Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Wendy, zeker leuk zo'n 'zwangerschapsdagboek':)

Wat is de titel van het boek en wie heeft het geschreven/uitgebracht?

Ben nu wel erg nieuwsgierig haha...

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja leuk he, zo'n dagboek? Ik heb er ook een aangeschaft. Ik had er ook 1 van mijn vorige keer, maar ik vond dat ik die niet opnieuw kon gebruiken dus een nieuwe gekocht. @Sonja: er zijn verschillende versies te krijgen, ik heb "Jouw 9 maanden dagboek" van E. Reinders, maar als je 9 maanden dagboek googlet kom je er veel meer tegen!

@Lianne: heerlijk, eindelijk die echo morgen! Ik hoop dat je een hele mooie echo MET kloppend hartje te zien krijgt!

Ik werk zelf vooral met pubers van rond de 15-16 dus heb geen last van een confronterend gevoel of zo. Juist andersom, ik ben heel blij dat ik hen heb voor de afleiding en omdat ik ze veel mee kan geven (toch ook een soort moederen). Ik beschouw ze ook echt als 'mijn' pubers! In mijn vorige baan buiten het onderwijs vond ik mijn kinderloosheid (al weer 8 jaar) eigenlijk veel moeilijker.

Oh ja, die extra kilo's kan dat niet ook extra vocht zijn wat je vasthoudt? Nou ja, ik ben sinds zomer echt vet aangekomen maar ben nu nietvan plan er echt wakker van te liggen. Misschien is een extra vetlaagje wel fijn als ik straks van de misselijkheid niks meer binnen kan houden!

Haha, is op dit moment trouwens niet bepaald zo. Zijn jullie ook zo gericht op eten? Ik merk wel dat ik meer trek heb, wordt echt heel flauw zonder iets in mijn maag. Ik probeer het natuurlijk wel enigszins gezond te houden dus heb een enorme voorraad extra crackers enzo voor op school, in de auto, in mijn tas. Ik eet nu overdag ook meer brood. Echt het gevoel van: ik MOET iets eten en wel NU!!!

Geplaatst

@ Jolieneke, wat is dat toch slopend zeg die onzekerheid. Ik hoop dat je man meer voor elkaar kunt krijgen want ik vind het schandalig dat je er zo voormoet vechten terwijl het eigenlijk service is die ze moeten leveren.

@ IVFSH, nog van harte met je verjaardag :wav:!! Zo te horen heb je een fijne dag gehad.

@ Lianne,

Heel veel succes morgen en ik hoop dat er een kloppend hartje te zien is. Het kan natuurlijk zijn dat er nog geen hartje te zien is maar daar hoef je je niet meteen zorgen over te maken hoor. Misshcien is het nog wat te vroeg.

@ Wendy,

Zo'n boek lijkt me ook erg leuk. Ga ik ook eens opzoeken.

Die kilo's komen bij mij door mijn darmen. Daar heb ik ook soms vreselijke krampen van. DOor het HCG hormoon houden je darmen vocht vast en kun je obstipatie krijgen. Vertelde de gyn hoor.

Fijne avond allemaal nog!

Geplaatst

Ja dat dagboek is erg leuk!

Ik had er ook 1 van 10 jaar geleden en die heeft yoelle , mijn dochter , vanavond zitten lezen, grappig joh, hoe ik er toen overdacht en nu..(bv de vraag wat je voelde toen de test positief was.. Toen: Paniek!! Nu: Alleen maar blij! huilen, lachen, gillen!! Whaa!! wat 10 jaar al niet kan doen!! Yo weet trouwens dat ze mijn wondertje is en dus vond ze het niet erg om te lezen dat ik er nogal van schrok .. (ik was net 20 en studeerde nog)

Maar mijn dagboek heet: mijn 9 maanden dagboek van Pauline Oud. maar idd: google even en je vind ze zo!! erg leuk!!

Ja Aafke, die extra kilo,s: achhhhhhhhh!! maakt NIETS uit!! komen er nog meer bij!!:D:D

Maar het valt wel op!! Ik heb ook echt wel trek hoor!! gewoon gezond eten, komt vast goed!!

heb trouwens ook (nog) geen last van misselijkheid... Gelukkig maar!!!

wanneer krijg jij een echo? en weet je dan ook ofje 1 of 2 kindjes krijgt??

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanmorgen nog maar eens een test gedaan. Ik heb 3 simpele testen gekocht via internet. Je moet dan 3 druppeltjes in een pipet doen en in een klein vakje druppelen. Binnen no time twee dikke strepen. De teststreep nog dikker dan de controle streep.

Wat moet je hier nu mee?

Hoop dat die man van mij, mij vandaag een ziekenhuis in weet te praten. Ik wil dat er gekeken gaat worden.

Ben vandaag: 5 weken 6 dagen. Ze moeten dan toch in elk geval iets kunnen zien, of niet?

Bedankt en fijne dag allemaal (ik moet de hele dag werken EN heb een vergadering... bah bah bah!)

Jolieneke

Geplaatst

Jaaaaaah, het topic werkt!!! Oh Jolieneke, ben zo benieuwd of het gelukt is vandaag.

Wel ff wennen het nieuwe forum, maar ben al een eind op weg haha....

Groetjes

Geplaatst

Hoi meiden,

Het topic werkt!! Ziet er wel erg anders uit!!

Nu nog weer ff wennen hieraan.

Vandaag onze eerst echo gehad. Hebben het hartje zien kloppen!! De kleine doet het prima, en loopt goed op schema.

Het enige nadeel is dat er een bloeding zit in de baarmoeder. Daardoor heb ik dus de afscheiding. Het kan nog alle kanten

opgaan dus. Wel is het positief dat hij het goed doet. Volgende week donderdag hebben we weer een echo, staan nu goed

onder controle.

Jolienke, heb jij nog wat kunnen bereiken vandaag?

Geplaatst

Hé meiden, even snel vanuit bed...

Lianne, super dat er een hartje klopte. Hopelijk gaat die bloeding geen problemen opleveren, maar een kloppend hartje is al een heel goed teken toch?

Jolieneke, hoe is het bij jou?

Ik heb een enorm lange dag gehad op school (ja, hier nog een docent, haha. Aafke, ook Engels in het VO) na een ouderavond gisteren, viel bijna in slaap achter het stuur vanmiddag.

Ga nu dus maar slapen, morgen nog 1 dagje en dan heerlijk lang weekend.....

Geplaatst

Hey meiden,

Heel herkenbaar Miepie haha... die vermoeidheid. Ik stond vanmorgen voor de klas en gaf instructie rekenen, opeens kwam me er toch een misselijkheidsaanval..... eerst maar gauw een Sultana naar binnen gewerkt.

Ik merk wel, dat ik moet blijven eten, anders beginnen de kwalen haha wink.gif

Lianne, dat is goed nieuws en wat bijzonder dat je het hartje al hebt zien kloppen zeg. We gaan er gewoon vanuit dat het goed blijft gaan.

Hier al heerlijk weekend, ik werk 4 dagen... en ben iedere vrijdag vrij... zo'n luxe, zo lekker smile.gif

En voor ik het weet, is het alweer maandag en mag ik weer voor een echo, joehoe. Er zijn nog een paar die maandag weer mogen, maar de lijstjes zijn even weg heb ik het idee.

Hoe is het met de andere meiden?

Geplaatst

De lijstjes zijn echt verdwenen! Ach, geeft niet, maken we gewoon weer een nieuwe smile.gif

Vullen jullie het weer even aan?

Echo:

13 september: Sonja, 2e ( 7w)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Geplaatst

Hoi allemaal,

Allereerst: Super Lianne, dat kloppende hartje! Nu maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Mijn man heeft zijn best gedaan. Beide ziekenhuizen zijn het eens: we kunnen niks voor je doen. Echo heeft geen zin, zie je niks op (niet of het goed of fout is). Hcg bloedtest vinden ze ook niet betrouwbaar genoeg. Ik was natuurlijk in alle staten!!!! Maar goed, ik heb nog steeds af en toe bruin/rood verlies. Niet veel, gelukkig.

AFWACHTEN, dat is wat ik moet gaan doen... gewoon AFWACHTEN!!!

>> Ik mag op 21-9 langskomen, niet eerder!!

Ik moet erg wennen aan het nieuwe forum. Ben geloof ik 10 minuten bezig geweest om dit te vinden!!

Psychisch kapot, maar we moeten hoop blijven houden (da's de ene dag makkelijker dan de andere)

Morgen weer een lange werkdag!!

Bedankt voor alle steun hier, dat is erg fijn. Jullie begrijpen mij als geen ander!

Jolieneke

Geplaatst

Hee meiden!

Ziet er mooi uit het nieuwe forum, idd wel nog even wennen.... maar dat komt helemaal goed. Vind het wel gaaf dat de forumbeheerders ermee bezig zijn om alles professioneel te houden en te verbeteren. Ben blij dat we dit forum hebben!

Hier alles goed, langzaam begin ik een beetje kwaaltjes te voelen (moe, af en toe weeig, niet echt misselijk). Ik kijk uit naar de eerste keer boven de pot hangen, haha. Gister weer eens twee testjes gedaan en gelukkig meteen knaldonker, dus dat geeft weer vertrouwen. Nog precies een weekw achten en dan de eerste echo: zooooo spannend! Had gister met een goede vriendin afgesproken om een hapje te gaan eten, maar ze zag er wat witjes uit. Na wel een uur gekletst te hebben en ik vroeg of alles echt wel goed was, zei ze dat ze maandag een miskraam heeft gehad (7 weken)...... poeh, stroomde meteen vol. Ze wilde het eerst niet zeggen om mij geen extra onzekerheid te geven, maar ben erg blij dat ze het wel heeft verteld. Had enorm met haar te doen, voelde de pijn weer van miskraam en de angst voor deze zwangerschap. Ik probeer telkens positief te kijken, maar dan is het wel weer even lastig. Ze was echt wel intens verdrietig, beetje moedeloos. Och... moet er veel aan denken.

Schiet eigenlijk niet op he, dat ik dit verhaal hier neerzet, wil jullie namelijk zeker niet meer ongerust maken. Maar goed, helaas lezen wij hier dit soort verhalen al veel te veel.

Ik focus me vanaf nu weer op het positieve:

- de goede echo van Lianne bijvoorbeeld: gefeliciteerd! Heel mooi!

- Sonja die misselijk voor de klas staat (ja, sorry Sonja, maar dat is echt god nieuws :-))

Miepie: jij moet nog lang wachten, frustrerend dat je niet naar het ziekenhuis/dokter mag. Ze hadden op z'n minst twee keer je HCG kunnen meten.... Maar ja, daar doe je nu niets aan. Focus je op die kleine in je buik en denk aan alle goede stappen die je al hebt doorlopen in dit proces: je bent wel zwanger!!!

Was wel benieuwd wat jullie verder al aan 'kwaaltjes' voelen. Bij mijn vorige zwangerschap begon dat eigenlijk pas bij 7 weken.

Meiden: bijna weekend! Voor sommigen is het trouwens al weekend: wat lekker Sonja om vier dagen te werken. Is helaas helemaal niet aan de orde hier in china: echt niemand werkt minder dan 5 dagen per week..... Tja, dat is zoals het is, zal ik in mijn eentje niet kunnen veranderen, haha.

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

en het lijstje nog even!

Echo:

17 september, IVFSH, 1e (7w)

Uitgerekend:

IVFSH: 6 mei 2010

Groetjes!

Geplaatst

Echo:

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

Uitgerekend:

IVFSH: 6 mei 2010

Boogie: 11 mei 2010

Geplaatst

Hihi, ivfsh, nu al last van zwangerschapsdementie? Je bedoelde denk ik Jolieneke die zo lang moet wachten, ik mag gelukkig woensdag al.

Jolieneke, wat kl*te dat het ook je man niet gelukt is, zeg. Killing, die onzekerheid. Kan je het niet evt. via een vk regelen?

Sonja, ik heb ook standaard een pak sultana's bij me voor in de klas, haha. Werkte goed, maar wordt steeds minder, gisteren echt staan kokhalzen en ben nu ook wel heel misselijk...gelukkig vandaag een gatenkaasrooster en twee lessen achterin met een stagiair voor de klas.

Zal ook even het lijstje aanvullen.

Geplaatst

Hmm, kan niet quoten, beetje onoverzichtelijk zo op mijn telefoon, krijg volgens mij de mobile-versie van de site te zien.

Wil iemand mij toevoegen? Echo op 15sept met 5w5d, uitgerekend op vrijdag 13 mei. Thanks!

Geplaatst

Hier het lijstje Miepie;)

Boogie en IVFSH, heb van jullie even 2011 gemaakt, want was het maar waar dat je de beeb nu al in je armen had sad.gif

Echo:

15 september: Miepie80, 1e ( 5w 5d)

Uitgerekend:

IVFSH: 6 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

De Sultana's gaan nu standaard in mijn tas. Hoef gelukkig niet over te geven en hoop ook van harte dat me dat bespaard mag blijven.

IVFSH, wat ontzettend k*t voor je vriendin zeg, vreselijk!!

Jolieneke, wat een stel onmenselijke ziekenhuizen zeg! Vraag me af wat ze zouden doen als ze zelf in deze situatie zouden zitten. Kan er niet bij met mijn hoofd. Ze kunnen inderdaad weinig doen, als het goed zit, zit het goed... en als het fout gaat, gaat het fout.

Maar ze kunnen zich op z'n minst even in jou verplaatsen en ter geruststelling een echo inplannen.

Misschien toch een spoedje proberen?

Geplaatst

Echo:

15 september: Aafke 1e (6w,2d)

Uitgerekend:

Aafke: 9 mei 2011

Hey dames,

Wow, wat een verandering op het forum. Went vast zo. Even een kort bericht, want moet zo weg en dan pas vanavond weer terug.

@Jolieneke: balen dat je geen echo kreeg zeg! Grrr, je zou ze toch!

Verder kan ik me aansluiten bij de club van bruinverliezers. Bij mij gistermiddag ook ineens in mijn inlegkruisje! Nu niet meer en was niet heel veel, maar heb het natuurlijk ook liever niet. Gelukkig had ik gisterochtend de CB indicator weer gedaan en die knalde binnen een halve minuut op 3+, dus daar had ik al wel een goed gevoel over. Maak me nog niet echt zorgen.

Vanochtend werd ik trouwens voor het eerst beroerd, moest tijdens brood smeren echt even gaan zitten. Later op de dag ook weer even. Beginnende kwaaljes? We zullen het zien, ik wacht maar af!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hallo Mei-dames,

Sonja bedankt voor uitnodiging, graag voeg ik me bij jullie in dit topic. Ik heb gelijk het lijstje maar aangepast, hoop dat ik het goed heb gedaan blink.gif

Echo:

16 september: Mama-Ree, 1e (6w)

Uitgerekend:

Mama-Ree: 8 mei 2011

Ik heb nog niet zo heel veel kwaaltjes, behalve dat ik 's avonds op de bank in slaap val, zo moe ben ik hihi.. dat had ik eerder nooit. Oh ja en mijn borsten, vooral mn tepels (hihi) zijn uber-gevoelig... Misselijk nog steeds niet, soms hoop ik dat ik misselijk wordt als bevestiging. Ik lees vlg mij wel vaker dat sommige meiden nog een test doen tussentijds om even weer het bewijs te krijgen.. best een idee ;-))

M'n buik voelt wat harder dan normaal, zo vlak onder mijn navel, allemaal van die dingen dat je denkt zou dat echt al daar door komen?? Wie herkent dit? Kan toch niet zo vroeg....?

Fijn weekend alvast allemaal!

Mama-Ree

Geplaatst

Echo:

16 september: Lianne, 2e (7w 1d)

Uitgerekend:

Lianne: 4 mei 2011

Miepie80: 13 mei

Zo, heb mijzelf ook weer op het lijstje gezet!!

Mama-Ree, welkom!! Bij mij is de buik wat harder wanneer ik moe ben, vooral eind van de middag en 's avonds.

En ik was vanmorgen voor het eerst misselijk. Kon ook niet echt ontbijten, ging niet echt. Heb het toen maar meegenomen en heerlijk op m'n ontbeten:) Moet kunnen toch?

Geplaatst

Jaaaaa, welkom Mama Ree, ik ken jou nog van het januari topic. Vind het alleen zo jammer dat Bianca nog niet bij ons aan kan sluiten.

Echt super dat je nu ook zwanger bent :)Gefeliciteerd!!!

Dat van die harde buik is heel normaal, dat zijn je darmen die aan het opspelen zijn of vocht wat je nu al vasthoudt. Want je beebje is natuurlijk nog veeeeeeeel te klein haha!!!

Maar dat maakt niet uit, die buik is onderweg haha!!!

Grappig te lezen dat de kwaaltjes nu een beetje beginnen bij iedereen! Toch een soort van bevestiging denk ik dan.

Ik heb 'zo'n zin in maandag en hoop van harte dat ik dan 2 hartjes zie knipperen. Moet lukken toch? Ben dan precies 7 weken smile.gif

Aafke, goed van je dat je zo positief blijft, want het is inderdaad heel normaal. Maar ergens maakt het je toch ook wel ongerust.

Wauw, aankomende week staat in het teken van vele echo's, spannend meiden.

Ben ook zo benieuwd naar jou Miepie, mijn gevoel zegt dat er bij jou ook 2 ukkies zitten wink.gif Wel zo gezellig nog een tweelingmoeder in spé hihi..!!!

Geplaatst

@ Mama Ree,

Welkom bij dit gezellige zwangere clubje.

Die klachten zijn mij wel bekend. Maar mijn grootste klacht is angst.

Ik ben bang voor een miskraam. Nog 2 dagen en dan ben 5w4d en de vorige keer begon toen mijn miskraam. Maar ik weet dat als ik voorbij de 6 weken ben dat ik dan weer bang ben dat we niets zien op de echo.

Ga zo maar door. Want als ik geen klachten heb denk ik zie je wel het gaat niet goed. Als ik wel buikpijn heb denk ik zie je wel het gaat niet goed.

Zo gek als een deur dus blink.gif

Geplaatst

Hallo allemaal,

Fijn, alle steun!

Ondanks mijn bloedverlies heb ik wel kwaaltjes. dus ook al zou het helemaal foute boel zijn, ik herken me er nu wel in.

> opgezette buik (darmen)

> moeeeeeeeeee

> ik heb het nog steeds erg koud, had ik bij mijn vorige zwangerschap ook.

Verder nog steeds rood/bruin verlies. Niet veel, maar ja, het is toch elke keer schrikken!

Weekend! Nu eerst maar eens bijkomen!!!

Ik wens iedereen een fijn weekend!

Jolieneke

Echo:

16 september: Lianne, 2e (7w 1d)

21 september, Jolieneke, 1e (7w, 4d)

Uitgerekend:

Lianne: 4 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Miepie80: 13 mei

Geplaatst

Hé meiden, haha, wat grappig... het ziet er op de computer héél anders uit dan op mijn telefoon hier. Bedankt voor het weer toevoegen aan het lijstje, Sonja! Ben ook erg benieuwd of er hier ook 2 zitten, al heb ik een voorgevoel dat het er maar 1 is (maar heb er wel vaker naast gezeten met mijn gevoel :S)

Aafke, jij ook al bruinverlies... fijn dat het niet veel is. Bruin kan volgens mij ook geen kwaad, toch? En het zegt ook niks allemaal; ik heb bij beide vorige zwangerschappen de eerste weken helemaal geen bruin- of bloedverlies gehad. Bij de eerste kwamen we er pas met de 2e echo achter dat het al vlak na de eerste echo fout was gegaan en bij de 2e was de eerste echo al niet top... daarna elke week een echo gehad en bij de 3e (met 7 weken) nog steeds geen hartje. Toen wel rond de 8 weken wat bloedverlies, maar uiteindelijk 3 weken later alsnog een curettage. Ik juich dus ook nog niet omdat ik geen bloedverlies heb; ben vooral in afwachting van een kloppend hartje (en dat zal pas de 2e echo worden, dus voorlopig blijft het nog spannend).Boogie, kan me dus helemaal voorstellen hoe jij je voelt... hopelijk gaan we dit keer allebei gewoon door voor de hoofdprijs!

Jolieneke, inderdaad wel een goed teken dat je kwaaltjes hebt; als je hcg niet zou stijgen zou je lichaam al gewend zijn geweest aan het hcg-gehalte wat je nu in je bloed hebt. Blijf het raar vinden dat ze je niet eerder laten komen.

Mama-Ree; welkom hier! Ik herken de harde buik wel hoor, eind vd dag zit mijn broek heel strak en zijn mijn darmen helemaal opgezet. Wordt weer minder als ik een paar uur heel rustig aan doe.

Zo, ga nu weer lekker onderuit op de bank, tot later!

Geplaatst

Yeah Mama-Ree!!Daar ben je dan eindelijk weer!!!!

Spreek je dan wel regelmatig maar heb je wel gemist op het forum!!

Zo kan ik je nog beter in de gaten houden ;-)

Hoevoel jeje??

Liefs xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden