Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sonja,Maandag heb jij je echo he!!Zo spannend!!Ben erg benieuwd!!!Hopelijk zitten allebei de ukkies nog keurig netjes in Mama haar buik!!!

Liefs xx

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Jolieneke,

Ik heb gisteren niet meer gereageerd maar vind het erg jammer dat het ook je man niet is gelukt wat meer zekerheid te krijgen. Vind het een hele vreemde gang van zaken en begrijp dat dit voor jou nu ook vreselijk is. Je wilt gewoon weten waar je aan toe bent. Is dat nu zoveel gevraagd? Ik heb begin van het jaar een miskraam gehad en die begon op vrijdag en ik mocht dinsdag komen voor bloed en echo. Mijn HCG was toen al 4 dus ik wist dat ik in ieder geval 'schoon'was. Erg verdrietig natuurlijk maar je hebt wel zekerheid.

Ik wil je heel veel sterkte wensen meis en als je wilt praten weet je ons te vinden.

@ Aafke,

Voor jouw was het dus ook even spannend. Hoe gaat het nu met je? Nog bruin verlies gehad?

Hier is het ook even erg spannend. Morgen is de dag dat ik de vorige keer een miskraam kreeg dus dat is wel een beetje een mijlpaal. Begrijp dat ik er dan nog lang niet ben maar dat heb ik dan ieder geval gered.

Ik ga lekker ramen zemen ;-)

Geplaatst

Hey MamaRee,

Welkom bij de mei-club! Ik hoor trouwens veel van mensen om me heen dat mei wel een hele fijne periode is om uitgerekend te zijn, hoef je niet hoogzwanger een hete zomer door te puffen! Dat lijkt me zelf ook wel ideaal!

@Object: ik heb na eergisteren nauwelijks nog wat verloren, ieniemienie druppeltje maar maak me echt geen zorgen. Manlief vroeg zich wel af of hij er verantwoordelijk voor was, want avond ervoor hadden we eindelijk weer eens goede seks gehad (ik had met die mutsenbollen echt geen zin en na tp vonden we het allebei toch wat eng). Kan me niet voorstellen dat het daarvan kwam maar vond het ook wel schattig dat hij zich daar even zorgen om maakte smile.gif

Ik snap dat het een spanende dag wordt voor je.. Ik weet niet mer precies op welke dag het vorig keer bij mij mis ging, maar was ergens in week 6 dacht ik. Ik ben nu om diezelfde reden erg gespitst op het halen van de echo want die ging bij mij toen dus niet meer door.

Hier gaat het dus wel goed, al begin ik snipverkouden te worden met keelpijn, da's minder. Maar, ik moet zeggen dat ik het echt super vind dat ik nu met deze verse tp niet langer die utrogestan hoef te gebruiken (moest ik vorig keer met mijn cryo wel nog veel langer mee doorgaan). Wat ik nu in mijn lijf voel moet dus van mezelf afkomen en ik blijf me nog goed zwanger voelen. Misselijk valt nog steeds wel mee, al had ik vanochtend net als gisteren dat ik moest gaan zitten toen ik brood stond te smeren. Het zal me echt benieuwen wat me nog aan kwaaltjes te wachten staat!

Geplaatst

Dag dames, mag ik er ook bij. Ik heb namelijk vrijdag (op wd 11) positief getest en mijn HCG waarde is 518. Mijn prof zei me dat ik "goed" zwanger ben. Ik mag op 22/09 al voor eerste echo. Benieuwd of we dan al zien of het er ééntje of twee zijn. Het is allemaal nog zo pril en fragiel, maar toch, die wachtweken zijn toch voorbij, nu hopen dat er niets misgaat.

Ik heb 2 dagen voor mijn BN een bloeding gehad (wel alleen bruin, geen rood). Ik was serieus in paniek, maar het is daarbij gebleven. Dus ik vermoed dat dit het fameuze innestelingsbloed is. Verder heb ik niet zoveel last, wel nog vlug moe, maar vorige week had ik daar nog meer last van. Toen heb ik 5 dagen aan een stuk koorts gehad, wel 38°, maar dat zou door de utro komen.

@miepie: waarom denk jij dat er 2 zijn? Afgeleid van jouw HCG? Hoeveel is die van jou?

@jolieneke: ik hoop dat je weldra wat rust krijgt, want jij zit momenteel echt wel op een achtbaan zeg. Jammer dat ziekenhuis zo weinig begrip toont. Ik mag mijn prof altijd bellen, en hij staat mij altijd persoonlijk te woord, nooit vroedvrouw of zo.

@boogie: niet veel piekeren over morgen meid. Positief blijven!

spannend zeg, al die echo's volgende week.

Echo:

13 september: Sonja, 2e ( 7w)

15 september: Aafke 1e (6w,2d)

15 september: Miepie80, 1e ( 5w 5d)

16 september: Mama-Ree, 1e (6w)

16 september: Lianne, 2e (7w 1d)

17 september, IVFSH, 1e (7w)

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

21 september, Jolieneke, 1e (7w, 4d)

22 september, object, 1° (5w 4d)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei

Object: 21 mei

Geplaatst

Object, welkom hier! Ik denk juist níet dat het er 2 zijn wink.gif... maar Sonja had een zelfde waarde als ik (en jij trouwens ook, als je er 2 dagen bij op telt en je waarde x2 doet) en bij haar waren er 2 vruchtzakjes te zien op de eerste echo, dus het is wel even spannend woensdag of het er 1 of 2 zijn. Maar ik denk dus 1 en hoop vooral dát er iets te zien is woensdag rolleyes.gif .

Aafke, wij durven nog steeds niet unsure.gif ... en moet zeggen dat ik ook niet echt veel zin heb, haha. Lig meestal al diep in coma als Miepman naar bed komt. Fijn dat je verder niks meer aan bruinverlies hebt gehad.

Ik vind het ook echt een enorm verschil nu zonder medicijnen, heerlijk!

Boogie, kan me voorstellen dat morgen voor jou wel echt een mijlpaal is. Maar so far so good, toch? Gewoon met z'n allen door naar mei hoor!

Jolieneke, heb je het nog geprobeerd via een verloskundige? Misschien dat je daar wel een echo los kan krijgen...

Sonja, nog maar 2 dagen. Hoe laat heb je je echo maandag? Aafke, jij ook op woensdag de eerste echo smile.gif. Begin het nu wel steeds spannender te vinden....

Geplaatst

@Miepie: spannend he! Maandag weet je het. Maar belangrijkste is inderdaad dat er gewoonweg een wonder te zien is.

@sonja: wanneer had jij jouw eerste echo? Zagen ze dan al dat het 2 vruchtzakjes waren? Heb je ook TP gehad van 2 emmies?

Geplaatst

Meiden,

Welkom Object!!! En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Het wordt nog spannend bij jou of het er 1 is of 2 zijn.

Aafke, hier ook iemand die snotverkouden is en vol zit.... bah....

Miepie, ik heb maandag om 950 uur een echo, vind het heel spannend. Ben zo benieuwd of het er nog steeds 2 zijn smile.gif

Nou ik ga, heb een straatbbq, erg leuk!! Maar voor mij geen vlees hoor, neem het risico niet haha. Houd het maar bij stokbrood en salades wink.gif

Geplaatst

Hier een snotterende Jolieneke.

Vorig weekend ook al niet fit, maar nu loopt het snot me mijn neus uit!!

@Boogie > ja het is zeer zwaar! Ik lees van iedereen dat ze mogen langskomen in hun ziekenhuis en 'mijn' 2 ziekenhuizen weigeren dat. Ik hoop voor jou dat je zondag vlekkeloos verloopt en dat je lekker mag blijven genieten van je zwangerschap!

@Object > leuk, van harte!! Je mag ook al gauw voor een echo! Fijn hoor! Je hebt een tp van 2 embryo's gehad?

@Aafke > mei is een prima maand om uitgerekend te zijn. Mijn dochter is geboren in april, iets eerder dan wij nu uitgerekend zijn. Niks hete zomer ed! Heerlijk genoten van het 'op de bank hangen' in de wintertijd!! (Natuurlijk ook wel de deur uit geweest hoor!!) Vooral de periode erna is heerlijk. Het was weken prachtig weer. Mijn dochter lag vaak in de kinderwagen buiten. Heerlijk in de buitenlucht. Ik heb er hele goed herinneringen aan!

Bah, ik ben die utrogestan ook meer dan zat! Elke keer die bolletjes naar binnen werken! Ik vraag me dan ook af, of ik daarvan kan vloeien. Ik bedoel, je werkt die dingen diep naar binnen. De kans dat je iets raakt (adertje oid) is toch best aanwezig. En daarna loopt het spul er weer voor een deel uit. Bah bah bah!!! Elke keer ben je bang dat het felrood is!! Ik blijf nu bruin/rood houden in mijn inlegkruisjes. Soms donkergeel/bruin. Sorry voor de onsmakelijke details, maar heeft iemand ervaring met zoveel weken van die bolletjes naar binnen werken en met de afscheiding die ze ervan hadden?

Fijne dag allemaal!

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke,

Ik moet de bollen ook t/m 12 weken zwangerschap gebruiken. Dus ook fijn 3 x per dag 2 naar binnen brengen. De kans is natuurlijk aanwezig dat je iets daarbinnen raakt, misschien heb je lange nagels, ik weet het niet.

Ik heb in totaal een dag last gehad van bruinverlies en tot nu toe ook niet weer, afkloppen hoor!

Wel komt alle prut er weer uit en dat is erg onsmakelijk vind ik. Dat is ook normaal. De arts vertelde me dat het spul binnenin het bolletje wordt opgenomen door je bms.

Het hulsel komt er weer uit zeg maar. Dus die 'afscheiding' blijft. Ach, het went ook wel weer!!!! Ik heb het er graag voor over.

Maar idd wat een ander zegt, is het niet via een vk te regelen voor je? Zij willen je vast tegemoet komen!! Ze zeggen niet voor niets, als je je ongerust maakt, aan de bel trekken.

Zou het toch proberen! Succes maar weer.

Geplaatst

Hoi Sonja,

Geen lange nagels, althans die nagels niet wink.gif

Ja klopt, dat omhulsel komt er weer uit. Ik heb het er ook absoluut voor over, maar het voelt nu wel vervelend steeds 'naar binnen' te gaan terwijl het misschien allemaal foute boel is.

Tja, een vk bellen. We hebben tijdens onze hele vorige zwangerschap controles in het zh gehad, dus een vk hebben we niet. We zouden het kunnen proberen, maar weer energie in iets steken waar we heel waarschijnlijk toch niks mee opschieten, is me nu te zwaar. Mijn man, die alles voor me wil doen, zit er ook een beetje doorheen. Ik wacht het maar af, hoe moeilijk het ook is! (misschien denk ik daar over een paar dagen weer heel anders over, maar misschien heb ik dan 'nieuwe' energie!)

Ik hoop dat het met Priscilla allemaal goed zit... misschien op vakantie?

Jolieneke

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom net terug van dusseldorf, vandaag precies 6 weken zwanger. Gelukkig was er een vruchtzakje en een vruchtje te zien. Het vruchtje was goed gegroeid en mijn bms was mooi dik. Ik had veel pijn bij de echo. Hij was wel ff aan het zoeken naar een hartje en ik dacht dat ik iets langzaam zag flikkeren( maar kan er naast zitten hoor) Maar goed, door de pijn is hij gestopt met zoeken. Het was nog vroeg voor een hartje, dus ik maak me nu nog niet heel druk. Ik mag volgende week weer terug komen voor een 3e echo ondertussen haha.

Sonja, ik moest de tarwekiemolie gewoon door blijven slikken van dokter Scholtes.

Ik ben heel moe van de lange reis, dus ik lees jullie berichten van gister en vandaag straks ff.

Liefs junior

Geplaatst

Hee meiden!

Wat is er weer veel geschreven! Balen voor de verkouden dames... maar das des te meer reden om even rustig aan te doen en lekker te laten verwennen door de mannen :-)

Object: welkom! Heerlijk, weer iemand erbij in dit topic, ik hoop dat er nog veel volgen!!

Hier alle sgoed, lekker weekend, heerlijk! Gister gezellig uit gaan eten met vrienden. Vandaag twee kraambezoekjes: twee keer een babietje van nog geen week oud. Super schattig. Tegen 1 van die meiden heb ik gezegd dat ik weer zwanger ben: samen een potje zitten janken, haha, zij kraamtranen, ik 'gewone' tranen. Haha, och, daar zijn we vrouwen voor :-)

Wat betreft de bolletjes: inderdaad veel afscheiding, vind het ook wel vies hoor, maar goed, niets aan te doen. Lang leve de inlegkruisjes.... (moet om eerlijk te zijn wel zeggen dat de zin in sex wat minder is met die troep.....).

Junior: mmoi dat je echo goed was!!!

Sonja: jij mag maandag: leuk hoor!

Boogie/l succes morgen!!!

Groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Ik ben ook snotverkouden en hondsberoerd! Echt vreselijk, al sinds donderdag. Wat een lekkere vakantie.

@ SOnja, mijn man en ik gaan ook lekker BBQen, ik neem gewoon vlees hoor.

Die bolletjes hoefde ik maar 12 dagen te gebruiken dus daar ben ik al vanaf.

@ IVFSH, dan krijg je wel even de kriebels of niet met die kleintjes in je armen.

Heb je veel contacten in SHanghai. Is het de bedoeling dat jullie daar voor onbepaalde tijd blijven of is er een tijdslimiet aan verbonden. Zijn jullie verhuisd voor jouw man of voor jouw?

@Miepie,

De 'zin' is hier ook ver te zoeken. Wil eerst op die cruciale 6 weken zijn. Wel zielig maar hij heeft alle begrip. Zei vorige weeek zelf met die echo dta hij het maar niets vond en bang was dat onze embryo eraan vast zou blijven plakken laugh.gif

Fijn weekend!!

Geplaatst

Hoi hoi,

Goede berichten van jullie!

Sonja nog 2 nachtjes slapen...spannend...! hihi..

Junior wat fijn dat je echo goed was, vervelend van de pijn had de arts daar een verklaring voor? Meestal zijn ze pijnloos toch?

Jolieneke ook al zo verkouden, balen maar laat je inderdaad maar lekker verzorgen hoor ;-)

Ik heb geen bollen maar heb na de tp (verse embryo) 3 x pregnyl geprikt. Ik kreeg helaas een erg heftige overstimulatie en ben 2 wk "dood"ziek geweest. Veel ziekenhuisbezoeken, elke dag bloed prikken, paar keer aan het infuus gelegen en vocht uit mijn buik getapt..pff... had een buik alsof ik al 6 mnd zwanger was. Voel me nu gelukkig beter en de meeste klachten zijn verdwenen. De arts zei toen al "als dit gebeurt, ben je meestal ook zwanger omdat je lichaam naast de pregnyl ook zelf hormonen aanmaakt, dat kunnen je eierstokken soms niet aan". Nou dat heb ik geweten...

Eierstokken zijn normaal gesproken zo'n 2 tot 2,5cm groot. Bij mij waren ze 9 x 5 cm... Hele echoscherm was zowat gevuld ;-) Op dat moment had ik ook niet gedacht dat ik zwanger zou zijn, maar het goede nieuws kwam een paar dagen later toen het HCG gemeten werd.. 217 op w-dag 12. Thuistest daarna was ook heel positief gelukkig..

Heb nu best veel van die zeurderige menstruatie-achtige krampen.. dat maakt je onzeker bèhh... Herkennen jullie dat?

Kan ook naweeën (hoe toepasselijk) zijn van de overstimulatie.

Meiden, veel succes met wachten en geniet nog lekker van een vrije zondag!

Groetjes, Mama-Ree

Geplaatst

Oh ja... ik vergeet nog wat ;-)) Sonja, jammer he van Bianca .. heb veel contact met haar gehad laatste weken via sms omdat we op een paar dagen na gelijk op gingen. We blijven duimen voor d'r.

Bianca, met mij gaat het best aardig. De onzekerheid van de wachtweken en de ellende van de overstimulatie hebben plaats gemaakt voor onzekerheid van "zal het goed gaan..." voel allerlei zwangerschapskwaaltjes maar heb ook nog regelmatig van die zeurkrampen onder in mn buik. Volgens het zkh hoort dat er toch wel bij al heeft lang niet iedereen dat. Donderdag de echo, erg spannend of het goed zit in mn buik(je).

Aafke, de opmerking van "mooie maand, mei" kreeg ik ook al hihi.. in winter je lekker laten verzorgen en de lente is niet zo bloedheet hopelijk voor de laatste loodjes ;-)) Als ik de garantie kreeg dat het goed gaat, mag het voor mij wel tropisch warm worden ha ha!! cool.gif

Liefs,

Mama-Ree

Geplaatst

Hey Junior,

Wat fijn dat er een mooi vruchtje te zien was op je echo! Wel vervelend dat het zeer deed, heb je nu ook nog napijn of was het alleen tijdens de echo zelf?

En waarschijnlijk dus toch iets van een beginnend hartje! Super! Ik heb mijn echo op 6 wk, 2 d dus hoop ook ontzettend dat er al iets te zien is, wist niet of dat al kon.

Hopelijk is het volgende week allemaal nog duidelijker! Moeten jullie lang/ver rijden om in Dusseldorf te komen?

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hoi Aafke,

Het is ongeveer 2 uur rijden, dus wel een eind vind ik. Ik had toen ik naar de auto liep nog ff pijn, en ik zag daarstraks ook dat ik rood bloed ben verloren. Nu een beetje bruin, ik hoop dat het van de echo is...

Fijn dat je echo al in zicht komt. Je zou volgens mij met 6 wken en 3 dagen een hartje kunnen zien.

Mama-ree, fijn dat je al wat kwaaltjes voelt en dat die overstimulatie over is.

Beterschap voor de verkouden dames.

Ik weet niet of jullie hier al over hebben nagedacht. Maar toen ik jonger was en zonder kinderwens schrok ik altijd als ik overtijd was, en dan niet eens om het feit dat ik op mijn kop zou krijgen van mijn moeder etc. Maar voor de bevalling hahaha. Ik was daar zoooo bang voor. Zelfs de eerste ivf dacht ik dat het gelukt was en ik werd meteen bang voor de bevalling. Ik heb dat nu totaal niet. Mischien omdat mijn grootste zorgen op dit moment zijn dat ik de 12 weken haal. Ik weet dat we allemaal nog heel pril zwanger zijn, maar ik ben wel benieuwd of jullie hier al over nadenken of in ieder geval helemaal niet bang zijn of een beetje bang.

Liefs junior

Geplaatst

Hee meiden,

Leeker: al die bbq's :-)

Mama ree, wat een verhaal zeg van die overstimulatie.... Ik had dat nog niet meegekregen. Heftig, maar wel super dat je nu zwanger bent!

@Boogie: we wilden destijds (en nog steeds) heel graag naar het buitenland, dus zijn allebei gaan kijken naar mogelijkheden. Uiteindelijk kreeg mijn man een kans om een funtie in Shanghai te gaan doen voor het bedrijf waar hij al werkte, nideale situatie dus. Ik heb toen hier een baan gezocht. Bevalt ons echt ontzetten goed, alleen is de hele situatie met icsi, cryo tp ed niet bepaald ideaal, dan wordt je wel met de neus op de feiten gedrukt dat de gezondheidszorg hier bepaald niet optimaal is. Maar goed, ik ben nu zwanger!!!!

Junior, ik heb dat ook wel eens gehad, pijn door de echo.... Als ze het niet direct kunnen vinden, dan moeten ze best heel hard duwen hè. Ik had dat met echo's voor de icsi, toen was 1 eierstok 'zoek', poeh, wat een gepor... Maar het is fijn dat het er goed uitzag allemaal!

Ik mis priscilla trouwens ook, ik hoop dat het goed gaat! Ik weet wel dat ze op het wachtbankje augustus op een gegeven moment ook een tijdje niet was geweest, om er niet teveel mee bezig te zijn. Ik hoop dat dat nu ook het geval is en dat er geen slecht nieuws is. Wantbdat is toch het doel hè: iedereen veilig door naar mei!!!

Groetjes!

Geplaatst

Goedemorgen ladies,

Lekker vroeg hier..pff.. 5 x vannacht eruit om te plassen, ook zo'n nieuwe "ervaring" hihi..

Junior, grappig dat heb ik idd ook. Ik dacht dan wel eens pff... die bevalling straks lukt het niet of kan ik niet meer enz... Nu denk ik exact hetzelfde.. maakt me niet uit hoe het eruit komt als ik de 12 wk maar haal en daarna ook kan genieten van een fijne zwangerschap. Mijn arts heeft al wel gezegd dat ik een verhoogde kans op een keizersnee heb omdat ik een vleesboom net buiten mijn baarmoeder heb.

Dat maakt nu voor de zwangerschap niet uit, maar als ik verder ben kan die wel in de verdrukking komen en een natuurlijke bevalling in de weg zitten... WE ZIEN HET WEL HE?

ivfsh, ja dat was wel heavy. Je hoort het ook niet zo veel, toevallig zag ik hier ergens iemand die het ook heeft gehad. Ik heb haar gevraagd wat haar kwalen tot nu toe zijn. Ben benieuwd...

Begin van een lekkere luie zondag..gaaaappp... rolleyes.gif

Liefs,

Mama-Ree

Geplaatst

dames,

ik trek vanaf woensdag ook de stoute schoenen aan om met jullie hier mee te kletsen.

hebben vandaag op wd 10 een mooie +.

ik durfde eerst niet te testen maar ik hield het niet meer.

We hebben twee toppers laten terugplaatsen dus heel erg benieuwd of het allemaal goed blijft gaan en hoeveel het er zijn.

ik hoop snel def. met jullie meer te schrijven.............

Geplaatst

Hey Meiden!! Zo ineens heel anders zo het forum..

Ben een paar daagjes niet geweest omdat ik erg ziek was en lekker in bed gelegen heb..

Ik heb nog niet veel teruggelezen maar dat zal ik Morgen ff doen.. vandaag niet lekker in mijn vel..

Gisten zo opeens uit het niets zonder waarschuwing een boel rood bloedverlies gehad en wat stolsels..

begon rond 18.00 en het bloeden was om 20.45 weer afgelopen.. maar helaas denk ik dat het over is voor ons..

Morgen heb ik de echo en meer zekerheid.. vind het zo moeilijk nu omdat ik nog zo "zwanger" voel..

Ik heb veel miskramen gehad maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.. Dus heel dubbel gevoel.. maar ga er vanuit dat

ik morgen te horen krijg dat het over is..

Ik wil iedereen die morgen echo heeft heel veel succes wensen..

En iedereen nieuw op dit mei topic.. Welkom en gefeliciteerd..

Morgen zal ik ff persoonlijk reageren en gelijk laten weten of ik hier kan blijven of niet!

Liefs Priscilla

Geplaatst

junior: jij zat ook in DD hé? een mooie echo lees ik, wauw.

wanneer ben je voor het eerst gegaan voor een echo, ik neem aan dat we de bollen moeten doorgebruiken?

jij ook aan de tarwekiemolie, ik ook smile.gif

ik overweeg om meteen naar gyn te gaan in maastricht, dan hoef je niet telkens naar dd en is wel zo dichtbij.

las ook ergens dat ze 100 euro vragen voor een echo per keer, dat is best prijzig............

Geplaatst

@ Priscilla,

Wat ontzettend schrikken zeg! Het feit dat je de kwaaltjes nog hebt betekent misschien wel dat het niet over is. Het echo wordt voor jouw dus nog spannender. Veel sterkte meis!

@ IVFSH,

Ik vind het superknap dat jullie deze stap hebben durven zetten. Het lijkt me fantastisch maar mijn man is hovenier en ik verpleegkundige. Dus een fucntie in SH zullen ze voor hem niet hebben laugh.gif

Hoe is het klimaat bij jouw? Mis je nu je familie niet extra op zulke momenten?

@ Hellen,

Wat super zeg dat je positief getest hebt. DIe spanning zal nog wel even blijven. VOlgens mij hebben wij dat allemaal.

In ieder geval gezellig dat je meeschrijft!

@ Mama-ree,

Die krampen zijn bij mij herkenbaar en maken het ook weer even net iets lastiger om positief te blijven. Ik heb het niet vaak hoor maar af en toe denk ik: oh jee als dat maar goed blijft gaan.

Ben een beetje down de laatste dagen. Voel me niet lekker (griep) en ben erg onzeker. Ik probeer positief te blijven maar vind dat momenteel erg lastig. Het lijkt wel een beetje of ik ervan overtruigd ben dat het mis gaat. En dat wil ik helemaal niet. Ik wil dat het lekker bij me blijft zitten tot mei.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden