Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ursula wat top dat je naar je vriendin komt om haar te steunen, wel een heftig moment voor jullie denk ik. Alvast veel sterkte en toch ook een beetje plezier.

Caroline weer aan de spuit, dat het deze keer zeker maar goed mag komen. In het weekend wordt er volgens mij niet zo heel veel geschreven hier, dat is meestal doordeweeks. Allemaal druk bezit in weekend misschien???

Was van de week wel leuk zo snel werden er berichten geplaatst dat het bijna niet vol te houden was. Hoe bedoel je kakkelende kipjes hihi, dat beloofd wat in April, heb er ook echt al zin in.

Hier vanmorgen helaas weer neg. ovu test. Wordt toch wel een beetje ongeduldig nu. Dat rotding gaf een foutmelding aan dus heb geen urine gebruikt die min 4 uur oud is maar 1 uur. Ach kan er toch niks aan doen, als ik deze maand door dit grapje mijn posie test gemist heb dan grrrrr....... maar daar is dan nu niks meer aan te doen. Het is dag 11 en vorige keer posie op dag 11. Duimen maar dat het dan morgen is.....

Fren dat is lang geleden, hoe ver staan jullie nu?????? Kom je ook in April?? Ja toch??

Spaatje wat een onzekerheid zeg, laat opoe nou maar snel komen vind je niet. Dan kan je verder.......

Babeth het gaat weer opschieten voor jullie, spannend..

Nog ff sjacho zijn over die testen hier grrrrrr en dan weer gezellig zijn. We zitten bij mijn ouders het weekend dus kan niet sjacho blijven nietwaar?

Fijne dag allemaal!!!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mogge meiden...

Sandra ovulatietesten zijn waardeloos, zeker als je erop zit te wachten. En iedere arts schrijft het ook anders voor: ochtend urine, 2e ochtendurine, zoveel uur niet drinken....zwaar irritant. Ik kreeg gister de horror gedachte dat onze zes cryos' misschien wel geen van allen goed zouden ontdooien.....aaarggghhhh. Mijn schoonzusje was smiddags langs geweest met de kids, dus ik was toch al erg jankerig. Is wel confronterend opeens weer drie kindertjes aana je eettafel, op de knietjes in een stoel om een oliebol te eten, alles onder de poedersuiker... Niet dat ik graag mijn huis onder de poedersuiker heb zitten, maar toch....jullie snappen me wel ;-)

Gek genoeg ben ik gelijk nog steeds heel erg overtuigd van het feit dat we een kindje gaan krijgen. Meer dan voor de miskraam zelfs. Ik ben nu wél weer bezig met namen, terwijl ik dat niet was toen we zwanger waren (het voelde niet goed om het al een naam te geven). Ook kan ik me opeens veel beter voorstellen hoe een kindje van ons samen eruit zou zien, heb ik nooit gehad. Vreemd allemaal hoor wat emoties met je hersens kunnen doen, heb soms het gevoel dat ik vreselijk voor de gek wordt gehouden. Straks wordt ik zo'n freak die denkt dat ze nog steeds zwanger is ofzo. Hmmm, dat zal ook wel meevallen. Denk meer dat het feit dat ik zwanger ben geweest me toch erg veel vertrouwen geeft. Ik ben altijd heel rationeel en heb dus vanaf het begin geroepen dat de kans dat we geen kinderen zouden krijgen veel groter is (was?) dan dat het wel zou lukken. Maar blijkbaar denk ik daar nu anders over, of laat ik meer mijn gevoel toe en minder mijn verstand. Ook wel eens lekker.

Anyway....want daar ging het om....hoop dat je je LH piek niet gemist hebt. Anders vanmiddag nog een keertje testen voor de zekerheid?

Lieverds, ik heb geen spiekbriefje en mijn narcosehersens laten het hier en daar nog een beeeetje afweten. Doe m'n best:

Caroline, spuiten, joehoe...het is net of het een vreemde hobby wordt he, hihi. Spuiten betekent voor mij altijd weer hoop en het is bizar hoeveel hoop, hoop kan geven. Klinkt lekker raar, maar je snapt me ongetwijfeld.

Babeth, morgen weer meten toch? Lekker rustig laten groeien die boel!

Spaatje, hoop dat je snel ongesteld wordt. Dit is helemaal niks zo. Na een curetage schijnt het best lang te kunnen duren, dus dat wordt hier ook nog lekker over een paar weekjes.

Fren vul je ook het overzichtje in? En de rest van de meiden? Dan weten we een datum en locatie en dan komt de rest wel. Eeeuuuhhhmmm, de organisatie op me nemen. Nou, eerst de inventarisatie oke? En Sylvie is volgens mij ook al vol met plannen dus dat komt wel goed.

Ursula, herkenbaar hoor. Mijn broer woont al jaren in het buitenland en als ze hier zijn dan moeten ze overal heen en zien ze nog lang niet iedereen. Vaak zijn ze er een week of twee weekjes en dan kun je nu eenmaal niet iedereen af. Zij hebben ook al vaak erover gedacht zelf een huisje te huren, maar ach ja, 't is ook zo gezellig (en makkelijk) bij familie in huis. Ze wisselen wel af, meestal bij mijn ouders, maar ook soms hier of bij mijn zus. Maar vakantie hebben ze niet hoor, als ze overkomen, 't is hard werken en echt keuzes maken wie ze wel en niet opzoeken. Lief dat jij nu de keuze voor je vriendin hebt gemaakt.

Mijn geheugen (en de berichtjes hierboven) gaan niet verder.... In het algemeen dus gewoon onwijs veel succes voor iedereen en een hele fijne zondag!!!!!

Liefs,

Henne/Klaartje (ben zelf ook al erg gewend aan Henne hoor, denk alleen niet dat ik er echt naar luister ;-))

Geplaatst

Nou hier weer boven water, lag om 01.45 in bed en was om 06.30 alweer wakker, man moest al weg en ik gelukkig weer ingeslapen.

Hondje heeft lekker naast me liggen snurken want die was ook best wel moe.

Spaatje uiteindelijk is het goed gekomen na 6 maanden. We hadden besloten we wachten het nog 1 maand af en anders met medicijnen gaan opwekken. Gelukkig niet nodig geweest.

Uiteindelijk heb ik wel bijna 1 jaar niets met hormonen gedaan. Ik ben nu dus ook benieuwd hoe het gaat lopen.

Ik hoop dat het bij jullie wel wat sneller gaat maar het is heel frustrerend als het niet komt.

Henne misschien anders de link weer naar voren halen of hebben de meeste het al ingevuld?

Ik ga nog even verder met wakker worden.

Geplaatst

Hai meiden, ik lees trouw met jullie mee, heb het gevoel ook dat ik jullie al mpersoonlijk ken. Ben helemaal ontroerd dat jullie mij ook als een pauzemeisje zien :-) Dacht dat jullie cluppie al veel verder terug ging! Vind het alleen maar leuk, zal dan ook wat vaker mee gaan schrijven, we gaan nl ook de actieve periode weer in, en bij ons wordt het er op of eronder...

Even voor de meiden die ik minder goed ken: ik huppel inmiddels ook al weer ruim een jaar op dit forum rond; vorig jaar november/december hebben we een eerste icsi gedaan, die helaas op oudjaarsdag mislukt is. Na heel veel gedoe zijn we nu 2 ziekenhuizen verder en hebben we afgelopen donderdag een datum gekregen waarop de tese van mn vriend gaat plaatsvinden: 11-1-11. Allemaal heel erg spannend dus, omdat we dan horen of er ooit een kindje van ons samen zal komen...

Ik zal even op zoek gaan naar de link, lijkt me erg leuk om jullie te ontmoeten!

X Fren (Francis)

Geplaatst

Goedemorgen,

Er was weer veel bij te lezen zeg!!

@ Esther top! dat je je emmietje bij je hebt. Nu maar lekker warm houden. Hoe is het met je zus?

@ Ursula, gelukkig heb ik nog wel wat vrij tijd hoor. Naast m'n volledige werkweek tegenwoordig ben ik gewoon vrij en dan kan ik lekker met jullie meekletsen.

Omdat we bijna geen tijd meer hebben om onze overuren op te maken, ben ik niet van plan om teveel over te werken. En uitbetalen doen ze ook niet aan.

Jammer dat je niet aanwezig kun zijn in april, maar dat is natuurlijk ook niet onlogisch als je zo'n eind weg woont. Wat erg voor je vriendin dat ze haar man is kwijtgeraakt, wel super van je dat je haar op gaat zoeken.

@ Fren, ik ken je niet zo goed, maar heb je natuurlijk wel een aantal keer voorbij zien komen. Ik hoop dat jullie 11 jan. prachtig nieuws krijgen. En hoe meer zielen hoe meer vreugd natuurlijk!

@ Nico, april is voor een heleboel mensen inderdaad de verjaardagmaand. Jammer dat je er niet bij kunt zijn, maar wie weet gaat het alsnog lukken? Ik woon ook een heel eind van Rotterdam vandaan hoor, maar ik maak er maar een weekendje van samen met m'n mannetje.

@ Spaatje wat frustrerend dat je ongi maar niet doorzet. Kan me voorstellen dat je dan weer hoop krijgt. Heel irritant inderdaad.

@ Sandra, ik hoop dat je je eisprong nu niet gemist hebt, maar je zegt nog maar op dag 11 te zitten toch? Volgens mij is dat nog wel wat aan de vroege kant toch?

@ Babeth, nog even doorspuiten en voor je het weet is bij jou de punctie ook al weer een feit. Naar mijn idee gaat het ook ontzettend snel hoor! Succes maandag.

@ Caroline, de eerste spuit zit er weer in...jiehoe!!!!

@ Sylvie, leuk feestje gehad gisteravond bij de Wing-uitreiking? Wat is dat voor iets?

@ Klaartje:-), logisch dat je emotioneel werd van de kleine kindertjes om je heen. We snappen wat je bedoelt. Grappig dat je zegt dat je je er een beter beeld van kan vormen hoe jullie kleintje er uit zou kunnen komen te zien. Als je zwanger bent gebeurt er op een of andere manier iets wat heel apart is.

De laatste keer heb ik ook heel erg gedroomd over ons kleintje. En het gekke is, ik heb haar (het was een meisje in m'n droom) gewoon op m'n armen gehad in m'n droom. Rare confronterende dromen, maar je hebt wel plotseling een beeld. Niet te zeggen natuurlijk dat het er zo uit zou zien, maar op een of ander manier hou je dat beeld toch een beetje vast. Tenminste dit is mijn ervaring.

Ben ik nog iemand vergeten? Zo ja, dan sorry sorry sorry!

Hier gisteravond/vannacht een feestje gehad. Het werd al met al half 5, maar vanochtend moest ik weer vroeg spuiten, dus was natuurlijk direct klaarwakker.

Vanmiddag nog maar even een inhaaltukje doen.

Fijne zondag allemaal!!!

Geplaatst

Natuurlijk hoor jij erbij Francis! Je zit al langer op het forum dan sommigen in dit clubje volgens mij? En inderdaad: hoe meer zielen hoe meer vreugd! Ik 'ken' je natuurlijk ook wat beter dus ik wil je zeker ontmoeten!

Mooi dat er al (nou ja 'al') een TESE datum is! Heb je inderdaad weer wat om naartoe te leven. Ik zou zomaar mijn punctie kunnen hebben op 7 december, als jullie de intake hebben... Eindelijk weer actie he...

Fijne zondag! (Hoewel het buiten niet erg vrolijk weer is hier...)

Geplaatst

Mart de vorige keer had ik een posie ovu test op dag 11, de keren daarvoor was het op dag 12 of 13. De dag van je LH piek ligt aan de lengte van je cyclus. Heb ook de dure digitale gekocht met het rondje en smiley dan weet ik zeker of het goed zit. Je kan ook met pipetjes knoeien en dan de 2 lijntjes vergelijken, de test streep moet donkerder worden als je je LH piek hebt. Ik wil zo graag een posie test dat het voor mij al snel donkerder lijkt ;). Dan is te tp te vroeg en ook weer niet goed. Heb daarstraks extra test gedaan en alsnog negatief dus ik ga voor morgen. Had nog nooit last van die dingen gehad, is alijd goed gegaan. Ach houdt de spanning erin.

Klaartje je geest kan idd een flink loopje met je nemen, ook wel weer leuk om vooruit te kijken toch? Beter dan achteruit kijken, niet te verwarren met wegstoppen van je verdriet. Ik begrijp precies wat je bedoeld, ik heb ook regelmatig wat kleine spruitjes over de vloer en limonadehandjes op de kast en de glazen deur. Zo confronterend en ook zo mooi.... zucht..... zal ons dat ooit overkomen??? Wij hopen nog wel maar verwachten het al niet meer. Heb de eerste tp een miskraam gehad en daarna nog vele tp's zonder ook maar een innesteling. Heb nooit de gedachte gehad daarom weer snel zwanger te worden. Mensen om me heen zeiden dat wel weer maar ik heb dat gevoel niet. Zo is iedereen weer anders.

Zo dadelijk met de hond van mijn ouders flink stuk wandelen het is heerlijk weer!!!!! Helder en fris dat beloofd wat voor de winter in aantocht!!!!

Geplaatst

Hoi dames

Sandra, wat irritant van die ovulatietest! ik begrijp je frustratie, zelf gebruik ik ze van sensitest, simpele (goedkope) teststripjes, ik ben er juist tevreden over, zag het verschil goed. Als ik twijfelde liet ik mijn man meekijken, die kijkt net weer wat anders. Ik deed met de 2de ochtendurine en vaak nog ook ´s avonds rond 19.00 uur.

Dames, schandalig maar heb net pas mijn ontbijt op. Vannacht om 1.00 uur mijn man en vrienden van het station gehaald, waren naar Ajax-PSV geweest, om half 2 lag ik in bed, vanochtend om 7.oo uur weer gespoten en vervolgens doorgeslapen tot 12. 00 uur....het is dat mijn man me wakker kwam maken anders sliep ik nu nog denk ik....

Wel grappig, enkele van julie vinden het snel gaan bij me, zelf heb ik dat gevoel niet maar dat komt misschien omdat ik 2x per dag spuit en sinds eergisteren 3x: ´s morgens en ´s avonds menopur en sinds 2 dagen om 22.00 de cetrotide (ter voorkoming van de eisprong). Wel een aparte spuit, moet je in een hoek van 45gr. in je huid steken, dan niet inspuiten maar eerst opzuigen! om te controleren dat er geen bloed bij zit, indien dat niet het geval is mag je inspuiten ,anders de spuit weggooien en een nieuwe pakken......vond het doodeng, heb er maar net genoeg tot morgenavond....maar goed tot op heden gaaat het prima.

Klaartje (wat is dat wennen Henne hihi), ik snap het goed dat je behoorlijk emo kan worden met die guppen over de vloer maar ik denk dat het alleen maar goed is, hoe rationeel je het eea. ook bekijkt, je emoties kun je nu eenmaal niet uitschakelen. Erg mooi om te lezen hoe positief je naar de toekomst kijkt. en ik kan je gedachtengang wel volgen, onze eerste 2 pogingen ging ik echt in met de gedachte kan ik überhaupt wel zwanger raken????? en de spanning gaat het lukken? de tp´s na de bevalling was ik veel geruster, de spanning van "of het zwanger kunnen raken wel lukt" is weg, nu alleen nog, is het nu succesvol?? Beetje wazig maar ik denk dat je me wel begrijpt.

Wat je cryootjes betreft, de kans dat ze geen van allen goed ontdooiien is wel heel heel erg klein hoor, dat komt wel goed!

Wij gaan zodadelijk er ook met de hond op uit, het is fris maar de zon schijnt, dat is wel lekker!

Fren, even een vraagje aan jou, bij jullie wordt neem ik aan eerst de Tese gedaan en later de stimulatie bij jou? volgt die dan aansluitend? ik hoop het want dat wachen heeft dan lang genoeg geduurd he, heel veel succes, overigens een mooie datum!

Martha, deze week mag jij ook weer gaan spuiten.....komt ook weer erg dichtbij!!!!

Esther hoe gaat het bij jou? en hoe is het met je zus?

liefs

Babeth

Geplaatst

@ babeth, ja, eerst wordt er tese gedaan en als daar iets uitkomt word ik gestimuleerd. Ik ben geneigd de tese positief te zien; we hebben immers al een icsi gedaan waarbij 7 zaadcellen gevonden werden en we uiteindelijk 3 embryo's hadden. Er wordt alleen helaas niet altijd iets bij mijn vriend gevonden, vandaar dat we door het VU doorverwezen zijn voor tese. Maar er zit wel iets, dat kan niet negatief zijn, toch?? (oja, ik kom ook net pas onder de douche vandaan, heerlijk, zo'n luie zondag!)

@nico, ik las dat jij ook aan het afvallen bent? Ik ben daar deze zomer ook mee begonnen en heb gistyeren voor het eerst een nieuwe broek gekocht (moest wel, de oude konden echt niet meer)... 3 MATEN KLEINER!!! Wat een heerlijk gevoel is dat. Hoop dat het bij jou ook zo voorspoedig gaat!

Geplaatst

Hai Fren

ik zou het ook positief zien hoor, inderdaad!!!! er is ook geen reden om het niet positief te zien toch, zeker als er al eens 3 emmies ontstaan zijn met slechts 7 zaadcellen!

heel veel succes!

Geplaatst

Fren hebben ze gezegt dat de kans van slagen met tese niet hoog is dan??? Mijn vriend heeft helemaal geen zaadcellen bij een zaadlozing, maar wel 10 rietjes zaadcellen met de tese. Het is alleen de vraag of ze wat kunnen vinden als de testikels heel klein zijn is ons verteld. Je klinkt er zo negetief over zo van "als" ze wat vinden. Ik dacht dat er bijna altijd wat vinden.

Kom op beetje positiever hoor!!! Ook jullie hebben kans........ Die 7 zaadcellen was dat met gewone zaadlozing of ook operatie??

Wat hebben ze nou gedaan met jullie 10 ingevroren eicellen????? Als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen??

Geplaatst

Zo te lezen lagen er meer laat in hun bedje.

Mart half vijf, mijn god, ik zou helemaal los zijn. Was nu al de hele dag niet aanspreekbaar. En Babeth wel lekker dat jij zo lang kunt doorslapen.

Zal blij zijn als ik vanavond mijn bedje kan opzoeken.

Krijg keelpijn dus hoop niet dat ik ziek ga worden, zie de zaadtelling van Jeroen al naar beneden gaan.

Volgens mij hier de eisprong dus dat zou betekenen dat ik redelijk op schema loop.

Tegen beter weten in vanavond maar op de natuurlijke manier proberen, nooit geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen.

Zal eens een ovu test doen.

Fren dat is geen slecht resultaat lijkt mij met 7 zaadcellen en dan toch 3 emmy's.

Positief blijven!

Esther ben wel benieuwd hoe het gaat met je en je zus. Hopelijk niet al teveel stress vooral met je emmy aan boord.

Geplaatst

Haha, ik ben ook wel positief hoor, ik noem het zelf realistisch optimistisch. Er zijn nl in het tese topic een aantal mensen waarbij bij de tese niks is gevonden...

Onze eicellen liggen nog steeds eskimootje te spelen in het vu. Er zijn er dus nog steeds 10 en we kunnen er niks mee, totdat er in Nederland een protocol is voor het gebruik van ingevroren eicellen...

Geplaatst

Babeth ff snel....ik heb drie pogingen gedaan met cetrotide en dat eerst opzuigen hebben we al snel achterwege gelaten. Dat is om te voorkomen dat je in een ader spuit en officieel moet dat geloof ik met alle onderhuidse injecties. Volgens de verpleegkundige die ons prikinstructie gaf was het niet nodig. En als het 45 tot 90 graden is, dan is het oke. Ik vond de naald geloof ik wat lang voor 90 graden, maar ik heb dan ook niet erg veel subcutaan vet om 'm in weg te werken ;-)

Krijg jij er ook zo'n dik, rood, jeukend plakaat van op je been? Als dat zo is: paar boterhamzakjes met een beetje water invriezen. In een washandje is dat heerlijk als koeling na het prikken.

Helaas vandaag weer een hoofdpijn dag, dus ik hou het verder kort.

Liefs!

Geplaatst

Fran zijn wij echt de enigen uit het novembertopic die nog niet zwanger zijn? Balen voor ons maar wel goed nieuws eigenlijk. Sjonge, dat had ik niet zo in de gaten maar inderdaad als ik ze zo eens naga... Behalve uhm... hoe heet ze ook alweer die gestopt is? Die al een dochter heeft, oh wat erg dat ik daar niet op kan komen nou ja, je weet wel wie ik bedoel denk ik. Met die foto van haar dochter ook. Meer reden voor ons om het cirkeltje rond te maken dus!

Ik was vanmorgen helemaal blij dat ik geen (deca)hoofdpijn had, maar sinds een paar uur toch zo'n zeurderig gevoel helaas. Ben benieuwd hoe het morgen is.

Geplaatst

Ja, volgens mij wel, in ieder geval van de actieve schrijfsters. En degene die al een dichter had, diana geloof ik, is vorige mnd bevallen. Ach, nu eerst jij en dan volg ik hopelijk in het voorjaar!! Balen van die hoofdpijn trouwens. Wanneer heb je de eerste fm?

Geplaatst

Maandag de 29ste, op dag 10. Ik moet morgen nog bellen voor een afspraak omdat ik gestart ben in het weekend en dan kan dat niet.

Ja, Diana en is Gerda nog niet bevallen dan? Ik lees eigenlijk geen andere topics behalve deze en 45 topic dus mis dat soort dingen. Kan het me ineens niet meer herinneren of ik dat nou gezien heb... wat suf. Twee jongens dat weet ik wel...

Marjan heet ze!

Geplaatst

Henne ,bedankt voor je reactie! dan laat ik het ook snel achterwege haha, het spuiten moet ik gewoon in mijn buik doen,rond de navel enne, vet genoeg om de naald in kwijt te kunnen hihi.

Ik heb er 2 naalden bij 1 lange (vrij dikke) om mee in het potje te spuiten en weer op te zuigen en een kleintje om mee te injecteren. De gevoeligheid valt mee.

Pregnyl vind ik nog het vervelendste.

dames met de hoofpijn, veel sterkte, erg ellendig!

Fren, de laatste tijd is er veel aandacht besteed in de media aan het invriezen van eicellen, ik hoop dat je ze alsnog eens kan ophalen!!!

Sylvie, ik heb vandaag inderdaad een gat in de dag geslapen, zal het wel nodgi hebben denk ik dan maar. Wat goed dat jij waarschijnljk de eisprong nadert en dat alles dan weer wat op schema loopt, vanavond maar lekker vroeg naar bed ;-)

Vanavond lekker sushi gegeten, nu mag het nog.....

fijne avond allemaal

liefs

Babeth

Geplaatst

Mart een Wing uitreiking is voor mensen die zijn vliegbrevet gehaald hebben.

Daar konden wij er een aantal van, zij krijgen officieel hun speldje uitgereikt.

Babeth lekker sushi en gezond.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Even een kort bericht vanuit hier.

Het lijkt erop dat de weeen zijn afgezakt bij mijn zusje. Het enige waar ze nog echt last van heeft is lage rugpijn. Ze heeft vrijdag de hele dag weeen gehad, vrijdagavond naar het ziekenhuis geweest. Haar derde zwangerschap is in een vroeggeboorte geeindigd met 20 weken vanwegen een streptococcenbacterie. De kans is groot dat deze nu ook weer opspeelt en dat ze daarom weeen heeft. Behandeling in dit stadium van haar zwangerschap doen ze niet dus het is afwachten of dit goed gaat. Het is enorm spannend en zenuwslopend.

We zijn vandaag al de hele dag bij ze, was al gepland. We blijven hier logeren en gaan morgen met ze een nachtje naar scheveningen. Dit laten we gewoon doorgaan, ze vliegen hier tegen de muren op van spanning. We gaan het gewoon rustig aan doen.

Onze tp is prima gegaan...en nu maar weer afwachten.

Ik voel me een beetje een egotripper maar ik kan nu niet uitgebreid op iedereen reageren. ga ik later deze week doen hoor!

Wil nog wel even zeggen dat ik het zo waardeer dat jullie zo meeleven!!!

En ik zal deze week nog even die planner van klaartje invullen.

Sterkte allemaal met al het gespuit, echo's en Klaartje sterkte met bijkomen.

Ik zal vast mensen vergeten. Het spijt me, geen kwaaigheid hoor!

Lieve groet,

Esther

Geplaatst

Maakt niet uit, je hoeft ook niet altijd op iedereen te reageren Esther! Je hebt wel genoeg aan jezelf en je zusje nu toch?

Ik wilde net naar bed gaan, dacht lekker met een tijdschrift vroeg er in... vergeet ik bijna te spuiten!! Dat is raar, nog nooit gehad! Net pas uit de koelkast gehaald (doe het altijd tussen 10 en half 11) dus niks aan de hand maar wel vreemd. Ik weet eigenlijk niet wat je moet doen als je het echt vergeet, iemand dat wel eens gehad? Misschien moet ik het maar positief zien, dat ik heel ontspannen ben nu en er niet zo mee bezig...

Welterusten voor straks!

Caroline

Geplaatst

Caroline weet dat eigenlijk niet als je het vergeet, een paar uur later spuiten zal geen kwaad kunnen. Idd contact opnemen met het zkh lijkt mij.

Esther maak je daar niet druk over. Het is echt niet verplicht om altijd maar te reageren op iedereen. Op het moment dat mensen beslag gaan leggen op iemand is het einde zoek. Morgen lekker uitwaaien op Scheveningen en even je gedachte verzetten.

Babeth succes morgen met de fm.

Ga echt verkouden worden, je doet er weinig aan.

Geplaatst

Babeth dat zou wat geweest zijn idd, maar dat is niet gebeurt en je bent waarschijnlijk heel ontspannen in deze poging.

Esther je hoeft zoals de vorige dames aangeven echt niet op alles en iedereen te reageren. Soms zijn er even belangrijkere dingen hoor. Geniet in Scheveningen!!!!!

Sylvie wat balen zeg dat je verkouden aan het worden bent. Veel drinken, weinig suiker en slapen is het beste medicijn!!

Hier weer gekl**t met de ovu testen gehad, ga straks nieuwe halen grrrrrr............. Handig als je aan het werk bent, maar dat moet dan maar. Ik klikte volgens de beschrijving het teststaafje erin en hij gaf direct een foutmelding aan die niet meer wegging wat ik ook probeerde. Dus 8 min wachten en nieuw teststaafje, nog steeds negatief maar dan met een bijsmaakje. Ga het straks nog eens doen met een nieuwe verpakking. Ben er niet gerust op zo.

Fijne werkdag!!! of vrije dag allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Even een vraag. Wie weet ook al weer vanaf welke dag na punctie of tp de innesteling ong is? Heb van die lichte krampjes onder in mijn buik. Kan me niet herinneren van de vorige keren. Bah...merk dat ik me weer helemaal zoals vanouds mee laat slepen door mijn gevoel en lijf tijdens de wachtweken. Had me zo voorgenomen om dat dit kerr niet te doen.

Geplaatst

• bevruchting dag 1 (punctie)
  • 2-tot 4 cellen dag 2
  • 8 cellen dag 3
  • Morula dag 3/4
  • Compactie dag 4-gebeurt op dezelfde dag
  • Cavitatie dag 4-gebeurt op dezelfde dag
  • Blastocyste dag 5 (zijn veel cellen)
  • Hatching dag 6, na het hatchen kan de innesteling beginnen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden