toch weer een teleurstelling. Ik vind het allemaal erg oneerlijk en weet ook niet zo goed wat ik hiermee moet.

Ben bang voor een volgende echo en wordt nu toch weer wat meer realistisch en probeer me goed te beseffen dat dit ook ons kan overkomen. Heb al 2 dagen buikpijn en hoewel ik weet dat het mijn darmen zijn maak je je toch weer zorgen.

Hebben jullie dit ook?

Geplaatst

Ooo.... Lianne en Babeth,

Wat verschrikkelijk nieuws!! Ik leef met jullie beide mee.

Lianne > wat een schok voor jullie! Na een positieve echo, nu een kindje zonder kloppend hartje.... heel erg! Geen woorden voor.

Babeth > pfff... ik denk ook dat iedereen het jou zo gegund had. Wat kan een mens een narigheid krijgen zeg. Ik wens je veel sterkte met het verwerken hiervan...

Jolieneke

Geplaatst

Babeth en Lianne.... jeetje, ik vind het echt vreselijk voor jullie. Het is echt oneerlijk en wreed dat je toekomst op deze manier opeens veranderd. Ik hoop dat jullie de kracht en steun kunnen vinden om dit rotnieuws te verwerken.

Heel veel sterkte...

Junior

Geplaatst

Meiden,

Het gaat niet goed hier met al die verdrietige berichten!!!!

Babeth, heel veel sterkte!!! Hopelijk komt het gauw op gang. Het is zo oneerlijk, we moeten er al zoveel moeite voor doen, waarom komt dit er dan ook nog eens bovenop?

Heb er even geen woorden voor.

Ik zal blij zijn als het maandag is en ik weer even bevestiging krijg!! Pffffffff

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden