Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal. Gaat net allemaal met jullie?

Wat leuk dat er elke dag weer nieuwe meiden bijkomen! Leuk om dit allemaal te volgen en hopelijk natuurlijk met goed resultaat maar helaas gebeurt dat niet altijd...

Vandaag toch maar ff zhs gebeld omdat ik toch wel last kreeg van de linker eierstok en linkerkant van mijn baarmoeder, het was ook helamaal hard. Soms, vooral na t werken en eten lijkt t of er een ballon in mijn maag zat en zelfs plassen deed dan zeer.

Verpleegkundige gaf aan dat ik toch kans had op een milde overstimulatie en ondanks dat ik geen tig follikels had, waren ze wel erg groot.

Ik moest goed naar mijn lichaam luisteren en rust houden, en veel drinken en gewicht in de gaten houden. Nou, dat doen we dan maar he! Straks vertrekken we lekker naar centerparcs met zijn tweeen dus dat komt wel goed!

Ik vind t alleen zo raar dat dit pas ( die klachten) komen na de eerste week! Heeft iemand daar ervaring mee?

@ Hermien, meid, ik hoop zo dat het goed afloopt voor je!

@ Guusje, gaat t een beetje?

@ meiske, het gaat voor jou nu ook opschieten he! Succes!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey Loes,

Het gaat naar omstandigheden goed met me. Even een rust maand zal me goed doen.

Jij rustig aan doen he? We hebben niks aan overstimulatie.

Liefs Guusje

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: start Menopur 16 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Puregon 26 nov.

Huanne: start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly: start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Priscilla: start Deca 19 nov, start Gonal F 24 nov

Dees: start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

Dees: 6 dec.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Huanne: 17 november (1e), 19 november (2e)

Livali: 17 november (2e)

T.K..: 17 november (1e), 20 november (2e)

Jett: 18 november (1e)

Meiske74: 22 november (2de)

Miekske: 24 november (2e)

Sonnie: 26 november (1e)

Sonnie: 29 november (2e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Punctie:

Huanne: 21 november

Meiske74: 24 november

Miekske: 27 november

Sonnie: 1 december

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Kaykay 17 november tp 1 cryo

Norwegian-sky: 18 november

Hermien: 19 november

Loes: 19 november

Meiske74: 26 november

T.K: 26 november

Miekske: 2 december als alles goed gaat!

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Babii: 28 november

Kaykay: 29 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Meiske74: 8 december

Jeetje wat is dit wachten toch killing.....5 dagen totdat we horen of we een TP hebben...

Zie het ff niet meer zitten en de tranen zitten erg hoog merk ik.

Als het goed is gaan ze morgen de embryootjes testen voor zover mogelijk. Als ze te slecht

van kwaliteit zijn (minder als 8 cellig) kan het niet, en die vallen dan al af. Die ze wel kunnen testen daarvan zal ongeveer de helft de ziekte hebben dus die vallen af....De gezonden moeten dan niet teveel beschadigd zijn anders vallen ze af....Houden we uberhaupt nog iets over?!!!! Al zou het er maar 1 zijn dan ben ik al gelukkig!

Geplaatst

Miekske...even een virtuele knuffel voor jou meis...het is bijna niet te doen die spanning hé! Heel veel sterkte! Nog drie dagen wachten...

Geplaatst

EDR,

Nou,vanmorgen is de menstruatie door gebroken!

Zo zie je maar weer, hoe je je eigen lichaam kent inmiddels.

Vanmorgen gebeld met het zh en we kunnen in januari onze

cryo laten terug plaatsen, als deze het redt natuurlijk!

En hoe voel jij je?

Ik zag dat jij je rood had gemaakt op het wb,maar heb je ook

al bloedverlies?

Liefs Hermien

Geplaatst

Hermien, sterkte! ik heb je een berichtje gestuurd.

Misschien wil iemand mij bij het lijstje toevoegen, donderdag 2 december heb ik de punctie, vandaag de laatste fm gehad.

Liefs Lottepot

Geplaatst

he meiden,

ben erg druk op het moment, dus kom niet zo vaak kijken als ik zou willen...

Het wachtbankje wordt erg rood, kom op er moet meer groen bij hoor!

Voor alle dames die negatief getest hebben veel sterkte!

hier raakte ik al een beetje in de zenuwen...op moment van aanmelden leek de menstratie al op gang gekomen te zijn (dit was vrijdags) maar zaterdag en zondag overdag totaal geen bloedverlies meer. Nu heb ik een vrij korte cyclus dus had voor afgelopen weekend wel weer een menstruatie verwacht. Dus ik dacht al o jee te vroeg aangemeld, als ik de 3e nog niet ongesteld ben gaat het allemaal niet door...Maar gelukkig, vandaag is het toch begonnen...hoe blij kun je zijn met een menstruatie haha (maar vanaf nu liever niet meer voor een maandje of 9 haha)

hoe is het verder met iedereen??

liefs!

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske:
start Menopur 16 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Puregon 26 nov.

Huanne:
start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly:
start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov
.,
start Gonal F 3 dec

Esther:
start Deca 18 nov
,
start Gonal F 3 dec

Priscilla:
start Deca 19 nov,
start Gonal F 24 nov

Dees:
start dec 24 nov, stop pil 27 nov,
start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske:
15 nov.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Huanne:
17 november (1e), 19 november (2e)

Punctie
:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)
:

Norwegian-sky
:
18 november

Miekske: 2 december, als alles goed gaat

Testen
:

Chantal:
15 november bloedtest in ZH

Geplaatst

dames,

ik heb even het lijstje naar voren gehaald, de kleurtjes waren weggevallen.

Miekske, alleen maar goed dat de tranen nu gekomen zijn, ben je straks wat leeg als je je emmie(s) kan gaan ontvangen! Ik kan me voorstellen dat het voor jullie extra spannend is wat betreft de deling, genoeg aantal cellen etc. maar houd goede hoop hoor meid!!! met die goeie zwemmers blijven er vast een aantal toppers over, ik duim voor jullie!

Loes, ik wil je geen valse hoop geve maar overstimulatie in dezeperiode duidt vaak op een zwangerschap, oiv. de hormonen van de zwangerschap gaan de follikels zich weer vullen.. nogmaals,, geen valse hoop maar ik heb wel goede hoop voor je!pas goed op jezelf!

Geplaatst

@Miekske> Wat enorm spannend voor jullie zeg! En wat duurt wachten dan lang he.

Die emoties zijn heel normaal, zeker nu je zelf nog vol hormonen zit.

Succes!!! :toppie:

Geplaatst

Miekske:
start Menopur 16 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Puregon 26 nov.

Huanne:

Rosaly:
start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov
.,
start Gonal F 3 dec

Esther:
start Deca 18 nov
,
start Gonal F 3 dec

Priscilla:
start Deca 19 nov,
start Gonal F 24 nov

Dees:
start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

Miekske:
15 nov.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Huanne:

Punctie
:

Lottepot 2 december

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)
:

Norwegian-sky
:
18 november

Testen
:

Chantal:

Geplaatst

@ Miekske > wat duurt dat lang! Vijf dagen... Babeth heeft helemaal gelijk, gewoon even goed uithuilen! Ben je dat tenminste (even) kwijt!! Hoop op een goed bericht!!

@ EMvElin > net wat je zegt, nu graag 9 maanden geen mentruaties meer!!!

@ Loes > lekker, een midweekje weg?? Rust lekker uit :)

@ Sonnie > spannend, woensdag de punctie!!! Succes met je laatste spuit :)

@ Hermien > wat k*t zeg!! Hoop dat t klopt wat de anderen zeggen, dat het nog mogelijk is!

@ all > Ik vroeg me af hoe vaak je een fm hebt. Ik moet vanaf donderdag beginnen met GonalF, 112,5e per keer. Normaal is dat 150e. Ik hoef maar 8 dagen te stimuleren tot aan de eerst fm op vrijdag 10/12, normaal 10 dagen stimuleren toch? Op de echo zagen ze destijds heel veel follikels en ze wilden er rekening mee houden dat ik niet zou overstimuleren. Hoe waarschijnlijk is het dat ik na de eerst fm al de punctie zou hebben?? En als je een tweede fm hebt, hoeveel dagen zit daar dan meestal tussen?

Ben er benieuwd naar ivm mijn werk. Sta voor de klas, dus het is op zich lekker als we een beetje rekening met de vervanging kunnen houden..

Lfs

Geplaatst

@rosaly, Ik spuit 100 gonal-f per keer, omdat ik al meerdere malen heel veel eitjes heb gehad. Ook ik moest op dag 8 al terugkomen omdat ze me dan beter in de gaten kunnen houden. het is niet waarschijnlijk dat je na de eerste fm al een punctie hebt, want de eitjes moeten ook rijp worden, anders heb je er niks aan. (Oke, bij mijn eerste kindje is het met 1 onrijp eitje ook gelukt, maar is volgens artsen echt een wonder geweest)

Donderdag moet ik terugkomen (dus vier dagen na eerste fm) en dan denk ik zondag of maandag de punctie te hebben. Rond dag 14/15. Er blijven uitzonderingen, want de vorige keer heb ik 17 dagen gespoten! Ach ja, zo zie je maar dat het bij iedereen anders gaat! Succes!

Geplaatst

Jeetje esther. Gelukkig is het uiteindelijk nog doorgebroken. Kunnen we toch samen verder.

De ongi is bij mij mooi op tijd gekomen.

Meiske@hoe is het nu met je?

3dec al weer verder met gonal. En dan bijna alweer de 1fm zo spannend. Ben zo benieuwd of het hetzelfde gaat als vorige keer.

Ik hoop het dat zou goed uitkomen.

Geplaatst

nou ik ben al druk bezig met spuiten.. ben alleen heel dom op ons zoontjes eerste verjaardag helemaal vergeten op tijd te spuiten! was zo druk allemaal heb uiteindelijk een uur en een kwartier later gespoten dan anders. zo vreemd ben anders heel stipt met dat soort dingen!

Ben nu ook verschikkelijk moe, en de ongie is doorgebroken, pff tis wel of ik leegloop:S

volgende week maandag de eerste fm.. morgen ga ik beginnen met de musli en yoghurt en walnotenolie.. hoop dat ik dat binnen kan houden ben ook super misselijk en flinke boobs pijn. heel erg raar dat had ik de andere keren allemaal niet. wel moe maar voor de rest geen enkele bijwerking.

Hoe is het hier voor de rest? druk zo te lezen!

sonnie ik lees dat je morgen de punctie hebt, heel veel suc6!

meiske74, nog een dikke week tot je mag testen, hoop dat de december maand positief voor jullie is!

liefs

Desiree

Geplaatst

Miekske:
start Menopur 16 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Puregon 26 nov.

Huanne:

Rosaly:
start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov
.,
start Gonal F 3 dec

Esther:
start Deca 18 nov
,
start Gonal F 3 dec

Priscilla:
start Deca 19 nov,
start Gonal F 24 nov

Dees:
start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

Miekske:
15 nov.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Huanne:

Punctie
:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)
:

Norwegian-sky
:
18 november

Testen
:

Chantal:

meiske11 30 november

Ik heb 'm even aangepast :-)

Geplaatst

Sonnie, heel veel succes morgen met de punctie, deze keer moeten er wel mooie embryos bij zitten, heel veel succes!

Loes, hoe gaat het emt jou? je testdatum komt al erg dichtbij....

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden